Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης αντί γάμου...

Started by Μαρκήσιος de Karampa, 01 March, 2008, 03:56:04 PM

Previous topic - Next topic

Μαρκήσιος de Karampa

Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης αντί γάμου


Τα ετερόφυλα ζευγάρια που συμβιώνουν χωρίς γάμο θα μπορούν στο εξής να επισημοποιήσουν τη σχέση τους με μια έγγραφη συμφωνία που θα καταθέτουν στο Ληξιαρχείο, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο Δικαιοσύνης και σύντομα θα γίνει νόμος του κράτους.

Είναι το λεγόμενο «Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης», ένα συμβολαιογραφικό έγγραφο δηλαδή το οποίο θα μπορεί να υποκαταστήσει το γάμο, διασφαλίζοντας στα δύο μέρη τα οφέλη που απορρέουν από αυτόν.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Νέων Σαββατοκύριακο, η πράξη αυτή θα τους καθιστά ουσιαστικά συζύγους, με όλα σχεδόν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, αλλά και με μια σημαντική διαφορά: θα έχουν τη δυνατότητα να χωρίσουν, αποφεύγοντας τη διαδικασία του διαζυγίου.

Κατά τα άλλα, ό,τι ισχύει ό,τι ισχύει για τους συζύγους σε θέματα παιδιών και γονικής μέριμνας ή υιοθεσίας, όπως και σε ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά ή σε ζητήματα δημοσιοϋπαλληλικού δικαίου, θα ισχύει και στην περίπτωση της σύναψης συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης.

Το σύμφωνο θα λύνεται αυτοδικαίως, εάν ο ένας από τους δύο παντρευτεί με τρίτο πρόσωπο ή αν το ένα μέρος δηλώσει με συμβολαιογραφική πράξη την επιθυμία του να ακυρωθεί, με την προϋπόθεση ότι η δήλωση θα κοινοποιηθεί με δικαστικό επιμελητή και στο άλλο μέρος.

Η νέα νομοθετική ρύθμιση στηρίζεται σε απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με την οποία έχει υπαχθεί η εξώγαμη συμβίωση στο πεδίο της διάταξης (άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου) που προστατεύει την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή.

//www.cosmo.gr
__________________________

Χαράς ευαγγέλια και στην Ελλαδίτσα...
\"Εκμοντερνοποιούμαστε\" και μεις σαν τους \"προοδευτικούς\" της υπόλοιπης Ευρώπης...
Το επόμενο βήμα είναι να ισχύσει αυτή η διάταξη και για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια για να μπει το κερασάκι στην τούρτα...
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

ρωμηός

ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ για το σχέδιο νόμου

«Ιωση» για τη συμβίωση

«Ιερές» αναταράξεις εξαιτίας του νομοσχεδίου για την ελεύθερη συμβίωση.

Στην πλειονότητά τους οι ιεράρχες, με εξαίρεση τον μητροπολίτη Ανθιμο, ο οποίος προχθές είχε πει ότι το σύμφωνο «είναι επισημοποίηση της πορνείας και της ανηθικότητας», κράτησαν χαμηλούς τόνους. Μερίδα μητροπολιτών -διατύπωσαν προσωπικές, όπως είπαν, απόψεις- εξέφρασε χθες τη διαφωνία της με το συμβόλαιο, τονίζοντας ότι βάζει στο περιθώριο την οικογένεια. Η Σύνοδος, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται στο προσεχές διάστημα να συζητήσει το θέμα και να εκδώσει ανακοινωθέν αλλά σε ήπιους τόνους, όπως έκανε και με το Σκοπιανό.
 
Ανθιμος
«Θα ξεφουσκώσει»

Μιλώντας στο «Μέγκα» ο μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος ανέφερε ότι το νομοσχέδιο «έρχεται να θεραπεύσει εκκρεμότητες αστικού και οικογενειακού δικαίου, αλλά θα ξεφουσκώσει κι αυτό. Η Εκκλησία θα συνεχίσει να δίνει τη μαρτυρία της μέσω του μυστηρίου του γάμου». Και πρόσθεσε, διαφοροποιούμενος από τον κ. Ανθιμο, πως είναι «ανεδαφικό να μιλάς για πορνεία και μοιχεία σε ανθρώπους που δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος υποστήριξε ότι τον προβληματίζει το νομοσχέδιο. Πρόσθεσε όμως ότι η Εκκλησία πρέπει να ασχοληθεί με το θέμα της κατηχήσεως του λαού και να δείξει «τι είναι αυτό το ιδιαίτερο το οποίο έχει το μυστήριο του γάμου, τι λέει γι\' αυτό η Εκκλησία».

Ευρωπαϊκό... δάκτυλο βλέπει πίσω από το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης ο μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος. Σε δηλώσεις του στον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας ανέφερε ότι εντάσσεται στις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ενωσης να στήσει ένα αθεϊστικό και λαϊκό κράτος. «Η οικογένεια σήμερα έχει τεθεί στο περιθώριο. Ποιος μπορεί να δείξει και να αποδείξει ότι σέβεται η Ευρωπαϊκή Ενωση την οικογένεια; Δεν τη σέβεται, δεν την επιθυμεί και γι\' αυτό φροντίζει με συνέπεια να τη διαλύσει. Στο πλαίσιο αυτά δημιουργεί και τις ελεύθερες συμβιώσεις».

«Υποταγή στη Δύση»

Αντίθετος δηλώνει και ο μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, τονίζοντας ότι «το νομοσχέδιο είναι ακόμη ένα σημείο υποταγής της κοινωνίας μας στον δυτικό τρόπο ζωής. Είναι άρνηση της παράδοσής μας και είναι μια ώθηση στους νέους ανθρώπους να απομακρύνονται από τον θεσμό της οικογένειας».

«Προσωπικώς, είμαι καθέτως αντίθετος με τις επιχειρούμενες αυτές ρυθμίσεις και είμαι βέβαιος ότι για όποια ανησυχία δημιουργηθεί στην κοινωνία μας, την ευθύνη για αυτή θα την έχει η εκτελεστική και νομοθετική εξουσία», τόνισε ο μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιος.

Ο μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος τόνισε: «Ολα αυτά είναι σύμφυτα και με την έκπτωση του ανθρώπου, την υποτίμηση της προσωπικότητάς του, με όλα όσα βλέπουμε στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή σκηνή, που αφορούν τον ευτελισμό του ανθρώπινου προσώπου και δεν είναι ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Αυτό το συμβόλαιο για τον γάμο δείχνει πλέον ότι ζούμε σε μια εποχή που οι άνθρωποι πια δεν εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον. Γιατί ένας άνθρωπος που εμπιστεύεται και αγαπάει κάποιον, δεν φοβάται να δεσμευτεί με αυτόν που αγαπάει».


Γ.Α.Κ.



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 05/03/2008

Μαρκήσιος de Karampa

Συνάντηση Ιερώνυμου - Χατζηγάκη


Πηγή: ΝΕΤ 105,8, ΝΕΤ


Διαλλακτικός εμφανίστηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σε ότι αφορά την ρύθμιση του υπουργείου Δικαιοσύνης για την συμβίωση των ζευγαριών. Ο κ. Ιερώνυμος συναντήθηκε με τον υπουργό Δικαιοσύνης Σωτήρη Χατζηγάκη προκειμένου να ενημερωθεί για την σχετική ρύθμιση. Από την πλευρά του, ο Υπουργός Δικαιοσύνης κατ' εξοχήν κοινωνικό χαρακτήρισε το προσχέδιο νόμου για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, τονιζοντας οτι δεν θίγει την οικογένεια ή την Εκκλησία, αντιθέτως προστατεύει τη γυναίκα και τα παιδιά εκτος γάμου. Ακόμη, ξεκαθάρισε ότι αφορά μόνο στα ετερόφυλα ζευγάρια. Ο κ. Χατζηγάκης προανήγγειλε ότι θα περιληφθούν διατάξεις που θα μειώνει κατά το ήμισυ το χρόνο έκδοσης του αυτόματου διαζυγίου, ενώ θα διευκολύνουν την υιοθεσία.
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

Κατά της ελεύθερης συμβίωσης η Εκκλησία
Απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Αρνητική είναι η θέση της Εκκλησίας για το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο, περί ελεύθερης συμβίωσης. Αυτό προκύπτει από την απόφαση που έλαβε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, στην οποία χαρακτηρίζεται η καθιέρωση ενός τέτοιου συμφώνου καταστροφική βόμβα στα θεμέλια της χριστιανικής οικογένειας και όλης της ελληνικής κοινωνίας. Σχολιάζοντας την απόφαση ο υπουργός Δικαιοσύνης Σωτήρης Χατζηγάκης, χαρακτήρισε σεβαστές τις απόψεις της Εκκλησίας. Συνεχίζοντας ο κ. Χατζηγάκης, δήλωσε ότι το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης θέλει να αντιμετωπίσει ένα υπαρκτό πρόβλημα της κοινωνίας και συγκεκριμένα την προστασία των παιδιών που αποκτούνται από την ελεύθερη συμβίωση και ήδη ανέρχονται στο 5% του συνόλου, των γυναικών και των μονογονεϊκών οικογενειών. Ο υπουργός Δικαιοσύνης τόνισε επίσης ότι καθιστά τις έως τώρα ελεύθερες σχέσεις συμβίωσης, λιγότερο ελεύθερες και τους πολίτες περισσότερο υπεύθυνους.

//news.ert.gr

QuoteΔιαλλακτικός εμφανίστηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σε ότι αφορά την ρύθμιση του υπουργείου Δικαιοσύνης για την συμβίωση των ζευγαριών.
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

Μαρκήσιος de Karampa

"Πορνεία οι σχέσεις εκτός γάμου" λέει η Εκκλησία


Ιδιαιτέρως σκληρή θέση έλαβε τη Δευτέρα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αναφορικά με το προωθούμενο νομοσχέδιο του υπ. Δικαιοσύνης για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης. Ο κ. Άνθιμος μεταξύ άλλων χαρακτήρισε «πορνεία» τις σχέσεις εκτός γάμου.

Η θέση που έλαβε η ΔΙΣ έρχεται σε αντίθεση με τις μετριοπαθείς δηλώσεις που είχε κάνει την περασμένη εβδομάδα ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Η Ιεραρχία ανακοίνωσε ότι ο κ. Ιερώνυμος ενημέρωσε τα μέλη της ΔΙΣ για τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Δικαιοσύνης αναφορικά με το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο και στη συνέχεια οι ιεράρχες διατύπωσαν τις απόψεις τους.

Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι η ΔΙΣ αποφάσισε ότι «είναι παντελώς αδύνατο η Εκκλησία να συγκατατεθεί στο διαμορφούμενο νομοσχέδιο για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, η εφαρμογή του οποίου υποθάλπει και νομιμοποιεί βαρύτατα ηθικά αμαρτήματα και το οποίο σε περίπτωση εφαρμογής θα αποτελέσει καταστροφική βόμβα στα θεμέλια της χριστιανικής οικογενείας και όλης της ελληνικής κοινωνίας».

Η ΔΙΣ, επίσης, «εκφράζει την ελπίδα και την ευχή να μην καταστεί νόμος του κράτους το εν λόγω νομοσχέδιο».

Κάνει έκκληση προς «το ιερό πλήρωμα των πιστών τέκνων αυτής να βεβαιωθούν ότι η Εκκλησία υπερασπιζομένη ανέκαθεν τα της ιερότητος του ιερού μυστηρίου του γάμου, φροντίζει για την εφαρμογή της διδασκαλίας του Κυρίου Ιησού Χριστού, για την τήρηση των αρχών του ιερού Ευαγγελίου σε όλους τους τομείς της ζωής και τον σεβασμό προς τους παραδεδομένους ιερούς κανόνες σχετικά με το βίο και τη συμπεριφορά των τέκνων της Εκκλησίας».

Και διακηρύσσει «τον απόλυτο σεβασμό και την παραδεδομένη τιμή προς το υπό της Εκκλησίας τελούμενο ιερό μυστήριο του γάμου», λέγοντας ότι η Εκκλησία «δέχεται και ευλογεί την παραδεδομένη τέλεση του γάμου κατά το ορθόδοξο τυπικό ενώ θεωρεί πορνεία κάθε άλλη συζυγική σχέση εκτός αυτού».

Ο υπ. Δικαιοσύνης, Σωτήρης Χατζηγάκης, σε σχόλιο του για την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου τόνισε: «Αποτελεί άλλο πράγμα η νομιμοποίηση της ελεύθερης συμβίωσης με θρησκευτικό γάμο όπως απαιτεί, ευλόγως, η Εκκλησία και τελείως διαφορετικό η ρύθμιση των υπαρκτών κοινωνικών της συνεπειών, που θέλει να επιφέρει το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης».

Πρόσθεσε ότι «επιβάλλεται η Πολιτεία να προστατεύσει τα παιδιά που αποκτιούνται από την ελεύθερη συμβίωση. Το σύμφωνο καθιστά τις έως τώρα ελεύθερες σχέσεις συμβίωσης λιγότερο ελεύθερες και τους πολίτες περισσότερο υπεύθυνους».


//www.cosmo.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

rea

Στην πραγματικότητα, αυτό το συμβόλαιο για το γάμο δείχνει πλέον ότι ζούμε σε μια εποχή που οι άνθρωποι πια δεν εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον. Γιατί ένας άνθρωπος που εμπιστεύεται και αγαπάει κάποιον, δεν φοβάται να δεσμευτεί με αυτόν που αγαπάει».

staboz

Χαίρομαι για την πολύ σωστή παρατήρησή σου, Ρέα. Ελπίζω σύντομα να προσθέσω κάποιες σκέψεις μου και εγώ.
               Στ.
Ρωμ. ε΄6-10

Μαρκήσιος de Karampa

Χατζηγάκης: "Κοινωνικό μέτρο το Σύμφωνο Συμβίωσης"


«Κοινωνικό μέτρο που στηρίζει όσους έχουν ανάγκη κοινωνικής στήριξης, όπως είναι οι γυναίκες, τα παιδιά και οι μονογονεϊκές οικογένειες» χαρακτήρισε εκ νέου το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης, ο υπουργός Δικαιοσύνης Σωτήρης Χατζηγάκης.

Σε δηλώσεις του από την Πάτρα, όπου εκπροσώπησε την κυβέρνηση στις επετειακές εκδηλώσεις για την 25η Μαρτίου, ο κ. Χατζηγάκης ερωτηθείς σχετικά είπε: «Εμείς σεβόμαστε το θεσμό του γάμου, σεβόμαστε την Εκκλησία, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να δούμε ότι ο κόσμος προχωρά μπροστά και ορισμένα δικαιώματα τα οποία στηρίζονται στον άνθρωπο και που είναι ήδη γεγενημένα, θα πρέπει η Πολιτεία να τα εγκολπώνεται και να τα στηρίζει, αν θέλει να προχωράμε μπροστά και με σωστά αποτελέσματα».

//www.cosmo.gr
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»

staboz

Σχόλιο στο Περιοδικό \"Ο ΣΩΤΗΡ\"

                                                                        Ἡ ὀργὴ τῶν προγόνων
Γάμος... τέλος! Μὲ αὐτὸν καὶ παρόμοιους τίτλους ὑποδέχτηκαν τὰ μέσα ἐνημερώσεως τὸ νομοσχέδιο ποὺ προωθεῖ ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης, μὲ τὸ ὁποῖο ἡ ἐλεύθερη συμβίωση ἑτερόφυλων προσώπων θὰ μπορῇ μὲ μιὰ ἁπλῆ συμβολαιογραφικὴ πρᾶξι νὰ ἐπισημοποιῇται. Ἔτσι οἱ συμβαλλόμενοι θὰ ἀποκτοῦν ὅλα τὰ δικαιώματα ποὺ ἔχουν καὶ οἱ ἔγγαμοι, χωρὶς ὅμως νὰ δεσμεύωνται ἀπὸ τὶς ἀντίστοιχες ὑποχρεώσεις.
Ἀλλὰ τὸ τραγικὸ δὲν εἶναι μόνον τὸ φρικτὸ νομοσχέδιο. Τὸ πραγματικὰ τραγικὸ εἶναι ὁ ἐνθουσιασμὸς μὲ τὸν ὁποῖο ὑποδέχτηκαν τὴν εἴδησι οἱ νέοι κυρίως ἄνθρωποι. Σὲ ψηφοφορία μεγάλης διαδικτυακῆς πύλης καὶ σὲ σύνολο περίπου 8000 ψηφισάντων, οἱ περισσότεροι δέχτηκαν θετικὰ τὸ νομοσχέδιο. Μάλιστα ἀρκετοὶ  θεώρησαν τὸ νομοσχέδιο ἀνεπαρκές, διότι δὲν καλύπτει καὶ τὴ συμβίωση ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου!
Γιατί ὅμως ὄλοι αὐτοὶ ἐνθουσιάστηκαν; Ἐνθουσιάστηκαν, εἶπαν, διότι ἔτσι θὰ εἶναι εὔκολο τὸ διαζύγιο! Γι᾿ αὐτὸ ἄλλωστε ἀποφεύγουν τὸν γάμο, διότι ἡ διαδικασία τοῦ διαζυγίου εἶναι κουραστική! «Τὰ περισσότερα ἀπό τὰ ζευγάρια, μὲ τὰ ὁποῖα ἐπικοινώνησε» γράφει μιὰ ἐφημερίδα, (ἡ «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»), «προέβαλαν ὡς κύρια αἰτία γιὰ τὴν ἀποστροφή τους πρὸς τὸ γάμο, τὴν ἐπίπονη διαδικασία τοῦ διαζυγίου».
Τί φρικτὸ κατάντημα! Νὰ ξεκινοῦν τὴν  ἕνωσί τους οἱ νέοι ἄνθρωποι καὶ μπροστά τους νὰ βλέπουν ὡς ὅραμα καὶ προοπτικὴ ὄχι τὴν κοινὴ πορεία μέχρι τὸ θάνατο, ἀλλὰ τὸν χωρισμό, τὸ διαζύγιο!
Γι᾿ αὐτό, φαίνεται, ὁ κύριος ὑπουργὸς  τῆς Δικαιοσύνης, ποὺ μάλιστα καυχήθηκε ὅτι εἶναι καὶ ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας, πρόβλεψε στὸ ἴδιο νομοσχέδιο νὰ ὑπάρχῃ διάταξι ποὺ θὰ μειώνῃ τὸν χρόνο ποὺ ἀπαιτεῖται γιὰ τὴν ἔκδοσι αὐτομάτου διαζυγίου στὸ μισὸ διάστημα ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ἰσχύει σήμερα.
Ἀλήθεια, τί ἔχουμε πάθει; Βλέπουμε τὴν οἰκογένεια νὰ καταστρέφεται, καὶ μὲ τοὺς νόμους μας ἐπιταχύνουμε τὴν καταστροφή της; Ἀντὶ νὰ τὴν στηρίξουμε, τὴν σπρώχνουμε νὰ πέσῃ χαμηλότερα;
Καὶ ἂν τίποτε ἄλλο δὲν ὑπολογίζουμε πλέον, δὲν μᾶς τρομάζει ἡ ὀργὴ τῶν προγόνων; Ὅλων αὐτῶν ποὺ ἔχυσαν τὸ αἷμα τους «ὑπὲρ βωμῶν καὶ ἑστιῶν», γιὰ τὰ ἱερά τους καὶ τὶς οἰκογένειές τους; Ἔχουμε δικαίωμα μὲ τὸ δικό τους αἷμα νὰ ὑπογράφουμε διατάγματα ποὺ εὐτελίζουν τὴ θυσία τους;
Ἂς συνέλθουμε, πρὶν ὁ Θεὸς μᾶς ἀποδοκιμάσῃ καὶ ἀποσύρῃ τὴν χάρι Του ἀπὸ τὸν τόπο αὐτό, ποὺ τόσο πολὺ ἔχει μέχρι σήμερα εὐεργετήσει.
Ρωμ. ε΄6-10

staboz

΄
                                                            ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ;


Ἡ τελευταία πράξη τῆς τραγωδίας γύρω ἀπὸ τὸ γάμο καὶ τὴν οἰκογένεια θὰ ἀρχίσει σὲ λίγο νὰ παίζεται στὸ θέατρο τοῦ παραλόγου τῆς σημερινῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας. Πρόκειται γιὰ τὸ νομοσχέδιο γιὰ τὴν ἐλεύθερη συμβίωση, ποὺ ἑτοιμάζει καὶ πρόκειται νὰ προωθήσει τὸ ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης. Τὸ νομοσχέδιο ἔρχεται νὰ προστεθεῖ σὲ μιὰ ἁλυσίδα ἀφρόνων ἐνεργειῶν τῶν κυβερνήσεων τῶν τελευταίων δεκαετιῶν, οἱ ὁποῖες τραυμάτισαν καίρια τὸν θεσμὸ τοῦ γάμου καὶ οὐσιαστικὰ διέλυσαν τὴν οἰκογένεια.
Τὸ ἑτοιμαζόμενο σχέδιο νόμου θὰ δίνει τὴ δυνατότητα σὲ ἄτομα διαφορετικοῦ φύλου ποὺ ἐπιθυμοῦν νὰ συμβιώνουν χωρὶς γάμο νὰ ἐπισημοποιοῦν τὴ σχέση τους μὲ ἁπλὴ συμβολαιογραφικὴ πράξη. Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ οἱ συμβαλλόμενοι θὰ ἀπολαμβάνουν τὶς νομικὲς ὠφέλειες τοῦ γάμου, χωρὶς ὅμως τὴ δέσμευση καὶ τὶς ἀπαραίτητες ὑποχρεώσεις ποὺ συνεπάγεται ὁ γάμος. Ἡ νομοθετικὴ αὐτὴ ρύθμιση στηρίζεται, κατὰ τὴ νομοπαρασκευαστικὴ ἐπιτροπή, σὲ μιὰ ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, ἡ ὁποία ἔχει ὑπαγάγει καὶ τὴν ἐξώγαμη συμβίωση στὸ ἄρθρο 8 τῆς «Εὐρωπαϊκῆς Σύμβασης Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου», μὲ τὸ ὁποῖο προστατεύεται ἡ ἰδιωτικὴ καὶ οἰκογενειακὴ ζωή.
Ἐκεῖνο ποὺ δὲν θέλησαν οἱ ἀρμόδιοι τῆς νομοπαρασκευαστικῆς ἐπιτροπῆς νὰ διευκρινίσουν μὲ σαφήνεια εἶναι τὸ ὅτι ἡ ἀπόφαση αὐτὴ τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὴ γιὰ τὰ κράτη-μέλη τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως.
Τότε γιατί προχωρεῖ ἡ Κυβέρνησι σὲ μιὰ τέτοια νομοθετικὴ ρύθμιση; Ὅπως δήλωσε ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης, τὸ νομοσχέδιο ἑτοιμάζεται, προκειμένου νὰ δώσει λύση σὲ ἕνα ὑπαρκτὸ κοινωνικὸ πρόβλημα τῆς ἐποχῆς· τὸ πρόβλημα τῶν ζευγαριῶν ποὺ ζοῦν μαζί, δὲν θέλουν ὅμως νὰ κάνουν γάμο. Ἑπομένως, κατὰ τὸ ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης, εἶναι ἀνάγκη ἡ πολιτεία νὰ δείξει ἐνδιαφέρον γιὰ τὰ ἰδιότυπα αὐτὰ ζευγάρια καὶ νὰ τοὺς ἐξασφαλίσει τὰ ἀπαραίτητα δικαιώματα: ἐργατικά, ἀσφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, περιουσιακά, κληρονομικά, φροντίδος τῶν παιδιῶν καὶ ἄλλα παρόμοια.
Τὰ ἐρωτήματα ποὺ δημιουργοῦνται ἀπὸ τὴν ἐνέργεια αὐτὴ εἶναι πολλά.
Τὸ κύριο καὶ σημαντικώτατο ὅμως ἔχει νὰ κάνει μὲ τὸν λόγο γιὰ τὸν ὁποῖο κάποιοι ἐπιλέγουν τὴν ἐλεύθερη συμβίωση. Τὴν ἐπιλέγουν, ὅπως οἱ ἴδιοι ὁμολογοῦν, γιὰ νὰ μποροῦν νὰ χωρίζουν εὔκολα, διότι στὸν γάμο εἶναι δύσκολότερη καὶ χρονοβόρα ἡ ἔκδοση διαζυγίου.  Ἀπορρίπτουν, ἐννοεῖται, τελείως τὸν γάμο, ὄχι μόνο τὸν ἐκκλησιαστικὸ ἀλλὰ καὶ τὸν πολιτικό. Ἑπομένως ξεκινοῦν τὴ σχέση τους μὲ τὴ σκέψη τοῦ χωρισμοῦ, ἀκόμη κι ἂν συμβεῖ νὰ ἀποκτήσουν στὸ μεταξὺ παιδιά. Καὶ ἔρχεται τώρα ἡ Πολιτεία, ἀντὶ νὰ ἀποθαρρύνει, νὰ ἐνθαρρύνει αὐτοῦ τοῦ εἴδους τὶς προσωρινὲς σχέσεις ποὺ δημιουργοῦν ἀναρίθμητα προβλήματα. Τί πρόκειται νὰ συμβεῖ;
Ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης μίλησε γιὰ ἀποφυγὴ διακρίσεων καὶ ἀποκλεισμῶν, γιὰ κατανόηση καὶ ἀλληλεγγύη ὑπὲρ τῶν ἀδυνάτων, καὶ ἰσχυρίστηκε ὅτι μὲ τὴν προωθούμενη ρύθμιση θὰ λυθοῦν τὰ προβλήματα ποὺ δημιουργοῦνται στὶς ἐκτὸς γάμου συμβιώσεις.
Πόσο λάθος κάνει ὁ κύριος ὑπουργός! Ἀκόμη κι ἂν κάποια προβλήματα λυθοῦν, πολὺ περισσότερα θὰ δημιουργηθοῦν. Καὶ δὲν εἶναι ἄγνωστο αὐτὸ στὸν κύριο ὑπουργό, ἀφοῦ δὲν εἶναι δυνατὸν παρὰ νὰ γνωρίζει πολὺ καλὰ αὐτὸ ποὺ συνέβη στὶς ἄλλες χῶρες ποὺ ἐφήρμοσαν τέτοια νομοθεσία. Ἐκεῖ, μετὰ τὴν ψήφιση παρόμοιου νόμου, ὁ ἀριθμὸς τῶν ἐκτὸς γάμου γεννήσεων αὐξήθηκε δραματικά. Στὴ Γαλλία π.χ. ἀπὸ τότε ποὺ ἴσχυσε ο σχετικός νόμος, τὰ παιδιὰ ἀνύπανδρων ζευγαριών αὐξήθηκαν μέσα σὲ λίγα χρόνια ἀπὸ τὸ 40% στὸ 50,5% τοῦ συνόλου τῶν παιδιών.
Στὴν Ἑλλάδα τὸ ποσοστὸ τῶν ἐκτὸς γάμου γεννήσεων εἶναι πολὺ χαμηλὸ ἐν σχέσει πρὸς τὶς ἄλλες χῶρες. Περίπου 5%, τὴν ὥρα ποὺ στὶς νότιες χῶρες τῆς  Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως εἶναι 10%, ἐνῶ στὶς βόρειες, τὶς Σκανδιναβικές, ἀνέρχεται στο 50%.
Γιατί αὐτὴ ἡ διαφορὰ βορείων καὶ νοτίων; Ἡ διαφορὰ ὀφείλεται, τονίζουν οἱ εἰδικοὶ ποὺ μελετοῦν τὸ ζήτημα, στὸ ὅτι δὲν ὑπάρχει στὶς χῶρες τοῦ Νότου κρατικὴ πρόνοια γιὰ τὰ ζευγάρια ποὺ συμβιώνουν ἐλεύθερα καὶ γιὰ τὶς μονογονεϊκὲς οἰκογένειες, πρᾶγμα ποὺ λειτουργεῖ ἀποτρεπτικὰ πρὸς ὄσους θὰ ἐπέλεγαν τὴν ἐλεύθερη συμβίωση. Καὶ ὅμως αὐτὸ ἔρχεται νὰ τὸ προσφέρει τώρα ἡ Κυβέρνηση σπρώχνοντας κυριολεκτικὰτοὺς νέους πρὸς αὐτὴ τὴν ἐπιπόλαια σχέση. Κάτι ποὺ θὰ ὁδηγήσει σὲ λίγα χρόνια τὴν Ἑλλάδα σὲ τραγικὸ κατάντημα! Θὰ αὐξηθεῖ δηλαδὴ δραματικὰ ὁ ἀριθμὸς τῶν ἐκτὸς γάμου παιδιῶν, τὰ ὁποῖα, καθὼς οἱ γονεῖς τους εὔκολα θὰ χωρίζουν, θὰ αἰσθάνονται προδομένα καὶ θὰ βασανίζονται ἀπὸ πλῆθος ψυχολογικὰ προβλήματα, ἀφοῦ θὰ μεγαλώνουν χωρὶς τὴ ζεστασιὰ τῆς ἀγάπης καὶ τῶν δύο γονέων τους.
Στὴ συνάντησή του μὲ τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης διεβεβαίωσε τὸν Ἀρχιεπίσκοπο ὅτι ἡ Πολιτεία λαμβάνει μὲν αὐτὰ τὰ μέτρα γιὰ τὶς ἐλεύθερες συμβιώσεις, παράλληλα ὅμως θὰ στηρίξει τὴν οἰκογένεια. Ὁμιλεῖ γιὰ στήριξη τῆς οἰκογενείας τὴν ὥρα ποὺ μὲ ἄλλη διάταξη τοῦ ἰδίου νομοσχεδίου συντομεύει τὸν χρόνο ἐκδόσεως τοῦ αὐτομάτου διαζυγίου ἀπὸ τὰ 6-8 χρόνια ποὺ διαρκεῖ τώρα στὰ 2-4! Αὐτὸ θεωρεῖ στήριξη τῆς οἰκογενείας ὁ ὑπουργός; Ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι κάτι παραπάνω ἀπὸ ὑπονόμευση, εἶναι πλήρης διάλυση!
Δὲν εἶναι ὅμως μόνον αὐτό. Στὴν ἴδια συνάντηση μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο ὁ ὑπουργὸς ἀπέκλειε τὸ ἐνδεχόμενο νὰ νομοθετηθεῖ μελλοντικὰ ἀνάλογη ρύθμιση γιὰ ἄτομα τοῦ ἰδίου φύλου. Ὁ ἴδιος ὅμως σὲ συνέντευξή του σὲ μεγάλη ἐφημερίδα τῶν Ἀθηνῶν ἄφηνε τὸ θέμα ἀνοικτό. καὶ βέβαια διαπιστώνει ἤδη τὰ πρῶτα ἀποτελέσματα τῶν καταστροφικῶν ἐπιλογῶν του, ἀφοῦ, ἀποθρασυμένοι ὅσοι συμβιώνουν μὲ ἄτομα τοῦ ἰδίου φύλου καὶ ἐκμεταλλευόμενοι κάποιο κενὸ τοῦ νόμου περὶ πολιτικοῦ γάμου, ἑτοιμάζονται μὲ τὴν ὑποστήριξη κόμματος τῆς ἀντιπολιτεύσεως νὰ τελέσουν γάμο σὲ δημαρχεῖα τῶν ὁποίων οἱ δήμαρχοι πρόσκεινται στὸ συγκεκριμένο ραγδαίως ἀνερχόμενο κόμμα. Ἐξέλιξη τραγική!
 Διεβεβαίωσε ἀκόμη ὁ ὑπουργὸς τὸν Μακαριώτατο ὅτι τὸ ζήτημα θὰ γινόταν ἀντικείμενο προσεκτικῆς μελέτης καὶ ὅτι τὸ νομοσχέδιο θὰ κατετίθετο στὴ Βουλὴ ἀργότερα, στὶς ἀρχὲς τοῦ Καλοκαιριοῦ. Ἤδη ὅμως, σύμφωνα μὲ πληροφορίες τῶν ἐφημερίδων, τὸ νομοσχέδιο θὰ κατατεθεῖ συντομώτατα, μέσα στὶς ἀμέσως ἑπόμενες ἡμέρες.
Τελικὰ ποιὸν ἆραγε ἐμπαίζει ὁ κύριος ὑπουργός; Τὸν Ἀρχιεπίσκοπο, τὸν Ἑλληνικὸ λαό; Τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό του; Κρίμα! Διότι ὁ ἴδιος τονίζει ὅτι εἶναι ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ἀληθεύει ἆραγε αὐτὸ ποὺ ἐγράφη, ὅτι τὸ σχέδιο νόμου εἶναι παλαιότερο, δὲν τολμοῦσε ὅμως νὰ τὸ προωθήσει ἡ Κυβέρνηση λόγῳ τῆς σθεναρᾶς ἀντιστάσεως τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου; Καὶ ὅτι τὸ προωθεῖ τώρα, αἰφνιδιάζοντας τὸν νέο Ἀρχιεπίσκοπο, πρὶν αὐτὸς προφθάσει νὰ ἐνημερωθεῖ ἐπὶ τῶν ποικίλων προβλημάτων; Ἂν εἶναι ἔτσι τὸ πρᾶγμα, εἶναι πολὺ περισσότερο ἀπὸ λυπηρό. Εἶναι δόλος!
Καὶ πρὸς τί ἡ ἐπίσπευση καταθέσεως τοῦ νομοσχεδίου; Μήπως ὀφείλεται στὸν φόβο ἀντιδράσεως τοῦ λαοῦ, μετὰ μάλιστα τὴν αὐστηρὴ ἀνακοίνωση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ποὺ θεωρεῖ τὴ ρύθμισι «καταστροφικὴ βόμβα στὰ θεμέλια τῆς χριστιανικῆς οἰκογενείας καὶ ὅλης τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας»;
Ὁ γάμος, κύριε ὑπουργέ, ὄχι γιὰ τὴν Ἐκκλησία, γιὰ τὴν ὁποία εἶναι «μυστήριον μέγα», ἀλλὰ καὶ γιὰ τοὺς εἰδωλολάτρες ἦταν πάντοτε ἱερὸς καὶ ἀπολάμβανε τῆς ἐξαιρετικῆς προστασίας τοῦ κράτους. Ἦταν «συνάφεια ἀνδρὸς καὶ γυναικός, συγκλήρωσις τοῦ βίου παντός, θείου καὶ ἀνθρωπίνου δικαίου κοινωνία», κατὰ τὸν περίφημο ὁρισμὸ τοῦ Ρωμαίου νομικοῦ Μοδεστίνου.
«Συγκλήρωσις τοῦ βίου παντός»! Ὄχι πρόσκαιρη ἐλεύθερη συμβίωση καὶ θεσμὸς διαλυόμενος στὴν πρώτη δυσκολία μὲ αὐτόματα καὶ συναινετικὰ διαζύγια, ὅπως ἀφρόνως τὸν καταντήσαμε στὴν ἐποχή μας
«Συγκλήρωσις τοῦ βίου παντός»! Κοινὴ πορεία τῶν συζύγων γιὰ ὅλη τους τὴ ζωή. Τὰ νομοθετοῦσαν αὐτὰ οἱ Ρωμαῖοι τότε καὶ ἀλλάζουμε ἐμεῖς τὸ θεϊκὸ καὶ τὸ ἀνθρώπινο δίκαιο σήμερα; Πολὺ περισσότερο ποὺ γιὰ τοὺς πιστοὺς χριστιανοὺς ὁ γάμος εἶναι Μυστήριο καὶ μάλιστα Μυστήριο μεγαλειῶδες τὸ ὁποῖο, ὄχι μόνο ἑνώνει τοὺς συζύγους γιὰ ὅλη τους τὴ ζωή, ἀλλὰ καὶ τοὺς κατευθύνει στὴν αἰωνιότητα, στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ! Τόσο μεγάλο Μυστήριο, ποὺ ὁ ἀπόστολος Παῦλος τὸ παραλληλίζει μὲ τὴν ἕνωση τοῦ Χριστοῦ πρὸς τὴν Ἐκκλησία: «Τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν», (Ἐφεσ. ε΄ 32) γράφει!
Στὸ Μυστήριο τοῦ γάμου οἱ σύζυγοι ἑνώνονται μὲ τὸν Χριστὸ καὶ Ἐκεῖνος, ὁ Χριστός, εἶναι ποὺ τοὺς ἑνώνει καὶ αὐτοὺς σὲ ἀδιάσπαστη ἕνωση, ἕνωσι ἡ ὁποία ὑπερβαίνει ἀκόμη καὶ τὸν θάνατο! Μέσα σ᾿ αὐτὸν τὸν γάμο οἱ σύζυγοι ἐνισχύονται ἀπὸ τὴν παντοδύναμη χάρι τοῦ Θεοῦ, ὥστε νὰ προχωρήσουν μαζὶ καὶ μαζὶ νὰ ἀπολαύσουν τὶς χαρὲς ἀλλὰ καὶ νὰ ἀντιμετωπίσουν τὰ προβλήματα καὶ τὶς δυσκολίες τῆς ζωῆς.
 Βέβαια πρέπει νὰ ἀναγνωρίσουμε ἐδῶ μὲ κάθε εἰλικρίνεια ὅτι κατὰ τὰ τελευταῖα κυρίως χρόνια τὸ ἱερὸ Μυστήριο τοῦ γάμου σὲ πάρα πολλὲς περιπτώσεις ἔχει καταντήσει μιὰ τόσο ἔντονα κοσμικὴ ἐκδήλωση, ποὺ ἀντὶ νὰ ἑλκύει τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ, μᾶλλον προκαλεῖ τὴ δίκαιη ὀργή του. Αὐτὸ ὀφείλει νὰ ἀποτελέσει σημεῖο οὐσιαστικῆς αὐτοκριτικῆς ἀπὸ τοὺς ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας μας, διότι οἱ φοβεροὶ νόμοι διαλύσεως τῆς οἰκογενείας ἴσως νὰ ἀποτελοῦν στὸ τέλος ἔνδειξη τῆς μεγάλης ἀποδοκιμασίας τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴ συνεχιζόμενη βεβήλωση τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου.
Αὐτὸ λοιπὸν τὸ τόσο ταλαιπωρημένο μέγα μυστήριο ἔρχεται τώρα ἡ Κυβέρνηση νὰ τὸ ὑπονομεύσει καίρια καὶ νὰ εὐτελίσει τὴν εὐλογημένη ἕνωση τῶν συζύγων σὲ ἁπλῆ συμβολαιογραφικὴ πράξη. Καὶ δὲν ἀναλογίζεται τὶς φοβερὲς συνέπειες ἑνὸς τέτοιου ἐγχειρήματος; Δὲν καταλαβαίνει ὅτι εἴμαστε πολὺ μικροὶ γιὰ νὰ κάνουμε ἕνα τόσο μεγάλο ἔγκλημα σ᾿ αὐτὸν τὸν πολυπροδομένο τόπο, ἀλλάζοντας νόμους αἰώνων καὶ χιλιετιῶν;
Ἂς ὑπάρξει συναίσθησι καὶ μετάνοια, ἔστω καὶ τὴν τελευταία στιγμή, πρὶν εἶναι πολὺ ἀργὰ νὰ ἀποφευχθῇ ἡ διαφαινόμενη καταστροφή μας!
Ρωμ. ε΄6-10

ρωμηός

Quote from: reaΣτην πραγματικότητα, αυτό το συμβόλαιο για το γάμο δείχνει πλέον ότι ζούμε σε μια εποχή που οι άνθρωποι πια δεν εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον. Γιατί ένας άνθρωπος που εμπιστεύεται και αγαπάει κάποιον, δεν φοβάται να δεσμευτεί με αυτόν που αγαπάει».
Πολύ σημαντική παρατήρηση Ρέα. Θα συμφωνήσω κι εγώ. (Λείπω καιρό και έχω χάσει τη μπάλα...κι άλλο νέο μέλος????)

Μάλιστα θα επεκτείνω λίγο τη σκέψη σου. Χάσαμε και την εμπιστοσύνη στο ίδιο μας τον εαυτό. Πλέον ο άνθρωπος αδυνατεί να αγαπήσει και να εμπιστευθεί τον άλλο, διότι απώλεσε την δυνατότητα να εμπιστευθεί και τον εαυτό του. Η φθορά είναι ολοκληρωτική. Δεν δεσμεύομαι σήμερα σημαίνει ότι αύριο  - μεθαύριο γνωρίζω ότι ίσως αγαπήσω κάποια άλλη, ίσως ερωτευτώ κάποια άλλη ή ίσως πάψω να αγαπάω αυτήν με την οποία σήμερα είμαι μαζί της. Δεν δεσμεύομαι σήμερα γιατί γνωρίζω πως απώλεσα τη δυνατότητα να αγαπήσω και να αγαπηθώ.

Βεβαίως η ρύθμιση αυτή του κράτους μπορεί να λύσει κάποια προβλήματα, νομικά και κοινωνικά. Ισοδυναμεί όμως με ήττα του ανθρώπου ως προσωπικότητα και αξία. Σημαίνει καταθέτω τα όπλα ως άνθρωπος, μπροστά στη σαπίλα και τη παρακμή του προσωπικού μου τραγικού αδιεξόδου. Έχουμε ξοφλήσει αγαπητοί. Απωλέσαμε ό,τι αληθινό και γνήσιο μπορεί να βιώσει ένας ελεύθερος άνθρωπος. Και τριγυρνάμε ξυπόλυτοι, βρίσκοντας ανακούφιση στο δουλεμπόριο της ανθρώπινης απαξίωσης που συντελείται στα σκλαβοπάζαρα των συμβολαιογραφικών γραφείων.

Υγ. Δεν εξετάζω το ζήτημα υπό το πρίσμα της διδασκαλίας της Εκκλησίας. Σαφώς και δεν μπορεί το κράτος και δεν πρέπει να επιβάλει τον Ορθόδοξο γάμο σε όλους τους πολίτες της. Κάτι τέτοιο άλλωστε δεν θα το ήθελε και η Εκκλησία! Εξετάζω το ζήτημα από κοινωνική και ανθρωπολογική σκοπιά.

Υγ2. Αργότερα ίσως επιχειρήσω και μια κριτική του ανακοινωθέντος που εξέδωσε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ισχυριζόμενος ότι αντιπροσωπεύει τη Σύνοδο!

arhaggelos

Quote from: romiosβρίσκοντας ανακούφιση στο δουλεμπόριο της ανθρώπινης απαξίωσης που συντελείται στα σκλαβοπάζαρα των συμβολαιογραφικών γραφείων.
Έχουμε κάνει τη ζωή μας τυπική διαδικασία....πέσαμε σε απίστευτο τέλμα....η αποκτήνωση του λογικού ανθρώπου! Σε λίγο θα κάνουμε αίτηση για να βγούμε με κάποιον για φαγητό (και ιατρική βεβαίωση για να μπορούμε να φάμε στο εστιατόριο).....και το χειρότερο είναι οτι θα θεωρείται και φυσιολογικό.....ευρώπη και πολιτισμός σου λέει....να τον βράσω τέτοιο πολιτισμό


Quote from: romiosΥγ2. Αργότερα ίσως επιχειρήσω και μια κριτική του ανακοινωθέντος που εξέδωσε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ισχυριζόμενος ότι αντιπροσωπεύει τη Σύνοδο!
Περιμένω το σχόλιό σου για να γίνει κουβέντα

ρωμηός

Quote from: arhaggelosΠεριμένω το σχόλιό σου για να γίνει κουβέντα
Περίμενε .... Περίμενε...!!!

petros

Νομίζω αυτό το άρθρο μπορεί να είναι μια καλά βάση για το σχολιασμό του Παύλου... Δε ξέρω αν όλα όσα λέγονται είναι 100% σωστά αλλά τουλάχιστον από πρώτη ματιά μου φαίνεται καλό.

http://www.oodegr.com/oode/koinwnia/oikogeneia/diakriseis_symfwno1.htm

petros

Μη γένοιτο να αποφεύγουμε μεταξύ μας αδελφή-οι και Πατέρες να σχολιάσουμε λίαν σοβαρά θέματα που διχάζουν ως μη όφειλαν το Εκκλησιαστικό σώμα φοβούμενοι προσωπική παρεξήγηση, εγωισμούς ή εμμονές.

 

Και διευκρινίζω ευθύς εξ αρχής ότι σαφώς <<κανείς κανέναν ποτέ δεν μπορεί να εκβιάσει να πιστεύει, να εκκλησιάζεται, να συμμετέ­χει συνειδητά στα μυστήρια της Εκκλησίας. Κάθε πρόσωπο είναι σεβαστό>>.

 

Εμείς δε, ως Χριστιανοί <<εν τω κόσμω>> πρώτοι το κηρύττουμε και το ομολογούμε ότι όσοι κατακρίνουν και συκοφαντούν τον πλησίον πρόσωπο θεού δεν θα δουν.  

 

<<Δεν μπορούμε, όμως, το ασύδοτο να το πούμε σοβαρό, το αμαρ­τωλό αγαθό, το ανίερο όσιο, το άτιμο τίμιο. Δεν μπορούμε να νομιμοποιούμε το παράνομο. Να μετονο­μάζουμε το άνομο σε νόμιμο. Ο συμβολαιογράφος να χρίζεται ιερεύς, ο δήμαρχος αρχιερεύς. Νωρίς ο Μέγας Αντώνιος είπε, πως θα έλθει μία εποχή, που οι παράλογοι θα λέγουν τους λογικούς παράλογους και το αντίθετο. Μήπως είναι αυτή η εποχή μας;

Ουδέποτε ουδείς μίλησε για αποκεφαλισμό των αμαρτωλών. Όλοι είμεθα αμαρτωλοί. Ο ιερός Χρυ­σόστομος ωραία λέει: Πρόσεξε μήπως κτυπώντας την αμαρτία κτυπήσεις και τον αμαρτωλό. Όλοι οι αμαρτωλοί είναι συμπαθείς. Προς όλους υπάρχει η μετάνοια. Δεν μπορούμε όμως και δεν επιτρέπεται να χαϊδεύουμε τα πάθη των ανθρώπων, να τα παρα­βλέπουμε σκόπιμα, να τα θεωρούμε και ηρωικές πράξεις, να τα δικαιολογούμε και επαινούμε. Καμία νομοθετική πράξη δεν μπορεί το αμαρτωλό να το πα­ρουσιάσει, επιτρεπτό, θεάρεστο και ανένοχο. Η νο­μιμοποίηση των εκτρώσεων δεν έκανε τις ψυχές των γυναικών εκείνων, που προβαίνουν σε φόνο, λευκές.

Μη φοβόμαστε τις λέξεις αλλά τις πράξεις. Δεν θα βοηθήσουμε τον κόσμο με το να μη του λέμε όλη την αλήθεια. Η Εκκλησία δεν προβαίνει σ' εκπτώσεις. Δεν μπορεί να παρεκκλίνει της Αγίας Γραφής και των Ιερών Κανό­νων. Δεν οικονομούνται όλα και δεν μπορεί η οικο­νομία να γίνει κανόνας, γιατί πάντοτε αποτελεί εξαί­ρεση. Η Εκκλησία δεν απειλεί, δεν τρομοκρατεί, δεν κραυγάζει, δεν άγχεται, δεν αστυνομεύει. Η Εκκλησία προσκαλεί, προτείνει, εμπνέει, νουθετεί, προφυλάσσει, συγχωρεί και λυτρώνει και σώζει τους μετανοούντες. Όσοι ζητούν έπαινο για την αμαρτία τους και καυχώνται γι' αυτή, έχουν σοβαρό πρόβλημα, πά­σχουν από υπερηφάνεια. Είναι αδιανόητο άνθρωποι της Εκκλησίας να επευλογούν ανίερες σχέσεις.>>

Ο γάμος για την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι στίβος, αγώνας, συναγωνισμός προς τη θέωση. Η ασκητική της αγάπης, η αρετή της εγκράτειας, η ανιδιοτέλεια, η ειλικρίνεια, η υπομονή, η ανεκτικότητα, η θυσιαστική προσφορά και η ταπείνωση κοσμούν τον τίμιο γάμο.

Μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία για θέματα τόσο σο­βαρά δεν υπάρχουν υποκειμενικές απόψεις, ιδέες και ερμηνείες. Ο κόσμος μπορεί να πορεύεται ελεύθερα, όπου θέλει. Η Εκκλησία παρακολουθεί, συμπονά, κα­τανοεί, αλλά δεν μπορεί να παρασυρθεί από την παρα­συρμένη πλειοψηφία. Θα επιμένει να διασώζει την αλήθεια και μέσα από ελάχιστες κάποτε μειοψηφίες>>

-Περί του «Συμφώνου Ελεύθερης Συμβίωσης» του Οσιολογ. Μοναχού Μωυσέως Αγιορείτου. –

Μου άρεσε κι είπα να το μοιραστώ μαζί σας... :)

mistral

Απλώς άκουγα απ τον Γαϊτάνο τον ύμνο της αγάπης (προς Κορινθίους Κεφ.13) και σκέφτηκα το παρόν θέμα
Απ την στιγμή που η αγάπη ξέπεσε σε συμβόλαια σε δικαστήρια σε δικηγόρους κ.λ.π. και σε μια σαρκική και μόνον \"ερωτική\" - αν η σαρκική επαφή θεωρείται έρωτας (!) - επικοινωνία όλα τα υπόλοιπα για μένα δεν έχουν καμμία απολύτως σημασία. Τι νόημα έχει να συζητάμε για μυστήρια με ανθρώπους που έθεσαν εαυτόν τόσο χαμηλά; Μήπως επιμένοντας σε μια αποκλειστικότητα του θρησκευτικού γάμου για όλους παραβαίνουμε την εντολή του  Χριστού που λέει \"Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων..\" Ματθ. Κφ 7:6 . Δηλαδή τι νόημα έχει να παντρεύεται με θρησκευτικό γάμο κάποιος που μόνον κατ\' όνομα - και άν - είναι χριστιανός; Ποιός ο λόγος; Ας κάνει ότι θέλει!  
Η μόνη δική μου ένσταση ως προς το κράτος είναι η υποχρέωση όλων σε πολιτικό γάμο . Το αναφέρω επειδή ακούγεται απο κάποιοους και κάτι τέτοιο. Απο εκεί και πέρα αν ο καθένας έχει την ελευθερία επιλογής να παντρευτεί όπως θέλει ας επιλέξει ότι θέλει. Με το ζόρι ανθρώπους στην Εκκλησία και στα μυστήρια απλά δεν τους θέλουμε. Η Εκκλησία επιβάλλεται με κάθε τρόπο να ενημερώσει τους πάντες για τις θέσεις της και ιδιαίτερα τους πιστούς και απο εκεί και πέρα η πολιτεία ας κάνει ότι νομίζει σωστό και ο καθένας προσωπικά ας θέσει τον εαυτό του εκεί που θέλει. Εντός ή εκτός της Εκκλησίας.
[b]«Θεέ μου, δώσε μου αγνότητα και εγκράτεια, αλλά όχι ακόμα.» [/b]  [i]Άγιος Αυγουστίνος[/i]
[i]Τα προσωπικά μηνύματα διαγράφονται [b]χωρίς να διαβαστούν.[/b]
Διαβάζω [b]μόνον[/b] παραθέσεις που επιλέγω και αγνοώ τις υπόλοιπες.[/i]

arhaggelos

Πολύ μου άρεσε η τοποθέτησή σου Mistral!!!
Και θα συμπληρώσω με την αγαπημένη μου φράση.....Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι. (Μαρκ. η΄ 34)

Μαρκήσιος de Karampa

Εγκρίθηκε το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης


Ομόφωνα ενέκρινε η Κυβερνητική Επιτροπή την Τετάρτη (11/06), τη ρύθμιση για το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης, που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για τις θεσμικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο και την κοινωνία.

Σύμφωνα με διευκρίνιση που έκανε μετά τη συνεδρίαση, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Σωτήρης Χατζηγάκης, η εισήγησή του για το Σύμφωνο Συμβίωσης, δεν αφορούσε τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια καθώς επιδίωξη ήταν να υπάρξει απόλυτη συστοιχία του συμφώνου με το θεσμό του γάμου.

Αναφερόμενος στην υπόθεση της Siemens, ο κ. Χατζηγάκης δήλωσε ότι δεν έγινε συζήτηση και πρόσθεσε ότι έχει εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη.

Μεταξύ των ρυθμίσεων που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο είναι και η αυστηροποίηση των διατάξεων για τη σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών. Επίσης σε άλλες ενότητες του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις και νέες διατάξεις για:

* το διαζύγιο, για το οποίο η ρύθμιση της τετραετούς διάστασης ως αμάχητου τεκμηρίου κλονισμού του γάμου, μειώνεται σε δύο χρόνια,

* για τη γονική μέριμνα και την από κοινού άσκησή της εκ μέρους των γονέων, σε διάφορα ζητήματα,

* για το καθεστώς υιοθεσίας, με έμφαση στην ανάγκη προστασίας των δικαιωμάτων του παιδιού, στη μικρότερη δυνατή παραμονή του σε ιδρύματα και στην ταχεία ένταξή του στη θετή οικογένεια και,

* για τη δυνατότητα που θα παρέχεται στους συζύγους ώστε να έχουν το ίδιο επώνυμο, όταν αμφότεροι το επιθυμούν.

//www.cosmo.gr

________________________________________________________________________________________________________________________

Σε κάποιον ραδιοφωνικό σταθμό άκουσα σήμερα το πρωί, ότι ο Υπουργός δέχθηκε πιέσεις από τους Ρούλη (Θόδωρο Ρουσόπουλο) και Ντορούλα να ενταχθούν στη νομοθετική ρύθμιση - ΑΚΟΥΣΟΝ  ΑΚΟΥΣΟΝ - και τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια...
«Ἒπου Θεῷ, ὃρκῳ μἠ χρῶ, τέχνη χρῶ, ἐπί ρώμῃ μή καυχῶ, βίας μή ἒχου, εὐτυχίαν εὒχου, κακίας ἀπέχου, παιδείας ἀντέχου..»