News:

Η Συνευωχία ξανά στο Διαδίκτυο

Main Menu

Λυπηρό μεν, αληθινό δε

Started by staboz, 05 September, 2008, 06:51:13 PM

Previous topic - Next topic

staboz

Σκίτσο του Ηλία Μακρή στη σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

Ρωμ. ε΄6-10

petros

Μου φάνηκε ενδιαφέρον και το παραθέτω...

Η αλήθεια για τη Μονή Βατοπεδίου (Κωνσταντίνος Λούλης, τέως Διοικητής του Αγίου Όρους)

Απόψεις
Κυριακή, 14 Σεπτέμβριος 2008 19:01
Παρότι θεωρώ ασήμαντο το θέμα για το αναγνωστικό κοινό των σχέσεων ενός πρώην διοικητού με τη Μονή οφείλω για την αποκατάσταση της αλήθειας να αναφερθώ σε δύο σημεία.

1. Είναι αλήθεια ότι το 1989 με όλες μου τις δυνάμεις προσπάθησα και πέτυχα με τη βοήθεια του Θεού η Ιερά Μονή Βατοπεδίου να γίνει ξανά Κοινόβιο Μοναστήρι και να αποκτήσει Ηγούμενο μετά 536 χρόνια.
Θεωρώ όμως πως το σπουδαιότερο γεγονός στη ζωή μου - ασύγκριτα σημαντικότερο και από την επαγγελματική μου πορεία - είναι η στήριξή μου τότε σ' αυτή τη συγκεκριμένη εκλεκτή Αδελφότητα.

2. Δεν είναι αλήθεια όμως ότι η σχέση μου με τους Βατοπεδινούς Μοναχούς με το πέρασμα του χρόνου «ξεθώριασε» και έγινε πιο ασήμαντη.
Παρότι, ό,τι έπραξα τότε, το έκανα με μοναδικό γνώμονα την αναγέννηση της ιστορικής αυτής Μονής, τόσο χωρίς να αποβλέπω σε ανταλλάγματα, όσο όμως και με τη βεβαιότητα ότι ο χρόνος ειδικά μετά τη λήξη της θητείας μου θα έφθειρε τη σχέση μας - όπως συμβαίνει κατά κανόνα στη ζωή - τελικά η συμπεριφορά και η αγάπη των Μοναχών αυτών αποτελούν για μένα μοναδικό φαινόμενο εξαιρέσεως αυτού του κανόνα.
Το μοναδικό πολύτιμο δώρο που μου έκαναν ως αντάλλαγμα είναι τα αισθήματά τους αυτά, καθώς και ένα ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ χαλκογραφίας της Μονής αξίας τότε 500 (πεντακοσίων) δραχμών κορνιζαρισμένο, το οποίο μάλιστα και τότε αμφισβητήθηκε λόγω εσφαλμένης πληροφόρησης πλην όμως η αλήθεια απεδείχθη περίτρανα.
Προφανώς όμως επειδή πάντοτε απουσίαζα από τις επισκέψεις υψηλών προσώπων στην Ι.Μ. Βατοπεδίου - αν και πάντοτε με προσκαλούσαν - δόθηκε κακώς η εντύπωση πως η σχέση μας ατόνησε.
Με προσωπική μου επιλογή απουσίαζα, γιατί προτιμούσα αυτές τις λίγες ημέρες το χρόνο που επισκεπτόμουν το Μοναστήρι να ήμασταν μόνοι για να έχουμε την ευκαιρία να συζητάμε ήρεμα.
***
Η Μονή Βατοπεδίου σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ο μέσος άνθρωπος φαντάζεται όταν λέει τη λέξη Μοναστήρι.
Δεν γνωρίζω πόσα Μοναστήρια έχουν επισκεφθεί δημοσιογράφοι που γράφουν για το Βατοπέδι, ώστε να κάνουν απόλυτες συγκρίσεις.
Εγώ πάντως που στη ζωή μου και ειδικά τα δύο χρόνια της θητείας μου όπου ζούσα 26 ημέρες το μήνα στο Άγιον Όρος, αξιώθηκα να έχω επισκεφθεί συνολικά πάνω από 500 Ιερές Μονές και Ησυχαστήρια, μπορώ μάλλον να κρίνω καλύτερα πως ειδικά στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου βιώνει κανείς την έννοια του Μοναχισμού στα πλέον υψηλά επίπεδα, όπως φυσικά και σε πολλά άλλα Μοναστήρια.
Διαβάζοντας τις κρίσεις και τις περιγραφές για τη σημερινή κατάσταση, με θλίψη θυμήθηκα την εικόνα που αντίκρισα στην πρώτη μου επίσκεψη στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου, τον Αύγουστο του 1987.
Περνώντας τότε το κατώφλι της Μονής έμεινα άφωνος και ένιωσα φόβο αντικρίζοντας ένα τεράστιο, αλλά ουσιαστικά έρημο Μοναστήρι με μόνο 5 Μοναχούς, που ήταν κλεισμένοι λόγω γήρατος στα κελιά τους (κάποτε είχε 1.000 Μοναχούς), ιδιόρρυθμο χωρίς Ηγούμενο επί 5 αιώνες, με κλειστές τις 20 υπέροχες εκκλησίες του. (Πρώτη φορά στο Άγιο Όρος όπου πήγαινα από το 1976 βρέθηκα σε Μοναστήρι όπου δεν τελούταν Θεία Λειτουργία), με χορταριασμένες αυλές, βουλιαγμένες σκεπές, ετοιμόρροπα άδεια κτίρια και φυσικά όπως όλα τα παλαιά Βυζαντινά Μοναστήρια, με κειμήλια που δεν είχε όμως τη δυνατότητα να προσκυνήσει κανείς.
Ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα πως βρισκόμουν σε μία νεκρή πολιτεία όπου έμοιαζε να έχει εγκαταλειφθεί λόγω κάποιας...επιδημίας.
(ΣΗΜ. Για αυτή την απαράδεκτη εικόνα κανένας ή καμία δημοσιογράφος δεν είχε τότε ασχοληθεί...).
Δεν νομίζω πως ο «μέσος άνθρωπος» έχει αυτή την εικόνα ως πρότυπο Ιεράς Μονής και απορρίπτει τη σημερινή πρότυπη - υποδειγματική εικόνα μιας ζωντανής - πνευματικά και ουσιαστικά - Μονής, όπου εγκαταβιώνουν άνω των 100 Μοναχών με 75 πανεπιστημιακά πτυχία και με μέση ηλικία κάτω των 45 ετών, οι οποίοι δημιούργησαν μια Ορθόδοξη Χριστιανική κυψέλη που πραγματοποίησε ένα τεράστιο αναστηλωτικό έργο - ορατό για κάθε προσκυνητή - έφερε στο φως και συντήρησε ανεκτίμητους θρησκευτικούς θησαυρούς, που επί αιώνες φθείρονταν σε σκοτεινά υπόγεια (υπάρχουν σχετικές φωτογραφίες), πραγματοποίησε τεράστιο Ιεραποστολικό έργο με σοβαρές οικονομικές ενισχύσεις σε αναξιοπαθούντες, σπάνιες εκδόσεις πολύτιμων βιβλίων, θρησκευτικές ομιλίες υψηλού επιπέδου, μοναδικά πνευματικά συνέδρια με πολυπληθέστατα ακροατήρια, καθώς και αφανή σημαντική συμβολή στην απεξάρτηση νέων ανθρώπων από ναρκωτικά.

Οι 25.000 προσκυνητές, που φιλοξενούνται κάθε χρόνο στην Ι.Μ. Βατοπεδίου επί των ημερών της σημερινής Αδελφότητος, τις δύο τελευταίες 10ετίες - πέρα των 50-60 «ισχυρών πιστών» - ανήκουν στην κατηγορία των «μέσων ανθρώπων» όπως τους χαρακτηρίζει κάποιο άρθρο.
Αυτές οι εκατοντάδες χιλιάδες πιστών προφανώς επισκέπτονται την Ι.Μ. Βατοπεδίου, γιατί εκεί βρίσκουν δύναμη, παρηγοριά και πνευματικό φως που έχουν ανάγκη.
Αυτοί οι «μέσοι άνθρωποι» έχουν προφανώς αντίθετη άποψη από ορισμένους δημοσιογράφους, οι οποίοι διαμορφώνουν άποψη περί του Αγίου Όρους πάντοτε από πληροφορίες.
Σε αυτούς τους πνευματικούς λιμένες - τα Μοναστήρια - που είναι στην ουσία ΨΥΧΗΣ ΙΑΤΡΕΙΑ των πιστών και θεματοφύλακες των παραδόσεων της θρησκείας και της ιστορίας μας από τη γέννηση του Μοναχισμού, πολλοί άνθρωποι «ισχυροί», αλλά και «μέσοι» αφήνουν μέρος της περιουσίας τους για την ενίσχυση και τη συνέχιση της αποστολής των Ιερών Μονών εις τους αιώνας των αιώνων.
Δυστυχώς, ενώ το κράτος στην περίπτωση των φιλανθρωπικών κληροδοτημάτων - που είναι κάτι ανάλογο - προστατεύει και ελέγχει με αυστηρούς νόμους, την πιστή εφαρμογή των εντολών του διαθέτη, η τύχη των δωρεών αυτών προς τις Ιερές Μονές δεν έχει την ανάλογη προστασία.
Προς τιμή τους τα δύο μεγάλα κόμματα τις δύο τελευταίες 10ετίες στήριξαν σημαντικά την προσπάθεια ανασυγκροτήσεως πολλών Μονών ειδικά του Αγίου Όρους.
Για όποιον δεν γνωρίζει, είναι βασικό Ιερό καθήκον και υποχρέωση κάθε Ηγουμένου να περιφρουρεί και να αξιοποιεί τις δωρεές αυτές, οι οποίες δεν έχουν «ημερομηνία λήξεως» όπως και τα κληροδοτήματα.
Βάσει ποιας λογικής ή ποιου νόμου κοινωνικοποιείται η δωρεά που θέλησε να κάνει σε κάποιο Μοναστήρι κάποιος άνθρωπος «ισχυρός» ή «μέσος»;
Το Ελληνικό Κράτος κανονικά θα έπρεπε να δίνει σε Μοναστήρια, που επιτελούν τέτοιο τεράστιο πνευματικό και ιεραποστολικό έργο, ένα ελάχιστο έστω μέρος των εκτάσεων του Δημοσίου, όχι ως αντάλλαγμα αλλά ΔΩΡΕΑΝ για να τις αξιοποιήσουν. Έτσι θα καμαρώναμε σε λίγα χρόνια πρότυπα Ιδρύματα (σαν τα εκατοντάδες που έχει δημιουργήσει και λειτουργεί η Εκκλησία μας) όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό όπου θα εξαπλωνόταν η Ορθοδοξία και θα κυμάτιζε η σημαία μας. Αλλά εμείς αυτό το έργο το αφήσαμε στους καθολικούς και στους αλλόθρησκους. Η ευαισθησία όμως της εποχής στο να μην θιγεί σπιθαμή τετραγωνικού του Δημοσίου - ούτε ακόμη με ανταλλαγή - θα αφήσει ανοιχτό το έδαφος στους καταπατητές, στους εμπρηστές και σε ορισμένα «κοινωνικά συμβούλια» που έχουν αποδείξει με πόση εντιμότητα διαχειρίζονται με τη δημόσια περιουσία και τα κτήματα των φορολογούμενων Ελλήνων.
Ο Ηγούμενος του Βατοπεδίου Γέροντας Εφραίμ πέρα από το βαρύ σταυρό της αναστηλώσεως της Μονής και το τεράστιο εξωτερικό Ιεραποστολικό έργο, έπρεπε παράλληλα να βάλει τάξη και να αξιοποιήσει την επί χρόνια εγκαταλελειμμένη και ανεκμετάλλευτη περιουσία της Μονής, που προήλθε σε αυτή από συγκεκριμένες δωρεές ανά τους αιώνες τις οποίες σεβάστηκαν - αλλόθρησκοι και μη - κατακτητές (Τούρκοι, Άραβες, Βούλγαροι, Γερμανοί και Ιταλοί).
Στην Αγγλία όσο πιο βαθιές είναι οι ρίζες μιας δωρεάς, τόσο περισσότερο αυτή προστατεύεται.
Αν ο Ηγούμενος άφηνε τα περιουσιακά στοιχεία της Μονής να ρημάξουν και να καταπατηθούν, με αποτέλεσμα να περιοριστούν σημαντικά τα έσοδα της μονής και το αναστηλωτικό της έργο, τότε δεν θα υπήρχε καμία κριτική, άσχετα αν το Μοναστήρι παρήκμαζε.
Στην περίπτωση αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας θαυμάζω την Καθολική Εκκλησία - στο μοναδικό αυτό σημείο - γιατί μεθοδικά θεμελίωσε όλη την ανάπτυξη και τη δράση της σε ένα σοβαρό οικονομικό υπόβαθρο δεκαπλασιάζοντας έτσι το ποίμνιό της έναντι της Ορθοδόξου Εκκλησίας και πραγματοποιώντας παράλληλα ένα τεράστιο αξιοθαύμαστο κοινωνικό έργο.
Όπως οι περισσότεροι Ηγούμενοι του Αγίου Όρους που είχα την τύχη να γνωρίσω, έτσι και ο Γέροντας Εφραίμ, πτωχός γεννήθηκε, πτωχός έζησε και ζει και θα πεθάνει με μόνη περιουσία το ράσο του.
Οι Ηγούμενοι είναι διαχειριστές ξένων χρημάτων.
Δεν αγωνίζονται για να φτιάξουν όπως εμείς σπίτια και περιουσίες, αλλά τα Μοναστήρια των πιστών.
Μόνο όποιος κατηγορεί για φιλαργυρία τον ταμία μιας τράπεζας μόνο αυτός μπορεί να κατηγορεί ανάλογα τους Ηγουμένους και την εκκλησία σε ό,τι αφορά την οικονομική διαχείριση της περιουσίας τους.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό το δείγμα του πνεύματος των ημερών που ζούμε.
Ασκείται αρνητική κριτική στον Κύπριο επιχειρηματία αντιπρόσωπο της LADA που παραχωρεί την αίθουσα της επιχειρήσεώς του για ομιλίες θρησκευτικού περιεχομένου, ενώ αν την παραχωρούσε για σεμινάρια αστρολογίας ή καλλιστεία σκύλων θα προβάλλονταν θετικά οι πρωτοβουλίες του.
Ειλικρινά διαβάζοντας ορισμένα άρθρα τις τελευταίες ημέρες από την ανθρώπινη πλευρά αισθάνθηκα πικρία και θλίψη, γιατί γνωρίζω σε βάθος, όσο ελάχιστοι, την αλήθεια σχετικά με ό,τι αφορά την Ιερά Μονή Βατοπεδίου.
Από την πνευματική όμως πλευρά αισθάνθηκα τεράστια ικανοποίηση, γιατί επιβεβαίωσα για πρώτη φορά πρακτικά στη ζωή μου πως η απόδειξη για το μέγεθος της αξίας ενός Χριστιανικού έργου είναι ο πόλεμος που δέχεται.
Ως προς τις αναφορές περί προσφοράς σε μένα υπερπολυτελούς ξενώνα εντός της Μονής όσο και περί φωτογραφίας μου στο... Ηγουμενείο, την οποία ούτε εγώ ούτε κανείς άλλος είδε ποτέ: Αν θέλει κανείς να απολαύσει την πολυτέλεια ενός αντίστοιχου ξενώνα σαν αυτό που περιγράφεται στο Μοναστήρι δεν έχει παρά να διανυκτερεύσει σε έναν από τους εκατοντάδες ξενώνες της χώρας μας με κόστος 80-100 ευρώ τη βραδιά! Τέτοια αξιοπρεπή και όχι υπερπολυτελή δωμάτια έχουν τα σπίτια της κάθε μέσης απλής νοικοκυρεμένης οικογένειας της πατρίδας μας.

staboz

Καλογραμμένο,Πέτρο.
Αλλά δεν νομίζω ότι θα κατηγορούσε κανείς κάποια Μονή για τα έργα αναστηλώσεώς της και συντηρήσεως. Σίγουρα οι δημοσιογράφοι, μάλιστα οι επιθυμούντες να χρησιμοποιήσουν για πολιτικούς σκοπούς τα στοιχεία τους, κάνουν την τρίχα τριχιά.
Όμως η υπόθεση με το συγκεκριμένο Μοναστήρι φαίνεται να έχει πολλά πλοκάμια. Ειδικά μάλιστα στην Κύπρο, την οποία, κατά το λεγόμενο, κόντευε να την υποτάξει ολόκληρη σχεδόν, προωθώντας μοναχούς της σε επισκοπικές θέσεις και διεκδικόντας επίμονα τον αρχιεπισκοπικό θρόνο.
Τί σχέση έχουν αυτά με το μοναχικό πνεύμα; Και μάλιστα με το Αγιορείτικο; Και μάλιστα με απογόνους του γέροντος Ιωσήφ του ησυχαστού;
Ας μην γράψω περισσότερα...
Ρωμ. ε΄6-10

quality

Quote from: stabozΌμως η υπόθεση με το συγκεκριμένο Μοναστήρι φαίνεται να έχει πολλά πλοκάμια. Ειδικά μάλιστα στην Κύπρο, την οποία, κατά το λεγόμενο, κόντευε να την υποτάξει ολόκληρη σχεδόν, προωθώντας μοναχούς της σε επισκοπικές θέσεις και διεκδικόντας επίμονα τον αρχιεπισκοπικό θρόνο.
Τί σχέση έχουν αυτά με το μοναχικό πνεύμα; Και μάλιστα με το Αγιορείτικο; Και μάλιστα με απογόνους του γέροντος Ιωσήφ του ησυχαστού;
Ας μην γράψω περισσότερα...
Όχι,κύριε Σταύρο(που πριν μια εβδομάδα είχατε τη γιορτή σας και δε σας ευχήθηκα η απαράδεκτη),να γράψετε περισσότερα γιατί είναι ένα θέμα που χωράει συζήτηση.Πώς είναι δυνατόν να αναμειγνύεται σε τέτοιες υποθέσεις η εκκλησία;Είναι ποτέ δυνατόν η εκκλησία να έρχεται αντιμέτωπη στα συμφέρονται του ελληνικού κράτους,δηλαδή των Ελλήνων πολιτών που τη βλέπουν ως κάτι ιερό και απόλυτα ηθικό ενώ εκείνη κινδυνεύει από ακρωτηριασμό;Δε νομίζω ότι αυτή η εικόνα είναι η είκονα της εκκλησίας που θέλουμε και αγαπάμε.
[b]Τη ζωή μου μηδενίζω,πάει να πει πως ξαναρχίζω...[/b]

thanos

Λογικό είναι να μας θλίβει όλους αυτό το θέμα.
Ο κ. Λούλης γνωρίζει κάποια πράγματα και καλά κάνει και τα γνωστοποιεί. Συμφωνώ απόλυτα σε αυτά που λέει περί διαχειρήσεως, αλλά δε ξέρω κατά πόσο μια μονή αισθάνεται πνευματική χαρά να επισκευάζει τα κτήρια της σε βάρος ενός δοκιμαζόμενου λαού, του λαού από τον οποίο προέρχεται. Ίσως να της ανήκουν νόμιμα (αυτό θα το αποφανθεί η διακαιοσύνη), όμως της ανήκει σίγουρα ο σκαναδαλισμός των πιστών. Εγώ χτές περίμενα από τον ηγούμενο του Βατοπαιδίου μια διαφορετική στάση, στάση αυτοκριτικής, να ζητήσει συγνώμη και αντ` αυτού μόνο δικαιολογίες είπε. Βέβαια επιτρέψτε μου να θέσω και ένα νέο  θέμα το οποία έχει σχέση με τα οικονομικά της Εκκλησίας. Βλέπουμε περιπτώσεις που η Εκκλησία πρέπει να δείξει το σκληρό διοικητικό πρόσωπο της, π.χ. έχουμε τις εκμισθώσεις  ακινήτων της Εκκλησίας και όταν αυτά δεν πληρώνονται από τους εκμισθωτές, ειδικά όταν αυτοί είναι γονείς με παιδιά, με όσα έξοδα συνεπάγεται αυτό και χωρίς άλλη διέξοδο, τότε η Εκκλησία χρειάζεται να κάνει έξωση...λόγω νόμων. Αυτές είναι περιπτώσεις όπου η Εκκλησία σκανδαλίζει έχοντας για στήριξή της το νόμο (αν και για την υπόθεση Βατοπαιδίου ας....περιμένουμε να δούμε αν ισχύει αυτό...).
Όντως οι δημοσιογράφοι κάνουν την τρίχα τριχιά όπως σημειώνει και ο k. staboz. Θα παραθέσω 3 παραδείγματα.
1) Τηλεοπτικό κανάλι προβάλλει τη χλιδή του μοναστηριού....όπως λέει.....δηλαδή τα Ιερά κειμήλια, το καθολικό με τα καντήλια και τους πολυελαίους. Ε όλοι καταλαβαίνουμε το αστείο της υπόθεσης.
2) Στη χλιδή περιλαμβάνεται και το τζίπ του μοναστηριού....χωρίς να αναρωτηθούν γιατί το έχουν.
3) Τηλεοπτικό κανάλι λέει πως ο ηγούμενος χωρίς να ερωτηθεί από κανέναν δημοσιογράφο πήγε προς τις κάμερες και έκανε τη σχετική δήλωση για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα  πρώτα μίλησε για την αξιωματική αντιπολίτευση και μετά αναφέρθηκε σε ονόματα υπουργών......συμπτωματικά είδα και άλλο δελτίο ειδήσεων και είδα ότι ο ηγούμενος απαντά σε συνέντευξη του \"ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΗΡΥΚΑ\". Απαράδεκτο και χυδαίο θα έλεγα ....αλλά δώθηκαν δικαιώματα.

giannis

Όπως λέει και ο πατήρ Νικόλαος Πάνου, μας πετάνε το κόκαλο και εμείς τρέχουμε να το πιάσουμε! Όσο εκκλησία είναι ένας Βατοπεδινός πατέρας, άλλο τόσο είναι και ο καθένας από εμάς. Νομίζω πως όλα αυτά είναι θέματα που δεν άπτονται της σωτηρίας μας. Ας διορθώσει κανείς το κομμάτι της εκκλησίας στο οποίο έχει άμεση πρόσβαση και έχει και την ευθύνη, δηλαδή τον εαυτό του και ας αφήσει τους υπόλοιπους στα χέρια του Θεού προσευχόμενος για αυτούς.
Από έναν ηλικιωμένο είχα ακούσει το εξής διδακτικό: αύτους να κάμουν όπως ξέρουν και μακάρι να κάναμε και εμείς όπως ξέρουμε!!

Μαρκήσιος de Karampa

Το ΄χουμε ξαναδεί το έργο... Γνωστό το αποτέλεσμα...
Υπερμεγενθύνουμε κάνοντας
Quote-την τρίχα τριχιά-
σ΄ένα σκάνδαλο ή δημιουργούμε ένα κιόλας, τα \"χώνουμε\" 25 ώρες το 24ωρο στην Εκκλησία και καταδικάζουμε συλλήβδην όλα όσα έχουν να κάνουν με αυτήν...
Αφήνουμε τους κάθε λογής Τσίπρες, Καραμάνες και λοιπές \"προοδευτικές\" δυνάμεις να βγάζουν τα αντιχριστιανικά και ανθελληνικά απωθημένα τους στα τηλεοπτικά παράθυρα και στο τέλος πιέζουμε την κάθε κυβέρνηση να φέρει νόμους εναντίον της Εκκλησίας...
Τα κίνητρα πλέον τα έχουμε μάθει...

Γιατί ,όπως γράφει και η ποιότης (quality), η κακιά ή διαφθαρμένη Εκκλησία φταίει γι΄αυτές τις όντως \"ανήθικες\" συναλλαγές..
Στη συνείδηση των πολιτών δεν συναλλάσεται μια συγκεκριμένη Μονή (ή ένα πρόσωπο-ηγούμενος), αλλά η ΕΚΚΛΗΣΙΑ...
Λίγο-λίγο το δηλητήριο καθημερινώς δηλαδή...
Είναι σίγουρο ότι αυτό το γεγονός είναι τουλάχιστον λυπηρό...
Διότι για τους ορθώς σκεπτομένους,
QuoteΔε νομίζω ότι αυτή η εικόνα είναι η είκονα της εκκλησίας που θέλουμε και αγαπάμε.
Και σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή η εικόνα...
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

quality

Quote from: Μαρκήσιος de KarampaΓιατί ,όπως γράφει και η ποιότης (quality), η κακιά ή διαφθαρμένη Εκκλησία φταίει γι΄αυτές τις όντως \"ανήθικες\" συναλλαγές..
Στη συνείδηση των πολιτών δεν συναλλάσεται μια συγκεκριμένη Μονή (ή ένα πρόσωπο-ηγούμενος), αλλά η ΕΚΚΛΗΣΙΑ...
Λίγο-λίγο το δηλητήριο καθημερινώς δηλαδή...
Είναι σίγουρο ότι αυτό το γεγονός είναι τουλάχιστον λυπηρό...
Διότι για τους ορθώς σκεπτομένους,
QuoteΔε νομίζω ότι αυτή η εικόνα είναι η είκονα της εκκλησίας που θέλουμε και αγαπάμε.
Και σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή η εικόνα...
Καλά κάνεις και τονίζεις τη διαφορά μεταξύ μιας και μόνο μονής και ολόκληρης της Εκκλησίας.Το θέμα είναι όμως αγαπητέ μου Μαρκήσιε(δεν το λέω καθόλου ειρωνικά,σε παρακαλώ να μην παρερμηνευτεί:D) το ότι η μονή ανήκει στην Εκκλησία,είναι μέρος της,Δεν ξέρω αν λειτουργεί αυθαίρετα,γιατί απ\'ότι φαίνεται κάτι τέτοιο γίνεται,αλλά ξέρω ότι συμμετέχει κι αυτή στο έργο της Εκκλησίας και θεωρώ κάτι παραπάνω από λυπηρό το γεγονός ότι άφησε αυτή η περίφημη μονή ανεπανόρθωτα εκτεθειμμένη την ίδια της τη μητέρα.
Συμφωνώ με το μέλος giannis σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό αλλά να του υπενθυμίσω ότι η γυναίκα του Καίσαρα(δυστυχώς για κάποιους,ευτυχώς για κάποιους άλλους)πρέπει όχι μόνο να είναι αλλά και να φαίνεται τίμια.Πόσο μάλλον στην εποχή μας που τα ήθη έχουν υποστεί την πλήρη απαξίωση.
[b]Τη ζωή μου μηδενίζω,πάει να πει πως ξαναρχίζω...[/b]

Ξένια

Το διάβασα με προσοχή όλο από την αρχή.
Αν κατάλαβα καλά, κάποιοι κατηγορούν τους υπεύθυνους της συγκεκριμένης μονής για \"κακή\" διαχείριση των δωρεών- εσόδων της μονής
με σκοπό την διατήρηση πολυτελών εγκαταστάσεων στα πλαίσια του μοναστηριού. Μπορεί να λέω άκυρα πράγματα τώρα συγνώμη αλλά δεν το κατέχω το θέμα.
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

quality

Έβλεπα ένα ρεπορτάζ στην τηλεόραση πριν λίγες μέρες,και έδειχνε μοναχούς του Αγίου Όρους οι οποίοι υποστήριζαν πως με όλη αυτή τη λασπολογία που ακούγεται καθημερινά για \"εξέχοντα\" πρόσωπα της Εκκλησίας,του κλήρου,ντρέπεται να βγει έξω,ντρέπεται να αντικρίσει τον κόσμο.
[b]Τη ζωή μου μηδενίζω,πάει να πει πως ξαναρχίζω...[/b]

thanos

ΜΙΑ ΑΞΙΟΠΡΟΣΕΚΤΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΣΕΒΑΣΤΗ ΑΠΟΨΗ

Ο αγαπητός μας φίλος και έγκριτος Νομικός κ. Σπυρίδων Μπαζίνας, που κατοικεί σε μια Ευρωπαϊκή πόλη και εργάζεται σε Διεθνή Οργανισμό, με τον οποίο συναντηθήκαμε προσφάτως και συζητήσαμε επί τροχάδην την εκκλησιαστική επικαιρότητα, είχε την καλωσύνη να ασχοληθή επισταμένως με το ζήτημα της Μονής Βατοπεδίου* και να καταγράψη ωρισμένες σοφές, θα έλεγα, σκέψεις πάνω στο ζήτημα αυτό και να τις δημοσιεύη μέσα από τις στήλες του Περιοδικού \"ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ¨ μηνός Οκτωβρίου.
 

Ένα ζήτημα, που απασχολεί την ελληνική Κοινή Γνώμη περισσότερο από 45 ημέρες. Ένα ζήτημα, το οποίο χειρίζονται οι τηλεπαρουσιαστές και άλλοι παράγοντες των ΜΜΕ, οι οποίοι βρήκαν την ευκαιρία να παραστήσουν για μια ακόμη φορά τους τιμητές των πάντων και να δικάζουν δημόσια ενόχους ή καθ΄ υπόθεσιν ενόχους, στήνοντας κάποια ιδιότυπα λαϊκά δικαστήρια, που μας θυμίζουν κάποιες άλλες εποχές και κάποια δίσεκτα χρόνια! Εμφανίζονται ως υπερασπιστές των πτωχών και των αδυνάτων, αυτοί οι οποίοι εισπράττουν ως μισθό κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ το μήνα, αλλά ποτέ δεν έβαλαν βαθειά το χέρι στην τσέπη τους για να συνδράμουν ένα πτωχό! Οι οποίοι κόπτονται υπέρ των ακτημόνων, αλλά οι ίδιοι διαθέτουν πολυτελέστατες βίλες στις πιο ακριβές και τις πιο "in" περιοχές του λεκανοπεδίου της Αττικής! Κάποιοι τηλεπαρουσιαστές, οι οποίοι διαθέτουν στη βίλα τους κάθε μορφής ανέσεις, ακόμη και «ασανσέρ» για τα πολυτελή αυτοκίνητά τους!

 

Μία τακτική αναγνώστρια του ιστοτόπου, μας έγραψε: Αναρωτιώμουν το εξής...Αυτοί όλοι που λένε για την Εκκλησία και το Αγιο Ορος και όλα αυτά, έχουν ελέγξει τους εαυτούς τους άν είναι εντάξει απέναντι της συνειδήσεώς τους αλλά και απέναντι του λαού; Ξέχασαν ότι από την πολιτική ζωή αυτής της χώρας πέρασε ένας Πλαστήρας, που τα μόνα πράγματα που του βρήκαν όταν πέθανε ήταν κατά πρώτον η στολή του με την οποίαν και ετάφη, ένα σιδερένιο κρεβάτι εκστρατείας, στο οποίο κοιμόταν, και μιά εικόνα του Αγίου Νικολάου; Αντί να λένε για τους Ιεράρχες που αντικαθιστούν το ανύπαρκτο κράτος πρόνοιας (ο Θεός να το κάνει κράτος, έτσι που το κατάντησαν) ας ελέγξουν τους εαυτούς τους αν είναι εντάξει στη δική τους ζωή, και μετά να κάνουν μάθημα στους Χριστιανούς, στους Ιεράρχες και στους Μοναχούς... Αυτά βλέπω και νιώθω την ανάγκη να Σας τα πώ γιατί κάπου νιώθω φορτισμένη από τα γεγονότα...Δεν είναι αυτή η Ελλάδα στην οποίαν γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε! Καλή επιτυχία στη διακονία Σας και καλή δύναμη σε όλους μας..

 

Με αυτά που γράφω, δεν εννοώ, ότι ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου π. Εφραίμ είναι οπωσδήποτε αθώος! Αλλά και κανείς δεν μπορεί να τον ονομάση ένοχο, αφού μέχρι της στιγμής αυτής καμμιά καταδικαστική απόφαση δεν τον βαρύνει! Έχει καταδικασθή μόνον από τα λαϊκά τηλε-Δικαστήρια των τηλεοπτικών «ξερόληδων».

 

Από την άλλη πλευρά η Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων στην προκειμένη περίπτωση κοιμάται! Μάλιστα δε κοιμάται μακαρίως, ροχαλίζει θα έλεγα! Από την κακοποίηση, που υφίσταται ένας Κληρικός ΟΥΔΟΛΩΣ ΕΝΟΧΛΕΙΤΑΙ! Ούτε και από την διαπόμπευση και τον ευτελισμό που υφίσταται η Τροφός του Έθνους, η Εκκλησία μας, η φτωχομάνα του Λαού μας! Ενοχλείται όμως και απαγορεύει να αναφέρωνται τα ονόματα κακοποιών ή εκλεκτών κανακάρηδων  κάποιων υψηλόβαθμων πολιτικών στελεχών (του «προοδευτικού» εννοείται χώρου, γνωστού και μη εξαιρετέου και για την παροιμιώδη ... τρυφερότητα με την οποία ηγετικά του στελέχη συμπεριφέρονται στις συζύγους των...) Ενοχλείται επίσης και απαγορεύει να προβαλλεται η φωτογραφία τους, το πρόσωπό τους, οσάκις κάποιοι συλλαμβάνονται από την Αστυνομία για εγκλήματα του κοινού ποινικού Δικαίου! Απαγορεύει να γνωστοποιείται τό όνομα και να προβάλλεται το πρόσωπο κακοποιών ανθρώπων, άνθρώπων του υποκόσμου, παιδεραστών, ομοφυλοφίλων, δολοφόνων και δεν συμμαζεύεται! Η Αρχή Προστασίας λοιπόν αφήνει τον αξιοσέβαστο έως χθές Ηγούμενο Εφραίμ να διασύρεται και να προπηλακίζεται, μόνο και μόνο επειδή είναι αγιορείτης ή τέλος πάντων κληρικός!


Πλημμυρίσαμε από υποκρισία, αγαπητοί μου! Πλημμυρίσαμε και από υποκριτές! Ακόμη και μέσα στο Άγιο Όρος εισέβαλε αυτή η λοιμική νόσος! Κάποιος Μοναχός, θα τον χαρακτήριζα σαν γραφικό τύπο, προβάλλοντας προκλητικά και συνεχώς τις ημέρες αυτές από ιδιωτικό μεγάλο κανάλι της τηλεοράσεως, έγινε κριτής των Αδελφών του, τιμητής των πάντων! Συνήθως οι αγιασμένοι άνθρωποι επιζητούν και βιώνουν την σεμνότητα, αποφεύγουν δε την δημοσιότητα όπως ο Διάβολος το λιβάνι! Ο αγιορείτης πατήρ, αντιθέτως, με ένα σοβαροφανές ύφος έκρινε και κατέκρινε τους Αδελφούς του, δεχόμενος τις επευφημίες και τα «εύγε» κάποιων τηλεπαρουσιαστών, γνωστών για τον ειρωνικό τρόπο με τον οποίο κρίνουν πάντοτε την εκκλησιαστική επικαιρότητα!

Έπειτα από αυτά τα εισαγωγικά παραθέτω στη συνέχεια το κείμενο του εκλεκτού και αγαπητού μας φίλου κ. Μπαζίνα, ο οποίος θεωρεί τα γεγονότα από μια άλλη οπτική γωνία.



+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ



* Βατοπεδίου ή Βατοπαιδίου; Εμείς προτιμούμε την γραφή Βατοπεδίου, ως σύνθση δύο λέξεων: Βατός και πεδιάδα (το πεδίον της μάχης). Εν χρήσει απαντώνται και οι δύο τρόποι γραφής.

thanos

Η άλλη πλευρά στο θέμα του Βατοπαιδίου

 

Σπύρου Β. Μπαζίνα

 

Μερικά αποσπάσματα κατ επιλογήν

από το Περιοδικό Νέα Πολιτική

 

Η λεπτομερής ανάλυση των θεμάτων τα οποία ανέκυψαν με αφορμή τις ανταλλαγές ακινήτων μεταξύ του Δημοσίου και της Μονής Βατοπαιδίου ξεπερνά τα όρια ενός συντόμου δημοσιεύματος. Όμως, η μονομερής παρουσίαση των θεμάτων αυτών στον Τύπο δημιουργεί την ανάγκη να σκιαγραφηθεί σύντομα και η αλλη πλευρά.

Έπειτα, πρέπει να τονισθεί ότι η ανακοίνωση του Αγίου Όρους της 25ης Σεπτεμβρίου είτε αγνοήθηκε είτε παρερμηνεύτηκε από τον Τύπο. Η ανακοίνωση δεν καταδικάζει τον Γέροντα Εφραίμ, όπως αναφέρθηκε. Αντίθετα, «με πόνο ψυχής αδελφικά εκφράζει την οφειλόμενη συμπάθεια σε καθένα που βρίσκεται σε αδόκητη δυσκολία», αλλά και «καταδικάζει εκ των προτέρων κάθε πραξι που τυχόν θα αποδεικνυόταν αξιόμεμπτη». Έτσι, το Αγιον Όρος διαχωρίζει τα πρόσωπα από τις πράξεις και εκφράζει συμπάθεια για τα πρόσωπα καταδικάζοντας την όποια τυχόν αξιόμεμπτη πράξη χωρίς όμως να προκαταλαμβάνει την δικαιοσύνη όσον αφορά το αν τέτοιες πράξεις τελέσθηκαν και από ποιον.

Η ανακοίνωση εκφράζει περαιτέρω την άποψη ότι «δεν υπηρετεί την αλήθεια η γενική ισοπέδωσις που παρατηρήθηκε στον πρόσφατο δημοσιογραφικό θόρυβο» και υπογραμμίζει αλήθειες που δεν έτυχαν της δέουσας προσοχής. Δυο από αυτές τις αλήθειες πρέπει να αναφερθούν εδώ. Πρώτα, «πάνω από 300.000 προσκυνητές που φιλοξενούνται δωρεάν στο Αγιον Όρος κάθε χρόνο είναι αδιάψευστοι μάρτυρες ότι οι μοναχοί αγωνίζονται με την προσωπική τους διακονία, την νηστεία, την αγρυπνία, την αυταπάρνηση και την προσευχή». Έπειτα, το Αγιον Όρος μετά την Μικρασιατική Καταστροφή «με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης παρεχώρησε 1.200.000 στρέμματα γης για την αποκαταστασι των ακτημόνων και προσφύγων, γεγονός το οποίο ούτε μνημονεύεται ούτε αποτιμάται όσο θα έπρεπε, αντιθέτως αποσιωπάται και αναθεωρείται.» Η παράλειψη δημοσίευσης τόσο σημαντικών στοιχείων αποδεικνύει την μεροληπτικότητα τουλάχιστον σημαντικής μερίδας του Τύπου. Αλλά κυρίως τα στοιχεία αυτά ενισχύουν την άποψη ότι οι γενικεύσεις για την ζωή των Αγιορειτών και για περιουσιακές διεκδικήσεις Μοναστηριών είναι παραπλανητικές και άδικες και προφανέστατα εκ του πονηρού.

Η παραθεώρηση της προσφοράς της Εκκλησίας και του Αγίου Όρους οφείλεται συχνά στην λανθασμένη άποψη ότι η Εκκλησία ασχολείται η πρέπει να ασχολείται μόνο με την προετοιμασία των μελών της για την μέλλουσα ζωή. Η Εκκλησία ως θεανθρώπινος οργανισμός, κύριο σκοπό έχει να θεραπευσει τον άνθρωπο και να τον οδηγήσει, σε αυτή την ζωή (αφού «εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια»), μέσα από την κάθαρση, στην ελλαμψη και στην θεωση. Η θεραπεία δημιουργεί αυτομάτως κοινωνικό άνθρωπο, δηλαδή ψυχικά υγιή άνθρωπο. Έτσι, η Εκκλησία βρίσκεται στο κέντρο της κοινωνικής ζωής και καθαγιάζει κάθε πλευρά της. Για αυτό η Εκκλησία είναι στο κέντρο κάθε πόλης, χωριού η Μοναστηριού και αποτελει κοινο σημείο αναφοράς για όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Η παρότρυνση του Αποστόλου Παύλου «αδιαλείπτως προσεύχεσθε» δεν σημαίνει ότι πρέπει να παρατήσουμε όλες τις δουλειές μας και να προσευχόμαστε αλλά να τις μετατρέπουμε σε προσευχή ενεργώντας στο όνομα του Θεού. Έτσι, οι κοινωνικές η οικονομικές δραστηριότητες της Εκκλησίας μέσα στα πλαίσια της έννομης τάξης δεν είναι έξω από την αποστολή της. Οι δραστηριότητες αυτές της Εκκλησίας δεν είναι ούτε άδικες, δεδομένου ότι η Εκκλησία διαχειρίζεται την περιουσία της ως θεματοφύλακας και χάριν του Λαού. Για αυτό τον λόγο εξ άλλου ο Λαός την εμπιστεύεται περισσότερο από το Κράτος και της δίνει και από το υστέρημα του, ενώ στο Κράτος δεν πληρώνει επαρκώς ούτε τους φόρους από το πλεόνασμα του.

staboz

Διαβάστε αυτό, είναι ενδιαφέρον!

Ο Ξάνθης Παντελεήμων στον \"Ε.Κ.\" για Μονή Βατοπαιδίου      
Γράφει ο/η ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ (Θεόδωρος Καλμούκος)    
18.10.08  
Ο Μητροπολίτης Ξάνθης κ. Παντελεήμων ήταν ο πρώτος ο οποίος έκρουσε τον κώδωνα και ενημέρωσε από το 2003 την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ,
της οποίας δύο υπουργοί, οι κ. Δρυς και Φωτιάδης, ξεκίνησαν ουσιαστικά το θέμα του Βατοπαιδίου.
Επίσης, είχε ενημερώσει τον τότε Γενικό Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Δημήτρη Λινό, καθώς και τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο για τις δραστηριότητες του ηγουμένου Εφραίμ στη λίμνη Βιστωνίδα, όπως αποκάλυψε σε αποκλειστική συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα».
Υποστήριξε πως «η τότε πρωτοδίκης Ξάνθης κ. Ψάλτη μεροληπτούσε υπέρ της Μονής», την κατάγγειλε στους προϊσταμένους της, ενώ υπογράμμισε ότι «και οι δημοσιογράφοι δεν ασχολιόντουσαν με το θέμα ενώ γνώριζαν, αλλά το περνούσαν στα ψιλά, με μονόστηλα».
Απεκάλυψε ακόμα ότι ενημέρωσε ενδελεχώς εκ νέου τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο προσωπικώς τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008, πλην όμως αρνήθηκε να μπει σε λεπτομέρειες για τη συζήτησή τους.
Σημειώνεται ότι στην περιοχή της Ξάνθης βρίσκεται το Μετόχι της Μονής Βατοπαιδίου και η λιμνοθάλασσα της Βιστωνίδας, η οποία κατέστη το μήλον της έριδος. Ο Μητροπολίτης Ξάνθης κ. Παντελεήμων, είναι κατά κοινή ομολογία ένας αδέκαστος και αψεγάδιαστος ιεράρχης της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον οποίον χαρακτηρίζει το μέτρο και η νηφαλιότητα, γι\' αυτό και πολλές φορές του ανατίθενται σοβαρές αποστολές για δύσκολα και ακανθώδη εκκλησιαστικά προβλήματα που κατά καιρούς αναφύονται.
Στην ερώτηση ποιες είναι οι σκέψεις του για τα διαμειβόμενα με τη Μονή Βατοπαιδίου, ο κ. Παντελεήμων υπογράμμισε πως «η σχέση και επικοινωνία μου μέχρι το 2003 ήταν πάρα πολύ καλή και ανέφελη. Πήγαινα στο Μετόχι, καθώς και στο Μοναστήρι στο Άγιο Όρος και θεωρούσα ευλογία του Μετοχίου εδώ στην περιοχή.
Αλλά από το 1999 οι πατέρες, όπως και εκ των υστέρων πληροφορηθήκαμε όλοι, εν αγνοία του Μητροπολίτη βέβαια, αλλά και όλων των τοπικών φορέων, ενεργούσαν για να φτάσουμε στο καλοκαίρι του 2003, οπότε ήλθαν στη Μητρόπολη αγρότες από την περιοχή της Βιστωνίδος, της Ξάνθης και της Κομοτηνής και μου έφεραν κάποια τοπογραφικά τα οποία είχαν αναρτηθεί στα Δημοτικά καταστήματα και στα καφενεία της περιοχής τους, όπου με μια έντονη κίτρινη γραμμή όριζαν τις ιδιοκτησίες που διεκδικεί η Μονή Βατοπαιδίου και ότι έπρεπε να ενημερωθούν και να υποβάλλουν ενστάσεις.
Αυτό κάπου μας εξέπληξε γιατί οι εκτάσεις αυτές έχουν δοθεί από το 1930-1932 στους πρόσφυγες που ήλθαν από τη Μικρά Ασία και τον Πόντο κι από τότε οι άνθρωποι βγάζουν το ψωμί τους εκεί».
Όπως ανέφερε, «ήλθαν και μου είπαν ότι επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε, είπαν ότι είμαι ο πλέον αρμόδιος επειδή είναι Μοναστήρι και θα μπορούσα να συνεννοηθώ μαζί τους», αποκαλύπτοντας πως «όταν είπα στους αγρότες από την περιοχή της Κομοτηνής γιατί δεν πηγαίνουν στον δικό τους Μητροπολίτη, μου είπαν ότι τα τοπογραφικά σχέδια τα συνέταξε ένας ιερεύς τοπογράφος της Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής, ο οποίος θεωρείται ότι είναι και συνεργάτης του Μητροπολίτου».
Στις 30 Αυγούστου του 2003, ο Μητροπολίτης Παντελεήμων κάλεσε σε σύσκεψη τους τοπικούς άρχοντες και φορείς του νομού, όπως είπε, «για να τους το ανακοινώσω και να τους ρωτήσω μήπως γνώριζαν κάτι και να με ενημερώσουν περί τίνος επρόκειτο, διότι ενώ πήγαινα στο Μετόχι, κι ενώ έκαναν διαβουλεύσεις με κάποιους ανθρώπους, σε μένα δεν είχαν κάνει κουβέντα».
Τόνισε πως «είναι προς τιμήν τους όλοι οι φορείς, ανεξάρτητα τι πρεσβεύει ο καθένας και πού είναι τοποθετημένος, στο θέμα αυτό υπήρξαν όλοι ενωμένοι και είπαν ότι πρέπει να αγωνισθούμε για να υπερασπισθούμε τα συμφέροντα των ανθρώπων της περιοχής για τη γη από την οποία ζουν διότι αυτό είναι το καθήκον μας».
Το Νοέμβριο, η Μονή Βατοπαιδίου έκανε δικαστήριο στην Κομοτηνή εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου. «Εμείς ζητήσαμε αναβολή -είπε ο Μητροπολίτης- εκείνοι επέμεναν να εκδικαστεί, ήταν μία επεισοδιακή διαδικασία με κάμερες, με διαπληκτισμούς» και τόνισε πως «η πρόεδρος του δικαστηρίου, η κ. Ψάλτη, έδειξε να μεροληπτεί, αυτή για την οποία λένε τώρα ότι δεν εξέδωσε την απόφαση.
Πληροφορηθήκαμε ότι μία εισηγήτρια πρωτοδίκης διαπίστωσε ότι το δίκιο είναι με το μέρος του Ελληνικού Δημοσίου κι όχι της Μονής και μαζί της συμφωνούσε κι ένας δεύτερος πρωτοδίκης, οπότε η Ψάλτη επέμενε να τροποποιηθεί η εισήγηση διότι έλεγε ότι δεν έχουν κάνει σωστές εκτιμήσεις, ενώ η εισηγήτρια κι ο δικαστής επέμεναν ότι έχουμε ως γνώμονα το δίκαιο και τη συνείδησή μας και δεν εκδίδεται η απόφαση».
Ο κ. Παντελεήμων τόνισε πως «αυτό μου προκάλεσε οργή, κάναμε όλοι μαζί με τους φορείς επικοινωνίες στην Αθήνα με τους τότε αρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς, Δρυ και Φωτιάδη, με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους όπου μας αντιμετώπισαν με έναν πολύ σκιώδη τρόπο, λέγοντάς μας ότι η Μονή έχει το δίκιο και τότε θυμάμαι ότι ο πρόεδρος του δικού μας εδώ Δικηγορικού Συλλόγου είπε σ\' έναν από τους νομικούς συμβούλους του κράτους, παρουσία και του προέδρου, πως \'να θυμάσαι ότι κάποια μέρα θα καθίσετε στο σκαμνί της δικαιοσύνης».
Επεσήμανε ακόμα, πως «έκανα μία επίσκεψη στον δικό μας εδώ Θρακιώτη υφυπουργό, τον Φωτιάδη, ο οποίος μου είπε \'μην στενοχωρείστε Σεβασμιότατε, το θέμα θα ρυθμιστεί\' και μετά από μια εβδομάδα περιέρχεται στα χέρια μου το χαρτί της παραχώρησης.
Ο προϊστάμενος της Κτηματικής Υπηρεσίας παραδίδει, κι ο ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου παραλαμβάνει την παραλίμνια περιοχή όποια κι αν είναι αυτή. Πήρα λοιπόν το χαρτί και το πήγα στον Φωτιάδη και οργισμένος το πέταξα στο γραφείο του και του είπα \'εμπαίζετε ένα λαό κι έναν Μητροπολίτη; Πάρτε το να το κορνιζάρετε, πριν μία εβδομάδα μου είπατε ότι δεν συνέβη τίποτε, κι αυτό είναι υπογεγραμμένο από τον Ιούνιο».
Συνεχίζοντας τις αποκαλύψεις του στον «Ε.Κ.», ο Μητροπολίτης Παντελεήμων είπε ότι «τότε αναγκάσθηκα να γράψω μία επιστολή στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον Δημήτρη Λινό, στην οποία του έλεγα \'μην κλονίζετε την εμπιστοσύνη μας στην Ελληνική Δικαιοσύνη, μαζέψτε τους Αρεοπαγίτες, μαζέψτε τη συγκεκριμένη πρόεδρο των Πρωτοδικών, την Ψάλτη» και πρόσθεσε «έπειτα από αυτά διέταξαν την εδώ Εισαγγελία Πρωτοδικών της Ξάνθης, ήλθε και μου πήρε κατάθεση, η οποία μπήκε στο αρχείο».
Συμπλήρωσε, πως «επειδή είδαν τις αντιδράσεις τής εδώ κοινωνίας, ίσως σκέφθηκαν (στην τότε κυβέρνηση) αυτά που στη συνέχεια έγιναν, οι λεγόμενες ανταλλαγές της παραλίμνιας εδώ έκτασης με εκτάσεις σε άλλες περιοχές και τα Ολυμπιακά Ακίνητα, κάτι το οποίο εμείς το είπαμε από την αρχή και το καταθέσαμε και προχτές ότι είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο ολίσθημα γιατί για να ανταλλάσσετε εκτάσεις σημαίνει ότι τους αναγνωρίζετε δικαιώματα, ενώ δεν είχαν εδώ κανένα δικαίωμα»
Ο Μητροπολίτης Παντελεήμων αμφιβάλλει για την εγκυρότητα των ιδιοκτησιακών τους στοιχείων, λέγοντας πως «επικαλούνται ένα χρυσόβουλο του 1080 που οι πανεπιστημιακοί καθηγητές της Αρχαιολογίας το θεωρούν ότι είναι διάτρητο».
Πρόσθεσε δε, ότι «δεν είχαν ποτέ νομή ή κατοχή αυτών των εκτάσεων. Μάλιστα, υπάρχει μία διαθήκη του 1915 για τετρακόσια στρέμματα που τους τα αναγνωρίζουμε ότι είναι δικά τους, ενός Μοναχού που αγόρασε την έκταση αυτή από έναν αγά της περιοχής.
Εγείρεται λοιπόν το ερώτημα πώς είχαν δικαιώματα τα οποία δεν άσκησαν ποτέ επί χίλια χρόνια»; Ο Μητροπολίτης επεσήμανε ακόμα, πως «προσπαθούσαμε όλοι εδώ οι φορείς να μεταφέρουμε λίγο το πρόβλημα έξω από την περιοχή μας, αλλά κανένας δημοσιογράφος δεν ασχολήθηκε.
Κάποιοι που πιέστηκαν λόγω φιλίας από τους εδώ άρχοντες, το πέρασαν στα πολύ ψιλά στις εσωτερικές σελίδες για να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε σήμερα που μία ολόκληρη ελληνική πολιτεία σέρνεται από έναν ηγούμενο» και συμπλήρωσε ότι «εγώ σαν Έλληνας πολίτης δεν νιώθω άνετα».
Είπε εμφαντικά πως «είναι λάθος να θεωρεί η ελληνική πολιτεία ότι υπάρχουν δικαιώματα στη Μονή». Στην ερώτηση αν ενημέρωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο κ. Παντελεήμων είπε «βεβαίως, και τότε το 2003 και το 2004, αλλά και επισκέφθηκα τον Πατριάρχη με τον οποίον έχω πάρα πολύ καλές σχέσεις και την περασμένη Δευτέρα», διευκρινίζοντας ότι «έχει πλήρη ενημέρωση ο Πατριάρχης».
Σχετικά με την πρόσφατη κατάθεσή του στον εισαγγελέα και τι του είπε, απάντησε: «Τα πράγματα όπως έγιναν, αυτά που είπα και σε σας».
Κληθείς να προβλέψει πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση, είπε «τι να σας πω, φοβάμαι διότι δεν λειτουργούμε με βάση το δίκαιο και την ηθική».
Η συμβουλή του προς τον ηγούμενο Εφραίμ είναι «να ζήσει στο Μοναστήρι του μοναχικά».  

http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1800&Itemid=2
Ρωμ. ε΄6-10

parmenas

κυριε staboz θα τα ελεγες αυτα αν ενας μητροπολιτης της Κυπρου που εχει καλες σχεσεις με το βατοπεδι τα ειχε καλα με την αδελφοτητα σου?
αυθορμητη ερωτηση μου (εχει και αρκετο κακο λογισμο βεβαια)

staboz

Θα ήμουν πολύ άθλιος άνθρωπος, φίλε Παρμενά, αν, τις λίγες φράσεις που έγραψα γι᾿ αυτό το θέμα, τις έγραφα επειδή κάποιος επίσκοπος της Κύπρου έχει αρνητική στάση απέναντι στην Αδελφότητά μου.
Δεν το έχω συνηθίσει αυτό.
Πράγμα που μπορείς να το διαπιστώσεις διαβάζοντας και κάποια από τα βιβλία μου, όπου σαφώς επικρίνω και προσωπικούς μου φίλους ακόμη για τις λανθασμένες -κατά τη γνώμη μου- θέσεις τους.
Γιατί όμως από την πρώτη μέρα της εισόδου σου στο Φόρουμ έβαλες κακό λογισμό;
Ρωμ. ε΄6-10

parmenas

Συγχωρα με, ειναι κυριως θεμα στυλ.