Παιδεία - Ἱστορία

Started by staboz, 12 January, 2011, 07:46:23 AM

Previous topic - Next topic

staboz

[font size=3]Ὡραῖο κείμενο καὶ σκίτσο τοῦ Στάθη στὴ χθεσινὴ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ:

Ακολουθώντας την πεπατημένη των Γιαννάκου - Ρεπούση, η κυρία Διαμαντοπούλου επιτίθεται στην Εκπαίδευση με σημαία αυτό που συνήθως πωλείται ως εκσυγχρονισμός, ενώ στην πραγματικότητα είναι η τελική μας εκβαρβάρωση (και συνεπώς οπισθοδρόμηση),
δηλαδή η παραγωγή απ\' το εκπαιδευτικό σύστημα υπηκόων αντί πολιτών, έντρομων και φοβικών ραγιάδων.
Προς τούτο, το πρόταγμα του ανελλήνιστου και ανιστόρητου ζόμπι είναι αναγκαστικό.
Η έκπτωση του μαθήματος της Ιστορίας (το οποίον έως τώρα διδάσκεται με τον πιο άθλιον τρόπο) σε προαιρετικό στις τάξεις Β\' και Γ\' Λυκείου, είναι ενδεικτική αυτής της συνωμοσίας αποβλάκωσης των παίδων.
Και δεν είναι μόνον αυτό!
Στο πρόγραμμα των μαθημάτων για αυτές τις δύο τάξεις, όπως το δημοσίευσε χθες η «Ε» (αποκλειστικό ρεπορτάζ της κυρίας Ολυμπίας Λιάτσου), η διδασκαλία της ιστορικής ύλης
και στις δύο τάξεις του Λυκείου περιορίζεται στην «Αρχαία Ιστορία» και μόνον (συνοδευόμενη κι από μια «ιστορία των ιδεών»). Δηλαδή για
τη Βυζαντινή ιστορία, για την ιστορία της Τουρκοκρατίας και της Ενετοκρατίας στην Ελλάδα, για τη Νεώτερη ιστορία και την Επανάσταση του 1821, για την ιστορία του νεώτερου ελληνισμού εν σχέσει με τον εαυτόν του και τον κόσμο, από πού θα μαθαίνουν οι λυκειόπαιδες, απ\' τις συνταγές της Μπουμπούκας στην τηλεόραση, ή απ\' τα παραληρήματα του Αδώνιδος για το «περιούσιον προγονικό»;
Ή μήπως νομίζουν οι σύγχρονοι «τρεις ιεράρχες» εισηγητές του δικού τους ιδεοληπτικού δογματισμού στα εκπαιδευτικά πράγματα (όστις ταιριάζει γάντι με τις επιδιώξεις της εξουσίας) ότι αρκεί η θολή ανάμνηση από τη διδασκαλία στη Β\' Γυμνασίου για το Βυζάντιο και από τη διδασκαλία στη Γ \' Γυμνασίου για τη Νεώτερη Ιστορία, για να νομίζουν (θυμούνται) αργότερα τα παιδιά κάτι περισσότερο απ\' το ότι η Βενετία ήταν γόνδολα και η Αννα η Κομνηνή, η δούκισσα της Πλακεντίας;[/fonts]



[font size=3]Προχειρότητες! Αλλά πολύ πονηρές!
Η δε απόπειρα διασκέδασης του εν λόγω εγχειρήματος με εισαγωγή μαθημάτων στο Λύκειο περί τον κινηματογράφο, τη φωτογραφία, το θέατρο, τίποτε άλλο από τα συνήθη πιασάρικα.
Ο κινηματογράφος
ή το θέατρο είναι ύλη για πανεπιστημιακή εκπαίδευση, στο Λύκειο μπορεί να μείνει ερασιτεχνική -για να \'χει και τη χάρη της. Η μουσική και τα εικαστικά (ως μαθήματα), το θέατρο και το σινεμά (ως ερασιτεχνικές δραστηριότητες), χωρίς την ιστορία είναι σαν μαθηματικά χωρίς την προπαίδεια.
Η υποβάθμιση σε προαιρετικό του μαθήματος της ιστορίας και ο ακρωτηριασμός κατά τα δύο τρίτα της ύλης του, δεν μπορεί να είναι
μια τυχαία προχειρότητα μαθητευόμενων μάγων, αλλά μια σχεδιασμένη λοβοτομή. Η κατάργηση του «αναγεννησιακού ανθρώπου» και των «ανθρωπιστικών γραμμάτων» απ\' το Λύκειο, χάριν του «μονοδιάστατου» και εκ προοιμίου «προσαρμοσμένου» στις ανάγκες τού αύριο (της αγοράς) ανθρώπου, είναι πολλά χρόνια τώρα ζητούμενο των επιτηδείων (καλοσπουδασμένοι οι ίδιοι) που διαφεντεύουν τη «διαχείριση προσωπικού», και παγκοσμίως και στη χώρα μας...[/fonts]

ΣΤΑΘΗΣ Σ. 11.Ι.2011 stathis@enet.gr
Ρωμ. ε΄6-10

Ξένια

Έkανα μεγάλη προσπάθεια θυμάμαι στο λύkειο να μαθαίνω την ιστορία. Ήταν όλα τόσο μπερδεμένα,
δεν βρέθηkε ένας να μπορέσει να μας τα βάλει σε μια χρονιkή σειρά, kαι με μια λογιkή εξήγηση. Πηδούσαμε από το ένα στο άλλο.
Χωρίς αλληλουχία. kαι είχα kαι τύψεις που δεν έμαθα ιστορία παρόλο που διάβαζα. Έτσι όπως διδάσkεται λοιπόν η ιστορία στα σχολεία kαλύτερα
Να μιkρύνει η ύλη της kαι να διαβάζουν τα παιδιά εξωσχολιkά βιβλία. Εμένα ας πούμε με βοήθησε πολύ η Πηνελόπη Δέλτα.
Δεν είμαι υπέρ της kατάργησης της ιστορίας, αλλά φαντάζομαι πως μία νέα έkδοση των βιβλίων ιστορίας, σωστή έkδοση, σε συνδυασμό
με μια συστηματιkή επιμόρφωση των εkπαιδευτιkών στο θέμα αυτό, αγγίζει τα όρια της φαντασίας για αυτούς που μας kυβερνάνε.
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Iaspis

QuoteΗ κατάργηση του «αναγεννησιακού ανθρώπου» και των «ανθρωπιστικών γραμμάτων» απ\' το Λύκειο, χάριν του «μονοδιάστατου» και εκ προοιμίου «προσαρμοσμένου» στις ανάγκες τού αύριο (της αγοράς) ανθρώπου, είναι πολλά χρόνια τώρα ζητούμενο των επιτηδείων (καλοσπουδασμένοι οι ίδιοι) που διαφεντεύουν τη «διαχείριση προσωπικού», και παγκοσμίως και στη χώρα μας...
Μιὰ ἀλήθεια, καὶ ἕνα ψέμα!
Ἡ ἀλήθεια εἶναι τὸ πολύχρονο (διαρκὲς) «ζητούμενο τῶν ἐπιτηδείων» στὸ νὰ ἐξαλλείψουν τὰ ἀνθρωπιστικὰ γράμματα ἀπὸ τὴν μέση ἐκπαίδευση (καὶ γενικὰ ἀπὸ τὴν ἀνθρώπινη συνείδηση), καὶ τὸ ψέμα εἶναι τὸ ὅτι αὐτὰ τὰ «γράμματα» τὰ ἐκπροσωπεῖ ὁ «ἀναγεννησιακὸς ἄνθρωπος»! Μοιάζει σὰν νὰ προσπαθοῦσε νὰ ἐξαλλείψη τὸν ἴδιο του τὸν ἐαυτὸ, ἀφοῦ ἡ συνείδηση ποὺ τοῦ προέκυψε εἶναι αὐτὸς ὁ λεγόμενος «ἐπιτήδειος», ποὺ.....«γράφει»  ἄλλωστε (παγκοσμίως πλέον) καὶ τὴν ἀνθρώπινη «ἱστορία»!

Ὁ μόνος ποὺ μπορεῖ νὰ  γλιτώνει ἀπὸ αὐτὴν τὴν «ἱστορία», εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ  μακραίνει ἀπὸ τὰ ἀνθρωποκεντρικὰ μορφώματα τῆς ἀνθρώπινης περιπέτειας. Ὁ  ἄνθρωπος ποὺ δὲν εἶναι ἐπιτήδειος, εἶναι αὐτὸς ποὺ  μετανοεῖ  καὶ ἀποδεχόμενος τὴν χάρη, ἀναγνωρίζει τὴν  ἱστορία, καὶ κυρίως γίνεται μέρος της.
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)