Στο εδώλιο η εκκλησία της σαϊεντολογίας

Started by Βασιλείου Μάριος, 07 September, 2007, 06:20:54 PM

Previous topic - Next topic

Βασιλείου Μάριος

Κατηγορίες για εκβιασμό, διαφθορά και άλλα αδικήματα αντιμετωπίζει η εκκλησία της σαϊεντολογίας στο Βέλγιο και δώδεκα μέλη της κινδυνεύουν να καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορούμενου. Σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές, μεταξύ των υπόλοιπων κατηγοριών που βαρύνουν τους σαϊεντολόγους είναι η παράνομη άσκηση ιατρικού επαγγέλματος και παραβάσεις στους κανόνες εμπορίου, ενώ δεν αποκλείεται συνολικά η εκκλησία της σαϊεντολογίας να θεωρηθεί «εγκληματική οργάνωση».

Εκπρόσωπος της Εισαγγελίας αρνήθηκε να αποκαλύψει λεπτομέρειες της υπόθεσης, περιοριζόμενος να δηλώσει ότι μια πρώτη διαδικασία θα γίνει τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο. Στη διάρκειά της θα αποφασιστεί αν οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση θα παραπεμφθούν σε δίκη. Οι υπεύθυνοι της εκκλησίας της σαϊεντολογίας υποστηρίζουν, από την πλευρά τους, ότι η βελγική Δικαιοσύνη χρησιμοποιεί τα μέσα ενημέρωσης εδώ και δέκα χρόνια, για να καταστρέψει τη φήμη της σέκτας. Πρόσθεσαν μάλιστα ότι ήδη έχουν αποταθεί σε δικηγόρους, ζητώντας συμβουλές για τον τρόπο αντίδρασής τους.

Πάντως, οι Βέλγοι εισαγγελείς δεν έχουν στόχο να απαγορεύσουν τη λειτουργία της εκκλησίας της σαϊεντολογίας. Ακόμη και αν το έκαναν, είναι πολύ πιθανό πως η απόφασή τους θα καταρριπτόταν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Πριν από λίγο καιρό, το σώμα είχε καταδικάσει τη Ρωσία για την άρνησή της να αναγνωρίσει το αντίστοιχο ρωσικό τμήμα της εκκλησίας της σαϊεντολογίας. Πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν αρνηθεί να δεχτούν την επισημοποίηση ύπαρξης της σέκτας.


Espressonews.gr
[b][font=arial]Χωρίς στρουμφάκι, δεν γίνεται δουλειά εδώ μέσα![/font][/b]

ρωμηός

Πολύ ευχαριστούμε για την είδηση. Θα ήταν ενδιαφέρον, αν κάποιος συνδαιτυμών γνώριζε, να γνωρίζαμε αν η εν λόγω \"εκκλησία\" δρατσηριοποιείται και στην Ελλάδα και σε ποιό βαθμό έχει εξαπλωθεί.

Υγ. Ίσως θα ήταν καλό, δεν ξέρω τι γνώμη έχουν και οι υπόλοιποι, να ανοίγαμε και ένα φορουμάκι για τις αιρέσεις και τις παραθρησκείες! Λέω, ίσως!

Βασιλείου Μάριος

Quote from: romiosΥγ. Ίσως θα ήταν καλό, δεν ξέρω τι γνώμη έχουν και οι υπόλοιποι, να ανοίγαμε και ένα φορουμάκι για τις αιρέσεις και τις παραθρησκείες! Λέω, ίσως!
Γράψτο στις προτάσεις!
[b][font=arial]Χωρίς στρουμφάκι, δεν γίνεται δουλειά εδώ μέσα![/font][/b]

staboz

Σαηεντολογία, μία επικίνδυνος οργάνωσις

Πρωτοπρεσβυτέρου π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου (M. Th.)

Εφημερ. «Ορθόδοξος Τύπος», αριθ 1642/12. 5. 2006

 


ΜΙΑ από τις πλέον επικίνδυνες παραθρησκευτικές ομάδες, πού είναι ταυτοχρόνως καλυμμένη οικονομική επιχείρηση και δραστηριοποιείται τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, είναι και η Σαηεντολογία1.
Λόγω ακριβώς ότι ο βαθμός επικινδυνότητας της εν λόγω οργανώσεως είναι εξαιρετικά μεγάλος, θεωρούμε καλό να αναφερθούμε στην ως άνω οργάνωση με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση των ορθοδόξων χριστιανών μας, επισημαίνοντας μόνο κάποιες παραμέτρους, καθώς εκτενής και επισταμένη αναφορά θα απαιτούσε τη συγγραφή ολόκληρου βιβλίου.



1. Ο ιδρυτής της Σαηεντολογίας


ΙΔΡΥΤΗΣ της Σαηεντολογίας υπήρξε ο Λαφαγιέτ Ρόν Χάμπαρντ (1911-1986), συγγραφέας βιβλίων επιστημονικής φαντασίας. Το 1954 ίδρυσε στο Λός Αντζελες των Η.Π.Α τή Σαηεντολογία2. Στον Λαφαγιέτ Ρόν Χάμπαρντ αποδίδεται η φράση σχετικά με τα κίνητρα του: «Θα ήθελα να ιδρύσω μία θρησκεία. Κάτι τέτοιο θα απέφερε πολλά χρήματα»3.
Μια ακόμα εξαιρετικής σπουδαιότητας λεπτομέρεια σχετικά με τον ιδρυτή της Σαηεντολογίας είναι το γεγονός ότι είχε υπάρξει μέλος αρχικά της αποκρυφιστικής οργάνωσης των Ροδόσταυρων (AMORC) και αργότερα της νεοσατανιστικής οργάνωσης Ordo Templi Orientis (ΟΤΟ), πού είχε δημιουργήσει ο Αρχισατανιστής Aleister Crowley4.

Για τα εν λόγω γεγονότα οι Σαηεντολόγοι παρότι ευκαίρως- ακαίρως ομιλούν και προβάλουν τον ιδρυτή τους, προσπαθώντας να τον παρουσιάσουν ως δήθεν πολυσχιδή προσωπικότητα, τηρούν σιγήν ιχθύος. Επίσης συνήθως ξεχνούν να κάνουν αναφορά και για άλλα γεγονότα από τη ζωή τού ιδρυτή τους, όπως π.χ. την ποινική καταδίκη του το 1978 από δικαστήριο της Γαλλίας5.



2. Η Σαηεντολογία στην Ελλάδα

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ πρωτοεμφανίστηκε αρχικά το 1968. Κατ εξοχήν όμως, άρχισαν να δραστηριοποιούνται κατά τρόπο συστηματικό και ύπουλο τη δεκαετία τού 1980.
Έτσι, το 1984 παρουσιάζονται ως φιλοσοφικό σωματείο με την επωνυμία Κέντρο Εφηρμοσμένης Φιλοσοφίας Ελλάδος (ΚΕΦΕ).


Το ΚΕΦΕ ως σωματείο διαλύεται από την ελληνική δικαιοσύνη με τις αποφάσεις Υπ. Αρ. 7380/1996 τού Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών και Υπ. Αρ. 10493/1997 τού Εφετείου Αθηνών. Είχε προηγηθεί η έφοδος τού τότε Αντιεισαγγελέως κ. Ι. Αγγελή στα γραφεία της οργάνωσης, ύστερα από καταγγελίες γονιών εναντίον της οργάνωσης. Η πολυσέλιδη έκθεση τού δικαστικού λειτουργού κ. Ι. Αγγελή περιγράφει όχι μόνο πλήθος παρανόμων δραστηριοτήτων, αλλά αποκαλύπτει και παρακολουθήσεις πολιτικών και εκκλησιαστικών προσωπικοτήτων της χώρας, και την αποστολή των στοιχείων σε ξένα κέντρα τού εξωτερικού με κρυπτογραφικό σύστημα. Μεταξύ των προσώπων πού παρακολουθούσαν ήταν και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος ως μητροπολίτης τότε Δημητριάδος.


Μετά τη διάλυση τού ΚΕΦΕ η Σαηεντολογία συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την επωνυμία Ελληνικό Κέντρο Διανοητικής και Σαηεντολογίας. Σήμερα δραστηριοποιείται με την επωνυμία «Ελληνική Εκκλησία της Σαηεντολογίας».

Με την Α3-88/17-10-2000 απόφασή του ο τότε Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πέτρος Ευθυμίου, βασιζόμενος στις καταδίκες της Σαηεντολογίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό απέρριψε το αίτημα των Ελλήνων Σαηεντολόγων για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας ευκτηρίου οίκου, με το αιτιολογικό ότι δεν αποτελούν θρησκεία. Οι έλληνες Σαηεντολόγοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο Επικρατείας εναντίον τού Υπουργείου και με αίτημα την ακύρωση της υπουργικής απόφασης. Υπέρ της εν λόγω υπουργικής απόφασης έκανε παρέμβαση στο Συμβούλιο Επικρατείας και η Εκκλησία της Ελλάδος. Στις 6-12-2002 πού επρόκειτο να συζητηθεί το αίτημα τους στο Συμβούλιο Επικρατείας και ενώ οι προτάσεις τού εισηγητή κ. Π. Παράρα ήταν και ως προς την ουσία και ως προς τούς πρόσθετους λόγους εξαιρετικά δυσμενείς σε βάρος των Σαηεντολόγων, για να αποφύγουν την ήττα παραιτήθηκαν την τελευταία στιγμή από την προσφυγή τους να αναγνωριστούν ως θρησκεία6.



3. Η Σαηεντολογία και η ελληνική δικαιοσύνη

ΕΧΟΝΤΑΣ αναφέρει τις δύο αποφάσεις των δύο δικαστηρίων πού διέλυσαν το ΚΕΦΕ, αξίζει να παραθέσουμε κάποια τμήματα από τις εν λόγω αποφάσεις γιατί αποδεικνύουν πόσο εξαιρετικώς επικίνδυνη είναι η εν λόγω οργάνωση. Σύμφωνα με τις αποφάσεις των Ελληνικών δικαστηρίων η Σαηεντολογία είναι «μία οργάνωση με ολοκληρωτικές δομές και τάσεις, πού στην ουσία περιφρονεί τον άνθρωπο» (Αποφ. Εφετείου)· η συμμετοχή σ' αυτήν «συνεπάγεται για το μέλος αλλαγή στην προσωπικότητά του, στην συμπεριφορά του έναντι των τρίτων και κυρίως στις σχέσεις του με την οικογένεια» (Αποφ. Εφετείου)· και επιπλέον «αποτελεί καλυμμένη εμπορική επιχείρηση και (...) επιδιώκει σκοπούς ξένους προς την φύση και την έννοια τού ανθρώπου ως ελεύθερου όντος και προς τα ήθη και τα έθιμα τού Ελληνικού λαού» (Αποφ. Μον. Προτ. Αθηνών).



4. Απόπειρα παραπλάνησης τού Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος

ΣΗΜΕΡΑ οι Σαηεντολόγοι με πρακτικές Προκρούστη προσπαθούν να πείσουν ότι είναι δήθεν θρησκεία.


Στο παρελθόν, όμως, είχαν επιχειρήσει να παραπλανήσουν ως προς τον αληθινό τους χαρακτήρα τόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και την Εκκλησία της Ελλάδος. Έτσι, λοιπόν, με την από 23.6.1994 επιστολή της στον Οικουμενικό Πατριάρχη η τότε πρόεδρος τού ΚΕΦΕ ζητούσε «ως Ελληνίδα χριστιανή και εκπρόσωπος των μελών τού σωματείου πού Προεδρεύω, να ασκήσετε όλη σας την επιρροή στην ηγεσία της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ώστε να σταματήσει αυτή η προπαγάνδα μίσους».
Τί χαρακτήριζε ως προπαγάνδα μίσους το ΚΕΦΕ; Μα φυσικά την προσπάθεια ενημέρωσης της Εκκλησίας για το ότι πίσω από την επωνυμία ΚΕΦΕ υποκρύπτονταν η Σαηεντολογία.

Οι προσπάθειες, όμως, των Σαηεντολόγων δεν σταμάτησαν εκεί.


Στις 8.6.1995 με επιστολή της στην Ιερά Σύνοδο η τότε πρόεδρος τού ΚΕΦΕ διαβεβαίωνε την Ιερά Σύνοδο ότι «Δεν είμαστε θρησκεία, δεν είμαστε πολλώ μάλλον αίρεση» και ότι τα μέλη τους «έχουν συνείδηση χριστιανική Ορθόδοξη».
Και όμως, το τότε ΚΕΦΕ μετά από λίγο θα αναγκαστεί να ρίξει το προσωπείο και να τιτλοφορείται «Ελληνική Εκκλησία της Σαηεντολογίας», επιβεβαιώνοντας για μια ακόμα φορά το πόσο αδίστακτη είναι η εν λόγω οργάνωση.



5. Η Σαηεντολογία φακελώνει τα μέλη της

ΤΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ των μελών της είναι μια πραγματικότητα και δεν αποτελεί συκοφαντική φημολογία δήθεν των αντιπάλων της, αλλά γεγονός πού έχει βεβαιωθεί επισήμως με την απόφαση 96/ 2001 της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων7.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ο τότε πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων κ. Κων. Δαφέρμος σε άλλη περίπτωση, ότι η Σαηεντολογία: «ζητάει από όσους απευθύνονται σ αυτήν, προσωπικά δεδομένα ευαίσθητα. Όπως εθνικότητα, μειονότητα, φυλετική προέλευση, πολιτικά φρονήματα, θρησκευτικές πεποιθήσεις, φιλοσοφικές πεποιθήσεις, συμμετοχή σε ενώσεις, συνδικαλιστική δράση, υγεία φυσική και πνευματική, αναπηρίες, ιατρικό ιστορικό, κοινωνική πρόνοια, ερωτική ζωή, ποινικές διώξεις και καταδίκες... Ο φάκελος αυτός, λοιπόν πού δημιουργείται για τα μέλη της, είναι παράνομος. Οι γνωστές θρησκείες, μεταξύ των οποίων και η Ορθόδοξη, δεν ζητούν από κανένα
πιστό τέτοια στοιχεία» 8.
Το φακέλωμα επιβεβαιώνεται και από πρώην μέλη της οργάνωσης σε δημόσιες αναφορές τους — καταγγελίες κατά τον πλέον επίσημο τρόπο9.



6. Οι απόψεις ξένων χωρών για την Σαηεντολογία

Η ΘΕΩΡΗΣΗ της Σαηεντολογίας ως επικίνδυνης οργάνωσης δεν είναι φαινόμενο πού παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα.


Ενδεικτικώς μνημονεύουμε:
α) Η Συνδιάσκεψη των Υπουργών Εσωτερικών της Γερμανίας το 1995 έχει χαρακτηρίσει την Σαηεντολογία ως οργάνωση πού «κάτω από το προσωπείο μιας θρησκευτικής κοινότητας ενώνει στοιχεία της οικονομικής εγκληματικότητας και της ψυχοτρομοκρατίας έναντι των μελών της με οικονομικές δραστηριότητες και σεχταριστικούς χρωματισμούς»10.
β) Στη Γαλλία θεωρούνται από το Γαλλικό κράτος ως επικίνδυνη αίρεση11. Στη Γαλλία επίσης το ειδικό Κέντρο ενημέρωσης, εκπαίδευσης και δράσης κατά των διανοητικών επεμβατισμών (Centre de documentation, d'education et d'action contre les manipulations mentales) την χαρακτηρίζει ως ομάδα αντιδημοκρατικού και ολοκληρωτικού χαρακτήρα.
γ) Βρετανικά δικαστήρια χαρακτηρίζουν την Σαηεντολογία «ως διεφθαρμένη, καταχθόνια και επικίνδυνη»12.
δ) Πλήθος δικαστικών αποφάσεων τού εξωτερικού χαρακτηρίζουν την Σαηεντολογία όχι ως θρησκεία, αλλά εμπορική επιχείρηση και επικίνδυνη οργανωση13.



7. Μερικές χρήσιμες επισημάνσεις ακόμα

• ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ τα μέλη τους κατά την διαδικασία ένταξή τους να υπογράψουν συμβάσεις εργασίας διάρκειας δισεκατομμυρίων ετών. Και όμως, όσο εξωφρενικό ακούγεται είναι πραγματικότητα.
• Υποχρεώνουν, επίσης, τα μέλη τους να υπογράφουν δήλωση ότι σε περίπτωση πού αυτοκτονήσουν απαλλάσσουν την Σαηεντολογία από κάθε ευθύνη.
• Πολεμούν και συκοφαντούν την επιστήμη της ψυχιατρικής.
• Κάθε μέλος, πού θα εγκαταλείψει την οργάνωση δέχεται συνεχείς και φορτικότατες ενοχλήσεις να επιστρέψει. Εάν αρνηθεί χαρακτηρίζεται προδότης και εχθρός.
• Η πολυσέλιδη έκθεση τού δικαστικού λειτουργού κ. Ι. Αγγελή περιγράφει κατά τρόπο αποκαλυπτικό την διείσδυση της Σαηεντολογίας τότε σε κάποια ΜΜΕ και την λυσσώδη προσπάθειά της να κατασυκοφαντήσει την ευγενική φυσιογνωμία και πρύτανη του αντιαιρετικού αγώνος τον αείμνηστο πατέρα Αντώνιο Αλεβιζόπουλο. Τον θεωρούσε ως το μεγαλύτερο εμπόδιο στις διαβρωτικές προσπάθειές της.


1. Βλ. Πρωτ. Α. Αλεβιζοπούλου, Ψυχοναρκωτικά, 1980, σσ. 33-43. Τού Ιδίου, Νεοφανείς αιρέσεις — καταστροφικές λατρείες στό φώς της Ορθοδοξίας, 1995, σσ. 105-121, 183-199.
2. G. Schmid- G.O. Semid (Hg), Kirchen- Sekten- Religionen, 20037, σ. 474.
3. Πρβλ. Chr. Minhoff- Martina Minhoff, Schientology. Irrgarten der Illusionen, 1998, σσ. 127- 129.
4. Βλ. Fr- W. Haack, Die neuen jugenreligionen, 1979, σ. 35, Chr. Minhoff- Martina Minhoff, Schientology. Irrgarten der Illusionen, 19983, σσ. 13- 15. Handbuch Religiose
Gemeinschaften und Weltanschauungen, 20005, σ. 979. L. Sutin, Η ζωή και το έργο τού Αλίστερ Κρόουλυ, 2004, σσ. 616-619.
5. Fr-W. Haack, Die neuen jugenreligionen, 1979, σσ. 35- 36. H. Gasper-J. Muller-Fr. Valentin, Der Lexikon Sekten, Sondergruppen und Weltanschauungen, 20017, στ. 964.
6. Βλ. «Απογευματινή», 6.12.2002, σ. 24.
7. Βλ. «Τά Νέα», 30.9.2002, σ. 16.
8. Βλ. «Τά Νέα», Σαββατοκύριακο 19-20.10.2002, σ. 21.
9. Βλ. «Τά Νέα», 6.2.1997, σ. 20.
10. Περιοδ. «Der Spiegel», 10/6.3.1995.
11. Assemblée Nationale. Rapport n. 2468, Les sectes en France, 1995, σ. 33, 44, 55, 71.
12. Κ. Κυριακόπουλου, Σαηεντολογία. Γνωστή θρησκεία ή ψευδοθρησκεία; 2003, σσ. 39-40.
13. Κ. Κυριακόπουλου, Σαηεντολογία. Γνωστή θρησκεία ή ψευδοθρησκεία; 2003. A. Fincke-M.Pohlman, Kompass Lexikon Sekten und Religiose Weltanschauungen, 2004,
σσ. 181-182. Lexikon neureligioser Gruppen, Szenen und Weltanschauungen 2005, στ.1187-1188. Πρβλ. Γ. Κρίππα, Προβλήματα από Νεοφανείς Αιρέσεις. Νομική αντιμετώπιση στή Γερμανία και άλλες χώρες, στό περιοδ. «Διάλογος» (11) 1998, 17-19.

Το παραπάνω κείμενο και περισσότερα για τη Σαηεντολογία στη διεύθυνση:

http://clubs.pathfinder.gr/saints/344248

Επίσης στην Ιστοσελίδα της ΟΟΔΕ: http://www.oodegr.com/index.htm


Όπου και πληροφορίες για πλήθος αιρέσεων, έτσι που δεν είναι ανάγκη να δημιουργηθεί κάτι ξεχωριστό στο Φόρουμ
Ρωμ. ε΄6-10

ρωμηός

Ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες. Πολύ ενδιαφέρουσες!
Ας αφήσουμε λοιπόν την κατηγορία περί των αιρέσεων. Όντως υπάρχουν πολλές σελίδες ενημερωτικές για τη δράση των αιρέσεων.

Την ΟΟΔΕ την εμπιστεύεστε; Να την βάλω στις συνδέσεις;;;

staboz

Η ΟΟΔΕ έχει κάνει πολύ καλή δουλειά. Την θεωρώ απαραίτητη.
Ρωμ. ε΄6-10

Βασιλείου Μάριος

[b][font=arial]Χωρίς στρουμφάκι, δεν γίνεται δουλειά εδώ μέσα![/font][/b]

ρωμηός


Βασιλείου Μάριος

[b][font=arial]Χωρίς στρουμφάκι, δεν γίνεται δουλειά εδώ μέσα![/font][/b]