Η εκκοσμίκευση της εκκλησίας

Started by paroikos, 09 April, 2009, 11:22:00 AM

Previous topic - Next topic

paroikos

Οι σύγχρονοι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί δεν συμφωνούμε με το λόγο του Κυρίου
στην Αποκάλυψη «έρχου Κύριε», εμείς λέμε σήμερα «Κύριε μην έλθης», είμαστε καλά. \"

Η εκκοσμίκευση είναι η ρίζα κάθε αιρέσεως και ψευδοδιδασκαλίας.
Η πτώση του ανθρωπίνου γένους είναι εκκοσμίκευση.
Έτσι και κάθε εκκοσμίκευση είναι πτώση.
Ο κόσμος απορροφά την Εκκλησία, δεν μεταμορφώνεται από την Εκκλησία.
Η εκκοσμίκευση δρα εντός της Εκκλησίας, θέλει να έχει λόγο για την Εκκλησία, της «θολώνει»
την αυτοσυνειδησία, την αποπροσανατολίζει και μετατοπίζει το κέντρο από το Χριστό στον άνθρωπο.
Το πνεύμα της εκκοσμικεύσεως δρα και μέσα από διάφορα φαινόμενα,
όπως του ευσεβισμού, του πουριτανισμού και του φονταμενταλισμού.
Έτσι η θρησκεία της πλειοψηφίας των συγχρόνων Ελλήνων φαίνεται να είναι
η θρησκεία της εκκοσμίκευσης, η θρησκεία της καλυμμένης φιλαυτίας
και όχι της αποκαλυμένης αληθείας. Η θρησκεία του βολέματος.

Τι είναι η εκκοσμίκευση;

α. Στην εκκοσμίκευση βρίσκεται η Εκκλησία, όταν παύει η Εκκλησία να είναι το αλάτι της γης και γίνεται γήινη. Καταπατείται υπό των ανθρώπων, απορροφάται από τον κόσμο. Γίνεται το παιδί για όλα τα θελήματα της δέσποινας, της φιλαυτίας, της εκκοσμίκευσης. Εγκλωβίζεται στη λογική όχι τι θέλει ο Θεός, αλλά τι θέλει ο κόσμος. Καθαρά εγκλωβισμός στη φθορά και στο θάνατο. Έτσι η εκκοσμίκευση είναι μια κατάσταση ανυπαρξίας και θανάτου. Η εκκοσμίκευση θέλει την Εκκλησία να ασπάζεται και να ακολουθεί, ό,τι εύκολο, μέτριο, απλό και πρόχειρο αγαπούν, θέλουν οι άνθρωπο και όχι τι θέλει ο Θεός. Κληρικοί και λαϊκοί άγευστοι της ορθοδόξου πνευματικότητος μετατρέπουμε την Εκκλησία σε ανθρώπινο οργανισμό, ταμείο κοινωνικής πρόνοιας, πολιτικό δραστήριο γραφείο, που δίνει συνεχώς συνεντεύξεις κάνωντας δηλώσεις επί παντός επιστητού, χαμογελώντας προς πάντας, ώστε όλοι να μας συγχαίρουν και να μας επευφημούν. Πνεύμα τελείως αντιευαγγελικό.

β. Η εκκοσμίκευση δεν εμφανίζεται σαν απ\' ευθείας άρνηση του Θεού, κι αυτό είναι που την κάνει δυσδιάκριτη. Δεν βάλλει κατά μέτωπον. Δεν αρνείται τα δόγματα, αρνείται όμως τον ορθόδοξο τρόπο ζωής. Ιδεολογικοποιεί τα δόγματα και δεν τα θεωρεί προτάσεις ζωής. Αποκόβει τη ζωή από την αλήθεια της πίστεως. Και ζει όπως θέλει και κατά το δοκούν. Αυτό συνεπάγεται αλλαγή θρησκείας, χωρίς εξωτερική αλλαγή του δόγματος.

γ. H εκκοσμίκευση είναι η απώλεια του πνεύματος της αληθινής μετανοίας, οπότε ο άνθρωπος παραμένει στο ενταύθα και δεν προχωρεί στο εκεί, στην αλλαγή ζωής. Χάνεται το ησυχαστικό πνεύμα του ασκητικού μόχθου, του πένθους, των δακρύων και του αγώνα για την κάθαρση.

δ. Στην εκκοσμίκευση ο άνθρωπος δεν φλέγεται από τον πόθο οράσεως του Θεού.
Δεν ζητάει κάτι υψηλότερο και βαθύτερο, ευχαριστείται στο κατώτερο, στο λιγότερο.

ε. Η αίρεση της εκκοσμικεύσεως αξιολογεί την λατρεία και τελικά την ίδια την Εκκλησία, ως ένα φορέα μεταξύ των άλλων, για την εξυπηρέτηση ειδικών αναγκών. Αξιολογεί με το μέτρο της κοινωνικής χρησιμότητας σε σύγκριση με το κοινωνικό έργο της παιδείας, των σωφρονιστικών συστημάτων ή της αστυνομίας. Παραποιεί το Ορθόδοξο φρόνημα και νοθεύει τα εκκλησιαστικά κριτήρια. Η ιδιότητα του χριστιανού δεν είναι τότε «μωρία και σκάνδαλο», αλλά «in». Καταντά μια εξωτερική φαρισαϊκή συμμόρφωση σε ηθικά πρότυπα, ένταξη στο «κλαμπ» των καλών παιδιών, των τακτοποιημένων, παράγοντας ομαλότητος δηλ. υποκρισίας. Ο λόγος του Χριστού «οι τελώναι και αι πόρναι προάγουσιν ημάς εις την βασιλείαν των Ουρανών» τους φαίνεται ακατανόητος. Οι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί είναι οι χριστιανοί του Ντοστογιέφσκι, οι οποίοι αν ξαναρχόταν ο Χριστός θα τον σταύρωναν πάλι. Είναι εκείνοι, οι οποίοι μολονότι είναι εντός της Εκκλησίας, ο Χριστός είπε γι\' αυτούς «ουκ οίδα ημάς». Είναι αυτοί που πολεμούσαν και τον Απ. Παύλο και ήθελαν να επιβάλουν την περιτομή σ\' όλους τους χριστιανούς και συνεχίζουν να δρουν και να καταβασανίζουν τη ζωή της Εκκλησίας. Έχουν καταντήσει οι δικηγόροι του Θεού. Και όποιος δεν συμφωνεί μαζί τους είναι προδότης.

Η εκκοσμίκευση εχθρός της ευσέβειας
Έτσι είναι. Η κοσμικότητα δεν έχει να κάνει με την ευσέβεια, με την πίστη, με την εκκλησιαστική ζωή. Είναι μάλλον ασέβεια, υποκρισία και εμπαιγμός. Είναι άρνηση της χάριτος του Θεού. Είναι τα τερτίπια που χρησιμοποιεί ο κοσμικός άνθρωπος για να μη τον εγγίσει η χάρι του Θεού.

α. Απόρριψη της Θεοφάνειας, της σάρκωσης του Θεού.
Βόλεμα στη φυσική πίστη και όχι στην αποκάλυψη του Θεού εν Χριστώ Ιησού.
Ο κόσμος δεν εμπιστεύεται τη σωτηρία του στο Χριστό, αλλά στον εαυτό του,
μέσα από την γνώση και τα επιτεύγματα του. Ανθρωπισμός= αθεΐα.

β. Υποτίμηση του μοναχισμού, άρνηση της θεώσεως, του πολέμου κατά των παθών.

γ. «Άρνηση του μαρτυρίου, άρνηση του προσωπικού μαρτυρίου στη ζωή των χριστιανών.

δ. «Άρνηση της αγάπης στον αμαρτωλό. Απολυτοποίηση της ηθικής.

ε. «Άρνηση του συνοδικού συστήματος και η δημιουργία παπικού πνεύματος μέσα στους κόλπους της Ορθοδοξίας. Εκκοσμίκευση είναι και η κατάργηση του σεβασμού στην Ιεραρχία.
Η ακατάσχετη κριτική στον κλήρο και τους Ιεράρχες.
Η δημιουργία υπερσυνόδων για να ελέγχουμε τη Σύνοδο.
Η νοοτροπία ότι εμείς θα σώσουμε την Εκκλησία.
Ότι έχει ανάγκη η Εκκλησία. «Όχι, ανάγκη έχουμε εμείς».

Οι σύγχρονοι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί δεν συμφωνούμε με το λόγο του Κυρίου
στην Αποκάλυψη «έρχου Κύριε», εμείς λέμε σήμερα «Κύριε μην έλθης», είμαστε καλά.

Αρχιμ. Χρυσοστόμου Μαϊδώνη,
Πρωτοσυγκέλλου Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού,Aγ. «Όρους και Αρδαμερίου.
απο το egolpio.com, ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ \"ΔΙΑΛΟΓΟΣ\" ΤΕΥΧΟΣ 28 - 2002

Υγ. Καλό δεν είναι για το στίγμα μου; :)
Καί η του θυμού κίνησις, σωτηριωδώς ημίν εγκατέσπαρται,
θυμούσθαι κατά της κακίας, ού πρός το ομόφυλον εκθηριούσθαι.
                                             Αγίου Κασσιανού του Ρωμαίου

Ξένια

QuoteΟι σύγχρονοι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί δεν συμφωνούμε με το λόγο του Κυρίου
στην Αποκάλυψη «έρχου Κύριε», εμείς λέμε σήμερα «Κύριε μην έλθης», είμαστε καλά.
Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη αλήθεια...
Αλλά αυτό που με απασχολεί είναι, υπάρχει εκκοσμίκευση της εκκλησίας, ή εκκοσμίκευση του καθενός από εμάς...
Γιατί έχω την εκκλησία σαν κάτι πολύ ανώτερο που τίποτα δεν μπορεί να την αλλοιώσει...
εσείς πιστεύετε ότι είναι δυνατόν να υπάρξει εκκοσμίκευση στην εκκλησία, ως σώμα του χριστού?
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Αρχαίος

Quote from: Xenia
QuoteΟι σύγχρονοι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί δεν συμφωνούμε με το λόγο του Κυρίου
στην Αποκάλυψη «έρχου Κύριε», εμείς λέμε σήμερα «Κύριε μην έλθης», είμαστε καλά.
Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη αλήθεια...
Αλλά αυτό που με απασχολεί είναι, υπάρχει εκκοσμίκευση της εκκλησίας, ή εκκοσμίκευση του καθενός από εμάς...
Γιατί έχω την εκκλησία σαν κάτι πολύ ανώτερο που τίποτα δεν μπορεί να την αλλοιώσει...
εσείς πιστεύετε ότι είναι δυνατόν να υπάρξει εκκοσμίκευση στην εκκλησία, ως σώμα του χριστού?
Ο συγγραφέας αναφέρεται σε «σύγχρονους εκκοσμικευμένους χριστιανούς» όχι στην Εκκλησία του Χριστού.
Δεν γράφει για εκκοσμίκευση της Εκκλησίας αλλά των χριστιανών.
Όπως διάβασα και προς το τέλος του πρώτου πόστ λέει κάπου και για μια επικρατούσα τάση εκ μέρους κάποιων χριστιανών ότι «θα σώσουν την Εκκλησία» ότι «έχει ανάγκη από μάς η Εκκλησία» και γράφει πως «όχι δεν έχει ανάγκη από μάς η Εκκλησία, εμείς έχουμε ανάγκη την Εκκλησία»

Εξ άλλου «πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής» (της Εκκλησίας)

Συμφωνώ μαζί σου ότι τίποτε δεν μπορεί να βλάψει την Εκκλησία του Χριστού
Ούτε τις ολοκληρωτικά θυσιαζόμενες και αφιερωμένες στον Χριστό καρδιές
που είναι εν τέλει και ουσιαστικά η επίγειος Εκκλησία του Χριστού.

Εκκοσμίκευση των χριστιανών δυστυχώς υπάρχει.. της Εκκλησίας είναι αδύνατον να υπάρξει.
Εκτός και αν εννοούμε σαν Εκκλησία κάποιο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με περιουσίες, διαχειριστές...
Αλλά αυτή δεν είναι η Εκκλησία του Χριστού, είναι απλά ένα Νομικό Πρόσωπο όπως το ΙΚΑ, το Α υπουργείο...
Να λάβομεν πύρ και μάχαιραν ανά χείρας
και να αναβώμεν εις τόπον υψηλόν,
προσφέροντες εις τον Θεόν ως ολοκάρπωσιν
[b]πάν[/b] ότι είναι εις ημάς κατά σάρκαν πολύτιμον,
ως άλλος Αβραάμ, τον δικό μας Ισαάκ.

Ξένια

Quote from: ΑρχαίοςΟ συγγραφέας αναφέρεται σε «σύγχρονους εκκοσμικευμένους χριστιανούς» όχι στην Εκκλησία του Χριστού.
Δεν γράφει για εκκοσμίκευση της Εκκλησίας αλλά των χριστιανών.
Απλώς βασίστηκα στον τίτλο για να κάνω το σχόλιο αυτό.


Quote from: ΑρχαίοςΕκκοσμίκευση των χριστιανών δυστυχώς υπάρχει.. της Εκκλησίας είναι αδύνατον να υπάρξει.
Το ίδιο με σένα πιστεύω...
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

Iaspis

Η Εκκοσμίκευση τής εκκλησίας δέν είναι πλεόνασμα πνεύματος κόσμου. Αυτό νομίζω, πώς είναι τό αποτέλεσμα τής εκκοσμίκευσης.
Τό αίτιο είναι έλλειψη πνεύματος αδελφικής αγάπης. Αυτή νομίζω πώς είναι πρωταρχικά η εκκοσμίκευση. Γιατί τό πνεύμα τής αδελφικής εν Χριστώ αγάπης, είναι τό πνεύμα τής Εκκλησίας, τό Πνεύμα τό Άγιο, πού εκπορεύεται από τόν Χριστό.

Τά αποτελέσματα αυτής τής πρωταρχικής έλλειψης (πρωταρχική υπό τήν έννοια πώς δέν μπορεί υπάρξει μεγαλύτερη έλλειψη στόν άνθρωπο, από τήν έλλειψη τής αδελφικής αγάπης), είναι τό ίδιο τό δράμα τής πτωτικής φύσεως τού ανθρώπου...
Γιά τήν  Εκκλησία πράγματι είναι αδύνατον νά υπάρξει εκκοσμίκευση γιατί είναι Εκκλησία Αναστάσεως, όπως καί η αδελφική εν Χριστώ αγάπη είναι η Αναστάσιμη Αγάπη!

Είναι ίσως αναγκαίο νά τίθεται η εκκοσμίκευση τής εκκλησίας σάν θέμα...
Όμως νομίζω πώς τό κυρίως θέμα είναι η αδελφική εν Χριστώ αγάπη μεταξύ μας! Πάντα, καί παντού!

Χριστός Ανέστη!
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

mistral

Η εκκλησία δεν εκκοσμικεύεται.
«Οι εκκοσμικευμένοι χριστιανοί» σαν έκφραση είναι αντιφατική
Γιατί απλά ο εκκοσμικευμένος άνθρωπος δεν είναι χριστιανός
Το ότι κάποιον τον βάφτισαν μικρό και τούδωσαν μια ταυτότητα Χ.Ο.
αυτό από μόνο του δεν τον κάνει χριστιανό ούτε βέβαια Ορθόδοξο.
Ίσως να τον κάνει χριστιανό για το κράτος που μετράει κεφάλια Χ.Ο.
όμως για τον Θεό είναι πράγματι χριστιανός ένας που κατά κόσμον πορεύεται;

Συμφωνώ με τον συγγραφέα του άρθρου.

Υγ. και αν δεν συμφωνούσα δηλ. στενοχώρια του αλλά λέμε τώρα.
[b]«Θεέ μου, δώσε μου αγνότητα και εγκράτεια, αλλά όχι ακόμα.» [/b]  [i]Άγιος Αυγουστίνος[/i]
[i]Τα προσωπικά μηνύματα διαγράφονται [b]χωρίς να διαβαστούν.[/b]
Διαβάζω [b]μόνον[/b] παραθέσεις που επιλέγω και αγνοώ τις υπόλοιπες.[/i]

Ιωάννα

Quote from: IaspisΤό αίτιο είναι έλλειψη πνεύματος αδελφικής αγάπης. Αυτή νομίζω πώς είναι πρωταρχικά η εκκοσμίκευση. Γιατί τό πνεύμα τής αδελφικής εν Χριστώ αγάπης, είναι τό πνεύμα τής Εκκλησίας, τό Πνεύμα τό Άγιο, πού εκπορεύεται από τόν Χριστό.
Η έλλειψη πνεύματος αδελφικής αγάπης;;; πώς το αντιλαμβάνεσαι? -μια \"μικρή\" βοήθεια.

Iaspis

Quote from: Ιωάννα
Quote from: IaspisΤό αίτιο είναι έλλειψη πνεύματος αδελφικής αγάπης. Αυτή νομίζω πώς είναι πρωταρχικά η εκκοσμίκευση. Γιατί τό πνεύμα τής αδελφικής εν Χριστώ αγάπης, είναι τό πνεύμα τής Εκκλησίας, τό Πνεύμα τό Άγιο, πού εκπορεύεται από τόν Χριστό.
Η έλλειψη πνεύματος αδελφικής αγάπης;;; πώς το αντιλαμβάνεσαι? -μια \"μικρή\" βοήθεια.
«Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά.» (Πραξ. δ\', 32-33)

Νά έτσι τό αντιλαμβάνομαι, χωρίς βέβαια νά πιστεύω πώς είναι εύκολο χωρίς αγώνα νά καταφέρνει κάποιος έστω καί στιγμιαία κάτι τέτοιο σήμερα.
Τότε όμως πού οι άνθρωποι μέ τήν διδασκαλία, τά Πάθη καί τήν Ανάσταση τού Κυρίου έγιναν ταπεινοί τη καρδία, καί ενώθηκαν μέ τό  σώμα τού Χριστού, στήν Εκκλησία δέν υπήρχε άλλο πνεύμα, εκτός αυτού τής αδελφικής εν Χριστώ αγάπης.
Σταδιακά άρχισε νά εισέρχεται ο «κόσμος» στίς καρδιές, καί μαζί του η αποξένωση καί η έλλειψη τής χάριτος...

Θά ήθελα πράγματι νά ήξερα πότε καί πώς πρωτοχρησιμοποιήθηκε αυτός ο όρος γιά τήν εκκλησία, γιατί νομίζω ότι είναι πράγματι άτοπος στήν ουσία του...
Ο Ανδρέας τό είπε ωραία νομίζω μέ δύο μόλις λόγια.
Τοῦ δὲ πλήθους τῶν πιστευσάντων ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία, καὶ οὐδὲ εἷς τι τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ ἔλεγεν ἴδιον εἶναι, ἀλλ᾿ ἦν αὐτοῖς ἅπαντα κοινά. (Πραξ. δ\', 32-33)

Ιωάννα

Εκκοσμίκευση Εκκλησίας δεν υπάρχει, σύμφωνοι!
Η εκκοσμίκευση των πιστών φέρνει διαχωρισμό, διαίρεση μέσα στο ίδιο το σώμα της Εκκλησίας! Θα καταλάβαινα περισσότερο ως αίτιο εκκοσμίκευσης τον εγωϊσμό του ανθρώπου. Ως αποτέλεσμα του εγωισμού και της εκκοσμίκευσης τον χωρισμό από το \"ἦν ἡ καρδία καὶ ἡ ψυχὴ μία\".

staboz

Δεν είναι αυτό η εκκοσμίκευση της Εκκλησίας, φίλοι!
Ορισμένοι όροι έχουν συγκεκριμένη σημασία, όχι ό,τι νομίζει ο καθένας μας.
Και όντως υπάρχει και εκκοσμίκευση της Εκκλησίας και όχι μόνο των Χριστιανών.
Εκτός αν εννοούμε την Εκκλησία Προτεσταντικώς ως αόρατη...
Η εκκοσμίκευση των Χριστιανών είναι μικρό κακό.
Η εκκοσμίκευση της Εκκλησίας είναι κάτι τρομερό.
Εκκοσμίκευση του πολιτεύματός της, του δικαίου της, των κανόνων της, της λατρείας της κ.τ.λ.
Ρωμ. ε΄6-10

Ξένια

Quote from: stabozΕκκοσμίκευση του πολιτεύματός της, του δικαίου της, των κανόνων της, της λατρείας της κ.τ.λ.
Άρα, αν κατάλαβα σωστά, μιλάμε για εκκοσμίκευση της εκκλησίας από τους ήδη εκκοσμικευμένους Χριστιανούς της....
Αλλά και πάλι έχει συμβεί αυτό?
Ή μήπως η λατρεία, οι κανόνες και το δίκαιό της παραμένει ίδιο, αλλά δεν εφαρμόζεται από τους πιστούς της...?
Νομίζω το δεύτερο.
Αν ισχύει το δεύτερο, τότε υπάρχει εκκοσμίκευση εκκλησίας τελικά?
Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται με τρείς τρόπους: την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ. (Καντ Ι.)

staboz

Πάρε παράδειγμα τον γάμο:
Ο Κύριος επέτρεψε το διαζύγιο μόνο σε περιπτώσεις απιστίας.
Η εκκοσμικευμένη Εκκλησία όμως έχει δεχτεί ακόμη και τα αυτόματα και συναινετικά διαζύγια.
Αφήνω την τέλεση του Μυστηρίου...
Έγραφα σε ένα άρθρο τα εξής: «Βέβαια πρέπει νὰ ἀναγνωρίσουμε ἐδῶ μὲ κάθε εἰλικρίνεια ὅτι κατὰ τὰ τελευταῖα κυρίως χρόνια τὸ ἱερὸ Μυστήριο τοῦ γάμου σὲ πάρα πολλὲς περιπτώσεις ἔχει καταντήσει μιὰ τόσο ἔντονα κοσμικὴ ἐκδήλωση, ποὺ ἀντὶ νὰ ἑλκύει τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ, μᾶλλον προκαλεῖ τὴ δίκαιη ὀργή Του. Αὐτὸ ὀφείλει νὰ ἀποτελέσει σημεῖο οὐσιαστικῆς αὐτοκριτικῆς ἀπὸ τοὺς ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας μας, διότι οἱ φοβεροὶ νόμοι διαλύσεως τῆς οἰκογενείας ἴσως νὰ ἀποτελοῦν στὸ τέλος ἔνδειξη τῆς μεγάλης ἀποδοκιμασίας τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ συνεχιζόμενη βεβήλωση τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου».
Και τόσα άλλα ακόμη...
Ρωμ. ε΄6-10

staboz

Κρίμα...! Πᾶμε ἀπὸ τὸ κακὸ στὸ χειρότερο...
Ἐκκοσμίκευση τῶν πάντων!
Διαβάστε αὐτὸ τὸ κείμενο, εἶναι ἐνδιαφέρον...

Διαμαρτυρία Ιερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας για το Ρ/Σ της Εκκλησίας
Romfea.gr - 01:49    
04.11.09  
Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τα νέα προγράμματα του σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, πολλά
από τα οποία είναι αξιόλογα και έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο.
Ο στόχος του «ανοίγματος στην κοινωνία» που ετέθη από τους υπευθύνους του ραδιοφωνικού σταθμού είναι ένας σημαντικός στόχος, ο οποίος φυσικά μας βρίσκει σύμφωνους - αφού «το απρόσληπτον και αθεράπευτον».
Ο στόχος όμως αυτός φαίνεται να επιτυγχάνεται με ορισμένες εκπομπές μόνον. Άλλες εκπομπές όχι μόνο δεν πραγματοποιούν άνοιγμα στην κοινωνία, όχι μόνον δεν προσλαμβάνουν την κοινωνία για να την Χριστοποιήσουν, να την εκκλησιαστικοποιήσουν και να την θεραπεύσουν, αλλά συσχηματίζονται με τον κόσμο και τα προβλήματά του.
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας γιατί ο σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος έφτασε σε σημείο να περνά θέσεις αντι-ορθόδοξες, αντι-εκκλησιαστικές και κακόδοξες. Με πόση προσοχή επιλέχθηκαν τα νέα πρόσωπα; Με τι κριτήρια κόπηκαν αξιόλογες εκπομπές που υπήρχαν στο προηγούμενο πρόγραμμα;
Για ποιο λόγο κόπηκαν οι πολύ αξιόλογες και σημαντικές αντιαιρετικές εκπομπές «Εκκλησία και αιρέσεις» και «Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως»;
Από τις 126 ώρες που μεταδίδεται το πρόγραμμα εβδομαδιαίως, δεν κρίθηκε αναγκαίο να δοθούν 2 ώρες για διαφώτιση του πιστού και μη λαού για αιρέσεις, παραθρησκείες και καταστροφικές λατρείες;
Δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι ότι οι γνωστές αιρέσεις στην Ελλάδα σήμερα -χριστιανικές και παραχριστιανικές αιρέσεις, παραθρησκευτικές ομάδες και ομάδες ασυμβίβαστες με την ορθόδοξη πίστη- υπερβαίνουν τις 700; Γιατί στερείται ο πιστός λαός της τόσο αναγκαίας σήμερα αντιαιρετικής ενημέρωσης;
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για αυτά που ακούσαμε στο σταθμό της Εκκλησίας μας τις πρώτες δύο εβδομάδες του νέου προγράμματος. Επιτρέπεται στο όνομα της δήθεν ανανέωσης να ακούμε την ακύρωση θεολογικών όρων, τη διαστρέβλωση δογμάτων, την επίθεση στην Ιερά Παράδοση;
Επιτρέπεται στο όνομα της δήθεν ανανέωσης να ακούμε στο σταθμό της Εκκλησίας για την εξίσωση του χαρίσματος της ιερωσύνης με τις τεχνικές και για την «παθολογική αρχαιολατρία» που διακατέχει δήθεν όσους προσπαθούν να διαφυλάξουν τη γλώσσα της Θείας Λατρείας;
Επιτρέπεται ο Σταθμός της Εκκλησίας να προβάλλει μαθήματα ψυχανάλυσης και σεμινάρια ανάπτυξης της αυτοεκτίμησης;
Πώς τολμά εκπομπή του Σταθμού της Εκκλησίας να ασχολείται με το ποιο ζώδιο κυριαρχεί κάθε μήνα, άλλη εκπομπή να μιλά για «ενέργειες» και άλλη εκπομπή να διαφημίζει φορέα για την προστασία του περιβάλλοντος ο οποίος προβάλλει οικολογικές ταινίες, ταοϊστικού όμως προσανατολισμού;
Πώς εδόθη εκπομπή στο Σταθμό της Εκκλησίας σε ψυχοθεραπευτή ο οποίος από ετών συνεργάζεται με ψυχοθεραπευτικό εργαστήριο το οποίο προωθεί το διαλογισμό, τη γιόγκα, την ολιστική «θεραπευτική» και αποκρυφιστικές μεθόδους «ψυχοθεραπείας»;
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το εν λόγω ψυχοθεραπευτικό εργαστήριο διοργάνωσε το Μάρτιο του 2009 ημερίδα με προσκεκλημένο από το εξωτερικό ψυχίατρο ο οποίος μεταξύ άλλων δίδαξε την «αξία» της γιόγκα, του διαλογισμού, του τάι τσι, του τσι-κουνγκ και στη συνέχεια καθοδήγησε διαλογισμό στον οποίο μετείχε το πολυπληθές ακροατήριο ψυχο-ειδικών καθώς και το μέλος της επιστημονικής επιτροπής της ημερίδας και νυν συνεργάτης του Σταθμού της Εκκλησίας.
Με ποιο δικαίωμα ο Σταθμός της Εκκλησίας πλανά τον πιστό λαό του Θεού; Απαντώντας σε παράπονα ακροατών, υπεύθυνος εκπομπής δήλωσε στον αέρα ότι «ο Σταθμός της Εκκλησίας δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία». Ποιον εκπροσωπεί τότε, αν δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία; Μήπως κάποια αιρετική ομάδα;
Αυτά τα πράγματα είναι ανεπίτρεπτα, όταν μιλούμε για το Σταθμό της Εκκλησίας. Αν ο σταθμός δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία, τότε οφείλει να αλλάξει όνομα.
 Αν εκπροσωπεί την Εκκλησία, τότε έχει χρέος να βαδίζει σύμφωνα με το ήθος και τα δόγματα της Εκκλησίας, κάνοντας φυσικά «άνοιγμα στον κόσμο» και όχι άνοιγμα σε κακοδοξίες και αιρέσεις.
Ρωμ. ε΄6-10

staboz

Γιὰ ὅσους δὲν ἔχουν ἀντιληφθεῖ τί συμβαίνει σημειώνω ὅτι ὁ ραδιοφωνικὸς σταθμὸς τῆς Ἐκκλησίας βρίσκεται οὐσιαστικὰ ὑπὸ κατάληψη ἀπὸ τὴν ἐκκοσμικευμένη ὁμάδα Γιανναρὰ καὶ ὁμοίων.
Ἀλλὰ ἐκεῖνο ποὺ ἔχει ἐπίσης μεγάλη σημασία εἶναι ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο ἔγινε ἡ ἀλλαγή.
Μὲ τὸ πρόσχημα δῆθεν τῆς ἀνανέωσης τοῦ προγράμματος πετάχθηκαν ξαφνικὰ δεκάδες παραγωγοὶ ἐκπομπῶν, χωρὶς νὰ τοὺς εἰπωθεῖ οὔτε κὰν ἕνα εὐχαριστῶ γιὰ τὴν ἐπὶ πολλὰ ἔτη ἐθελοντικὴ καὶ ἀφιλοκερδὴ προσφορά τους, τὴν ὁποία μάλιστα εἶχαν ἀναλάβει κατὰ παράκληση τῶν τότε ὑπευθύνων.
Τελικὰ τὸ ἐκκοσμικευμένο Γιανναρικὸ κίνημα πάσχει σὺν τοῖς ἄλλοις καὶ ἀπὸ ἔλλειμμα στοιχειώδους εὐγένειας.
Καὶ βέβαια μόνο ἄνοιγμα πρὸς τὸν κόσμο δὲν μπορεῖ νὰ νοηθεῖ τὸ ὅλο ἐγχείρημα. Αὐτὸ οὐσιαστικὰ ἀποτελεῖ ἀπόπειρα μεταβολῆς τῆς Ἐκκλησίας σὲ κόσμο.
Κρίμα!
Ρωμ. ε΄6-10