Θεολογίας Πέρι > Περί παντός Θεολογικού επιστητού

Άμφια....

(1/10) > >>

βίκυ:
Καλησπέρα!
   Είχα πρόσφατα σχετικά την ευκαιρία να επικοινωνήσω με ορθόδοξους ιερείς από Γαλλία και Βέλγιο. Επείδή, λοιπόν, στις χώρες αυτές δεν επιτρέπεται οι ιερείς -κ γενικά οι εκπρόσωποι θρησκειών- να φορούν ράσα ή ό,τι μπορεί να φανερώσει μια πίστη/θρησκεία, αναρωτήθηκα πώς και πότε ξεκίνησε η ρασοφορία των ιερέων και για ποιό λόγο? Μήπως τελικά στην Ελλάδα είναι μόνο θέμα παράδοσης και όντως \"τα ράσα δεν κάνουν τον παπά\" ή έχουν βαθύ θεολογικό νόημα? Αν ισχύει το τελευταίο, μήπως είναι σα να καταδικάζουμε τους ορθοδόξους ιερείς των άλλων χωρών?

Μαρκήσιος de Karampa:
Πολύ καλό το θεματάκι βίκυ...
Πιστεύω ότι έχει πολύ ψωμί...
Το καθεστώς για τους ιερωμένους στην \"πολιτισμένη\" Ευρώπη το έχω ξανακούσει...
Τώρα για το πότε ξεκίνησε η ρασοφορία δεν είμαι σίγουρος οπότε το αφήνω για τους εμπειρογνώμονες... (staboz,romios)
Εμένα πάντως δε με ενοχλεί καθόλου οι ιερείς να φοράνε ράσα και τα αφήνουν γένια... (έχω ακούσει ότι είναι αντιαισθητικό να τρέφουν γενιάδα!!)...
Επίσης είναι προφανές ότι και τα ράσα δεν κάνουν τον παπά,ότι και αποτελεί παράδοση, και έχουν βαθύ θεολογικό περιεχόμενο....
Ίσως να κάνω λάθος, αλλά έχω ακούσει ότι αφήνουν γένια λόγω πένθους και ελλείψεως χρόνου...
Το γεγονός ότι εδώ ισχύει ακόμη η ρασοφορία δε σημαίνει ότι καταδικάζονται οι ιερείς των άλλων χωρών....
Εκεί είναι πιο \"φιλελεύθεροι\" και \"πολιτισμένοι\" πώς να το κάνουμε....
Να δούμε τί άλλο θα μας προτείνουν-επιβάλλουν εν ονόματι της δήθεν προστασίας των δικαιωμάτων και των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων...

ρωμηός:
Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που έθεσες Βίκυ. Έτυχε μάλιστα αυτές τις ημέρες να διαβάζω ένα σχετικό βιβλίο του π. Κωνσταντίνου Καλλινίκου (καθηγητού πανεπιστημίου) με τίτλο : \"Ο χριστιανικός ναός και τα τελούμενα εν αυτώ\". Τώρα το έχω δανείσει στον αρχάγγελο να το φωτοτυπήσει. Μόλις μου το επιστρέψει, θα σας μεταφέρω τα κεφάλαια για τα άμφια των ιερέων και για τα γένια και τα μαλλιά.

Απ\' ότι συγκρατώ στη μνήμη μου: 1) τα μαύρα ράσα επεκράτησαν στον ελλαδικό χώρο αρκετά καθυστερημένα ώστε να αποτελούν \"κανονική παράδοση της Εκκλησίας\". Οι ιερείς φορούσαν τα ενδύματα της εποχής ενώ είχαν ιδιαίτερα ενδύματα κατά την ώρα της Θείας Λειτουργίας. Πολλά απ\' αυτά βέβαια που χρησιμοποιούνται σήμερα (όπως ή μήτρα του Επισκόπου ή ο σάκος ή το επιγονάτιο) έχουν κι αυτά προστεθεί εκ των υστέρων από τη μανία της εξουσίας να ομοιάσουν προς τους Βασιλείς και αυτοκράτορες. 2. Ως προς την κόμη, αναφέρει ρητώς ότι απαγορεύεται από τους Κανόνες (Αναφέρει αρκετούς μαζί και με άλλα ισχυρά παραδείγματα) να τρέφουν κόμη και ισχυρίζεται ότι η κομη πρέπει να είναι τόσο κομμένη όσο το μαλλί να καλύπτει ίσα ίσα το κεφάλι 3. Ως προς τη γενειάδα, αναφέρει ότι έτρεφαν γενειάδα, αλλά όχι υπερβολικά μεγάλη.

Περισσότερα βέβαια όταν πάρω το βιβλίο στα χέρια μου.


.....................................................................................
Παύλε, το σωστό είναι η μίτρα
                 Στ.
.....................................................................................

ρωμηός:

--- Παράθεση από: Μαρκήσιος de Karampa ---Τώρα για το πότε ξεκίνησε η ρασοφορία δεν είμαι σίγουρος οπότε το αφήνω για τους εμπειρογνώμονες... (staboz,romios)
--- Τέλος παράθεσης ---
Τιμή μου να με συγκαταριθμείς με τον Σταμπόζ στους εμπειρογνώμονες...αλλά πόρρω απέχω.... οπότε αναμένουμε την τοποθέτηση του Σταμπόζ

geof1:
Καλησπέρα!
   Είχα πρόσφατα σχετικά την ευκαιρία να επικοινωνήσω με ορθόδοξους ιερείς από Γαλλία και Βέλγιο. Επείδή, λοιπόν, στις χώρες αυτές δεν επιτρέπεται οι ιερείς -κ γενικά οι εκπρόσωποι θρησκειών- να φορούν ράσα ή ό,τι μπορεί να φανερώσει μια πίστη/θρησκεία, αναρωτήθηκα πώς και πότε ξεκίνησε η ρασοφορία των ιερέων και για ποιό λόγο? Μήπως τελικά στην Ελλάδα είναι μόνο θέμα παράδοσης και όντως \"τα ράσα δεν κάνουν τον παπά\" ή έχουν βαθύ θεολογικό νόημα? Αν ισχύει το τελευταίο, μήπως είναι σα να καταδικάζουμε τους ορθοδόξους ιερείς των άλλων χωρών?


apanthsh:

1on.ta maura rasa tou papa stin ellada \'\'kai kala\'\' mas deixnoun oti i ekklhsia kai sygkekrimena oi pappades vriskontai se penthos.giauto foroun maura xontra rasa xeimwna kalokairi.penthoun autoi oi antrwpoi apo ti gennhsh mexri to thanato tous.ha

2on.einai enas tropos diafhmishs.vlepeis kai o xristodoulos kai arketoi prin apo auton hxeran ti tha pei marketing.theloun o kosmos na mhn xexasei ti esti ellhn papas.an oi papades ntynontan me politika rouxa den tha eixan kamia diafora apo emas kai etsi tha \'\'exaleifontan\'\' arga i grigora san kati pou den uphrxe pote.kai auto den to theloume e?ha

3on.meta 420 xronia tourkokratias.meta ti xounta.kai genika meta apo olous tous polemous [kurhgmenous kai akurhxtous] i ekllhsia apekthse kai diathrei ews shmera assulhpth periousia.milame gia ekatomuria stremmata ghs,trapezikous logariasmous kai ependuseis sto xrhmatisthrio.enas megalos logos auths ths \'\'megalhs tsephs \'\' tous einai oti epi tourkokratias den sou anhke i periousia sou kai gia na thn swseis mporouses na thn \'\'xariseis\'\' proswrina stin ekklhsia ws allothi kai na diatirithei.giati oi tourkoi den peirazan tin ellhnikh ekklhsia.malistan ta eixan kala mazi tous gia eunohtous logous.To oti ti xarises proswrina shmainei pws ginotan kthma tis ekklhsias monimws meta apo 1 aiwna i afou pethaines:p

auto pou thelw na pw einai oti den xreiazetai kan na anarwtiesai ti foroun oi papades i giati i pws i apo pote.den exei shmasia.einai ena sapismeno kai dieftharmeno systhma pethameno pro pollou.exei ginei pleon mia epixeirhsh symferontwn.apla to apokalous ekklhsia....

na doume pote tha ginei epitelous o diaxwrismos ekklhsias kratous.mallon sti 2a parousia ha

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση