Όρκος και εκκλησιαστική πρακτική!

Started by ρωμηός, 19 November, 2008, 08:11:20 PM

Previous topic - Next topic

ioannis40

<<Ύβρις είναι οτιδήποτε δέν μάς ταπεινώνει. Πολύ βαριά ύβρις είναι οτιδήποτε μάς κάνει νά υπερηφανευόμαστε.>>  Ύβρις κατα το αρχαιοελληνικό είναι η υπέρβαση του μέτρου μας, της φύσης μας, και αν το προσαρμώσουμε λίγο η έμμεση προσβολή του Θεού δια της προσβολής του \"κατ\' εικόνα\" Του πλασμένου συνανθρώπου μας, Όμως θέλω να πιστεύω ότι η πείρα των παλαιοτέρων και η όλη συμμετοχή μας στην παρέα τούτη εδώ έχει επιοικοδομητικό σκοπό, και μέσα απο τις τριβές στο τέλος επέρχεται η λέπτυνση και προσαρμογή των ξεχωριστών μερών στο όλο Σώμα Του.

O iaspis προσγειώνει τα πράγματα στο συγκεκριμένο θέμα, και ψάχνω τον υβριστή μέσα μου, και αυτός ο άθλιος ξέρει καλά και κρύβεται. Κίνδυνος για μένα  <<αν το ύφος μου είναι λίγο παθιασμένο>>. Το κεφάλι μου σκύβω μέσα στον οχετό της ψυχής μου για να βρώ την αιτία της ύβρεως και την αιτία που παθιάζομαι. και αφού δεν τι καταφέρνω ο Κύριος του Ελέους με ελεεί και μέσω άλλου μου δίνει την λύση: <<υπερηφανευόμαστε>>. Το να το αποδεχθώ κάτι σημαίνει για αρχή, πρέπει να το δουλέψω όμως, ΝΗΨΗ διαρκώς στις σκέψεις - λογισμούς - μου.
 Ειρήνη (υ)ημίν.  ioannis40
...τήν δέ γλώσσαν ουδείς δύναται ανθρώπων δαμάσαι, ακατάσχετον κακόν, μεστή ιού θανατηφόρου... (Jac 3.8.1-2)

Κωνσταντίνος

Quote from: ΑρτέμηςΚωσταντίνε βάλε κάποιο χρώμα πρώτα στην γραμματοσειρά και μετά πάτα \'\'υποβολή\'\'.Την πάτησα αρκετές φορές πριν το μάθω!
Eυχαριστώ αυτό έκανα.
Η γυναίκα στην αρχή έχει γλύκα
και στο τέλος πάντα πίκρα.

ρωμηός

Quote from: ConstantinosΓια να καταλάβω αν είναι καλό πράγμα ο όρκος ή όχι πρέπει να διαβάσω όλα αυτά;
Επιστολές του Αγίου Νεκταρίου, Θ.Η.Ε. και όλες τις άλλες πηγές και γνώμες θεολόγων σχετικά με το θέμα;
Πιό απλός τρόπος δεν υπάρχει για μένα που δεν είμαι μυημένος στα θεολογικά θέματα;
Απλοϊκή η ερώτηση μου μάλλον αλλά δυσκολεύομαι να πιστέψω πως χρειάζεται να διαβάσω
τόσα πολλά για να καταλήξω αν ο όρκος είναι σύμφωνος με το θέλημα του Θεού ή δεν είναι.

Πρώτο μου πόστ και καλώς σας βρήκα κιόλας.
Διαβάζω με ενδιαφέρον αλλά μάλλον μόνον ως αναγνώστης θα συμμετέχω γιατί από θεολογία δεν κατέχω.
Καταρχήν να σε καλοσωρίσουμε! Καλορίζικος!

Έχεις απόλυτο δίκαιο σε αυτά που λες. Ένα ρεζουμέ όσων ειπώθηκαν εδώ μπορεί να συνοψιστεί ως εξής:

Ρητή εντολή είναι να αποφεύγουμε να ορκιζόμαστε, ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται για πράγματα ανόητα και ευτελή. Και τούτο διότι λέγει η Γραφή να μην επικαλούμαστε το όνομα του Θεού για μάταια και ανωφελή πράγματα. Ο δε Χριστός ρητώς απαγόρευσε τον όρκο, λέγοντας να μην ορκιζόμαστε καθόλου. Αυτή η διδασκαλία στηρίζεται στο ήθος των χριστιανών, για τους οποίους πρέπει να ισχύει η αλήθεια και η ειλικρίνεια. Δηλαδή, το ναι του χριστιανού πρέπει να είναι \"ναι\" και το \"όχι\" , να ναι \"όχι\", χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει κανείς σε κανένα όρκο για να διαβεβαιώσει αυτά που λέγει. Το ψέμα επομένως βρίσκεται έξω από το ήθος του χριστιανού, και εφόσον η αλήθεια είναι, τότε ο όρκος δεν είναι απαραίτητος προς βεβαίωση.

Από κει και πέρα, σε ορισμένες περιπτώσεις (σύμφωνα με την άποψη και του έγκυρου θεολόγου του Φόρουμ) όπως φάνηκε και στο κείμενο του Αγ. Νεκταρίου, επιτρέπεται όταν πρόκειται για δεσμεύσεις επίσημες, όπως η διακυβέρνηση ενός λαού και οι υπηρεσίες των αρχόντων του λαού.

Γενικότερα αυτό που θα πρέπει να κρατήσεις είναι να αποφεύγεις τους όρκους και η αλήθεια να βρίσκεται πάντα στο στόμα σου και τα έργα σου....


Περιληπτικά όλα αυτά, ελπίζω να βοηθήσουν.


Υγ. Να γράφεις, ανεξαρτήτως θεολογικής προπαιδείας. Άλλωστε κανείς εδώ δεν είναι θεολόγος (εκτός ίσως του Στάμποζ)!