Γέννηση κ εκπόρευση

Started by βίκυ, 03 March, 2008, 11:49:04 PM

Previous topic - Next topic

βίκυ

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!
  ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ Ο ΥΙΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΕΝΩ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΚΠΟΡΕΥΕΤΑΙ. ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ?

staboz

Στα 2000 χρόνια της ιστορίας της Εκκλησίας κανένας δεν κατάφερε να εξηγήσει αυτό το απρόσιτο μυστήριο.
Πιστεύεις πραγματικά ότι θα μπορέσει να το κάνει κάποιος σήμερα;
Πάντως για τη συνειδητοποίηση του αδυνάτου διάβασε στον πρώτο τόμο της Δογματικής του Π. Τρεμπέλα σελ. 278-80.
                             Στ.
Ρωμ. ε΄6-10

ρωμηός

Για να μην ανοίξω άλλο θέμα, θα επικολλήσω εδώ μια σχετική ερώτηση αναγνώστη της ιστοσελίδας μου, που μου εστάλη με e-mail:

QuoteΣε ενοχλώ για μια ακόμη φορά , αλλά θα ήθελα να μου πεις αν στέκει θεολογικά και ορθόδοξα, η εξής άποψη που μου λέει κάποιος:
 
\" ο Χριστός και το Άγιο Πνεύμα είναι άναρχοι ως προς τον χρόνο ύπαρξης αλλά δεν είναι άναρχοι ως προς τον τρόπο ύπαρξης\"
Για το θέμα της Βίκυ, νομίζω ότι δεν υπάρχει απάντηση, με την έννοια ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα κατανοήσεως αυτού του μυστηρίου. Ενδεχομένως - αυτό δεν το γνωρίζω αλλά ο Στάμποζ ίσως ξέρει καλύτερα -  να μη το κατανοήσουμε ούτε και στη Βασιλεία των Ουρανών, όσοι απο μας αξιωθούμε να την απολαύσουμε. Άλλωστε και οι ίδιοι οι όροι (γέννηση και εκπόρευση είναι ανθρώπινοι και σε καμμία περίπτωση μπορούν να ερμηνεύσουν απόλυτα την πραγματικότητα που προσδιορίζουν. Σημασία για τη σωτηρία μας δεν έχει το πως ακριβώς γεννάται ή εκπορεύεται κάποιο από τα πρόσωπα αλλά ότι υπάρχουν 3 πρόσωπα - 1 Θεός και ότι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος ανέλαβε την ανθρώπινη φύση μας για τη θεραπεύσει.

Ως προς το ερώτημα του αναγνώστη της ιστοσελίδας, απάντησα περίπου τα εξής:

QuoteΤο δεύτερο \"άναρχος\" δεν έχει χρονική έννοια αλλά υποδεικνύει την αρχή, το Πρόσωπο δηλαδή που γεννά και εκπορεύει. Επομένως η πρόταση αυτή στέκει ορθοδόξως. Δηλαδή χρονικά είναι άναρχοι, αλλά ως προς τον τρόπο ύπαρξης τους έχουν αρχή. Κι η αρχή αυτή είναι το πρόσωπο του Πατρός, που γεννά τον Υιό και εκπορεύει το Άγιο Πνεύμα!
Άν έχετε κάτι διαφορετικό ή μπορούμε κάτι να συμπήρώσουμε, γράψτε το να το αποστείλω...

staboz

Σωστός και δίκαιος!*
             Στ.  


*Κατά το ανέκδοτο
Ρωμ. ε΄6-10

βίκυ

Quote from: stabozΣτα 2000 χρόνια της ιστορίας της Εκκλησίας κανένας δεν κατάφερε να εξηγήσει αυτό το απρόσιτο μυστήριο.
Πιστεύεις πραγματικά ότι θα μπορέσει να το κάνει κάποιος σήμερα;
Πάντως για τη συνειδητοποίηση του αδυνάτου διάβασε στον πρώτο τόμο της Δογματικής του Π. Τρεμπέλα σελ. 278-80.
                             Στ.
ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΕΙΧΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ/ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΘΕΤΩ ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΟΥ , ΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΗΓΗΘΕΙ/ΛΥΘΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. ΕΞΑΛΛΟΥ, ΑΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ  ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΝΟΗΜΑ ΚΑΝ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ....

staboz

Δεν σου αρνήθηκε κανείς το δικαίωμα να θέτεις θέματα, Βίκυ.
Δεν σε επέκρινα με αυτό που έγραψα.
Απλώς εξέφρασα την προσωπική μου αδυναμία και το αδύνατο του εγχειρήματος.
Διάβασε την μικρή απάντησή μου αφαιρώντας κάθε ίχνος ελεγκτικής εκ μέρους μου διάθεσης.
Διότι τέτοια δεν υπήρξε ούτε κατά διάνοιαν.
Γι᾿ αυτό άλλωστε σε παραπέμπω και στη Δογματική Τρεμπέλα.
Δες και την ωραία τοποθέτηση του Ρωμηού.
Εγώ χαίρομαι πολύ με τις ερωτήσεις σου, που είναι απίστευτα δημιουργικές.

Και τις περιμένω πάντα!
                    Στ.
Ρωμ. ε΄6-10