Έλληνες και συνήθειες στο φαγητό

Started by Βασιλείου Μάριος, 02 September, 2007, 02:30:33 AM

Previous topic - Next topic

Βασιλείου Μάριος

Μία έρευνα από την Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση

Η Ε.ΚΑΤ.Ο. Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση, συμμετέχει σε μια Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που μελετά τις συνήθειες των καταναλωτών. Στο 1ο μέρος αυτής της δράσης που ασχολείται με τις διατροφικές συνήθειες πραγματοποίησε έρευνα σχετικά με την ψυχαγωγία - διασκέδαση που συνδέεται με το φαγητό. Τα πρώτα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

Μέχρι στιγμής στην έρευνα συμμετείχαν 120 άνδρες και γυναίκες, ποσοστό 50-50, ενώ οι ηλικιακές ομάδες είχαν ως εξής:

· 18 – 25 ετών
· 26 – 35 ετών
· 36 – 45 ετών
· 46 και άνω ..

Από την έρευνα αυτή που συνεχίζεται προκύπτει ότι :

Το 90% των ανδρών προτιμά και επιλέγει χώρους φαγητού που ήδη έχει επισκεφθεί και τους γνωρίζει, ενώ μόνο ένα ποσοστό 9% επισκέπτεται χώρους μετά από προτροπή φίλων, διαφήμιση ή γιατί άκουσε γενικά καλά λόγια για τον συγκεκριμένο χώρο. Το υπόλοιπο 1% ακολουθεί τη σύντροφο του !!

Αντίστοιχα, οι γυναίκες σε ποσοστό που ξεπερνά το 76% επιλέγουν το χώρο φαγητού μετά από σύσταση φίλων ή γιατί άκουσαν ή διάβασαν σχόλια για το συγκεκριμένο χώρο σε κάποια διαφήμιση ή άρθρο !! Οι γυναίκες επηρεάζονται, για το χώρο επιλογής φαγητού και από τα άτομα που συχνάζουν σε αυτούς τους χώρους, όπως ηθοποιοί, τραγουδιστές ή «διάσημοι - επώνυμοι» στις ηλικίες μεταξύ 18 και 35 ετών.

Στις μικρότερες ηλικίες, όσον αφορά την επιλογή του χώρου για την έξοδό τους, άνδρες και γυναίκες επηρεάζονται από συστάσεις φίλων ή διαφήμιση σε ποσοστό που πλησιάζει το 70% ενώ αντίθετα σε μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 54 ετών, η επιλογή του χώρου συνήθως είναι σε κάποιο γνώριμο και δοκιμασμένο περιβάλλον, τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες.

Στην ερώτηση τι παραγγέλνουν, οι άνδρες ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση και ηλικία δεν πειραματίζονται και προτιμούν να παραγγέλνουν γεύσεις και συνδυασμούς που ήδη γνωρίζουν.

Ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού δείγματος 14% αποτελούμενο κυρίως από γυναίκες προτιμά και επιδιώκει να δοκιμάζει νέες γεύσεις και συνδυασμούς.

Στην ερώτηση τι κάνετε όταν η παραγγελία σας ή το φαγητό σας δεν σας ικανοποιεί, αν δηλαδή είναι υπερβολικά ψημένο ή ωμό, αν είναι αλλοιωμένο ή άνοστο, ένα ποσοστό από το σύνολο του δείγματος που πλησιάζει το 30% δήλωσε ότι θα το επέστρεφε.



Στο ποσοστό αυτό η μεγάλη πλειοψηφία είναι άνδρες και ανήκουν στην ηλικία μεταξύ 26 και 45 ετών. Αντίθετα, στο 70% του δείγματος που δεν θα επέστρεφαν το φαγητό τους έστω και αν δεν τους ικανοποιούσε είτε διότι θα δίσταζαν είτε διότι θα ντρέπονταν αλλά θα το σχολίαζαν στην συντροφιά τους, το μεγαλύτερο ποσοστό αποτελείτο από γυναίκες ανεξάρτητα από την ηλικία τους.

Οι ηλικίες έως 25 ετών δεν επιστρέφουν το φαγητό τους προτιμούν να το αφήσουν, να μη το φάνε να το σχολιάσουν με την παρέα τους αλλά σπάνια αποφασίζουν να το επιστρέψουν ή να κάνουν σχόλια στο σερβιτόρο ή τον ιδιοκτήτη.

Το ίδιο προκύπτει και στις μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 45 ετών τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες οι οποίοι βέβαια έχουν άλλο λόγο για τη μη επιστροφή του φαγητού, αντιδρούν δηλαδή δείχνοντας μεγαλύτερη συγκαταβατικότητα.

Άλλα σχόλια της έρευνας :

· κανείς δεν επιδιώκει να του επιστραφούν τα χρήματα του πίσω ακόμη και αν δεν έμεινε ευχαριστημένος από το φαγητό.

· Οι νέοι άνδρες και γυναίκες, πολλές φορές επιλέγουν εστιατόρια που συχνάζουν φίρμες – γνωστοί – δημοσιογράφοι – ηθοποιοί κλπ ακόμη και αν το φαγητό δεν είναι καλό μόνο και μόνο γιατί είναι φημισμένο εστιατόριο για τους θαμώνες του.

· Αντίθετα οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνδρες και γυναίκες δεν επηρεάζονται από τη φήμη λόγω των διάσημων επισκεπτών.

ΑΓΓΛΙΑ :
· 72 % του συνόλου των ερωτηθέντων άνδρες και γυναίκες επιστρέφουν το φαγητό τους αν αυτό δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους.

· Επίσης αναζητούν αποζημίωση όταν συναντήσουν επισκέπτη μέσα στο πιάτο τους ( μυγάκι, τρίχα κλπ )

· Επίσης οι Άγγλοι μπορούν να περιμένουν στην αναμονή – «ουρά» για τραπέζι έως και 1:30 ώρα – αντίθετα με τους Έλληνες που εκνευρίζονται και δυσανασχετούν. Η νεολαία μόνο τελευταία χρόνια παρουσιάζει μια μεγαλύτερη ανοχή στο θέμα αναμονής !!

ΓΑΛΛΙΑ
· Οι Γάλλοι μπορούν να φάνε ακόμη και τραπεζάκι που με τα βίας χωράει το σερβίτσιο τους, και επιστρέφει το φαγητό του σε ποσοστό που φτάνει το 68% σε άνδρες και γυναίκες.

· Επίσης, κάνει πολύ πιο συχνά φασαρία και σχόλια για το φαγητό να δεν του αρέσει και μάλιστα φωναχτά !!

ΙΣΠΑΝΙΑ
· Οι πολίτες αυτής της χώρας, κάνουν φασαρία όταν τρωνε, φωνάζουν δυνατά αν δεν τους αρέσει το φαγητό, τα καταστήματα όμως έχουν συνηθίσει και αντικαθιστούν και δεν χρεώνουν το φαγητό που δεν ικανοποίησε ΑΜΕΣΩΣ.

ΠΗΓΗ: Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση
[b][font=arial]Χωρίς στρουμφάκι, δεν γίνεται δουλειά εδώ μέσα![/font][/b]