Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα...

Started by Μαρκήσιος de Karampa, 30 August, 2007, 04:43:10 PM

Previous topic - Next topic

Μαρκήσιος de Karampa

Ίσως είναι \"ατόπημα\" που τόσο καιρό λειτουργίας του φόρουμ δεν έχει γίνει αναφορά σε ένα εθνικό θέμα που απασχολεί (θέλω να πιστεύω... αλλά δεν το βλέπω...) πάνω από έναν αιώνα το ελλαδικό κράτος...
Εδώ θα ενημερώνουμε για τις εξελίξεις σχετικά με το Βορειοηπειρωτικό αλλά και τους Βορειοηπειρώτες...
Αρχίζουμε από το ετήσιο σεμινάριο της Σ.Φ.Ε.Β.Α. :

Eτήσιο σεμινάριο της ΣΦΕΒΑ, 27-29 Ιουλίου

Σ.Φ.Ε.Β.Α.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ  ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ

ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ  ΑΓΩΝΑ

ΖΩΟΔΟΧΟΥ  ΠΗΓΗΣ  7

T. Θ. 4185  -  102 10  ΑΘΗΝΑ

ΤΗΛ. (210) - 38.15.961 - 38.39.546

FAX (210) - 38.45.653

e-mail:  sfeva@otenet.gr

 

 

Αθήνα
   

2 Αυγούστου  2007

         

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 Πραγματοποιήθηκε στην Ιερά Μονή Ταξιαρχών Κονίτσης από 27-29 Ιουλίου 2007 με συμμετοχή δεκάδων στελεχών από όλη την Ελλάδα, το ετήσιο Σεμινάριο Στελεχών της Συντονιστικής Φοιτητικής Ενώσεως Βορειοηπειρωτικού Αγώνα, υπό  τις ευλογίες του Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΟΥ.

Στη διάρκεια των εργασιών του Σεμιναρίου έγινε ευρεία επισκόπηση του εθνικού θέματος της Βορείου Ηπείρου, ειδικότερα δε, αναλύθηκαν τα θέματα :

 

α) Της Αυτονομίας χθες και σήμερα

β) Των Τσάμηδων και

γ) Της διπλής υπηκοότητος των Βορειοηπειρωτών.

 

      Ως επιστέγασμα του Σεμιναρίου υπήρξε η εμπνευσμένη ομιλία του Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΟΥ με θέμα «Από τόν καπετάν Άγρα (1907-2007) ως τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη (1957-2007) και το ολοκαύτωμα του Γρηγόρη Αυξεντίου (1957-2007)» προσδίδοντας εθνική υπερηφάνεια και ενθουσιασμό  στους συγκεντρωθέντες .

 

Η Σ.Φ.Ε.Β.Α. διατρανώνει για μία ακόμη φορά την αποφασιστικότητά της για τη συνέχιση του αγώνος μέχρι την πλήρη κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Βορειοηπειρωτών στις πατρογονικές τους εστίες. Επιπρόσθετα, και σε ό,τι αφορά το κυρίαρχο πλέον ζήτημα της διπλής υπηκοότητος των Βορειοηπειρωτών, η Σ.Φ.Ε.Β.Α. επισημαίνει τους κινδύνους που επαπειλούνται για την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού στη Βόρειο Ήπειρο από μια τέτοια απόφαση, και καλεί την υπεύθυνη Πολιτεία να αναλάβει όλες εκείνες τις ουσιαστικές πρωτοβουλίες για να μην μπει ταφόπετρα στο Βορειοηπειρωτικό.

                                                   

                                                Το Κ.Δ.Σ. της Σ.Φ.Ε.Β.Α.
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

ρωμηός

Quote from: Μαρκήσιος de Karampa...Επιπρόσθετα, και σε ό,τι αφορά το κυρίαρχο πλέον ζήτημα της διπλής υπηκοότητος των Βορειοηπειρωτών, η Σ.Φ.Ε.Β.Α. επισημαίνει τους κινδύνους που επαπειλούνται για την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού στη Βόρειο Ήπειρο από μια τέτοια απόφαση, και καλεί την υπεύθυνη Πολιτεία να αναλάβει όλες εκείνες τις ουσιαστικές πρωτοβουλίες για να μην μπει ταφόπετρα στο Βορειοηπειρωτικό.
Θα ήθελα να μας κάνεις μια μικρή ανάλυση για ένα ζήτημα που ίσως δεν το έχω πιάσει και πολύ καλά, αυτό της διπλής υπηκοότητας. Θα σε διευκολύνω κάνοντάς σου ορισμένες ερωτήσεις:
1. έχει τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση για τη διπλή υπηκοότητα;
2. τι παραπάνω κερδίζουν οι Β/ηπειρώτες αποκτώντας και την ελληνική υπηκοότητα (εννοώ ως προς τα \"προνόμια\" τους κατά την παραμονή και εργασία τους στην Ελλάδα)
3. τι μπορεί να χάσει ο Β/ηπειρώτης και γενικώς τι ζημία μπορεί να έχει το εθνικό θέμα από την παραχώρηση και της ελληνικής υπηκοότητας;
4. ο επίσημος φορέας εκπροσώπησης των Β/ηπειρωτών (ποιός ειναι;) τι θέση παίρνει;

Υγ1. Σχόλιον Πικρόχολον: Αν κάνετε search στα αρχεία και στα Δελτία Τύπου με key-word την \"τάφοπλακα\" ή το πασίγνωστο \"οι καιροί ου μενετοί\", πόσες χιλιάδες λήμματα θα προκύψουν;

Υγ2. Σχόλιον Φορτικόν: Κάνε μας και μια \"ζωντανή\" ανασκόπηση των εργασίων του εφετινού σεμιναρίου της Σφεβα. Έτσι με δικά σου λόγια

Μαρκήσιος de Karampa

Μόλις σήμερα είδα ρωμηέ την απάντησή σου στο θέμα...
Θα απαντήσω με βάση τα λίγα που γνωρίζω...
Έχουμε και λέμε:

1. Έχει τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση και ήδη αρκετοί Β/Ηπειρώτες έχουν πάρει ταυτότητες. Δεν γράφω αριθμό γιατί έχω ακούσει πολλά που διαφέρουν μεταξύ τους...
2. Το τί κερδίζουν οι Β/Ηπειρώτες είναι λίγο-πολύ προφανές. Παίρνουν ταυτότητα Έλληνος πολίτου και όπως είναι φυσικό όλα τα παρελκόμενα:δικαιώμα εκλέγειν-εκλέγεσθαι,υποχρεωτική στράτευση κτλ. Εν ολίγοις δε θα διαφέρει πουθενά ο Β/Ηπειρώτης από τον Ελλαδίτη...
3. Όσο και αν φαίνεται περίεργο ή υπερβολικό είναι εξαιρετικά πιθανό αυτή η απόφαση να σβήσει τη Β.Ήπειρο από το χάρτη παίρνοντας τη θέση της και τυπικά (όπως πολλοί ντόπιοι και ξένοι θέλουν) η Ν.Αλβανία...
Και εξηγώ αμέσως γιατί:Από το σύνταγμα της γείτονος προβλέπεται η διατήρηση δύο υπηκοοτήτων για τους πολίτες της. Όμως ποιος εγγυάται ότι σε ενδεχόμενη αναθεώρηση του αλβανικού συντάγματος δε θα αναθεωρηθεί και το υπάρχον άρθρο;Και σε περίπτωση που οι Β/Ηπειρώτες θα κατέχουν και τις δύο υπηκοότητες κληθούν να επιλέξουν υποχρεωτικά μία εκ των δύο ποιά θα είναι αυτή; Το ερώτημα είναι ρητορικό....
Κυβερνητικοί κύκλοι επιμένουν ότι έχουν δωθεί εγγυήσεις από την άλλη πλευρά. Όμως δεν έχει υπογραφεί κάποια τέτοια σύμβαση ή εν πάσει περιπτώσει δεν έγινε γνωστό κάτι τέτοιο.
Επομένως έγινε υπόγεια συμφωνία στην τελευταία συνάντηση στην Αθήνα μεταξύ Καραμανλή και Μπερίσα( ; ) ...
Και επειδή η πορεία όλων των εθνικών θεμάτων τα τελευταία χρόνια παέι από το κακό στο χειρότερο (χωρίς κινδυνολογίες) δεν με κάνει να σκέφτομαι αισιόδοξα...
4. Όλοι οι φορείς των Β/Ηπειρωτών από τον πιο επίσημο μέχρι τον τελευταίο σύλλογο σαφώς ήθελαν και επιδίωκαν αυτή την απόφαση...

υ.γ1 Όσα search και να κάνουμε, και 1.000.000 φορές να βρούμε αυτές τις εκφράσεις η πολιτική τους δεν αλλάζει.Πάντως ελήφθη ρωμηέ και εν μέρει (αν όχι καθ\' ολοκληρίαν) γίνεται δεκτό...
υ.γ2 Θα μου επιτρέψεις να μην απαντήσω σε αυτό το ερώτημα...
υ.γ3 Πιστεύω να έγινα σαφής...
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

ρωμηός

Ποια είναι η εναλλακτική πρόταση της Σφέβα στο θέμα της διπλής υπηκοότητας; Πόσο αυτή προωθήθηκε και μέσω ποίων; Υπήρξε πολιτικός που να όρθωσε λόγο ενάντιο στη χορήγηση της υπηκοότητας στους Β/ηπειρώτες; Με ποια κριτήρια θα δίνεται η υπηκοότητα και σε ποιούς;

Φαντάζομαι είναι πολύ λογικό κι ανθρώπινο οι Β/ηπειρώτες να διεκδικούν την ελληνική υπηκοότητα. Μπορεί βέβαια ο ποιητής να λέει άλλα, \"θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία\", αλλά και το γνωμικόν ωσαύτως αληθεύει, \"έξω από το χορό, πολλά τραγούδια λες\".

Μαρκήσιος de Karampa

QuoteΠοια είναι η εναλλακτική πρόταση της Σφέβα στο θέμα της διπλής υπηκοότητας;
H πρόταση της ΣΦΕΒΑ είναι η μια πιο βελτιωμένη κάρτα ομογενούς. Δηλαδή ο κατέχων το δελτίο ομογενούς να μπορεί να έχει τα προνόμια του καθενός από εμάς...
Κακά τα ψέμματα τους Β/Ηπειρώτες δεν τους ενδιαφέρει τόσο το εκλέγειν-εκλέγεσθαι αλλά πιο πολύ άλλα πράγματα που αφορούν στην διασφάλιση της εργασίας,την πλήρη ενσωμάτωσή τους στην ελλαδική κοινωνία κ.ο.κ.
Επειδή μου αρέσει να λέω τα πράγματα όπως είναι, η πρόταση της ΣΦΕΒΑ είναι \"και  την πίττα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο\".
Όπως και να χει κανείς δε θα ρωτήσει τη ΣΦΕΒΑ για τα προβλήματα των Β/Ηπειρωτών.
Το θέμα είναι ότι στο μέλλον αυτή η θέση θα δικαιωθεί αφού φαίνεται ότι βαδίζουμε σε επικίνδυνους ατραπούς...

QuoteΠόσο αυτή προωθήθηκε και μέσω ποίων;
Η θέση αυτή προωθήθηκε με κλιμακούμενη ένταση από πολιτικούς-συλλόγους εντός και εκτός ελλαδικού κράτους τα τελευταία χρόνια...

QuoteΥπήρξε πολιτικός που να όρθωσε λόγο ενάντιο στη χορήγηση της υπηκοότητας στους Β/ηπειρώτες;
Οι πολιτικοί που έβλεπαν με με καχυποψία μια τέτοια κίνηση παλαιότερα, σταδιακά άλλαξαν γνώμη...
Από τη μία κοιτάς το καλό για ένα εθνικό θέμα αλλά από την άλλη όταν έχεις μπροστά σου εκατοντάδες χιλιάδων ψηφοφόρων και με δεδομένη την αλλαγή πλέυσης του κόμματός σου υποκύπτεις...
QuoteΜε ποια κριτήρια θα δίνεται η υπηκοότητα και σε ποιούς;
Αυτό είναι ένα θέμα... Αλλά ενδιαφέρει πιο πολύ τα υπουργεία Εσωτερικών και Δημοσίας Τάξεως καθώς και τις μυστικές ή μη υπηρεσίες τους...

QuoteΦαντάζομαι είναι πολύ λογικό κι ανθρώπινο οι Β/ηπειρώτες να διεκδικούν την ελληνική υπηκοότητα. Μπορεί βέβαια ο ποιητής να λέει άλλα, \"θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία\", αλλά και το γνωμικόν ωσαύτως αληθεύει, \"έξω από το χορό, πολλά τραγούδια λες\".
Συμφωνώ 100% με τους στίχους και τα γνωμικά ΑΛΛΑ θα τα έβαζα ανάποδα...
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Ξένια

Είναι πολύ όμορφο να βλέπεις σήμερα νέους ανθρώπους να αγαπούν την πατρίδα τους και να φροντίζουν να ενημερώνονται για όλα όσα την αφορούν...ευχαριστούμε για την ενημέρωση...!
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

βίκυ

Το θέμα όμως είναι ότι από τη στιγμή που κάποιος ενημερώνεται, να κάνει κ κάτι, τουλάχιστον στο επίπεδο που μπορεί . Συμπέρασμα:Τώρα που έιμαστε κ μεις ενήμεροι, έχουμε ευθύνη...

Μαρκήσιος de Karampa

QuoteΤο θέμα όμως είναι ότι από τη στιγμή που κάποιος ενημερώνεται, να κάνει κ κάτι, τουλάχιστον στο επίπεδο που μπορεί . Συμπέρασμα:Τώρα που έιμαστε κ μεις ενήμεροι, έχουμε ευθύνη...
Η ευθύνη βαραίνει τους πάντες. Και τους γνωρίζοντες και τους μη.
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Οι Αλβανοί υφαρπάζουν περιουσίες ομογενών
Στοιχεία για Χειμάρα, Αργυρόκαστρο και Αγ. Σαράντα αναφέρει ο πρώην Βουλευτής

Επιστολή Αν. Φούσα στην ΥΠΕΞ


Τις ανησυχίες και τις διαμαρτυρίες Βορειοηπειρωτών που βλέπουν τις περιουσίες τους να τις υφαρπάζουν οι Αλβανοί, μεταφέρει με επιστολή του προς την Υπουργό Εξωτερικών, ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων Αντώνης Φούσας.
Ο κ. Φούσας αναφέρεται σε συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία προέρχονται από τις περιοχές της Χειμάρας, του Αργυροκάστρου και των Αγίων Σαράντα και ζητά από την κ. Μπακογιάννη να προβεί στις άμεσες ενέργειες για την προστασία των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επιστολή, ο λόγος της υφαρπαγής των περιουσιών συνδέεται με την απόφαση της Αλβανικής Κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιωτικές εταιρίες την τουριστική ανάπτυξη της χώρας, χωρίς όμως να τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες όπως είναι απαλλοτριώσεις, αποζημιώσεις και άλλα. «Σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται και αποφάσεις Αλβανικών Δικαστηρίων, που δικαίωσαν αμετακλήτως τους ιδιοκτήτες Βορειοηπειρώτες, διότι τα στοιχεία και οι τίτλοι ήταν σαφώς υπέρ τους», τονίζει ο κ. Φούσας.
Συνεχίζοντας ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων υπογραμμίζει: «Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο χωριό Δρυμάδες της Βορείου Ηπείρου, αφαιρούνται 400 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα από τους ιδιοκτήτες Βορειοηπειρώτες και παραχωρούνται σε ιδιωτική εταιρία, όπως και στην Χειμάρα (περιοχή Πόρτο Παλέρμο), όπου έκταση οκτώμισι χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων που ανήκει σε 150 χειμαριώτικες οικογένειες επιχειρείται επίσης να παραχωρηθεί σε άλλη μεγάλη τουριστική εταιρία».
Το πρόβλημα είναι σαφώς μεγάλο και ο κ. Φούσας ζητά από την Υπουργό Εξωτερικών την αντιμετώπισή του με την δέουσα ευαισθησία. «Μεταφέροντας και την αγωνία όλων των Βορειοηπειρωτών, που βρίσκονται, είτε στην Β. Ήπειρο και την Αλβανία γενικότερα, είτε εδώ στον ελλαδικό χώρο εργαζόμενοι, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να προβείτε στις νόμιμες ενέργειες, ώστε να γίνουν απολύτως σεβαστά τα δικαιώματα ιδιοκτησίας του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου. Βεβαίως κανείς δεν μπορεί να είναι αντίθετος στην τουριστική ανάπτυξη της Αλβανίας, αλλά, όπως γίνεται σε όλες τις Χώρες της Ευρώπης και όλου του κόσμου, θα πρέπει να γίνεται απολύτως σεβαστό και το αναφαίρετο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, όπως και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις.  Αυτό δε πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για υφαρπαγή  περιουσιών από τα μέλη μιας Εθνικής Μειονότητας, όπως είναι η Ελληνική στην Β. Ήπειρο και την Αλβανία γενικότερα, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα για πάσης φύσης άλλες ερμηνείες και προσεγγίσεις, όπως τονίστηκε, εξάλλου, από πολλά ΜΜΕ» υπογραμμίζει ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων.

www.proinoslogos.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

staboz

Μαρκήσιε, ξεπέρασες κάθε όριο. Το έβαλες στις 4.00 το πρωί!
Για διάβασε λίγο αυτό, σε παρακαλώ
Ρωμ. ε΄6-10

Μαρκήσιος de Karampa

K. staboz το διάβασα...
Ευχαριστώ για τις νουθεσίες...
Θα προσπαθήσω να συνετιστώ από δω και πέρα αν και η φοιτητική ζωή (εργασίες,διάβασμα κτλ) μας παρασύρει προς το ξενύχτι...
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Οργανωμένο σχέδιο εναντίον της Μειονότητας και της Ορθοδοξίας
ΛΕΗΛΑΣΙΕΣ ΝΑΩΝ ΣΤΗ Β. ΗΠΕΙΡO


Καίρια πλήγματα στην πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Καθημερινά πλέον τα περιστατικά βεβήλωσης βυζαντινών εκκλησιών, απ' όπου αφαιρούνται αντικείμενα ανεκτίμητης αξίας.

Δεκάδες κειμήλια ανεκτίμητης αξίας, αφαιρούν σε καθημερινή πλέον βάση, από τους Ορθόδοξους ναούς της Βορείου Ηπείρου και της Αλβανίας και από τις οργανώσεις της ελληνικής μειονότητας εκφράζονται έντονοι φόβοι ότι πρόκειται για οργανωμένο σχέδιο που αποσκοπεί στην τρομοκράτηση των Ελλήνων που έχουν απομείνει στις εστίες τους.
Τα επεισόδια κλοπής και λεηλασίας στους Ορθόδοξους Ναούς και τα μοναστήρια, παίρνουν διαστάσεις πολιτιστικής γενοκτονίας.
Η συχνότητα με την οποία σημειώνονται και η επιλογή των ενοριών που χτυπούν οι άγνωστοι, οδηγούν σε σαφείς ενδείξεις ότι υπάρχει εν εξελίξει σχέδιο που αποσκοπεί στην άσκηση ψυχολογικής βίας και τρομοκρατίας στα μέλη της ελληνικής κοινότητας. Όπως τονίζουν κύκλοι της μειονότητας πρόκειται για ύποπτα χτυπήματα που μπορεί με μία πρώτη ανάλυση να δείχνουν ότι έχουν οικονομικά κίνητρα, όμως τα πραγματικά αίτια είναι βαθύτερα. Και φαίνεται ότι έχουν άμεση σχέση με μία γενικότερη προσπάθεια λεηλασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία προέρχεται από οργανωμένους κύκλους.

Τις τελευταίες εβδομάδες τα περιστατικά κλοπών και διαρρήξεων σε ορθόδοξους ναούς και μοναστήρια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Η μειονότητα μιλά για βαρύτατα χτυπήματα της ορθοδοξίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Σε αυτά περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:  Η διάρρηξη στον Ιερό Ναό Ταξιαρχών στο Αργυρόκαστρο, στον Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Δερβιτσιάνη, στους Ταξιάρχες στην Καλογορατζή.
Ένα από τα σοβαρά περιστατικά σημειώθηκε το διάστημα των Θεοφανίων, όπου άγνωστοι αφαίρεσαν εικόνες ανεκτίμητης αξίας από την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στους Βουλιαράτες. Λίγες ημέρες αργότερα ανάλογη κλοπή σημειώθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους Βυζαντινούς Ναούς της Βορείου Ηπείρου.
Πρόκειται για τον Ναό της Γέννησης της Θεοτόκου στο Λάμποβο του Σταυρού, από όπου αφαιρέθηκαν δέκα συνολικά εικόνες ανεκτίμητης αξίας. Ακολούθησε η κλοπή στον Άγιο Νικόλαο της Δρόβιανης από όπου εκτός των άλλων αφαιρέθηκαν τμήματα του ξυλόγλυπτου εικονοστασίου και ακριβώς το ίδιο συνέβη και στην Ιερά Μονή του Αγίου Δημητρίου στο Κηπαρό Χιμάρας.
Όπως τονίζουν εκπρόσωποι της ελληνικής μειονότητας, σκοπός της μεθόδου που ακολουθούν οι ιερόσυλοι, είναι όχι μόνο να αφαιρέσουν πολύτιμα αντικείμενα, αλλά και να αποκόψουν τους κατοίκους των περιοχών από τις ενορίες τους, να τους τρομοκρατήσουν και να τους αναγκάσουν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους. Δεν είναι εξάλλου καθόλου τυχαίο, ότι τα περισσότερα από τα περιστατικά αυτά καταγράφονται χειμώνα, όταν στα χωριά μένουν πολύ λίγοι κάτοικοι.
Να θυμίσουμε ότι κατά το παρελθόν και κυρίως την διετία 1997-99 στην περιοχή περιφέρονταν άνθρωποι που είχαν σχέσεις με τρομοκρατικές οργανώσεις ακόμη και τον Μπιν Λάντεν. Το διάστημα εκείνο είχαν σημειωθεί πολλές διαρρήξεις σε ναούς και δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου εκκλησίες είχαν πυρποληθεί. Παρά τις καταγγελίες που έχουν γίνει από τις οργανώσεις της μειονότητας και τους πολιτικούς της εκπροσώπους, η Αστυνομία δεν έχει διαλευκάνει σήμερα καμία από τις κλοπές που έγιναν, όπως και στο παρελθόν δεν είχε ανακοινώσει το παραμικρό στοιχείο για τους υπαίτιους των πυρπολήσεων των εκκλησιών.

Οι φόβοι που εκφράζονται από ιθύνοντες της ελληνικής μειονότητας, αλλά και από εκκλησιαστικούς παράγοντες, γίνονται ακόμη πιο έντονοι, αν ληφθεί υπόψιν και αναλυθεί η γεωγραφία των χτυπημάτων. Μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι επιλέγονται σπουδαία μνημεία πολιτιστικής  κληρονομιάς, σε όλα τα κεφαλοχώρια της Βορείου Ηπείρου, με ιδιαίτερη αξία για τους Έλληνες και τους Ορθόδοξους.
«Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι σημαίνει για την εθνική υπερηφάνεια αλλά και την ορθόδοξη πίστη η παρουσία των μνημείων αυτών. Είναι εύκολο επίσης να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνει για τους ανθρώπους που έχουν απομείνει στις πατρογονικές τους εστίες η λεηλασία των εκκλησιών τους» ανέφερε στον «Π.Λ.» παράγοντας της ελληνικής μειονότητας.
Η κατάσταση, παρά τις καταγγελίες που έχουν γίνει, τις κραυγές αγανάκτησης των κατοίκων και τις έντονες διαμαρτυρίες, συνεχώς επιδεινώνεται. Η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να αντιδράσει έντονα και να ζητήσει την λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων για την διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Επίσης επιβάλλεται οι αρχές τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, να παρακολουθήσουν την κατάσταση με μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς πολλά από τα κειμήλια της Βορείου Ηπείρου θα καταλήγουν σε συλλέκτες εκτός Αλβανίας. Η πολιτιστική κληρονομιά της Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ευρωπαϊκής κληρονομιάς και η διαφύλαξή της έχει ιδιαίτερη αξία από την στιγμή μάλιστα που κύκλοι και παράγοντες θέλουν να την χαρακτηρίσουν χώρα που ανήκει ή επηρεάζεται από το Ισλάμ.


www.proinoslogos.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

O  Mητροπολίτης

Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής & Κονίτσης

                   Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

 

 

Ἐν Κονίτσῃ τῇ 23ῃ Ἰανουαρίου 2008

 

 

Ἐρίτιμον

Κυρίαν Ντόραν Μπακογιάννη

Ὑπουργὸν Ἐξωτερικῶν

Εἰς Ἀθήνας

 

 

            Ἐρίτιμος κυρία Ὑπουργός,

 

            Σᾶς γράφω τὴν παροῦσαν ἐπιστολὴν πλήρης ἀγωνίας διὰ τὸ παρὸν καί, πρὸ παντός, τὸ μέλλον τῆς Βορείου Ἠπείρου.

            Θὰ μοῦ ἀντιτάξητε, ἴσως, ὅτι τώρα προέχει τὸ «Μακεδονικόν» καὶ τὸ «Κυπριακόν». Ἐν τούτοις, ἡ ἀπάντησις εἶναι ἁπλῆ : Τὸ «Μακεδονικόν» ἀριθμεῖ ἱστορίαν ὀλίγων μόλις ἐτῶν, τὸ δὲ «Κυπριακόν» - ἄν ὑπολογίσωμεν καὶ τὴν ἐξέγερσιν τοῦ 1931 - ἑβδομήκοντα ἑπτὰ ἐτῶν. Τὸ Βορειοηπειρωτικόν, ὅμως, εἶναι πολὺ παλαιότερον ζήτημα καὶ ἀρχίζει ἀπὸ τὸ 1913 - 1914, μὲ τὴν αὐθαίρετον ἐνσωμάτωσιν τῆς Ἑλληνικωτάτης Βορείου Ἠπείρου εἰς τὸ νεοϊδρυθέν, τότε, κρατίδιον τῆς Ἀλβανίας καὶ τὸν ἐν συνεχείᾳ λαμπρὸν «Αὐτονομιακὸν Ἀγῶνα» (17 Φεβρουαρίου 1914) ὁ ὁποῖος κατέληξε μὲ τὴν συνυπογραφὴν καὶ ἐκ μέρους τῶν Ἀλβανῶν τοῦ «Πρωτοκόλλου τῆς Κερκύρας» (17 Μαΐου1914).

            Ἐν πάσῃ περιπτώσει, τὸ Βορειοηπειρωτικὸν εὑρίσκεται εἰς δεινὴν κρίσιν.

    *  Oἱ Ἀλβανοί - ὅπως πρῶτος καὶ μόνος τὸ εἶχεν ἐπισημάνει ὁ μεγάλος καὶ ἅγιος ὄντως Προκάτοχός μου ἀοίδιμος ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ - ἐπιδιώκουν καὶ μεθοδεύουν τὸ «ἄδειασμα» τῆς Βορείου Ἠπείρου ἀπὸ τοὺς γηγενεῖς κατοίκους της.
    *
       Ἡ Ἀλβανία ἐξακολουθεῖ νὰ ὑποστηρίζῃ μὲ πεῖσμα, ὅτι μόνον τὰ 99 χωριὰ τῆς Δροπόλεως ἀπαρτίζουν τὴν Βόρειον Ἤπειρον.
    *
       Ἀπογραφὴν τοῦ Ἑλληνικοῦ στοιχείου δὲν κάμνει.
    *
       Τοὺς Ἑλληνοβλάχους (ποὺ ὑπερβαίνουν τὰς 250.000) θεωρεῖ καὶ χαρακτηρίζει Ἀλβανούς.
    *
      Θέτει συχνά - πυκνὰ θέμα ἐπιστροφῆς τῶν «Τσάμηδων» εἰς τὴν Ἑλλάδα καὶ ἀποδόσεως τῶν περιουσιῶν των, ἐκείνων, δηλαδή, οἱ ὁποῖοι κατὰ τὰ χρόνια τῆς Ἰταλικῆς καὶ ἐν συνεχείᾳ τῆς Γερμανικῆς κατοχῆς εἰς τὴν Θεσπρωτίαν «ἔθυσαν καὶ ἀπώλεσαν».
    *
      Παραχωρεῖ αὐθαιρέτως τὴν ἀκίνητον περιουσίαν (γῆν) τῶν Βορειοηπειρωτῶν κυρίως εἰς Κοσσοβάρους, μὲ προφανῆ σκοπὸν νὰ ἀλλοιώσῃ τὴν σύνθεσιν τοῦ πληθυσμοῦ τῆς Βορείου Ἠπείρου.
    *
      Πιθανῶς ὑποκινεῖ, ἀλλὰ πάντως ἀνέχεται, τὴν δρᾶσιν ἀλβανικῶν συμμοριῶν, αἱ ὁποῖαι λυμαίνονται κυρίως τὸν χῶρον τῆς Ἑλληνικῆς Μειονότητος.

            Τὶ πρῶτον καὶ τὶ δεύτερον νὰ ἀναφέρω ; Ἐπὶ πᾶσι δὲ τούτοις  καὶ ἡ ἡγεσία μέσα, ὅπως πολλοὶ Βορειοηπειρῶται ὑποστηρίζουν, εἶναι ἕρμαιον τῶν παθῶν καὶ τὴς μικροκομματικῆς πολιτικῆς ποὺ ξεκινᾷ, ἀτυχῶς, ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα.

 

            Κυρία Ὑπουργός,

            Οἱ καιροὶ εἶναι ἐξόχως κρίσιμοι, καὶ μάλιστα ἐν ὄψει τῶν ἐξελίξεων περὶ τὸ Κόσσοβον. Τὸ Βορειοηπειρωτικὸν ἐκκρεμεῖ ἐνώπιον τῶν Ὑπουργῶν Ἐξωτερικῶν τῶν Τεσσάρων Μεγάλων Δυνάμεων (Η.Π.Α., Ἀγγλίας, Γαλλίας, Ρωσίας). Δὲν πρέπει νὰ τεθῇ ἐνώπιόν των ; Διατὶ αὐτὴ ἡ συνωμοσία (ἄς τὴν εἴπω ἔτσι) τῆς σιωπῆς ; Εἶσθε, σεῖς, διατεθειμένη νὰ θέσετε «ταφόπετραν» εἰς τὸ Ἐθνικὸν Θέμα τῆς Βορείου Ἠπείρου ; Ἐπιθυμεῖτε νὰ προστεθῇ καὶ ἡ «γῆ τοῦ Πύρρου» εἰς τὸν μακρὺν καὶ μαῦρον κατάλογον τῶν «χαμένων πατρίδων» ; Δὲν δύναμαι καὶ δὲν θέλω νὰ τὸ πιστεύσω. Ἄν, παρὰ ταῦτα, ὅμως, συνεχισθῇ ἡ σημερινή, παράδοξος  πράγματι, ἀδιαφορία, δηλώνω ὅτι μαζὶ μὲ τὸν ΠΑ.ΣΥ.Β.Α, τὴν Σ.Φ.Ε.Β.Α καὶ ὅσους πονοῦν διὰ τὸ Βορειοηπειρωτικόν, θὰ συνεχίσωμεν τὸν ἀγῶνα, μὲ πίστιν εἰς τὸν δίκαιον Θεὸν καὶ εἰς τὸ ἀγωνιστικὸν φρόνημα τοῦ Λαοῦ μας. Ἐν ἀναμονῇ ἀπαντήσεώς σας ἤ κάποιας ἐνεργείας σας,

           

            Διατελῶ

 

Εὐχέτης ἐν Χριστῷ

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

 

+ Ὁ  Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης   Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

 

Πρόεδρος ΠΑ.ΣΥ.Β.Α

Πνευματικὸς καθοδηγητὴς Σ.Φ.Ε.Β.Α
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Έλαβα σήμερα το παρακάτω ηλεκτρονικό μήνυμα:



Ερώτηση Κωστή Αϊβαλιώτη στην Υπουργό Εξωτερικών για Αυτονομία στη Βόρειο Ήπειρο


Εφαρμογή της ευρωπαϊκή αρχής της αυτονομίας ώστε να  απαλλαγούν όλοι οι μη Αλβανοί κάτοικοι  της Β.Ηπείρου από τον ρατσισμό των εθνικιστών της χώρας αυτής.

 
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. και βουλευτής στην Β΄Αθηνών Κωστής Αϊβαλιώτης υπέβαλε την εξής ερώτηση προς την Υπουργό Εξωτερικών κ. Μπακογιάννη:

 
«Ολοι οι μη αλβανοί κάτοικοι της Β. Ηπείρου διαμαρτύρονται για τον ρατσισμό, τις εκλογικές νοθείες και για την παραβίαση κάθε δημοκρατικού δικαιώματος και της ελευθερίας της έκφρασης από την  εθνικιστική εξουσία της Αλβανίας που , εντούτοις, θέλει να ενταχθεί με αυτές τις επιδόσεις στην ΕΕ(!)

Ο μόνος τρόπος προστασίας των μειονοτικών δικαιωμάτων είναι το ( γνωστό , αποδεκτό και σεβαστό στην ΕΕ) καθεστώς της αυτονομίας , το οποίο έχει αποδεχθεί επισήμως και η Αλβανία με το διεθνές Πρωτόκολλο της Κέρκυρας αλλά δεν εφαρμόζει, ούτε οι ελληνικές κυβερνήσεις  (ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσανατολισμού) τολμούν να θέσουν επί δεκαετίες , παρότι ο ελληνισμός της χώρας αυτής υποφέρει από τους εθνικιστές της Αλβανίας .

 

 

                                   Ερωτάται η κ.Υπουργός

 Θα τεθεί ως όρος για την ένταξη της Αλβανίας στην  ΕΕ από την παρούσα ελληνική κυβέρνηση η άμεση παροχή αυτονομίας-όπως προβλέπει το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας που έχει υπογράψει η Αλβανία - σε όσους ζουν στην Β. Ηπειρο ώστε να διαφυλαχθούν τα δημοκρατικά τους δικαιώματα και για να σωθούν από το συνεχές κυνηγητό και τον ρατσισμό της αμετανόητων εθνικιστικών κύκλων της Αλβανίας;»
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Προτάσεις για επανίδρυση της οργάνωσης «Ομόνοια»
Aπό την Ένωση Χειμαρριωτών και το Βορειοηπειρωτικό Φόρουμ



Στις 16 Φεβρουαρίου θα διεξαχθεί το τακτικό κι ένα από τα κρίσιμα συνέδρια της Ομόνοιας, της οργάνωσης που αποτελεί τον επίσημο φορέα έκφρασης του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. Με αφορμή το γεγονός αυτό το «Βορειοηπειρωτικό Φόρουμ» και η «Ένωση Χειμαρριωτών» απευθύνονται με υπόμνημά τους στην Υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη.
Στο υπόμνημα περιγράφεται η κατάσταση που επικρατεί στους κόλπους της οργάνωσης και αναφέρεται ότι ορισμένα ζητήματα που σχετίζονται με την επιβίωση της μειονότητας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με την υφιστάμενη δομή της.
Οι δύο οργανώσεις υποβάλλουν τις δικές τους προτάσεις, με στόχο όπως σημειώνουν να ενδυναμωθούν οι δεσμοί της Ομόνοιας και με τους Βορειοηπειρώτες που ζουν στην Ελλάδα, αλλά κυρίως να επιλυθούν προβλήματα της μειονότητας και να αποτελέσει αυτή στην πράξη, γέφυρα φιλίας και συνεργασίας.
Στο υπόμνημα μεταξύ των άλλων τονίζεται: «Πιστεύουμε ότι για την συγκεκριμένη κατάσταση δεν ευθύνεται απαραιτήτως η ηγεσία της οργάνωσης, ούτε μεμονωμένα πρόσωπα. Το πρόβλημα είναι δομικό και προκύπτει από τον απαρχαιωμένο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της Ομόνοιας. Θεωρούμε ότι για να μπορέσει η Ομόνοια να ανταποκριθεί στα κελεύσματα των καιρών, να προασπίσει και να διευρύνει τα δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών στην Αλβανία και να μπορέσει να επιτελέσει τον ρόλο της γέφυρας φιλίας και συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, απαιτείται ριζική μεταρρύθμισή της, μια επανίδρυσή της σε σύγχρονές βάσεις, με ευέλικτη δομή, με σαφείς στόχους και στρατηγική.
Πιστεύουμε ότι έχει έρθει η ώρα για την σύναψη ενός νέου Συμβολαίου, μιας Ηθικής συμφωνίας ανάμεσα στην Ομόνοια και τους βορειοηπειρώτες, η οποία θα δύναται να καταστεί η πυξίδα της Ομόνοιας για την μελλοντική της δράση και παρουσία.
Βασική αρχή της (νέας) Ομόνοιας πρέπει να είναι η Δημοκρατία, οι συμμετοχικές διαδικασίες, η δημοκρατική της θωράκιση και ο σεβασμός της βουλήσεως της πλειοψηφίας του Βορειοηπειρωτικού Λαού. Όλα τα ρεύματα και όλες οι ιδεολογίες θα πρέπει να βρουν τη θέση τους και να εκφράζονται μέσα από την Ομόνοια και όχι να δίνεται η ευκαιρία στα αλβανικά κόμματα να διεμβολίζουν την Μειονότητα και να αλλοιώνουν τους στόχους και τις διεκδικήσεις της».
Οι δύο οργανώσεις προτείνουν την εκλογή ενός μεταβατικού Γενικού Συμβουλίου, το οποίο, σε συνεργασία με εκπροσώπους των εν Ελλάδι Βορειοηπειρωτών, προσωπικοτήτων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού και Ελλαδιτών ειδικών, θα καταρτίσει ένα νέο καταστατικό το οποίο θα προσδιορίσει τους νέους στόχους και τις προτεραιότητες και θα προετοιμάσει την μελλοντική δομή της οργάνωσης.


//www.proinoslogos.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΤΙΜΟΥΝ ΤΗΝ 94η ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥΣ

           Με πανηγυρική Δοξολογία και κατάθεση στεφάνου εορτάζεται την προσεχή Κυριακή 17 Φεβρουαρίου ε.ε. και ώρα 12.30 μ.μ., η επέτειος των 94 ετών από την ανακήρυξη της Αυτονόμου Πολιτείας της Βορείου Ηπείρου.Όπως είναι γνωστό, το Φεβρουάριο του 1914 οι Βορειοηπειρώτες, αρνούμενοι να υπαχθούν στο νεότευκτο αλβανικό κράτος, επαναστάτησαν, ανακήρυξαν στο Αργυρόκαστρο την Αυτόνομο Πολιτεία της Βορείου Ηπείρου και σχημάτισαν Κυβέρνηση με Πρόεδρο τον Γεώργιο Χρ. Ζωγράφο και μέλη τους Μητροπολίτες Δρυϊνουπόλεως Βασίλειο, Κορυτσάς Γερμανό και Κονίτσης Σπυρίδωνα.Αποτέλεσμα του Αυτονομικού Αγώνα ήταν το Πρωτόκολλο της Κερκύρας (17-5-1914), που υπογράφηκε από τις Κυβερνήσεις των Μεγάλων Δυνάμεων, της Αλβανίας και της Βορείου Ηπείρου και παρείχε καθεστώς Αυτονομίας στους Νομούς Αργυροκάστρου και Κορυτσάς.

Είναι σήμερα επιτακτική ανάγκη, ενθυμούμενοι τον ηρωισμό και την αυτοθυσία των Βορειοηπειρωτών του 1.914, να τιμήσουμε όπως αξίζει τους ήρωες του 1914 και να γνωρίσουν οι νεότερες γενιές των Ελλήνων τους μεγάλους αγώνες του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού για να παραμείνουμε Έλληνες στις πατρογονικές μας εστίες.Ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου δεν μπορεί να συρρικνωθεί και να χαθεί σήμερα σε καιρό ειρήνης και δημοκρατίας. Πρέπει σύσσωμος ο Ελληνισμός να διατρανώσει με την παρουσία του στην σημαντική αυτή εκδήλωση μνήμης και τιμής την απόφαση μας να παραμείνουμε και να αναγεννηθούμε στις πατρογονικές μας εστίες με ελευθερία και ασφάλεια, διατηρώντας τα ήθη και τα έθιμα της Βορειοηπειρωτικής Κοινότητας με εφαρμογή των διεθνών συνθηκών και του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας του 1914, για τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό.Η εκδήλωση, την οποία, όπως κάθε χρόνο, οργανώνει ο Σύλλογος Βορειοηπειρωτών, θα αρχίσει με Δοξολογία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αθηνών και ώρα 12.30 μ.μ..Θα ακολουθήσει κατάθεση Στεφάνου στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτου.

           ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ 94ης ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΚΗΡΥΞΕΩΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥΑθήνα, Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2008Α\'. Καθεδρικός Ιερός Ναός Αθηνών Ώρα: 12.30 μ.μ.1. Αρχιερατική πανηγυρική Δοξολογία2. ΠανηγυρικόςΒ\'. Σχηματισμός Παρατάξεως και Πορεία Ώρα: 13.30 μ. μ,1. Η Φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων.2. Η Σημαία της Αυτονόμου Ηπείρου.3. Τα Λάβαρα των Βορειοηπειρωτικών Οργανώσεων.4. Οι Στέφανοι.5. Τα τιμητικά ηπειρωτικά αγήματα νέων και νεανίδων.Γ\'. Μνημείο Αγνώστου Στρατιώτου Ώρα: 14.00 μ.μ. 1. Κατάθεση Στεφάνων:2. Ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.3. Λήξη εκδηλώσεως.
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Και η σχετική ανακοίνωση της Σ.Φ.Ε.Β.Α :



                                                      17η Φεβρουαρίου: επέτειος έναρξης του Αυτονομιακού Αγώνα της Βορείου Ηπείρου

                                                                        94η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ



Η 17η Φεβρουαρίου 1914, επέτειος του Αυτονομιακού Αγώνα αποτελεί σημαντικό σταθμό στην ιστορική πορεία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, που οδήγησε στην υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας, με το οποίο παρείχετο πλήρης διοικητική αυτονομία στη Βόρειο Ήπειρο και συνακόλουθη κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


Ο σχεδόν ένας αιώνας που μεσολάβησε μέχρι σήμερα, ανέδειξε αφ΄ενός τις απηνείς μεθοδεύσεις του αλβανικού κράτους για την εθνική συρρίκνωση του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, αφ΄ετέρου, την αταλάντευτη αγωνιστική προσήλωση των αδελφών μας στην διατήρηση της εθνικής καταγωγής, της ορθόδοξης πίστης και των ελληνικών παραδόσεων.


Η ΣΦΕΒΑ συνεργαζόμενη με την ΟΜΟΝΟΙΑ και αγωνιζόμενη πάντοτε στις επάλξεις, στο πλευρό του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού
δεν θα πάψει να επισημαίνει την αναγκαιότητα για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής στο εθνικό θέμα της Β. Ηπείρου, με ένα και μόνο στόχο: Την παραμονή των αδελφών μας στις πατρογονικές τους εστίες μέσα σε καθεστώς πλήρους διασφάλισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των εθνικών τους δικαίων.

Για το σκοπό αυτό και με οδηγό το ηρωικό φρόνημα των αγωνιστών του 1914 ευχόμαστε και πιστεύουμε ότι  στις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη Γενικού  Συμβουλίου της "ΟΜΟΝΟΙΑΣ", οι Βορειοηπειρώτες αδελφοί μας  με τη μαζικότητα της  συμμετοχής και με πνεύμα ενότητας θα ξεπεράσουν τα ποικίλα προβλήματα και θα  αναδείξουν ένα συμβούλιο αντιπροσωπευτικό και διεκδικητικό για τη διασφάλιση των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων των αδελφών μας.

 

Σ.Φ.Ε.Β.Α



//www.sfeva.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Δηλώσεις Μητρ. Κονίτσης και Προέδρου ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.: \"Ας ζητήσουμε και μεις για την Βόρειο Ήπειρο, ότι ζητούσαν οι Αλβανοί για το Κόσσοβο\"

ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

     ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ,  ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ  & ΚΟΝΙΤΣΗΣ

 

Ἀριθ.  Πρωτ.  18                                                           Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 20ῃ Φεβρουαρίου 2008

 

 

                                                            Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ

 

 

          Ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀνακηρύξεως τῆς «ἀνεξαρτησίας» τοῦ Κοσσόβου, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς και Κονίτσης κύριος ΑΝΔΡΕΑΣ ἔκανε τίς ἀκόλουθες δηλώσεις :

 

          « Ἐδῶ καί καιρό οἱ Ἠνωμένες Πολιτεῖες Ἀμερικῆς (ΗΠΑ), ἔχουν βάλει γερά τό πόδι τους στά Βαλκάνια. Κι' αὐτό πού ἦταν μέχρι τώρα κοινό μυστικό, ἐπιβεβαιώθηκε κατά τόν πλέον πανηγυρικό τρόπο μέ τήν πρόσφατη ἀνακήρυξη τῆς «ἀνεξαρτησίας» τοῦ Κοσσόβου, πού θεωρεῖται ἡ κοιτίδα τῶν Σέρβων.

          Φυσικά καί δέν χρειάστηκε νά ρωτήσῃ κανέναν ἡ Ἀμερική, ἀφοῦ μόνη της ἀποφασίζει καί διατάζει. Καί δυστυχῶς, ἔχει στά ἀνόσια σχέδιά της συναντιλήπτορα τήν ἄνευρη καί ἄβουλη ″Εὐρωπαϊκή Ἕνωση‶, ἡ ὁποία μέ μεγάλη πλειοψηφία ἐπεκρότησε αὐτή τήν κραυγαλέα ἀδικία εἰς βάρος τῆς Ὀρθόδοξης Σερβίας.

            Ἀλλά τό γεγονός τῆς  «ἀνεξαρτησίας» φέρνει στό μέσον καί κάποιους προβληματισμούς. Συγκεκριμένα :

          1) Μέχρι τώρα οἱ ὑπεύθυνοι πολιτικοί ταγοί τῆς Χώρας μας διεκήρυτταν σέ κάθε εὐκαιρία ὅτι «τά σύνορα εἶναι ἀπαραβίαστα». Κι' αὐτό γιά νά μή γίνεται λόγος γιά τήν Βόρειο Ἤπειρο. Τώρα ὅμως ; Ἰδού καί τό Κόσσοβο «ἀνεξάρτητο». Καί πρωτύτερα ἑνώθηκαν οἱ δύο Γερμανίες καί χωρίστηκε σέ δύο κράτη ἡ Τσεχοσλοβακία. Ὥστε αὐτός ὁ ἰσχυρισμός ἀποδεικνύεται ἕωλος καί ἀπατηλός.

          2) Στούς πανηγυρισμούς πού ἔγιναν στήν Πρίστινα (πρωτεύουσα τοῦ Κοσσυφοπεδίου) τό διεθνές πρακτορεῖο CNN ἔδειξε ἕνα μεγάλο κόκκινο «πανώ», στό ὁποῖο ἦταν γραμμένο μέ ἄσπρα γράμματα τό ἀκόλουθο σύνθημα : «Χωρίς τό Κόσσοβο καί τήν Τσαμουριά δέν ὑπάρχει Ἀλβανία». Καί σάν ὑπογραφή : «Ἀνεξαρτησία τοῦ Κοσσόβου».

 

          Δηλαδή πάλι προκαλεῖ ἡ Ἀλβανία. Πάλι προβάλλει τους Τσάμηδες. Πάλι διεκδικεῖ τήν λεγόμενη «Τσαμουριά», ἤτοι τήν Θεσπρωτία. Θά μποροῦσε νά πῇ κανείς «καλομελέτα κι' ἔρχεται». Γιατί ἔτσι ὅπως τό πάει ἡ γειτονική χώρα, μέ τήν συνεχῆ προπαγάνδα καί τίς σχετικές, κατά καιρούς, ἐκδηλώσεις, δέν εἶναι ἀπίθανο νά κερδίσῃ αὐτό τό παιχνίδι πού παίζει . . .

          Γι' αὐτό, γιά μιά ἀκόμη φορά, κρούω τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου. Ἡ Βόρειος Ἤπειρος ἐκπέμπει S.O.S. Καιρός νά ἀφήσῃ ὁ πολιτικός κόσμος τούς καυγάδες καί τήν μικροπολιτική, καί νά δραστηριοποιηθῇ γιά τήν σωτηρία τῆς Βορείου Ἠπείρου ἀφ' ἑνός, καί ἀφ' ἑτέρου γιά τήν ἀποτροπή τοῦ σχεδίου τῆς «Μεγάλης Ἀλβανίας». Γιατί ἄν, ὅ μή γένοιτο, γίνῃ κάτι τέτοιο, πολλά δεινά μᾶς περιμένουν. Ἐπί τέλους, ἄς ζητήσουμε καί μεῖς γιά τήν Βόρειο Ἤπειρο, ὅτι ζητοῦσαν οἱ Ἀλβανοί γιά τό Κόσσοβο καί τελικά τό πέτυχαν προχωρῶντας κι' ἕνα ἀκόμη βῆμα πιό μπροστά : Τήν αὐτονομία τῆς Βορείου Ἠπείρου. «Θέλει ἀρετήν καί τόλμην ἡ ἐλευθερία».

Τά γεγονότα καί οἱ καιροί τρέχουν καί δέν μᾶς περιμένουν. Ἡ τυχόν ἀδιαφορία μας θά εἶναι ἐγκληματική.

Προσεύχομαι, ἀγωνιῶ, ἀλλά καί περιμένω τήν ἐθνική ἀφύπνιση. Τώρα προέχει ἡ σωτηρία τῆς Βορείου Ἠπείρου».

 

                                                         
(Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως)  


//www.sfeva.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Νέος Πρόεδρος ο δήμαρχος της Χιμάρας ΒΑΣ. ΜΠΟΛΑΝΟΣ
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ «OMONOIAΣ»!
Oι Βορειοηπειρώτες τη θέλουν κυματοθραύστη στις αλβανικές προκλήσεις και υπερασπιστή των δικαίων τους


Νέος Πρόεδρος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ», της μοναδικής οργάνωσης που εκπροσωπεί την Εθνική Ελληνική Μειονότητα της Αλβανίας, εξελέγη στην 7η τακτική Γενική Συνδιάσκεψή της ο δυναμικός Δήμαρχος της ιστορικής Χιμάρας Βασίλης Μπολάνος.
Η νέα ηγεσία επωμίζεται το βαρύ έργο και την μεγάλη ευθύνη να βγάλει την «ΟΜΟΝΟΙΑ» από το αδιέξοδο της κρίσης που την ταλάνιζε τα τελευταία χρόνια και να την απαλλάξει από τα διασπαστικά φαινόμενα του παρελθόντος. Η παρουσία στο τιμόνι της Οργάνωσης ενός στελέχους που έχει αγώνες στο ενεργητικό του, θεωρείται από πολλούς εγγύηση για ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Η «ΟΜΟΝΟΙΑ» εκ των πραγμάτων έχει να διαδραματίσει ένα σημαντικό και καθοριστικό ρόλο στο καινούργιο πολιτικό σκηνικό που διαμορφώνεται στην περιοχή μας τόσο με τα σχέδια ακραίων εθνικιστικών κύκλων για τη δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας, όσο και για τις διεκδικήσεις σε βάρος της Θεσπρωτίας από τους λεγόμενους Τσάμηδες. Ουσιαστικά πρέπει να λειτουργήσει, με οργανωμένη, σοβαρή και ενωτική δράση, ως κυματοθραύστης των σχεδίων σε βάρος της Μειονότητας και της Ελλάδας. Ήρθε η ώρα η «ΟΜΟΝΟΙΑ» να υπερασπιστεί σθεναρά τα δίκαια του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου.  



Βέβαια η Αλβανική Κυβέρνηση δεν βάζει επίσημα κανένα θέμα εναντίον της χώρας μας.  Σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» της Κυριακής και στον Ηπειρώτη δημοσιογράφο κ. Σταύρο Τζίμα ο πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα τάσσεται ενάντια στην ιδέα εκ νέου προσδιορισμού των συνόρων, αφού το γεγονός αυτό «θα μπορούσε να δημιουργήσει νέα ένταση και ανασφάλεια στις ελληνοαλβανικές σχέσεις» και τονίζει κατηγορηματικά ότι το «αλβανικό ζήτημα στα Βαλκάνια έκλεισε οριστικά με την ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου». Προσθέτει με νόημα ότι «το σύμφωνο φιλίας προσδιορίζει ξεκάθαρα την αναγνώριση και το σεβασμό των συνόρων μεταξύ των δύο χωρών. Σ' αυτό το πλαίσιο καμία από τις δύο χώρες δεν έχει διεκδικήσεις σε βάρος της άλλης».
Ωστόσο δεν παραλείπει να υποστηρίξει ότι το θέμα των περιουσιών των Τσάμηδων είναι «νομική υπόθεση» που παραμένει ανοιχτή. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Εάν αυτό δεν εξεταστεί σήμερα, θα χρειαστεί να εξεταστεί αύριο, μεθαύριο, υπάρχει και ένα Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Καλύτερα λοιπόν να τεθεί ειλικρινά αυτό, παρά να δημιουργηθούν προβλήματα. Να συσταθούν τεχνικές επιτροπές, να εξετάσουν τους φακέλους, να δώσουν απαντήσεις»!



Μέσα σ' αυτό το κλίμα η «ΟΜΟΝΟΙΑ» χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι εκφραστής όλων των Βορειοηπειρωτών και να προσανατολίζεται σταθερά, μακριά από οποιεσδήποτε ελληνικές κομματικές ίντριγκες, σε μια υγιή διεισδυτική πορεία στην Αλβανική κοινωνία.  
Κατά τις πολύ ενδιαφέρουσες εργασίες της Συνδιάσκεψης που συνήλθε το Σάββατο στους Αγίους Σαράντα, τονίστηκε, μέσα από τις παρεμβάσεις των ομιλητών, η αδήριτη ανάγκη να ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο η «ΟΜΟΝΟΙΑ», ώστε να αποτελεί ισχυρή και αξιόπιστη φωνή του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.
Αποφασίστηκε η οργανωτική βελτίωση της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα με τη συμπλήρωση του εσωτερικού καταστατικού της, με τη συγκρότηση νέων τοπικών οργανώσεων, με προσέγγιση των Βορειοηπειρωτών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα.
Στη διάρκεια της Συνδιάσκεψης συζητήθηκαν εκτενώς σημαντικά θέματα που αφορούν στην κατοχύρωση των περιουσιών των Βορειοηπειρωτών, την απογραφή με βάση την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του πληθυσμού, την επιστροφή της εκκλησιαστικής και μοναστηριακής περιουσίας, την πολιτιστική αυτονομία, τα εκπαιδευτικά δικαιώματα κ.λπ.
Στο Ψήφισμα που εκδόθηκε καλούνται οι αρμόδιες αλβανικές υπηρεσίες να προχωρήσουν στην επανάληψη της γενικής απογραφής των Ελλήνων στην Αλβανία, όπου οι απογραφόμενοι να ερωτηθούν ξεκάθαρα για την εθνικότητα και το θρήσκευμά τους. Εκτιμήθηκε ότι η απογραφή «υπό συνθήκες ελευθερίας, δημοκρατίας και διαφάνειας όχι απλώς θα βοηθήσει τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στο να διασφαλίσουν τα δικαιώματά τους, αλλά και την ίδια την αλβανική πολιτεία».



Επίσης υπογράφηκε από τους αντιπροσώπους της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» διαμαρτυρία για την επίμονη άρνηση του Δημάρχου Αργυροκάστρου να παραχωρήσει άδεια οικοδομής του νέου καθεδρικού ναού Αργυροκάστρου. Επισημαίνεται με έμφαση ότι «η άρνηση αυτή σε συνδυασμό και με άλλες αυθαιρεσίες που αφορούν την απόδοση και διαχείριση ακινήτου περιουσίας της Ιεράς Μητροπόλεώς μας Αργυροκάστρου, την θεωρούμε ως μιας ήπιας μορφής καταπίεσης των Ορθοδόξων, κομμάτι των οποίων είναι τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας». Τονίζεται ότι η ενέργεια του Δημάρχου δεν δικαιολογείται νομικά και «στρέφεται ευθέως εναντίον της ελευθέρας ασκήσεως των θρησκευτικών ελευθεριών του Ελληνισμού». Μάλιστα εξουσιοδοτήθηκε ο νέος Πρόεδρος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» να έρθει σε άμεση επαφή με τη Δημοτική Αρχή και να ζητήσει να δοθεί τέλος σ' αυτή την εκκρεμότητα.
Χαιρετισμό στη συνδιάσκεψη απηύθυναν ο Πρόεδρος της Ενώσεως για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα κ. Ευάγγελος Ντούλης και ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο κ. Χρήστος Μαντέλος.



Να σημειωθεί ότι ο Έλληνας υφυπουργός Εξωτερικών κ. Θεόδωρος Κασσίμης σε πρόσφατες δηλώσεις του υπογράμμισε ότι είναι «εθνική επιταγή η ενότητα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού». Υποσχέθηκε ότι κοντά στο Πάσχα θα επισκεφθεί τη Βόρειο Ήπειρο και θα πάει από χωριό σε χωριό. Ακόμη δεσμεύτηκε ότι θα ενδιαφερθεί για διάφορα προβλήματα, όπως οι συντάξεις του ΟΓΑ, η εκτύπωση σχολικών βιβλίων κ.λπ.
Οι Βορειοηπειρώτες ελπίζουν ότι το νέο σαρανταπενταμελές Γενικό Συμβούλιο της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» θα δώσει νέα πνοή στην οργάνωση και θα την αναδείξει πρωταγωνιστή των εξελίξεων.
Η.

//www.proinoslogos.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Αναβλήθηκε η δίκη του
Στο στόχαστρο των Αλβανών ο Δήμαρχος της Χειμάρας


Στο στόχαστρο της αλβανικής δικαιοσύνης βρίσκεται ο δήμαρχος Χειμάρας, Βασίλης Μπολάνος (φωτό), επειδή εμπόδισε την τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης στην περιοχή του, γραμμένες στην αλβανική και στην αγγλική γλώσσα, με τα αλβανικά τοπωνύμια.
«Οι πινακίδες τοποθετήθηκαν από το συνεργείο, χωρίς την άδεια της οικείας δημοτικής αρχής. Ο δήμος Χειμάρας κατοικείται στη συντριπτική πλειοψηφία από κατοίκους με ελληνική εθνική καταγωγή. Παρόλα αυτά, οι πινακίδες ήταν γραμμένες μόνο στα αλβανικά και στα αγγλικά, ενώ τα ελληνικά τοπωνύμια αποδόθηκαν επίσης στα αλβανικά», δήλωσε ο δήμαρχος Χειμάρρας, συμπληρώνοντας με νόημα πως : «οι πινακίδες θα τοποθετηθούν και πάλι, εφόσον μας σεβαστούν και εμάς ως Αλβανούς πολίτες, ελληνικής καταγωγής».
Ο εισαγγελέας Αυλώνας άσκησε δίωξη στον δήμαρχο Χειμάρας, για «κατάχρησή εξουσίας». Η εκδίκαση της υπόθεσης ήταν προγραμματισμένη για προχθές, αλλά ανακοινώθηκε η αναβολή της από την έδρα του αλβανικού δικαστηρίου.
Ο Βασίλης Μπολάνος, είναι ταυτόχρονα και πρόεδρος του κόμματος  της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία. Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στόχαστρο Αλβανών εθνικιστών και μερίδας ΜΜΕ, λόγω της έντονης δράσης που έχει αναπτύξει, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των Ελλήνων που ζουν σε όλη τη χώρα και κυρίως στο νότιο τμήμα.
Τον περασμένο Απρίλιο, με τις δηλώσεις του στον αλβανικό τηλεοπτικό σταθμό Top Channel ότι: «Οι Έλληνες στην Αλβανία δε ζητούν κάτι περισσότερο από τους Αλβανούς στο Κόσοβο», είχε προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στη γειτονική χώρα, με δημοσιεύματα στον τύπο που τον κατηγορούσαν ανοιχτά για «προδοσία».
Ο ίδιος έδωσε διευκρινίσεις για την επίμαχη δήλωση. «Θεωρώ πως έχουμε πιο κατοχυρωμένα δικαιώματα από τους Αλβανούς Κοσοβάρους. Δε συνδέω τις διεκδικήσεις και τα δικαιώματά μας με το Κόσοβο. Υπήρχαν πιο πολλά κείμενα διεθνώς που επιβεβαίωναν τα δικαιώματα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, απ\' όσα υπήρχαν για το Κόσοβο πριν τη μονομερή αναγνώρισή του, χωρίς την έγκριση του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε.»  τόνισε ο κ. Μπολάνος.
Η δίωξη Μπολάνου, από τις αλβανικές αρχές, έφτασε μέχρι το Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Ο ομοσπονδιακός βουλευτής, Γκας Μπιλιράκης, ζήτησε με επιστολή του προς την Κοντολίζα Ράις, να παρέμβει στην αλβανική κυβέρνηση, ώστε να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας στη χώρα. Για την επιστολή του ελληνοαμερικάνου βουλευτή Φλόριντας, ρωτήθηκε ο εκπρόσωπος τύπου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Γκονζάλο Γκαλέγκος, που δήλωσε ότι το θέμα «θα εξεταστεί και θα δοθεί η κατάλληλη απάντηση».

//www.proinoslogos.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»