\'\'tα ακριβή πρότυπα των εικόνων-εικονογραφημένη θεολογία\'\'

Started by Ἰωάννης, 06 July, 2010, 03:16:00 PM

Previous topic - Next topic

Ἰωάννης

[font size=3]

Το εκπληκτικό αυτό βιβλίο έπεσε τυχαία(?) στα χέρια μου πρίν κανένα τρίμηνο όταν χάζευα στο βιβλιοπωλείο Γρηγόρη στη Σόλωνος θεολογικά βιβλία!
 
Το μάτι μου λοιπόν καθώς έλεγχε ερευνητικά τους τίτλους των βιβλίων έπεσε στη ράχη του περι ού ο λόγος βιβλίου! Ο τίτλος τα ακριβή πρότυπα των εικόνων μου έκαμε ισχυράν εντύπωσιν καθώς υπονοούσε ότι πολλές από τις αγιογραφίες που υπάρχουν δεν είναι ακριβής αλλά και τρόπον τινά \'\'αιρετικές\'\' (αλλοιώνουν δηλαδή το θεολογικό-σωτηριολογικό νόημα)!

Το τράβηξα λοιπόν από την βιβλιοθήκη και με τρομερή χαρά παρετήρησα το εξώφυλλο (βλέπε εικόνα) και το οπισθόφυλλο!

ΓΙΑΤΙ? Θα ρωτήσει κάποιος.

Διότι ο εκπληκτικός αυτός αγιογράφος επανέφερε στην αγιογραφία την πατερική παράδοση περί του Χριστού ως Μεγάλης Βουλής Αγγέλου στην Παλαιά Διαθήκη κάτι το οποίο το έκανε με τις εργασίες του ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης! Αυτός μας ξύπνησε και μας μίλησε υπενθιμιζοντάς μας τους Πατέρας περί του ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΤΕΡΟΥ των θεμάτων που είναι η ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑ!
 
Την στιγμήν εκείνη λοιπόν που κατάπληκτος περιεργαζόμουν της εκπληκτικής ομορφιάς αγιογραφίες έλεγα από μέσα μου:
<<Μπράβο;;;!!! Αυτά που διαβάζω στο Ρωμανίδη να βρέθηκε ένας άνθρωπος να τα κάμει αγιογραφίαν!!!>>

 Οι εκπλήξεις όμως δεν είχον τελειώσει εκεί διότι ανοίγοντας την πρώτη σελίδα του βιβλίου είδα πως ο Αγιογράφος είχε κάμει αγιογραφίαν (χωρίς φωτοστέφανον βέβαια) τον π. Ρωμανίδη!!!
 
Στην πρώτη σελίδα λοιπόν είχε κάμει τον παπαγιάννη να κάθεταί στο γραφείον του στη βιβλιοθήκη του και να συγγράφει την Δογματικήν του στο θέμα περί του της Μεγάλης Βουλής Αγγέλου!!! Το ένα του χέρι κράτούσε την γραφίδα για να συγγράφει και το άλλο το είχε ανυψωμένον σε δέηση προς την απέναντι σελιδα όπου ο αγιογράφος απεικόνιζε τον Χριστό ένθρονο ως Μεγάλης Βουλής \'Αγγελον να ευλογεί τον γράφοντα εκείνην την στιγμήν περί Αυτού πατέρα Ιωάννην!!!
 Πάνω από την \'\'αγιογραφίαν\'\' ταύτην είχε γράψει ο κ.Βράνος (ο αγιογράφος):[/fonts]
 
[font size=4]<<Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ο δόκιμος θεολόγος της εποχής μας, επανέφερε τη διδασκαλία των πατέρων για τον θεό και Κύριο της Παλαιάς Διαθήκης:
Ηταν ο Υιός Θεός Λόγος και όχι ο Πατήρ. Άσαρκος στην Παλαιά ως Άγγελος της Μεγάλης Βουλής, και Ένσαρκος Χριστός στην Καινή Διαθήκη.
Φωτίστηκε πλέον η Αγιογραφία! Στην κορυφή λοιπόν τη κλίμακας του Ιακώβ, στην πάλη με τον Άγγελον, μέσα στη φλεγόμενη βάτο, στο Μωυσή που παίρνει τις λίθινες πλάκες και σε όλες τις θεοφάνιες της Π.Δ. ζωγραφίζουμε τον Θεόν Λόγον, τον Άκτιστον Άγγελον της Μεγάλης Βουλής και ΟΧΙ ΚΤΙΣΜΑΤΑ!>>


και παραθέτει μια τρομερή φράση του Ρωμανίδη από την Δογματική:

\"Η ΜΗ ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΠΛΑΝΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΙΣ\"[/fonts]

[font size=3]Στον πρόλογο του εκπληκτικού αυτού έργου ο συγγραφεύς-αγιογράφος σημειώνει τα εξής:
\"Η ανάκαμψη της Θεολογίας ήρθε με την εμφάνιση του δόκιμου θεολόγου π.Ιωάννη Ρωμανίδη, διδασκάλου της Δογματικής.
Με το σύγγραμμα του Δογματική και Συμβολική θεολογία επεξεργάζεται μεθοδικά, απολύτως πειστικά την υπόθεση των θεοφανειών.
Παραθέτει τα κείμενα των μεγάλων αρχαίων Πατέρων και ανασυγκροτεί την Θεολογία επαναφέροντας τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης στο θρόνο Του, ανάμεσα στο λαό Του να τον υπερασπίζετε ο Ίδιος , να τον τρέφει με το μάνα, να τον διδάσκει την Σωτηρία του.
Δίκαια ο π.Γ.Μεταλληνός  θεωρεί τον π.Ι.Ρωμανίδη ορόσημο της θεολογίας. Ότι μιλάμε για την πριν τον Ρωμανίδη εποχή και την μετά απ\'αυτόν!
Αφού η θεολογία ανέκαμψε, επόμενο ήταν να ανακάμψει και η Αγιογραφία. Και εδώ εμφανίζεται η δική μου προσπάθεια να ζωγραφίσω τις σωστές παραστάσεις  των τοιχογραφιών και συγχρόνως να εξηγήσω γιατί εκείνο το σχήμα πρέπει να σβηστεί, να φύγει ή να μεταμορφωθεί...Να φανερωθεί το λαθεμένο σχήμα...Όλα αυτά θα περάσουν από τα θεολογικά κριτήρια της Εκκλησίας...
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ Π.ΡΩΜΑΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ! ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ Π.ΙΩΑΝΝΗ ΡΩΜΑΝΙΔΗ!\"



Το βιβλίο αυτό είναι ογκοδέστατο 500 σελίδων περίπου με εκπληκτικό υλικό όπου παρουσιάζει τις παλαιές-συνηθισμένες αγιογραφίες που αναφέρονται στις θεοφάνιες της Π.Δ. και πως πρέπει πραγματικά να είναι ζωγραφίζοντας τες ο ίδιος με μια πρωτόγνωρη ομορφιά! Θα εντυπωσιαστείτε![/fonts]

staboz

[font size=3]Θὰ διορθώσουμε τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας χάριν τοῦ Ρωμανίδη;[/fonts]
Ρωμ. ε΄6-10

Ἰωάννης

Quote from: staboz[font size=3]Θὰ διορθώσουμε τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας χάριν τοῦ Ρωμανίδη;[/fonts]
[font size=3]???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Aυτά για την ώρα! Θα απαντήσω μόλις επιστρέψω από το Όρος! Να εύχεσθε κύριε Σταύρο! Προς Θεού δεν λέω να εύχεσθε να τσακιστώ σε κανά γκρεμό του Αγίου Όρους (αν και πολύ θα το θέλατε μάλλον)!!!
[/fonts]

Αρτέμης

Φίλε Ιωάννη, αν και είμαι ολίγον τι άσχετος με τα δογματικά και γενικά με την θεολογία, καταλαβαίνω ότι σε έχει πιάσει ένα αρρωστημένο κόλλημα με τον π.Ρωμανίδη το οποίο φοβάμαι ότι εξελίσεται σε προσωπολατρεία. Το να τονίζεις και να αναφέρεις συνέχεια την συμβολή του π.Ρωμανίδη (και μόνο αυτού) σημαίνει ότι υπάρχει ένα κόμπλεξ ή κάποιος λάκκος στην φάβα.Μακάρι να βγω λάθος...
Ακόμα και τα χαλασμένα ρολόγια,2 φορές την μέρα δείχνουν την σωστή ώρα..

panagiota k giannis

Sοrry αλλα αφου εισαι ασχετος με τα δογματικα κ δεν ξερεις την συμβολη του πατρος Ρωμανιδη στην θεολογια που μεγαλοι σημερινοι θεολογοι οπως ο πατηρ Μεταλληνος  θεωρουν οτι την θεολογια πρεπει να την χωριζουμε σε εποχη προ Ρωμανιδη (εποχη πριν του \'60)και εποχη μετα Ρωμανιδη καθως αυτος επανεφερε την πατερικη παραδοση(πριν ουσιαστικα ειμασταν κατ\'ονομα ορθοδοξοι κατ\'ουσιαν ομως αιρετικοι......)οποτε μην κατηγορεις αγνωστως!!!και ειναι εμμονη και κομπλεξ να μιλαμε για ανθρωπους που επανεφεραν στο προσκηνιο τα λεγομενα του Αγιου Γρηγοριου του Παλαμα, του Αγιου Συμεων του νεου Θεολογου και γενικοτερα των Νηπτικων Πατερων της εκκλησιας;;;;;;;;;και απο την στιγμη που κατηγορειτε  κιολας και κατα την γνωμη μου αδικως(και αυτο δεν το λεω ελαφρα τη καρδια μπορω να το αποδειξω);;;;
Ο χειρότερος εχθρός μας είναι ο εαυτός μας.....

staboz

[font size=3]Καλὰ σοῦ λέει, Ἀρτέμη!
Ἀφοῦ, χριστιανέ μου, εἶσαι ἄσχετος, ἄψητο τοῦβλο, μισοφαγωμένη πεπονόφλουδα, πῶς τολμᾶς καὶ μιλᾶς;
Διάβασες ἅγιο Ρωμανίδη; Ὄχι! Ἅγιο Συμεών; Ὄχι! Φιλοκαλία; Ὄχι! Ἀββᾶ Ἰσαάκ; Ὄχι!
Ἔ! Τότε τί μιλᾶς;
Δὲν λὲς ἕνα δόξα σοι ὁ Θεός, ποὺ ζεῖς μετὰ τὸ 1960 καὶ δὲν ἔζησες σὲ προηγούμενες ἐποχές, τότε ποὺ ἡ Ὀρθοδοξία ἦταν αἱρετικὴ καὶ δὲν εἶχε ἐμφανιστεῖ ἀκόμα ὁ μεγάλος Ἀμερικάνος Σωτήρας της!
Αὐτὸ νὰ λές!  Ὄχι νὰ βγάζεις γλώσσα, ἄσχετε, καὶ νὰ μᾶς λὲς ὅτι ἔχουμε καὶ κόμπλεξ κιόλας...
Ἄντε κάνε κανένα ἅλμα μὲ τὸ ἀλεξίπτωτο, στραβοκομμένε λουκουμά, καὶ ἄσε μας ἐμᾶς ποὺ ξέρουμε ἀπὸ μυστικὴ καὶ ὑπερβατικὴ ρωμέικη θεολογία νὰ ἀποφαινόμαστε ex cathedra γιὰ τὰ ἀπόρρητα τῆς νέας ἀληθινῆς καὶ γνήσιας ρωμανιδικῆς μας Ὀρθοδοξίας!
Ἄσχετε![/fonts]
Ρωμ. ε΄6-10

Αρτέμης

Quote from: panagiota k giannisSοrry αλλα αφου εισαι ασχετος με τα δογματικα κ δεν ξερεις την συμβολη του πατρος Ρωμανιδη στην θεολογια που μεγαλοι σημερινοι θεολογοι οπως ο πατηρ Μεταλληνος  θεωρουν οτι την θεολογια πρεπει να την χωριζουμε σε εποχη προ Ρωμανιδη (εποχη πριν του \'60)και εποχη μετα Ρωμανιδη καθως αυτος επανεφερε την πατερικη παραδοση(πριν ουσιαστικα ειμασταν κατ\'ονομα ορθοδοξοι κατ\'ουσιαν ομως αιρετικοι......)οποτε μην κατηγορεις αγνωστως!!!και ειναι εμμονη και κομπλεξ να μιλαμε για ανθρωπους που επανεφεραν στο προσκηνιο τα λεγομενα του Αγιου Γρηγοριου του Παλαμα, του Αγιου Συμεων του νεου Θεολογου και γενικοτερα των Νηπτικων Πατερων της εκκλησιας;;;;;;;;;και απο την στιγμη που κατηγορειτε  κιολας και κατα την γνωμη μου αδικως(και αυτο δεν το λεω ελαφρα τη καρδια μπορω να το αποδειξω);;;;
Παναγιώτα καταρχάς δεν κατηγόρησα κανέναν. Απλά έθεσα έναν προβληματισμό σχετικά με την στάση του Ιωάννη ως προς το έργο του π.Ρωμανίδη καθώς μου φάνηκε η στάση λες και τον έχουμε βάλει στην γωνία και αυτός συνέχεια απολογείται. Δεύτερον, με το να ξέρεις τις εποχές της θεολογίας και την συμβολή του καθενός σε αυτές (και μόνο) ούτε καλύτερος χριστιανός γίνεσαι ούτε σώζεις την ψυχή σου, απλά ετοιμάζεις μια πολύ καλή πτυχιακή εργασία και παίρνεις πτυχίο. Φυσικά και είναι καθήκον όλων μας να γνωρίζουμε σε τι πιστεύουμε και για ποιο λόγο αλλά μόνο εφ\'όσον αυτό γίνεται πράξη, αλλιώς καταντάει εγκυκλοπαιδική γνώση. Οπότε ας αφήσουμε τις υψηλές θεολογίες και ας κοιτάξουμε γύρω μας. Καλό βράδυ σε όλους!
Ακόμα και τα χαλασμένα ρολόγια,2 φορές την μέρα δείχνουν την σωστή ώρα..

Ἰωάννης

Quote from: staboz[font size=3]Θὰ διορθώσουμε τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας χάριν τοῦ Ρωμανίδη;[/fonts]
[font size=3]Ὄφειλα ἀπὸ καιρό μὶαν ἀπάντηση στὴν ἀπαράδεκτη αὐτή, θεολογικά, φράση ὅπως εἶχα ὐποσχεθεῖ:

  Ἄν ὁ κὺριος Μποζοβίτης θεωρεί ὅτι ἡ αἵρεση τῶν αἱρέσεων, ὅτι δηλαδὴ ὁ Ἄγγελος τῆς Μεγάλης Βουλής, ὁ Ἅσαρκος στὴν Παλαιά Διαθήκη Χριστὸς ποὺ ἐνεφανὶζετο στοὺς Προφῆτες καὶ τοῦς Πατριᾶρχες ἐν τῇ ἀκτίστῳ δόξῃ αὐτοῦ, ὁ Κύριος τῆς δόξης τὸν ὁποίον  ἐσταύρωσαν ἔνσαρκο πλέον ἐν τῇ Καινῇ Διαθήκῃ (Α\' Κορ. 2-8),  εἶναι κτίσμα, γινόμενο κὶ ἀπογινόμενο (Αὐγουστίνος), καὶ ὄχι Θεὸς ὅπως δίδασκαν οἱ αἱρετικοί καταδικασθέντες ἀπό τᾶς Οἰκουμενικάς Συνόδους Ἄρειος κὶ Εὐνόμιος αὐτά ποῦ καὶ οἱ συνεχιστές τοῦ πρῶτου \"Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά\" ἀλλά καὶ οἱ περισσότερες αἱρέσεις σήμερα πιστεύουν καὶ διαδίδουν, εἶναι ἡ παράδοση τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἤρθε ὁ π.Ἰωάννης γιὰ νὰ τὴν ἀλλάξει-διορθώσει (!), τὸτε τὶ νὰ πῶ;;[/fonts]

Ιωάννα


Ιωάννα

Ἀφιερωμένο :P μὲ πολὺ ἀγάπη  :)


ἀγαπημένο μου videaki

panagiota k giannis

Mπα δεν νομιζω να απαντησει ουτε την αλλη φορα απαντησε..lol το βιντεακι ιωαννα αν και δεν πολυκαταλαβα τι ηθελες να πεις!!!!!
Ο χειρότερος εχθρός μας είναι ο εαυτός μας.....

Ξένια

Οτι ο καθένας ακολουθεί τον δικό του \'κανόνα\" αλλά φαντάζομαι πως πιστεύει πως αυτός ο επαναλμβανόμενος κανόνας από τον καθένα, δεν χαλάει το συνολικό \"τραγούδι\"! Ίσως και να το ομορφαίνει...
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Iaspis

Quote from: ΙΩΑΝΝΗΣ
Quote from: staboz[font size=3]Θὰ διορθώσουμε τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας χάριν τοῦ Ρωμανίδη;[/fonts]
[font size=3]Ὄφειλα ἀπὸ καιρό μὶαν ἀπάντηση στὴν ἀπαράδεκτη αὐτή, θεολογικά, φράση ὅπως εἶχα ὐποσχεθεῖ:

  Ἄν ὁ κὺριος Μποζοβίτης θεωρεί ὅτι ἡ αἵρεση τῶν αἱρέσεων, ὅτι δηλαδὴ ὁ Ἄγγελος τῆς Μεγάλης Βουλής, ὁ Ἅσαρκος στὴν Παλαιά Διαθήκη Χριστὸς ποῦ ἐνεφανὶζετο στοὺς Προφῆτες καὶ τοῦς Πατριᾶρχες ἐν τῇ ἀκτίστῳ δόξῃ αὐτοῦ, ὁ Κύριος τῆς δόξης τὸν ὁποίον  ἐσταύρωσαν ἔνσαρκο πλέον ἐν τῇ Καινῇ Διαθήκῃ (1 Κορ. 2-8),  εἶναι κτίσμα, γινόμενο κὶ ἀπογινόμενο (Αὐγουστίνος), καὶ ὄχι Θεὸς ὅπως δίδασκαν οἱ αἱρετικοί καταδικασθέντες ἀπό τᾶς Οἰκουμενικάς Συνόδους Ἄρειος κὶ Εὐνόμιος αὐτά ποῦ καὶ οἱ συνεχιστές τοῦ πρῶτου \"Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβά\" ἀλλά καὶ οἱ περισσότερες αἱρέσεις σήμερα πιστεύουν καὶ διαδίδουν, εἶναι ἡ παράδοση τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας ποὺ ἤρθε ὁ π.Ἰωάννης γιὰ νὰ τὴν ἀλλάξει-διορθώσει (!), τὸτε τὶ νὰ πῶ;;[/fonts]
Ἰωάννη ἀδελφὲ, σκέψου λίγο σὲ παρακαλῶ: Θέλεις παράθεση ἀπόψεων, ἀδελφικὸ  διάλογο ποὺ νὰ χρησιμεύει, καὶ κυρίως νὰ συνάδει (ὅσο μπορεῖ  αὐτὸ  νὰ γίνει) μὲ τὸ πνεύμα ποὺ ταιριάζει σὲ ἐν Κυρίῳ ἀδελφοὺς, ἤ θέλεις ἀντιπαράθεση ἀπόψεων ποὺ ὁλισθαίνουν τὸν λόγο καὶ δὲν ταιριὰζουν σὲ κανέναν καλοπροαίρετο ἄνθρωπο;

Νομίζω ὅτι ὡς ἀρχὴ σου ἔχεις τὸ πρῶτο, ὅπως καὶ κάθε ἄνθρωπος σὰν ἀρχὴ του ἀναγνωρίζει τὸν καλὸ λόγο, ὅμως εἶναι εὔκολο δυστυχὼς γιὰ ὅλους μας ἡ μεταστροφὴ (διαστροφὴ στὴν οὐσία) πρὸς τὴν ἀντιπαράθεση καὶ ἀκόμη χειρὸτερα πρὸς τὴν διαμάχη, ἀσθένιες ἀπὸ τὶς ὁποῖες εἶναι γεμᾶτος ὁ κόσμος.
Εἶναι βέβαιο ὅτι ὁ διάλογος μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων βρίσκεται σὲ μόνιμη δοκιμασία καὶ πειρασμό, καὶ γι αὐτὸ ὁ καθένας μας ἐπιζητώντας τὴν κοινωνία τοῦ συνανθρώπου, δοκιμάζεται τὴν κάθε στιγμὴ ποὺ ἐκφράζεται, ἀκόμη καὶ τὴν  κάθε στιγμὴ ποὺ σκέπτεται.
Δὲν ἐπιζητῶ τὴν ἄρση τῆς ἀνθρώπινης ἠδυπάθειας στὸ πρόσωπο ἑνὸς Ἰωάννη, ὅμως παρεμβαίνω μήπως καὶ μπορέσουμε νὰ περισώσουμε ἔστω καὶ τὸ ἐλάχιστο.... Ἐξάλου νομίζω ὅτι ὁ Κύριος αὐτὸ τὸ ἐλάχιστο περιμένει ἀπὸ ἑμᾶς, γιὰ νὰ μᾶς χαρίση τὰ μέγιστα, γι αὐτὸ καὶ πιστεύω ὅτι ἡ στροφὴ πρὸς τὴν ἀγάπη εἶναι  γιὰ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους «ἕνα μέτρο» ἀπόσταση... Ἀρκεῖ νὰ ἐλευθερωθοῦμε ἀπὸ τὰ δεσμὰ τοῦ ἐαυτοῦ, ποὺ κρατοῦν τὰ πόδια μας δεμένα.

ΥΓ: Συγγνώμη ποὺ εἶμαι ἐκτὸς θέματος, ἀλλὰ νομίζω ὅτι ὅλη ἡ ἐνότητα κατέληξε ἐκτὸς θέματος. Δυστυχὼς αὐτὸ συμβαίνει σχεδὸν παντοῦ καὶ σχεδὸν πάντα (ὄχι μόνον στὴν Συνευωχία), γιατὶ τὸ κυρίως θέμα γιὰ ἑμᾶς εἶναι μόνον ἡ ἐν Χριστῲ ἀγάπη, καὶ ὅλα τὰ λεγόμενα ζητήματα, οἱ ἀπόψεις καὶ οἱ  γνῶμες, δημιουργοῦνται γιὰ νὰ δοκιμάζουν τὴν ἑτοιμότητὰ μας καὶ τὴν πνευματικὴ μας πρόοδο, στὸ νὰ κρατηθοῦμε στὸ κυρίως θέμα!
Εἴμεθα λοιπὸν νομίζω ὅλοι ἐκτὸς θέματος...
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

Ἰωάννης

[font face=Garamond][font size=4]
(Το παρακάτω δημοσίευμα αποτελεί το προσωπικό μνμ πού έστειλα στον κ.Δημήτρη μέ ορισμένες προσθήκες και διορθώσεις)

Φυσικά και θέλω παράθεση απόψεων και διάλογο.
Άν ήθελα αντιπαράθεση θα πήγαινα στο γήπεδο ή σε κανένα καφενείο. Δεν θα ήμουν εδώ.

Επιτέλους για μία φορά πότε θα επικεντρωθείτε σε αυτά πού γράφω;
Ο κ.Μποζοβίτης είπε κάτι πάρα πολύ σοβαρό και πέρα για πέρα απαράδεκτο θεολογικά κί εγώ του έγραψα ανάλογα.
Χωρίς όμως να παραβώ κανένα κανόνα. Ούτε έβρισα, ούτε προσέβαλα! Αναφέρθηκα καθαρά στα γραφόμενά του.

Γιατί θέλετε να βλέπετε συνέχεια \'\'φαντάσματα\'\' στα δικά μου γραπτά;
Όταν όμως στο παρελθόν με προσέβαλαν ανοικτά και ξεκάθαρα δεν κάνατε κανένα κόπο να γράψετε κί εκεί τo «Πρόσεχε σεαυτῷ».
Μόνον εγώ έπρεπε να προσέχω κατά τ\'άλλα!
Δεν μπορούσα να κάνω μία καλόπιστη κριτική έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ενδιαφέρον κί ένας διάλογος, τσούπ \"εκεί είναι πού εμφωλεύει  η υπερηφάνεια και επεξεργάζεται την απάτη...\" εκεί παρατηρείται \"έκπτωση από την αγάπη\"  εκεί συναντάται \"η έπαρση\"  η οποία \"δεν συσχετίζεται με κανέναν τρόπο, και για κανέναν λόγο με την αλήθεια του Κυρίου\".

Ο κ.Μποζοβίτης ορθώς είχε επισημάνει στο παρελθόν: \"το να υπάρχει θεολογική αντιπαράθεση είναι πάντοτε ευκαιρία για σωστότερη προσέγγιση των διαφόρων ζητημάτων. Κανένας μας δεν διεκδικεί το αλάθητο, και σίγουρα οι παρατηρήσεις των άλλων μάς βοηθούν να δούμε και άλλες πλευρές των θεμάτων.
...Αλλοίμονο αν συμφωνούσαμε όλοι σε όλα και αλλοίμονο αν μιλούσαμε με το Σαβουάρ βίβρ στο Φόρουμ.
Μπορώ να πω σε κάποιον: \"Αυτό που λες είναι πολύ μεγάλη βλακεία\". Δεν μπορώ να του πω όμως: \"Είσαι πολύ μεγάλος βλάκας\". Το πρώτο είναι νόμιμη κρίση, το δεύτερο είναι ύβρις.\"

Πιστεύω πως αν ο κ.Σταύρος είναι συνεπής στίς απόψεις του, οι οποίες με βρίσκουν σύμφωνο κατά πάντα και δια πάντα, δεν θα ενοχληθεί από το αυστηρόν της παραθεσής μου. \"Αυστηρά μεν, νόμιμα δέ\", όπως και ο ίδιος έχει πεί.

Στο παρελθόν βέβαια δεν αποδείχτηκε καθόλου συνεπής διότι με προσέβαλλε και με ύβρισε ούκ ολίγες φορές.

Όταν έγραψα:

Πιστεύω πως δεν θεωρείται και την θεολογία του αειμνήστου Τρεμπέλα \"αρρωστημένη\" παρ\'όλο που στο Μυστικισμός-Αποφατισμός βλασφημεί τους νηπτικούς Αγίους Συμεών τον Θεολόγο, Γρηγόριο τον Παλαμά, Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη, Μακάριο τον Αιγύπτιο κ.τ.λ. Παρ\'όλο που δεχόταν την ρωμαιοκαθολική διδασκαλία περί ικανοποιήσεως της Θείας δικαιοσύνης, δεχόταν το προσιτό της θείας ουσίας, το actus purus και ένα σορό άλλα πλήρως αντικρουόμενα με τα  ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙ της πίστεως μας!!! Αυτό που θέλω να πω είναι πως εκπλήσομαι με την πολεμική που κάνετε στον ρωμανίδη που αν έκανε λάθη δεν τα έκανε σε τόσο σοβαρά ζητήματα και ακολουθούσε τους πατέρες όσο μπορούσε και δεν κάνετε έστω μια μικρη κριτική στα εξωφρενικά αυτά λάθη του Τρεμπέλα!!! Και είναι ακόμη πολλά και σοβαρά! Τέλος πάντων...

Μου απάντησε:

Μιλάς για τα ιερότερα της θεολογίας με βέβηλο τρόπο. Δεν σε συγκλονίζει αυτό; Υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη για την αρρωστημένη ρωμανιδικη νοοτροπία από τον τρόπο που εκφράζεσαι*; Oρθόδοξη Θεολογία, αγαπητέ μου, συνδυασμένη με υπερηφάνεια και καυχησιολογία δεν υπάρχει! Δεν το γνωρίζεις αυτό; Ποιός νομίζεις ότι είσαι τέλος πάντων;
Θλίβομαι για το κατάντημά σου... Θλίβομαι πολύ!



Kί όταν ρώτησα για το πού εντοπίζονται όλα αυτά μου γράφει:

Και δεν καταλαβαίνεις πού ήσουν αναιδής;
Οταν γράφεις ότι ο Τρεμπέλας βλασφημεί και κάνει εξωφρενικὰ λάθη, δεν καταλαβαίνεις τί κάνεις;
Είσαι πολύ μικρός νάνος, αγαπητέ μου, για να κρίνεις έναν τόσο μεγάλο γίγαντα.
Δέν το καταλαβαίνεις; Τόσο πολύ ξεμωραμένος είσαι;

 
Oταν εμείς γράφουμε νομίμως ότι ο Τρεμπέλας έκανε βαριά θεολογικά λάθη τα οποία δύνανται να χαρακτηρισθούν με πολλή μεγάλη επιείκια βλασφημίες τότε ήμαστε νάνοι, ξεμωραμένοι, ύπερόπτες, προσωπολάτρες και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο γράφτηκε!
Όταν όμως ο κ.Μποζοβίτης γράφει για τον π.Ιωάννη ότι είναι γκουρού, αδίστακτος απατεώνας, μάγος, λαοπλάνος κ.τ.λ. όλα είναι εντάξει!! Ε αυτό εγώ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΧΟΜΑΙ.

Δεν βλασφημεί ο μακαρίτης Τρεμπέλας όταν γράφει για τον Συμεών τον Νέο Θεολόγο ότι τὰ δάκρυα πού είχε κατά τίς καταστάσεις θεοπτίας (άρα καί η ίδια η θεοπτία) δεν αποκλείει να οφείλονται \"εἰς ὑπερέντασιν τῶν νεύρων...δὲν ἀποκλείομεν, ὅταν μάλιστα πρόκειται περὶ ἰδιοσυγκρασιῶν εὐαισθήτων ἐξ ὑπερεντάσεως τῶν νεύρων καὶ ὑπερκοπώσεως καὶ ἐξ ἀφετηρίας προϋπαρχούσης προκαταλήψεως νὰ λάβωσι χώραν καὶ τοιαῦται ἐκδηλώσεις.\";

Ναί καλά διαβάσατε ο Συμεών ο Νέος Θεολόγος ήταν για το Ψυχιατρείο!! Δέν ήταν στα καλά του ο άνθρωπος!! Έπασχε από τα νεύρα του!! Δεν ήταν το άκτιστο φώς της Τρισηλίου θεότητος αυτό πού έβλεπε να γεμίζει την κτίση αλλά φαντάσματα της διαταραγμένης φαντασίας του (λέει επί λέξη ο Τρεμπέλας:\"Θα εχαρακτηρίζομεν τας οπτασίας ταύτας ως όλως υποκειμενικά φαντασματα.\") λόγω των επίσης διαταραγμένων νεύρων του. Δεν ήταν δάκρυα μετανοίας αυτά που εκχέωντο αφθόνως εκ των οφθαλμών του λόγω της αισθήσεως της μιδαμινοτητός του έμπροσθεν του παρουσιαζομένου Θεού ἐν τῷ ἀκτίστῳ φωτί αὐτοῦ, αλλά διότι ήτο ευαισθητούλης ο καϋμένος μωρέ και επειδή είχε προετοιμάσει τον εαυτό του τόσο πολύ έχοντας κάνει αυθυποβολή ότι θα βιώσει όσα \"βίωνε\"!

Ε! Μετά απ\'αυτά πως και ο κ.Μποζοβίτης να μην λέει για τον Συμεών ότι ήτο μονομερής!
Αφού σε άλλο σημείο ο ιδρυτής της αδελφότητός του αναφέρει ξεκάθαρα για τον Νέο Θεολόγο ότι:
\"αί διδασκαλίαι τού αγίου Συμεών τού Νέου θεολόγου είναι καινοφανείς και παράδοξοι εάν μη αιρετικαί.\"!!


Θέλετε να διαβάσετε κι άλλα τρομερά;
Το ξέρατε ότι ο Άγιος Μακάριος ο Μέγας ο Αιγύπτιος είχε μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του και είχε πέσει στήν υπερηφάνια;
Δέν το ξέρατε; Θα το μάθετε τώρα!

Αναφέρει ο Τρεμπέλας γιά τίς \"Πνευματικές Ομιλίες\" τού αγίου:
\"μας παρουσιάζουν εικόνα ανθρώπου εξ ενθουσιασμού παραφόρου μεγάλα περί εαυτού λογιζομένου... είς κατάστασιν περισσότερον παθητικήν\" που δεν μας επιτρέπει \" να αποφανθώμεν ότι διατελεί ούτος κατησφαλισμένος από πάσης πλάνης και δεν υπόκειται δι\'απειρίαν είς τον πειρασμόν της υπερηφανείας\".



Καταλάβατέ; Μήν διαβάζεται τα φιλοκαλικά-νηπτικά κείμενα του αγίου διότι ήταν πλανεμένος!! Δέν είχε αυτός ο μέγας ασκητής πείρα στόν αόρατο πόλεμο, με αποτέλεσμα να αποκτήσει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του πέφτοντας έτσι στο πάθος της υπερηφανίας!! Aυτοί ήταν οι \"αφελοίς, απλοϊκοί ησυχασταί\" όπως αναφέρει σε άλλο σημείο του βιβλίου o Tρεμπέλας!
Ας διαβάζουμε για να φωτισθούμε αγιοπνευματικώς τίς Φαβιόλες και τίς κόρες του γαλακτοπώλου, τά όνειρα του βίου, τίς αφυπνισθείσες συνειδήσεις τα οποία -για όσους δεν το γνωρίζουν- αποτελούν την προτεσταντική διηγηματογραφία που πρωτοφέρανε στην Ελλάδα οι προτεσταντικές ιεραποστολές του Pliny Fisk και του Levi Parsons τον 19ο αιώνα και μεταφράστηκαν από τον Τρεμπέλα σε ελαφρά διασκευή και πωλούνται μέχρι και σήμερα από τις αδελφότητες!


Ο Τρεμπέλας αναφέρεται και στον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά! Δεν τον λέει βέβαια αιρετικό όπως ο Μπαλάνος αλλά \"ως εν τίνι μέτρω είς την αυτήν (με τον Βαρλαάμ) παρασυρθέντα σύγχυσιν κατά διεύθυνσιν αντίθετον.\"
Αιρετικός ο Βαρλαάμ, αιρετικός και ο Παλαμάς ο Πατήρ της Θ\' Οικουμενικής Συνόδου, αφού πήρε το άλλο άκρο!


(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)


*Δείγματα \"χριστιανικών\" εκφράσεων που μπορούν να συνδυαστούν άνετα μέ την ορθόδοξη θεολογία:

\"Άει στο καλό πια με τους Ρωμανίδηδές σας και όλους τους φωστήρες σας της ψευτορωμαίϊκης, νεορθόδοξης, χαζοπαραδοσιακής θεολογίας σας! Νούν δεν έχεις, άνθρωπέ μου; Τί φωτισμούς και δοξασμούς και αξονικές τομογραφίες και συμπυκνωμένες σαχλαμάρες μου κουβαλάς εδώ πέρα; Τόσο πολύ δεν μπορείς να διακρίνεις αυτό το απλό πράγμα; Και όλος αυτός ο τσιγγάνικος αχταρμάς των στροφαλισμένων στροφαλισμών είναι Ορθόδοξη δογματική και συμβολική θεολογία!\"

\"Ο Ρωμανίδης υπήρξε πράγματι μέγας λαοπλάνος Είναι ουσιαστικά ένας μάγος·\"

\"ὁ γκουρού, εἶναι ἕνας ἀδίστακτος ἀπατεώνας, μὴν μιμεῖσαι τόσο πολὺ τὸν ὑπερόπτη καὶ ἐγωπαθὴ Ρωμανίδη, ὁ μέγας προφήτης τῆς Ρωμηοσύνης, ἐμφανίζεσαι ὡς παντογνώστης, ὡς ξερόλας, ὡς μέγας ὑπερασπιστὴς τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ κεραυνοβολεῖς.
Δὲν μπορεῖς νὰ φανταστεῖς πόσο μὲ ἀηδιάζουν αὐτοὶ οἱ τῦποι\"

\" Καλὰ σοῦ λέει, Ἀρτέμη!
Ἀφοῦ, χριστιανέ μου, εἶσαι ἄσχετος, ἄψητο τοῦβλο, μισοφαγωμένη πεπονόφλουδα, πῶς τολμᾶς καὶ μιλᾶς;
Διάβασες ἅγιο Ρωμανίδη; Ὄχι! Ἅγιο Συμεών; Ὄχι! Φιλοκαλία; Ὄχι! Ἀββᾶ Ἰσαάκ; Ὄχι!
Ἔ! Τότε τί μιλᾶς;
Δὲν λὲς ἕνα δόξα σοι ὁ Θεός, ποὺ ζεῖς μετὰ τὸ 1960 καὶ δὲν ἔζησες σὲ προηγούμενες ἐποχές, τότε ποὺ ἡ Ὀρθοδοξία ἦταν αἱρετικὴ καὶ δὲν εἶχε ἐμφανιστεῖ ἀκόμα ὁ μεγάλος Ἀμερικάνος Σωτήρας της!
Αὐτὸ νὰ λές!  Ὄχι νὰ βγάζεις γλώσσα, ἄσχετε, καὶ νὰ μᾶς λὲς ὅτι ἔχουμε καὶ κόμπλεξ κιόλας...
Ἄντε κάνε κανένα ἅλμα μὲ τὸ ἀλεξίπτωτο, στραβοκομμένε λουκουμά, καὶ ἄσε μας ἐμᾶς ποὺ ξέρουμε ἀπὸ μυστικὴ καὶ ὑπερβατικὴ ρωμέικη θεολογία νὰ ἀποφαινόμαστε ex cathedra γιὰ τὰ ἀπόρρητα τῆς νέας ἀληθινῆς καὶ γνήσιας ρωμανιδικῆς μας Ὀρθοδοξίας!
Ἄσχετε!\"

 
[/fonts][/fontf]

Ξένια

Ρε Γιάννη, δηλαδή έλεος! Άλλο θέμα δεν μπορούμε να συζητάμε στο φόρουμ?
Έλεος!!!!!
kόφτε το kάποια στιγμή! Δεν συμφωνείτε πάρτο χαμπάρι kαι προχώρα!
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Ἰωάννης

[font face=Garamond][font size=4]Nαί βλέπω πώς συζητιούνται καί άλλα θέματα πού έχω θίξει στό φόρουμ.
Τα παραπονά σού στον κ.Δημήτρη. Αυτός μού ζήτησε να το δημοσιεύσω διότι πίστευε ότι έχει ενδιαφέρον.
Ποιός σού είπε ότι γράφω για να πείσω και να κάνω τούς άλλους να συμφωνήσουν μαζί μου;
Απλώς είχα την πεποίθηση ότι το φόρουμ προσφέρετε κυρίως για θεολογικές συζητήσεις και έρευνα.
Τέλος πάντων απ\'ότι φαίνεται ήταν λάθος! Αν θέλετε ξαναγυρνάμε στις καλημέρες καί τίς καλησπέρες.   [/fonts][/fontf]

Ξένια

Mην με ειρωνεύεσαι εμένα.
kαλύτερα kαλημέρες παρά ένα χρόνο να ασχολούμαστε με τα ρωμανιδιkά!
Εkτός αν θεολογία εννοείς μόνο αυτό!
Δεν είναι θεολογιkό το φόρουμ, περισσότερο kοινωνιkό χαραkτήρα έχει!
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Ἰωάννης

[font face=Garamond][font size=4]Δεν σε ειρωνεύτηκα μην αρπάζεσαι αμέσως.
Δεν θα σε ειρωνευόμουν ποτέ διότι είσαι πολύ καλό άτομο και ξέρεις πόσο σε συμπαθώ!
Αυτό που έγραψα δεν ήταν ειρωνικό αλλά ήταν παράπονο.[/fonts][/fontf]

Ξένια

Ναι αλλά σου έχω πει χίλιες φορές να το αφήσεις αυτό το θέμα kι εσύ kάθεσαι kαι ασχολείσαι kαι χαλιέσαι!
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Ἰωάννης

[font face=Garamond][font size=4]Tέλος πάντων ας θεωρηθεί το θέμα λήξαν.
Συγνώμη κ.Δημήτρη αλλά δεν γίνεται να συνεχίσουμε τον διάλογο.
Συγνώμη Ξένια που σού έσπασα τα νεύρα.
Δεν θα ξαναγίνει.
Καλές γιορτές και με το καλό ο καινούργιος χρόνος!

Με πολλή αγάπη προς όλους! Είσαστε καλή παρέα και σας αγαπώ όλους καί ιδιαίτερα τον κ.Σταύρο παρόλο που διαφωνούμε!

Γειά σας...[/fonts][/fontf]

Iaspis

Ἀγαπητὲ Ἰωάννη εἶναι ἀναγκαῖο νὰ σοῦ πῶ,  ὅτι δὲν συζητᾶμε τὸ ἴδιο θέμα, ἐξ ἀρχῆς! Σοῦ λέω εὐθέως ὅτι δὲν βλέπω μὲ κανέναν τρόπο, νὰ παραθέτεις πρὸς διάλογο θεολογικὰ ζητήματα... Βλέπω μόνον μία σχεδὸν μόνιμη ἀντιπαράθεση, καὶ μάλιστα χωρὶς νὰ ὑπάρχει κανένας ἀπέναντί σου. Μία αὐτοαντιπαράθεση θὰ ἔλεγα! Αὐτὸ ἀκριβώς εἶναι τὸ θέμα γιὰ μένα καὶ ὄχι κάποιο ἄλλο. Αὐτὸ τὸ πολὺ ἐνδιαφέρον καὶ τεράστιο θέμα, ἀφ᾽ ἑνὸς  ἀφορὰ ὅλους τους ἀνθρώπους λίγο ἤ περισσότερο, καὶ ἀφ᾽ ἑτέρου ἀποτελεῖ τὴν κύρια αἰτία ποὺ μᾶς ἐμποδίζει  στὸ  νὰ ἐπικοινωνήσουμε καὶ νὰ κάνουνε διάλογο, ἐπάνω σὲ ὁποιοδήποτε ἄλλο θέμα! Πολὺ περισσότερο μᾶς ἐμποδίζει νὰ δεχθοῦμε τὴν χάρη τοῦ Κυρίου καὶ νὰ κάνουμε τὸν ἀδελφικὸ διάλογο! Αὐτὸ τὸ θέμα δὲν  κατακλύζει μόνον τὶς παραθέσεις σου, ἀλλὰ ἐμφανίζεται παντοῦ κατὰ κόρον, ὅπου ὁ ἄνθρωπος  δοκιμάζεται στὴν ἐπικοινωνία μὲ τὸν συνάνθρωπο του, καὶ μᾶς ἀπωθεῖ ὅλους τὴν στιγμὴ ποὺ λειτουργοῦμε μὲ τὴν καλὴ μας διάθεση, μὲ τὴν ὁποία εἶναι προικισμένη ἡ φύση μας, παρόλο ποὺ ὅλοι πέφτουμε κάποτε στὴν αὐτὸ-ἀντιπαράθεση, τὴν ἠδυπάθεια τοῦ λόγου!

Σὲ παρακαλῶ μὴν πάρεις ὅτι ἐννοῶ πὼς ἀνακάλυψα κάποιο φαινόμενο ποὺ γεννήθηκε καὶ ἀπορρέει ἀπὸ ἐσένα. Ὄχι!
Εἶναι ὁ πειρασμὸς ποὺ ὀλισθαίνει τὸν λόγο, ποὺ ἀφορᾶ ὅλους μας καὶ περισσότερο τοὺ πιὸ μελετηροὺς καὶ ὑπερκινητικοὺς στὸν νοῦ ἀνθρώπους. Δὲν θέλω νὰ σὲ ἐλέγξω, θὲλω νὰ συζητήσουμε, ἐὰν θέλεις, μόνον γιὰ ΕΜΑΣ. Ὄχι μόνον ἐμεῖς ἄλλὰ καὶ ὅποιος ἄλλος θέλει!
Ἐὰν αὐτὸ μπορεῖ νὰ γίνει, θὰ μπορέσουμε νὰ συζητήσουμε καὶ γιὰ ὁποιοδήποτε ἄλλο θέμα, ἀλλιὼς ἡ σιωπὴ εἶναι χρησιμότερη!
Συγγνώμη γιὰ τὸ κάπως «ἐπὶ τοῦ προσωπικοῦ» ὕφος! Δὲν θὰ ἔμπαινα (στὸν μάταιο χωρὶς τὴν χάρη τοῦ Κυρίου) «κόπο» νὰ τοποθετηθῶ  ἀπεναντὶ σου ἐὰν δὲν αἰσθανόμουν ὅτι εἶσαι ἕνας φιλομαθὴς νεαρὸς ποὺ γυρεύει τὴν χάρη τοῦ Κυρίου, συχνάζοντας σὲ ἑκκλησίες καὶ ἀναλόγια.
Ἐὰν πάλι θεωρεῖς πὼς  μία τέτοια συζήτηση δὲν χρησιμεύει, δὲν μὲ πειράζει.
Εὔχου καὶ κάνε ἀγάπη πάντοτε!
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

Ξένια

Eίναι πολύ καλά παιδιά και τα δύο δεν υπάρχει αμφιβολία σε αυτό! Αλλά δεν υπάρχει λόγος να χαλιόμαστε εγω αυτό είπα από την αρχή! Συμφωνώ με τον Ίασπι!
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Σωτήριος

Χριστός ετέχθη αδελφοί μου και εν ειρήνη ας πορευθώμεν, νάτη, η Βηθλεέμ, μας περιμένει και ακόμη, δείχνοντάς μας όλοι την Αγία γραφή, προς χρήση και μελέτη, με πρωταγωνιστές Τον Άγιον Θεό και τον πεσόντα άνθρωπο και πιο πέρα τον αντικείμενο, σε γραφείο να μελετά τον διαχωρισμό των. Καλή μας χρονιά και ευλογημένη.