Richard Dawkins:\"Η αρρώστια της θρησκείας\".

Started by Ἰωάννης, 22 July, 2010, 02:20:05 AM

Previous topic - Next topic

Ἰωάννης

[font size=4]Προσοχή!!![/fonts]

[font size=3]Τα παρακάτω βίντεο δεν δημοσιεύθηκαν με σκοπό να σκανδαλίσουν και να κλονίσουν την πίστη όσων τα παρακολουθήσουν!!!

Ο κύριος Μποζοβίτης ώς υπεύθυνος \"Αρχιτρίκλινος\" της παρούσης ενότητος  αλλά και θεολόγος που είναι θα μπορεί ίσως να κρίνει την όποια \"επικινδυνότητα\" των βίντεο αυτών.

Τα βίντεο αυτά έχουν μεγάλο επιστημονικό αλλά και θεολογικό ενδιαφέρον καθώς ο σωστός ορθόδοξος χριστιανός ,ο έχων δηλαδή ως θεμέλιο της πίστεως τον Χριστόν μέσω της εμπειρίας και όχι των φιλοσοφικών και συναισθηματικοηθικών στοχασμών περί μιάς γενικευμένης, αορίστου και γλυκερής πίστεως σε έναν \"καλό\" θεούλη, θα στραφεί ακόμη περισσότερο είς την πατερικήν παράδοσιν και θα εκτιμήσει έτι περισσότερον τον ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΝ ΘΗΣΑΥΡΟΝ ΤΗΣ!!!

Τα βίντεο αυτά πρόκειται ,έφοσον εγκριθούν, να σχολιασθούν και να εξάγουν χρήσιμας πληροφορίας περί των αληθειών της πίστεως μας!

ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ:
Κύριε Μποζοβίτη περιμένω και παρακαλώ για την χρήσιμη συνδρομή και τον σχολιασμό σας στην ενότητα αυτή!
[/fonts]







Ἰωάννης

[font size=4]Γενικώς, αυτός που θα παρακολουθήσει τα δημοσιευμένα αυτά video είναι καλό να ανατρέξει στο έργο του πατρός Ιωάννου Ρωμανίδου με τίτλον \"Το προπατορικόν αμάρτημα\" όπου μπορεί ο σωστός μελετητής να βρεί απαντήσεις με αγιοπατερική τεκμηρίωση για όλα τα παραπάνω αλλά και για πάρα πολλά άλλα.

  Επίσης πολύ σπουδαία είναι η σειρά που συνέγραψε κι εξέδωσε ο πολιος καθηγητής Παναγιώτης Τρεμπέλας με τίτλο \"ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑΙ ΜΕΛΕΤΑΙ\", η οποία σειρά αποτελείται από πέντε τόμους από τους οποίους πρέπει να δοθεί ιδιαιτέρα προσοχή στους 3 πρώτους καθώς ασχολούνται με την αναίρεσιν πολλών εκ των λεγομένων που διατυπώνονται στα ανωτέρο video.

  Στην διεύθυνση που θα παραθέσω μπορεί ο αναγνώστης να λάβει κι άλλες πληροφορίες για τα έργα αυτά του αειμνήστου καθηγητού καθώς και για άλλα πολύ σημαντικά:
http://shop.osotir.org/index.php?main_page=index&cPath=22[/fonts]

Iaspis

Οἱ Πατέρες καὶ οἱ Ἃγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, καὶ κάθε ταπεινὸ τῆς Χάριτος φρόνημα,  ΔΕΝ ἀπαντὰ στὴν ἀντιλογία, μὰ ἀναζητᾶ τὸν Λόγο  μέσω τῆς Κοινωνίας.
Εἶναι ἀναγκαῖο νομίζω νὰ μὴν προσπαθοῦμε νὰ ἀπαντήσουμε, γιατὶ ἒτσι μόνον ἀποφεύγουμε τὸν πειρασμό τῆς ἀντιλογίας ποὺ εἶναι ἡ θύρα πολλῶν πτώσεων καὶ ἐκπτώσεων. Εἶναι ἐπίσης ἀναγκαῖο νὰ μὴν θεωροῦμε τὸν Λόγο ὡς ἀπάντηση στὴν ἀντιλογία, ὂχι μόνον διότι ὁ Λόγος προϋπάρχει τῆς ἀντιλογίας, ἀλλὰ καὶ γιατὶ μὲ τὴν  ἐμφάνιση τοῦ Λόγου ἀφανίζεται ὂχι μόνο ἡ ἒκπτωση τῆς ἀντιλογίας ἀλλὰ καὶ ἡ ἐσχάτη τῶν ἐκπτώσεων, ποὺ εἶναι ὁ θάνατος.
Οἱ Πατέρες μας δὲν  ἒγιναν δοχεῖα τῆς Χάριτος τοῦ Κυρίου, γιὰ νὰ ἀπαντήσουν στοὺς Dawkins, στοὺς Καλόπουλους, στὶς Τζανίδες, στοὺς Παγανιστὲς στοὺς αἰρετικοὺς, στοὺς μπήξε στοὺς δείξε! Ἒγιναν σκεύη  Κοινωνίας ὃλων ὃσων δὲν ἐκπίπτουν ἀκολουθώντας ἒτσι τὴν ταπεινὴ σωτήρια ὁδὸ τοῦ Κυρίου.
Οἱ ἀπαντήσεις  εἶναι ἒκφραση τοῦ Λόγου μόνον σὰν  ἐσωτερικὴ ἀναζήτηση τοῦ ἀνθρώπου, κρυφὴ, σιωπηρὴ, ποὺ πρέπει νὰ ἐξομολογεῖται ὀδηγούμενος ἒτσι στὴν προσευχὴ,  καὶ ὂχι νὰ  ἐξωτερικεύται ἐκπίπτοντας στὴν ἀντιλογία!  Οἱ Πατέρες δὲν θέλησαν ποτὲ νὰ μιλήσουν..... «Ἀναγκάσθηκαν» ἀπὸ τὴν Ἀλήθεια πρὸς σωτηρίαν ὃλων μας!

ΥΓ:
Quote from: ΙΩΑΝΝΗΣΤα παρακάτω βίντεο δεν δημοσιεύθηκαν με σκοπό να σκανδαλίσουν και να κλονίσουν την πίστη όσων τα παρακολουθήσουν!!!
Δὲν νομίζω ὅτι μποροῦν αὐτὰ τὰ ντοκυμαντὲρ, καὶ τὰ ρεάλιτι τοῦ Χαρδαβέλα καὶ τῶν ἂλλων, νὰ κλονίσουν καμμία πίστη, καὶ οὔτε μποροῦν νὰ σκανδαλίσουν κανέναν. Ἐμένα μοὺ φαίνονται γιὰ ἀνέκδοτα καὶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο, καὶ ὡς πρὸς τὸ ὕφος. Νομίζω ὅτι εἶναι χάσιμο χρόνου ἡ ἐνασχόληση μαζὶ τους...
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

Ἰωάννης

[font size=3]Αδελφέ Δημήτρη καλησπέρα!
Είχες αρκετό καιρό, αν δεν κάνω λάθος, να συμμετάσχεις! Καλώς ήρθες!
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου προς τις φτωχές παραθέσεις μου !

Οι Πατέρες όντως ποτέ δεν έκαμαν αντιλογία! Έκαναν όμως διατύπωση της πίστεως μας μπροστά στον κίνδυνο των αιρέσεων που μπορούσαν να δηλητηριάσουν τους πιστούς και την πίστη!

Ασφαλώς προς Θεού δεν αναλαμβάνω να κάνω κάτι τέτοιο όπως οι Πατέρες!!!
Απλώς επειδή ταιριάζει στο προφίλ και στην θεματολογία του παρόντος φόρουμ μία τέτοια συζήτηση περί αυτών που πολεμούν την πίστη μας και πως πρέπει να αντιμετωπίζονται έτσι ώστε να προστατευόμαστε και κατά την δύναμιν που μας παρέχει ο Χριστός να προστατεύουμε και τους άλλους έκανα αυτές τις δημοσιεύσεις!

Αν ήταν λάθος δεν ήμουν και δεν είμαι σίγουρος! Κάτι στην καρδιά μου, μου λέει ότι δεν ήταν λάθος! Ακάθαρτη βέβαια η καρδία...αλλά...εύχομαι συνεχώς με το ψαλμικό: «Καρδίαν καθαράν κτίσον ἐνε ἐμοί, ὁ Θεός... »  [/fonts]

Iaspis

Ἁγαπητὲ Ἰωάννη μὴν νομίζεις καθόλου ὅτι θέλω νὰ σὲ ἐλέγξω! Νὰ ἀνεβάζεις ὅ,τι ἐπιθυμεῖς, καὶ νὰ ἐκφράζεις ἐλεύθερα  ὅ,τι σκέφτεσαι. Γιὰ μένα εἶναι ὅλα εὐπρόσδεκτα, καὶ ἰδιαιτέρως οἱ δικὲς σου παραθέσεις οἱ ὁποῖες ἀναφέρονται σὲ ἑκκλησιαστικὰ καὶ θεολογικὰ ζητήματα! Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ συμμετέχω στὸ φόρουμ.
Ὁ Κύριος  ἀδελφὲ μου ἐπιτρέπει γιὰ τὴν σωτηρία μας τοὺς πειρασμοὺς, καὶ δὲν παρεμβαίνει γιατὶ μᾶς ἔπλασε ἐλεύθερους σὰν τὴν εἰκόνα Του. Ἐμεῖς ὅμως πρέπει νὰ γνωρίζουμε, ὅτι ἡ ἐλευθερία μας ὑπὰρχει καὶ πραγματώνεται μόνο ἐν Κυρίῳ, καὶ ὅσο ὁ ἂνθρωπος  ἀποφεύγει τὴν κοινωνία τοῦ Κυρίου, τόσο καὶ ὑποδουλώνεται καὶ παύει νὰ εἶναι ἐλεύθερος. Διοτὶ αὐτὸ εἶναι σκλαβιὰ καὶ δουλεία, ἡ προσπάθεια ἐξόδου ἀπὸ τὴν ἀπόλυτη ἐλευθερία ποὺ εἶναι ὁ Θεός! Γι αὐτὸ νομίζω, ὅτι οἱ Πατέρες θεωροῦν τὴν Προσευχὴ σὰν τὴν πιὸ προχωρημένη ἔκφραση τῆς ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου! Ἀντιθέτως μὲ τὴν προσευχή, ποὺ εἶναι  ἡ συγκέντρωση τοῦ νοῦ καὶ τῆς καρδίας πρὸς στὸν Κύριο, ἐνεργεῖ ὁ διασκορπισμὸς τοῦ νοῦ στὰ εἲδωλα τοῦ κόσμου καὶ ἒτσι μᾶς σκλαβώνει ὁ θάνατος... Εἲμαστε λοιπὸν τρόπον τινὰ ὅλοι σκλάβοι, γι αὐτὸ καὶ ὑποφέρουμε σὲ αὐτὸν τὸν αἰῶνα....
Ἡ ψευδαίσθηση ὅτι ὑπάρχουμε καὶ «ἐκτὸς» Θεοῦ, σὰν ἀπόλυτες μορφές ἐλευθερίας ποὺ βρίσκονται μέσα στὸν ἐαυτὸ τους μᾶς ἔχει ἀπομονώση μέσα στὸ  ἀτομικὸ μας «ἐγώ» τὸ ὁποῖο ἐκφράζεται ποικιλοτρόπως! Ὅμως....δὲν εἶναι ἒτσι.Ἡ ἐλευθερία μας εἶναι ἡ κοινωνία μας ἐν Κυρίω, ποὺ μᾶς χαρίζει τὴν πίστη, τὴν ἐλπίδα, καὶ τὴν ἀγάπη καὶ ὁμολογώντας τὸν Θεό φεύγουμε ἀπὸ τὴν πλάνη τοῦ ἐχθροῦ τῆς ψυχῆς μας! Αὐτὴ ἡ ὀμολογία εἶναι ἡ «διατύπωση» τῆς πίστεως μας, ὅπως καὶ ἐσὺ εἶπες! Ἡ μακάρια ἔκφραση τοῦ Λόγου ποὺ ὀμολογεῖ τὸν Ἐαυτὸ του μέσα ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο ποὺ προαιρεῖται καὶ ἀγωνίζεται νὰ μένει μέσα σὲ Αὐτὸν! Ἡ Ἑκκλησία τοῦ Χριστοῦ!

Νομίζω ἀδελφὲ Ἰωάννη (κρίνοντας ἐξ ἰδίων τὰ ἀλλότρια..) ὅτι ἡ ἀφ ἐαυτοῦ «ὀμολογία» τῆς πίστεως, μᾶς ἀποσπᾶ ἀπὸ τὸν ἀγώνα ἐν Κυρίῳ, καὶ ὡς ἐκ τούτου βλάπτει καὶ τὴν μεταξὺ μας ἐπικοινωνία. Κι λέγοντας «μεταξύ μας» ἐννοοῦμε ἀδελφικὰ ἐν Κυρίῳ!
Κοίτα πόση «συζήτηση» συμβαίνει κάθε μέρα περὶ πίστεως... Κοίτα πόσο εὔκολα καὶ χωρὶς κόπο νομιμοποιοῦμε ἐνίοτε τὴν γνώμη μας ὡς ὀμολογία...Κοίτα πόσο μπορεῖ νὰ ἀλλοτριωθεῖ ἡ ἀδελφικὴ μας διάθεση, γιὰ νὰ ἀποδείξουμε τὰ «δίκαιὰ» μας ποὺ τὰ κάνουμε ἀβίαστα καὶ ἀβασάνιστα «δίκαια» τοῦ Θεοῦ! Κοίτα πῶς χειριζόμεθα διὰ τοῦ λόγου τὴν σοφία, τὴν ἐμπειρία, τὸν στοχασμὸ, ἀκόμη καὶ τὴν ἀγάπη, ὡσὰν νὰ εἲμεθα τὸσο ταπεινοὶ κατέχοντὰς τα ὅλα αὐτὰ!
Ὅμως Ἰωάννη αὐτὰ δὲν τὰ κατέχουμε οἱ ἄνθρωποι, ἀλλὰ μᾶς κατέχουν, καὶ μάλιστα ἀνεξαιρέτως ὅλους! Ὅλους!
Ἀπὸ ὅπου θέλουν καὶ ὅταν θέλουν  αὐτὰ ὁμολογοῦνε, ἀπὸ ὅπου πρέπει  καὶ ὅταν πρέπει! Καὶ ἡ ὀμολογἰα αὐτὴ ἀδελφὲ μου, διαφέρει ἀπ᾽ τὶς «ὀμολογίες» τῶν ἀνθρώπων κυρίως ὡς πρὸς τὴν καθολικότητα, καὶ τῆς ἒκφρασης της (διατύπωσης ὅπως εἶπες), καὶ τῆς ὑποδοχῆς της.
 Ἡ πίστη δὲν χαρίζει κανέναν ἄνθρωπο στὸν ἐχθρὸ. Γι αυτὸ τὸν λόγο καὶ διατυπώνεται ἄλωστε! Οὔτε καὶ κινδυνεὺει νὰ «δηλητηριαστεῖ» ἀπὸ τὸν κανέναν! Τὰ δηλητήρια καὶ οἱ ἀσθένεις βρίσκονται στὸν ἄνθρωπο ποὺ τὸν  ἀμαυρώνουν, καὶ τὸν λεκιὰζουν ἐμποδίζοντας τὰ ἀγαθὰ τοῦ Κυρίου (ποὺ κατοικοῦν σὲ μέρη καθαρὰ) νὰ κατοικήσουν καὶ μέσα μας!
Συνεπώς ἀγαπητὲ ἀδελφὲ τὶ ἄλλο καλύτερο μᾶς μένει ἀπ᾽ τὸ νὰ καθαρίζουμε  ὅσα ἐμποδίζουν τὶς χάρες τοῦ Κυρίου νὰ φωλιάσουν μέσα μας; Τίποτα καλύτερο! Οὔτε ὀμολογία, οὔτε διατύπωση, οὔτε διαφωνία, οὔτε ἀντιλογία, καταγγελία, ὑποστήριξη ἥ ὅτι ἄλλο ὑπὲρ τῶν ἀγαθῶν τοῦ Κυρίου! Μόνο ὑπομονὴ καὶ προσευχὴ ὅσο τὸ μποροῦμε!

Ὁ τρόπος ποὺ ἀναφερόμεθα στὴν πίστη Ἰωάννη (κυρίως ἐμεῖς οἱ χριστιανοί) εἶναι πολλὲς φορὲς ἀδόκιμος καὶ ἄτοπος! Δὲν μποροῦμε νὰ πιστεύσουμε μὲ τὶς δυνάμεις μας, ἀλλὰ μὲ τὸν ἀγῶνα μας καὶ τὴν προαίρεσὴ μας (διαρκὼς) φτιάχνουμε τόπο γιὰ νὰ  κατοικεῖ  ἡ Πίστη μέσα μας. Γινόμαστε τόπος πίστεως, ἐλπίδας καὶ ἀγάπης, διαφεύγοντας ἀπό τὰ μέρη τοῦ ἀτόπου στὰ ὁποῖα πέσαμε!

Δὲν εἶναι λάθος ἀγαπητὲ Ἰωάννη ποὺ δημοσιεύεις  καὶ ἀπαντᾶς σὲ ἀσεβεὶς καὶ βλάσφημες τοποθετήσεις κάποιων γραφικῶν (κατ᾽ ἑμέ) ἀνθρώπων ποὺ ἐπιθυμοῦν δημοσιότητα, καὶ ἐκφράζονται ἀλλότρια. Θέλει ὅμως νομίζω προσοχὴ διὸτι  ἡ ἐμπάθεια στὸν λόγο εἶναι βλαβερὴ καὶ κοστίζει στὴν ψυχὴ μας, εἴτε κατηγορεῖ εἴτε ὑποστηρίζει τὸν Χριστὸ! Γι αὐτὸ παρεμβαίνω, χωρὶς ὅμως νὰ νομίζω ὅτι ἔχω δίκιο! Ἐξ ἄλλου σὲ ἕνα θεολογικὸ φορουμ, βρίσκω τὴν προσωπικὴ ἐπικοινωνία σὲ ζητήματα πίστεως καὶ θεολογικὰ ζητήματα πολὺ πιὸ ὅμορφη, χρήσιμη καὶ εἰλικρινἠ, ἀπὸ κάθε εἴδους κριτικὴ καὶ συζήτηση ἐπάνω  σὲ δημοσιευμένες τοποθετήσεις! Φυσικὰ δὲν λέω νὰ λεἰψουν κι αυτές παντελώς...
Μόνο τὰ πάθη μας νὰ λείψουν. Τὰ ἄλλα ἄς μείνουν!


ΥΓ:
Quote from: ΙΩΑΝΝΗΣΕίχες αρκετό καιρό, αν δεν κάνω λάθος, να συμμετάσχεις!
Ναὶ, ἤμουν σὲ  διακοπὲς! Τὠρα ὅμως πέρασε..
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)