\"Η αγιότητα των γονέων είναι η καλύτερη αγωγή των παιδιών.\"

Started by Ἰωάννης, 28 September, 2010, 09:46:10 PM

Previous topic - Next topic

Ἰωάννης

[font size=3]                                                                         Η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

                                                               ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


                                                                                     Του Γέροντος Πορφυρίου

                                                                                             ===============
Να βλέπομε τον Θεό στο πρόσωπο των παιδιών και να δώσομε την αγάπη του Θεού στα παιδιά. Να μάθουν και τα παιδιά να προσεύχονται. Για να προσεύχονται τα παιδιά, πρέπει να έχουν αίμα προσευχομένων γονέων. Εδώ πέφτουν έξω μερικοί και λένε: «Εφόσον οι γονείς προσεύχονται, είναι ευσεβείς, μελετούν την Αγία Γραφή και τα παιδιά τα ανάθρεψαν \"εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου\", επόμενο είναι να γίνουν καλά παιδιά». Ορίστε, όμως, που βλέπομε αντίθετα αποτελέσματα λόγω της καταπιέσεως.

Δεν είναι αρκετό να είναι οι γονείς ευσεβείς. Πρέπει να μην καταπιέζουν τα παιδιά, για να τα κάνουν καλά με τη βία. Είναι δυνατό να διώξομε τα παιδιά απ' τον Χριστό, όταν ακολουθούμε τα της θρησκείας με εγωισμό. Τα παιδιά δεν θέλουν καταπίεση.

Μην τα εξαναγκάζετε να σας ακολουθήσουν στην εκκλησία. Μπορείτε να πείτε: «Όποιος θέλει, μπορεί να έλθει τώρα μαζί μου ή αργότερα». Αφήστε να μιλήσει στις ψυχές τους ο Θεός. Η αιτία που μερικών ευσεβών γονέων τα παιδιά, όταν μεγαλώσουν, γίνονται ατίθασα κι αφήνουν και την Εκκλησία κι όλα και τρέχουν αλλού να ικανοποιηθούν είναι αυτή η καταπίεση που τους ασκούν οι «καλοί» γονείς. Οι τάχα «ευσεβείς» γονείς, που είχαν τη φροντίδα να κάνουν τα παιδιά τους «καλούς χριστιανούς», μ' αυτή την αγάπη τους, την ανθρώπινη, τα καταπίεσαν κι έγινε το αντίθετο. Πιέζονται, δηλαδή, όταν είναι μικρά τα παιδιά κι όταν γίνουν δεκάξι χρονώ, δεκαεφτά ή δεκαοχτώ, φθάνουν στο αντίθετο αποτέλεσμα. Αρχίζουν από αντίδραση να πηγαίνουν με παλιοπαρέες και να λένε παλιόλογα.

Ενώ, όταν αναπτύσσονται μέσα στην ελευθερία, βλέποντας συγχρόνως το καλό παράδειγμα των μεγάλων, χαιρόμαστε να τα βλέπομε. Αυτό είναι το μυστικό, να είσαι καλός, να είσαι άγιος, για να εμπνέεις, να ακτινοβολείς. Η ζωή των παιδιών φαίνεται να επηρεάζεται απ' την ακτινοβολία των γονέων. Επιμένουν οι γονείς: «Άντε να εξομολογηθείς, άντε να μεταλάβεις, άντε να κάνεις εκείνο....». Τίποτα δεν γίνεται. Ενώ βλέπει εσένανε; Αυτό που ζεις, αυτό και να ακτινοβολείς. Ακτινοβολεί ο Χριστός μέσα σου; Αυτό πηγαίνει στο παιδί σου. Εκεί βρίσκεται το μυστικό. Κι αν γίνει αυτό, όταν το παιδί είναι μικρό στην ηλικία, δεν θα χρειασθεί να κοπιάσει πολύ, όταν μεγαλώσει.

Πάνω σ' αυτό το θέμα ακριβώς ο σοφός Σολομών χρησιμοποιεί μια ωραιότατη εικόνα, τονίζοντας τη σημασία που έχει το καλό ξεκίνημα, η καλή αρχή, το καλό θεμέλιο. Λέγει σ' ένα σημείο: «Ο ορθρίσας προς αυτήν (την σοφίαν) ου κοπιάσει. Πάρεδρον γαρ ευρήσει των πυλών αυτού». Ο «όρθρος προς αυτήν» είναι η πιο νεαρά ηλικία απασχόλησις με αυτή, τη σοφία. Σοφία είναι ο Χριστός. Η λέξη «πάρεδρος» σημαίνει «βρίσκεται πλησίον».

Όταν οι γονείς είναι άγιοι και το μεταδώσουν αυτό στο παιδί και του δώσουν αγωγή εν Κυρίω, τότε το παιδί, ό,τι επιδράσεις κακές κι αν έχει απ' το περιβάλλον του, δεν επηρεάζεται, διότι έξω απ' την πόρτα του θα βρίσκεται η Σοφία, ο Χριστός. Δεν θα κοπιάσει, για να την αποκτήσει. Φαίνεται πολύ δύσκολο να γίνεις καλός, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ εύκολο, όταν από μικρός ξεκινήσεις με καλά βιώματα. Μεγαλώνοντας δεν χρειάζεται κόπος, το έχεις μέσα σου το καλό, το ζεις. Δεν κοπιάζεις, το έχεις ζήσει, είναι περιουσία σου, που τη διατηρείς, αν προσέξεις, σε όλη σου τη ζωή.[/fonts]

Iaspis

Χαριτωμένος ὁ  λόγος τοῦ Γέροντος Πορφυρίου.  Δίνει λύσεις καὶ ἀπαντήσεις σὲ παιδιὰ, γονεὶς καὶ δασκάλους. Ἒτσι ἀκριβώς πρέπει νὰ γίνεται ἡ παιδεία καὶ ἡ ἐκπαίδευση ὅλων...Κοντὰ στὸν Κύριο, χωρὶς τὶς ἀνθρώπινες ἀτελείς (τὸ λιγώτερο)  παρεμβάσεις. Διότι αὐτὸ εἶναι Παιδεία: Νὰ προαιρεῖται ὁ ἂνθρωπος τὸν Κύριο, καὶ νὰ μένη στὴν παιδικὴ ἐν Χριστῷ ἁγαθότητα γιὰ πάντα προσελκύοντας Ἐκεῖ καὶ τοὺς ἀπογόνους του.
Στὴν ἀληθινὴ Παιδεία, ὁ μαθητὴς, ὁ γονέας καὶ ὁ διδάσκαλος  εἶναι ἐνωμένοι ἐν Κυρίῳ. Ἕνα πράγμα...

Εὐχαριστοῦμε Ἰωάννη ποὺ ἀνέβασες τὸν λόγο τοῦ Γέροντα.
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

Ἰωάννης

[font face=Times New Romanl][font size=3]
                                                                  ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ
                                                                                          Του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς

                                                                                                         ==============


Η παιδεία είναι προβολή της αγιότητος. Μόνον ο αγιασθείς άνθρωπος δύναται να αγιάζη και άλλους· μόνον γενόμενος αυτός φως δύναται να φωτίζη τους άλλους. Το Ευαγγέλιον του Θεανθρώπου συγκεντρώνει τα πάντα εις τον προσωπικόν αγώνα και την άσκησιν τα πάντα αρχίζουν από το ίδιον το πρόσωπον του ανθρώπου: σωζόμενος ο άνθρωπος σώζει απαραιτήτως και τους άλλους γύρω του· φωτιζόμενος φωτίζει και τους άλλους.

Αυτή είναι η ευαγγελική οδός, η εφαρμοζομένη πιστώς εις την Ορθοδοξίαν, φυλασσομένη και διαφυλαχθείσα εις αυτή. Ιδού πως την χαράσει, ως άλλος υιός της βροντής, ο μέγας άγιος και διδάσκαλος της Εκκλησίας, ο φωστήρ της οικουμένης, ο αγ. Γρηγόριος ο Θεολόγος: «Καθαρθήναι δει πρώτον, είτα καθάραι· σοφισθήναι, και είτα σοφίσαι· γενέσθαι φως, και φωτίσαι· εγγίσαι Θεώ, και προσαγαγείν άλλους· αγιασθήναι, και αγιάσθαι».


Κατά το θέλημα της Θείας Πρόνοιας ημείς ζώμεν επί της γεωγραφικής και θρησκευτικής διασταυρώσεως της Ανατολής και της Δύσεως. Δια τούτο, ίσως ευρισκόμεθα συχνά εις βασανιστικόν αδιέξοδον. Έχετε παρατηρήσει πως εις την ορθόδοξον ψυχήν μας δεν ανταποκρίνεται η ορθολογιστικο-σχολαστική παιδεία της ρωμαιοκαθολικής και προτεσταντικής Ευρώπης;

Τούτο κατοπτρίζεται σαφώς εις την ιδεολογικήν και ηθικήν περιπλάνησιν του μεγαλυτέρου μέρους των διανοουμένων μας. Αυτοί έχουν αποξενωθή από τον ορθόδοξον λαόν μας, από το σώμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και δια τούτο έχουν χάσει την ορθόδοξον αίσθησιν και τον ορθόδοξον προσανατολισμόν εις τα βασικά προβλήματα της ζωής και του θανάτου. Η παιδεία κατά το πρότυπον του ευρωπαϊκού Aufklarung (Διαφωτισμού) ποτέ δεν δύναται να είναι παιδεία δι\' ημάς.

Η ορθόδοξος αίσθησις και η ορθόδοξος συνείδησις παραδέχεται και αναγνωρίζει μόνον τους αγίους ως παιδαγωγούς και διδασκάλους και μόνον την αγιότητα ως φωτισμόν και ως αληθινήν παιδεία. Είναι πολύ βαθειά η πείνα και η δίψα της ψυχής μας, βαθυτέρα από ότι νομίζουν πολλοί από τους διανοουμένους μας, και κανείς δεν δύναται να την ικανοποιήση εκτός του Χριστού και των αγίων Του.[/fonts][/fontf]

Iaspis

Πολὺ ὡραῖο ἀδελφέ! Ευχαριστοῦμε! Μήπως θὰ μποροῦσες νὰ ἀναφέρεις τὴν πηγή; Εἶναι βιβλίο;
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

Σωτήριος

Καλή σου ημέρα, καλά τα λέει ο γέροντας, όμως το ιδανικό είναι και το ζητούμενο; Είναι το πρακτέω; Όμως πως να περιορίσεις και τον περίγυρο, όταν ο γονέας που είναι και δάσκαλος και καθηγητής και κυβερνήτης και γενικά ο εργαζόμενος, ο λειτουργός, βλέπεις μια κοινωνία που δεν είναι Αγγελικά λειτουργούσα και που οι απαιτήσεις είναι τεράστιες, βλέπεις έτσι καλέστηκες και πήρες την σκυτάλη και την πήρες για να μην γίνεις περιθώριο και που πρέπει να την δώσεις και εσύ για να συνεχισθεί η κατρακύλα και το χάσιμο της ψυχής, Άγιος Θεός να φυλάει, όμως είναι η πραγματικότητα. Φυσικά δεν σημαίνουν όλα αυτά και εγκατάλειψη, όμως αν δεν δούμε τις δυσκολίες, πως θα πάρουμε μέτρα τα απαραίτητα και όταν είσαι παντρεμένος που ο αναχωρητισμός; Πού ο χρόνος όταν η παραγωγή και οι στημένες ανάγκες, έβαλαν και άντρα και γυναίκα στην παραγωγή. Το έλεος του Άγιου Θεού είναι το ζητούμενο και η προσευχή, έστω στο πόδι. Το βασικότερο ο εκκλησιασμός της Κυριακής και η ευχή ο καλός ο λόγος άξιου Ιερέα.

Ἰωάννης

Quote from: IaspisΠολὺ ὡραῖο ἀδελφέ! Ευχαριστοῦμε! Μήπως θὰ μποροῦσες νὰ ἀναφέρεις τὴν πηγή; Εἶναι βιβλίο;
[font face=Times New Romanl][font size=3]Συγνώμη αδελφέ μου για την παράλλειψη.

Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς «Άνθρωπος και Θεάνθρωπος», εκδ. οίκος «Αστήρ»

Kαλημέρα.

[/fonts][/fontf]

Ἰωάννης

[font face=Times New Romanl][font size=3]Καλημέρα κύριε Σωτήρη.
Ευχαριστώ για το ωραίο σας σχόλιο που μου δίνει \"τροφή για σκέψη\" που λένε και οι Άγγλοι!
Με την πρώτη ευκαιρία θα ήθελα να το συζητήσουμε...[/fonts][/fontf]

Σωτήριος

Χαίρεται,  φίλε μου, ναι να κουβεντιάσουμε, όμως κατά αρχήν χωρίς το κύριε Σωτήριε, αγαπητέ μου Ιωάννη ανοιχτός δεκτικός και όπως εσύ πεις, εγώ Πάτρα και με τηλέφωνο 697 1813848 ή lalio203@gmail.com Καλή σου ημέρα.

Ἰωάννης

[font face=Times New Romanl][font size=3]Παρά την ευγενική σας άδεια μου είναι κάπως δύσκολο να μην σας αποκαλώ \"κύριε\".
Αλλά να\' ναι ευλογημένο!
Να είστε σίγουρος πως θα επικοινωνήσουμε.
Ευχαριστώ για την αγάπη σας και ανταποδίδω![/fonts][/fontf]

Ἰωάννης

[font face=Times New Romanl][font size=3]Σας δίνω και το δικό μου e-mail (και όποιος άλλος θέλει μπορεί να επικοινωνήσει) :

giannisalexopoulos@yahoo.com[/fonts][/fontf]

Ἰωάννης

[font face=Times New Romanl][font size=3]
                                                                            ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ;
                                                                                              Του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου

                                                                                                                    ===========
                                                                                                   
Σε όποιο έδαφος τοποθετηθεί το φυτό, τέτοιο καρπό παράγει.

«Πώς θα μπορέσεις να διορθώσεις τον γιο σου; Πώς μπορείς να δώσεις τις πρέπουσες συμβουλές στο γυιο σου που είναι αμελής, αφού συ ο ίδιος, που βρίσκεσαι σε προχωρημένα γηρατειά, κάνεις τέτοιες ασχήμιες;

Αυτά τα λέω και επικρίνω τους ηλικιωμένους, όχι για να απαλλάξω από κάθε κατηγορία και μομφή τους νέους, αλλά μέσω των πρώτων να προφυλάξω τους δεύτερους».

«Πως λοιπόν ο πατέρας θα μάθει στους άλλους να συγκρατούν αυτό το πάθος τους, την αυθάδεια και την οργή, όταν ο ίδιος δεν έχει μάθει να συγκρατείται»;

«Μάλλον εμείς πρέπει να έχουμε παιδαγωγούς και όχι εκείνα, δηλαδή τα παιδιά, αφού τα λάθη τους δεν μπορούν να είναι μεγάλα, ενώ τα δικά μας είναι πάρα πολύ μεγάλα».

«Όλη η κακία των παιδιών μας προέρχεται από την δική μας αμέλεια και επειδή δεν τα οδηγούμε απ\' την αρχή και από την μικρή ηλικία στον δρόμο της ευσεβείας».[/fonts][/fontf]

Ἰωάννης