Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - thanos

Σελίδες: [1]
1
[align=center][/align]

Ο Ιερός Ναός του Αγίου Γεωργίου Κομποτίου Άρτης, κάνει γνωστό πως το Σάββατο 24, Κυριακή 25 και Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011, θα πραγματοποιηθεί προσκύνημα της Ιεράς Εικόνος Παναγίας, Ιεράς Μονής Ροβελίστης, στην ενορία μας.
   Όσοι πιστοί επιθυμούν να προσκυνήσουν και να προσευχηθούν μαζί μας στην Θαυματουργό Εικόνα, μπορούν να προσέλθουν με βάση το ακόλουθο πρόγραμμα.

                                                                                                                    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
   Σάββατο 24/09/2011

Πρωί: Άφιξης, ώρα 10.15 π.μ. εις πλατεία «Λεύκα» Κομποτίου και από εκεί με πομπή εις τον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου για προσκύνηση της Ι. Εικόνος.
Εσπέρας: 6.30 μ.μ., Εσπερινός

   Κυριακή 25/09/2011
Πρωί: 7.00 π.μ., Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Άρτης κ.κ. Ιγνατίου.
Εσπέρας: 06.30 μ.μ., Εσπερινός - Ιερά Παράκλησις

   Δευτέρα 26/09/2011
Πρωί: 07.00 π.μ., Θεία Λειτουργία
Εσπέρας: 6.30 μ.μ., Εσπερινός – Ιερά Παράκλησις
   
          Τρίτη 27/09/2011
Πρωί: 8.30 π.μ., Αναχώρησις Ι. Εικόνος δια την Ιερά Μονή Ροβελίστης.

Ο Ιερός Ναός, τις ημέρες του προσκυνήματος θα παραμείνει ανοικτός από το πρωί ως τις 8.30 μ.μ.

                                                                                                            Το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο.

2

[font face=Palatino Linotype]Με  ιδιαίτερη λαμπρότητα, εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου και ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου στον φερώνυμο ιερό ναό που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως.
 
Το Σάββατο 7 Μαΐου το απόγευμα και πρίν τον πανηγυρικό εσπερινό τελέσθηκαν τα θυρανοίξια του ανακαινισμένου ναού του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.Ιγνατίου.


[font size=4]Την Κυριακή 8 Μαΐου το πρωί τελέσθηκε η Ακολουθία του όρθρου και στη συνέχεια Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου ποιμενάρχου μας κ.Ιγνατίου, ο οποίος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε με συναισθηματική φόρτιση στο τεράστιο πνευματικό έργο που έγινε από ανθρώπους που πέρασαν από τον χώρο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου όπως ο νυν Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ.Ιάκωβος ο οποίος ως Ιεροκήρυξ και κάτω από αντίξοες συνθήκες τέλεσε μεγάλο πνευματικό έργο για την οικοδομή των ψυχών των νέων ανθρώπων, οι οποίοι νέοι όπως τόνισε ο Σεβασμιώτατος έχουν ανάγκη στήριξης και εναλλακτικού τρόπου ζωής στην σημερινή κοινωνία, η οποία δεν δίνει πνευματικά εφόδια και σωστά πρότυπα στα παιδιά μας.

Με το πέρας της θείας λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος και ο πιστός λαός έδωσαν τις ευχές τους στον Πρωτοσύγκελλο της Μητροπόλεώς μας π.Θεολόγο Ντούβαλη, ο οποίος την ημέρα αυτή έχει την ονομαστική του εορτή.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του κτιρίου του Πνευματικού Κέντρου το οποίο ανακαινίσθηκε ριζικά ύστερα από 40 χρόνια λειτουργίας του ως οικοτροφείου Θηλέων.

Στην αρχή  τελέσθηκε ο αγιασμός και στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος έκοψε την κορδέλα στην είσοδο του κτιρίου και μαζί με τον πιστό λαό εισήλθαν στην μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων.

Ακολούθησε μικρό καλλιτεχνικό πρόγραμμα με την συμμετοχή του χορευτικού τμήματος του Μ/Φ Συλλόγου ΣΚΟΥΦΑΣ, την χορωδία του Πολιτιστικού Συλλόγου ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ και την μικτή χορωδία Εθνικής Μουσικής του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως.

Τους προσκεκλημένους καλωσόρισε στο χώρο του κέντρου ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ.Θεολόγος Ντούβαλης, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως.

Στο τέλος της εκδήλωσης προβλήθηκε ολιγόλεπτο DVD με αναφορά στην μεταπολεμική δράση του Πνευματικού Κέντρου και των ανθρώπων που πέρασαν και έδρασαν, όπως ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ Τίκας, ο μακαριστός Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης Χρυσόστομος Βούλτσος, ο μακαριστός Μητροπολίτης Άρτης Ιγνάτιος Γ΄ Τσίγκρης, ο νυν Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος Ιάκωβος και φυσικά ο νυν Μητροπολίτης Άρτης και ποιμενάρχης μας Ιγνάτιος Δ΄.

Την εκδήλωση έκλεισε με έντονη συναισθηματική φόρτιση ο Σεβασμιώτατος ποιμενάρχης μας, ο οποίος έκανε μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία του Πνευματικού κέντρου και των ανθρώπων που εργάστηκαν ακούραστα σ΄αυτό. Ιδιαίτερα δε εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες προς την κ.Μαρία Παπουτσή η οποία υπήρξε επί σειρά ετών η ψυχή του κέντρου.

Έκανε δε τον οικονομικό απολογισμό των έργων που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην Μητρόπολη, έργα σημαντικά όπως οι ανακαίνιση των κατασκηνώσεων, η ανακαίνιση του γηροκομείου, η ανέγερση του Ιερού ναού του Αγίου Μαξίμου και βέβαια η ανακαίνιση του Πνευματικού Κέντρου ενός έργου που ανήκει πλέον στους νέους ανθρώπους ως μια άλλη επιλογή και διέξοδος από αυτά που σήμερα τους προσφέρει η κοινωνία «….Τα Ευρώ πήγαν εκεί που έπρεπε και εμείς σήμερα χωρίς ένα Ευρώ απολαμβάνουμε και καμαρώνουμε το αποτέλεσμα και είμαστε υπερήφανοι που μπορούν οι νέοι μας να έχουν το δικό τους πνευματικό χώρο αλλά και οι ηλικιωμένοι που έζησαν δύσκολα νεανικά χρόνια, μπορούν σήμερα να ζουν με αξιοπρέπεια….» τόνισε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.

Στην συνέχεια το κοινό ξεναγήθηκε στους χώρους του πνευματικού κέντρου πέρνωντας μια πρώτη γεύση για τις δυνατότητες που παρέχουν οι νέοι χώροι που δημιουργήθηκαν. [/fontf][/fonts][font face=Times New Romanl][/fontf]

Για φωτογραφικό υλικό: http://www.imartis.gr/imartis/imartis_news/index.php?option=com_content&view=article&id=152:q-q&catid=36:2011&Itemid=65

3
Η Ιερά Μητρόπολις Άρτης έχει τη δική της παρουσία στο Διαδίκτυο (Internet).

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας και ενημερωθείτε για την διοικητική δομή και την κοινωνική διακονία της τοπικής μας Εκκλησίας. Επίσης για την ιστορία, την τοπική Αγιολογία, τους ιερούς ναούς, τις ιερές μονές της, τα μνημεία. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται  στο Δεσποτάτο της Ηπείρου, στα Βυζαντινά και Μεταβυζαντινά μνημεία. Στην Εκκλησιαστική Τέχνη θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με την εντοίχια ζωγραφική, τις φορητές εικόνες, την ξυλογλυπτική, την μικροτεχνία και την κεντητική.

Γνωρίστε την εκδοτική δραστηριότητα μας, και ενημερωθείτε για την επικαιρότητα της Ιεράς Μητροπόλεως μας.

Περιμένουμε με πολύ χαρά  τα σχόλια σας.

Η ηλεκτρονική διεύθυνση της ιστοσελίδας είναι : www.imartis.gr

Email : info@imartis.gr

4
Σήμερα στις 6.00 μ.μ. στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Άρτας θα ομιλήσει επίκαιρα ο π. Αστέριος Χατζινικολάου, προσκεκλημένος της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης.
Στα πλαίσια της ομιλίας θα ψάλλει επίκαιρους ύμνους η χορωδία Βυζαντινής Μουσικής της Ι.Μ. Άρτης.

Το αναφέρω τελευταία στιγμή, γιατί μόλισς σκέφτηκα μήπως κάποιος που είναι κοντά (μέλος ή όχι του φόρουμ) θα ήθελε να παρακολουθήσει την ομιλία.

5
O Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Ιγνάτιος Δ΄, μας έκανε την τιμή και παρέθεσε συνέντευξη στην ηλεκτρονική, ενημερωτική

μας σελίδα arta-news.

Αναφέρθηκε σε όλα όσα μας προβηματίζουν και σ\' αυτά που θα θέλαμε να μάθουμε για το έργο και τις δράσεις της Μητρόπολης Άρτας.


Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη:

Σεβασμιώτατε,

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την προθυμία σας για την διενέργεια αυτής της συνέντευξης. Για  εμάς είναι μεγάλη τιμή.

Ερώτηση: Σεβασμιότατε κ. Ιγνάτιε,

Σε όλους μας είναι γνωστή η μεγάλη και συνεχή σας προσφορά στον τόπο μας. Επίσης γνωρίζουμε ότι έχετε συμβάλει τα μέγιστα στη δημιουργία του Γηροκομείου. Θα θέλαμε να μάθουμε πόσους ηλικιωμένους φιλοξενεί αυτή την περίοδο το γηροκομείο και ποιες οι ανάγκες τους.

Άρτης Ιγνάτιος: Το Γηροκομείο είναι δημιούργημα του Μακαριστού Μητροπολίτου Άρτης Σεραφείμ (μετέπειτα Μητροπολίτου Ιωαννίνων και Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος) και των καλών μας συμπατριωτών Γεωργίου και Σοφίας Μάτσου, με την παραχώρηση του οικοπέδου από την Ιερά Μονή Κάτω Παναγιάς, κατά το έτος 1952.

Στη συνέχεια -και κυρίως κατά την τελευταία δεκαετία- αρκετοί Αρτινοί ανταποκρίθηκαν με αγάπη στην πρόσκλησή μου και με την ευγενική τους προσφορά βοήθησαν στη ριζική ανακαίνιση του κτηρίου και την προέκτασή του, με την προσθήκη δευτέρου ορόφου.

 

Στο σημείο αυτό καθηκόντως πρέπει να αναφέρω, ότι βασικός και καθοριστικός υπήρξε, αλλά και εξακολουθεί να είναι, ο ρόλος της Διευθύντριας του Γηροκομείου, η οποία διαθέτει πολλά προσόντα και ανεξάντλητη αγάπη.

 

Οι τρόφιμοι, κατά την περίοδο αυτή, κυμαίνονται από 30 έως 35. Μεγάλοι στην ηλικία, πολλοί κατάκοιτοι, πολλά τα προβλήματά τους, άνθρωποι βασανισμένοι και ταλαιπωρημένοι. Χρέος όλων μας να τους συμπαραστεκόμαστε ηθικά και υλικά. Να τους δείχνουμε πλουσιοπάροχα την φροντίδα και αγάπη μας.

Ερώτηση: Είναι στις άμεσες προτεραιότητες σας η ανάληψη δράσης για την δημιουργία ενός Κοινωφελούς Ιδρύματος  στην πόλη μας, με την συνεργασία της τοπικής κοινωνίας και των φορέων;

Άρτης Ιγνάτιος: Οπωσδήποτε ναι. Θα ήταν ευχής έργον να υπάρξουν οι ανάλογες δυνατότητες και προϋποθέσεις για την υλοποίηση τέτοιων δραστηριοτήτων, που προσφέρουν στην κοινωνία μας.

Ερώτηση: Ποιες οι ενέργειες και τα σχέδια της Ιεράς Μητρόπολης Άρτας για τους νέους και τις νέες της πόλης μας.

Άρτης Ιγνάτιος: Η Μητρόπολή μας, όπως και όλες οι Μητροπόλεις, συνεχώς αγωνίζεται και προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά και τη νεολαία μας να εφοδιασθούν με αρχές, αξίες και ιδανικά, πίστη και αγωνιστικότητα, ώστε να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις μεγάλες προκλήσεις του κακού και να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον χρόνο της ζωής τους.

Προς το σκοπό αυτό, λειτουργούν στις μεγάλες ενορίες Πνευματικά Κέντρα, όπου τα παιδιά αποκτούν εκκλησιαστική συνείδηση, δημιουργούν καλές φιλίες και συνεργασίες, αγνές και αυθόρμητες ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, ωφέλιμες και σωτήριες γνώσεις για τη ζωή τους.

 

Λειτουργούμε επίσης Κατηχητικά Σχολεία, καθώς και Κατασκηνώσεις, των οποίων η προσφορά είναι μεγάλη. Επισκεπτόμαστε ακόμη τα Σχολεία και έχουμε μια οικοδομητική επικοινωνία με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς.

 

Ερώτηση: Ένα λυπηρό κοινωνικό φαινόμενο, η μάστιγα των ναρκωτικών, ολοένα και μας απασχολεί περισσότερο. Τι θα συμβουλεύατε τους νέους και τους γονείς και πώς θα μπορούσε να βοηθήσει η Εκκλησία;

Άρτης Ιγνάτιος: Είναι όντως μεγάλη η μάστιγα των ναρκωτικών. Συνταράσσει την κοινωνία μας. Φοβίζει και πονάει όλους μας. Είναι τραγική και συγκλονιστική η εμπειρία μου. Δεν αντέχει άλλο η ψυχή μου, την οδύνη και το δάκρυ αυτών των νέων και νεανίδων, που στέγνωσαν από κάθε ελπίδα και παραδόθηκαν απελπισμένοι στην βασανιστική τυραννία του πάθους και στη λυτρωτική προσμονή του θανάτου.

Η συμβουλή μου επιγραμματική: Αγαπητοί γονείς, δώστε στα παιδιά σας την αληθινή αγάπη και το καλό παράδειγμα. Φίλοι νέοι και νέες, αντισταθείτε με λεβεντιά και δύναμη, στην ολέθρια πρόκληση των ναρκωτικών. Αντιμετωπίστε με πίστη και ελπίδα το δύσκολο, αλλά όμορφο αγώνα της ζωής.

Ερώτηση: Πολλές Μητροπόλεις της Ελλάδας συνηθίζουν να εκδίδουν έντυπο υλικό (εφημερίδα ή περιοδικό) με τις δράσεις, τις απόψεις και τις ανακοινώσεις τους. Είναι στα σχέδιά σας μια παρόμοια ενέργεια;

Άρτης Ιγνάτιος: Προς το παρόν όχι. Δεν το θεωρώ και τόσο απαραίτητο σε μια μικρή κοινωνία σαν τη δική μας. Άλλωστε η πληθώρα των περιοδικών και εντύπων έχει κουράσει τους αναγνώστες, οι οποίοι πλέον προχωρούν, με γρήγορο ρυθμό, σε άλλους σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας και ενημέρωσης.

Ωστόσο το θέμα αυτό παραμένει ανοιχτό για το μέλλον και αποτελεί μια πρόκληση ενδιαφέρουσα.

 

Ερώτηση: Πώς σχολιάζετε τα τελευταία γεγονότα σχετικά με την Μονή Βατοπεδίου; Ποια είναι η επίσημη άποψη της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Άρτης Ιγνάτιος: Ο σχολαστικός και επίμονος σχολιασμός των καθημερινών σχολαστικών σχολιασμών των Μ.Μ.Ε. δεν αφήνουν πολλά περιθώρια δικού μας σχολιασμού.

Πιστεύω ότι πρέπει να τελειώσει η υπόθεση, για να υπάρξει κάποια αντικειμενική τοποθέτηση, με σωστή εκτίμηση του γεγονότος και προσδιορισμό των επί μέρους ευθυνών και παραλήψεων.

 

Ερώτηση: Δεν βλέπουμε να εκφέρετε συχνά άποψη για τα πολιτικά πράγματα της πόλης και κατ’ επέκταση του Νομού. Πιστεύετε ότι η Εκκλησία θα πρέπει να μένει μακριά απ’ την πολιτική;

Άρτης Ιγνάτιος: Η σχέση μας προς όλους ανεξαιρέτως τους πολιτικούς πρέπει να είναι η ίδια. Σχέση ευγένειας, σεβασμού και αγάπης. Άλλωστε οι πολιτικοί μας είναι μέλη της Εκκλησίας.

Υπάρχει επομένως ανθρώπινη επικοινωνία με όλους τους πολιτικούς μας, με λεπτότητα πάντοτε και διάκριση, χωρίς να κομματιζόμαστε. Οι ρόλοι μας είναι διακριτοί.

Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι η Εκκλησία δεν έχει θέση και άποψη πάνω σε θέματα που αφορούν το λαό της (ηθικά, οικονομικά, εθνικά, πολιτιστικά, εκπαιδευτικά, κοινωνικά) και τόσα άλλα ακόμη μείζονος σημασίας.

 
Αρκεί βεβαίως η έκφραση των θέσεων και απόψεών της να γίνεται με ανωτερότητα και εκκλησιαστικό ύφος.


 Arta-news.gr
 Φώτου Δώρα.

6
Στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου Κομποτίου Άρτης, θα εκτεθεί προς προσκύνηση των πιστών, από το Σάββατο 27 έως τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου, η Ιερά Εικόνα της Παναγίας, από την Ιερά Μονή Ροβελίστης με βάση το κάτωθι πρόγραμμα.


 Σάββατο 27/9/2008
Πρωί: Ώρα άφιξης 10.30 π.μ. εις πλατείαν «Λεύκα» Κομποτίου και εν συνεχεία με πομπή εις τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου.
Εσπέρας: 6.30μ.μ. Eσπερινός.

Κυριακή 28/ 09/ 2008
Πρωί: Θεία Λειτουργία.
Εσπέρας: 7.00 – 8.00 : Ιερά Παράκλησις.
Iερά αγρυπνία:

09.45 μ.μ. : Εσπερινός.
10.30 μ.μ. : Όρθρος.
11.30 μ.μ. : Θεία Λειτουργία.
01.00 π.μ. : τέλος.

Δευτέρα 29/ 09/ 2008
Πρωί: 08.00 π.μ. προσκύνηση Εικόνος.
Εσπέρας: 6.30 μ.μ. , Εσπερινός - Παράκληση

Τρίτη 30/09/2008
Πρωί: 8.00 π.μ. Αναχώρηση δια την Ιερά Μονή Ροβελίστης.

*Ο Ιερός Ναός κατά τις ημέρες του προσκυνήματος θα είναι ανοικτός δια την προσέλευση των πιστών έως τις 8.30 μ.μ.
Δείτε πληροφορίες ( ιστορικά στοιχεία, φωτογραφικό υλικό) : www.enoriakompotiou.gr

7
Εκοιμήθη χθες Τρίτη 15 Ιουλίου 2008, ο Σεβασμιώτατος πρώην Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών, Αιγίνης, Ερμιονίδος και Τροιζηνίας κυρός Ιερόθεος.

 

 

Ο πρώην Ύδρας Ιερόθεος έχοντας σπουδαίο ποιμαντικό αλλά και πνευματικό έργο ως Μητροπολίτης, αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους κατοίκους της Αίγινας για την αφοσίωση του και τους ακατάπαυτους αγώνες του.

 

Αμέσως μόλις έγινε γνωστή η εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου πρώην Ύδρας κ. Ιερόθεου, δεκάδες πιστοί συγκεντρώθηκαν, στο Δεσποτικό του νησιού με σκοπό να προσκυνήσουν τη σορό του.

 

Αξίζει να αναφέρουμε πως ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Χριστόδουλος, είχε απονείμει στον μακαριστό Μητροπολίτη πρώην Ύδρας κ. Ιερόθεο την ανώτατη τιμητική διάκριση της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον Χρυσό Σταυρό του Αποστόλου Παύλου, κατά τη διάρκεια του πολυαρχιετικού πανηγυρικού Εσπερινού στον περίλαμπρο Ναό του Αγίου Νεκταρίου στην Αίγινα (2/9/2006).

 

Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος κατά την  διάρκεια της τελετής, χαρακτήρισε τον κ. Ιερόθεο «ακατηγόρητο Ιεράρχη και ακαταπόνητο εργάτης του Ευαγγελίου Ιησού Χριστού. Προσέφερε πολλά στον λαό του Θεού. Σύννους, ευθυτενής και σοβαρός, κατόρθωσε να αποσπάσει τον σεβασμό και την αγάπη του ποιμνίου του, αλλά και των αρχών της περιοχής».

 

Επίσης αναφερόμενος ο Μακαριώτατος στην απόφαση παραιτήσεως του γηραιού Ιεράρχου επεσήμανε: «Μη ανεχόμενος να κατέχει τη θέση του χωρίς να μπορεί να λειτουργεί, ενώπιον του Ιερού Θυσιαστηρίου, θεώρησε καλό να αποχωρήσει και να παραχωρήσει τη θέση του στο πνευματικό του τέκνο, Μητροπολίτη Εφραίμ…».

 
Τέλος να αναφερθεί πως η εξόδιος ακολουθία του κυρού Ιεροθέου, θα γίνει αύριο Πέμπτη στις 11 το πρωί στον Ιερό  Ναό του Αγίου Νεκταρίου Αίγινας.

πηγή: www.romfea.gr

8
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές / Πρόβλημα με το mozilla firefox
« στις: 14 Ιουλίου, 2008, 03:29:01 μμ »
Δε μπορείτε να πείτε  είχα καιρό να ζητήσω βοήθεια περί τεχνικών θεμάτων.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρώ πως με το mozilla δε μπορώ να ανοίξω μια φώτο να μεγαλώσει και πχ όταν πατάω ένα εικονίδειο κολλάει (πχ επικοινωνία σε σελίδα σαν chat).
Ξέρει κανείς αν υπάρχει πρόβλημα στο πρόγραμμα ή κάτι δεν ρύθμισα σωστά;

:thankyou:

9
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΡΤΗΣ

Ἄρτα  27  Μαρτίου  2008

 

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

 

                Συμπληρώνονται ἤδη εἴκοσι ἔτη ἀπό τήν ἐκδημία τοῦ Μακαριστοῦ Μητροπολίτου Ἄρτης Ἰγνατίου Γ’.

        Μέ τήν εὐκαιρία αὐτή ἡ Ἱερά Μητρόπολις μᾶς ἀπεφάσισε νά διοργανώσει διάφορες ἐκδηλώσεις, γιά νά τιμήσει εὐγνωμόνως τόν ἀείμνηστο Ποιμενάρχη μας, ὁ ὁποῖος θεοφιλῶς ἐποίμανε τήν θεοσωστή Μητρόπολή μας, ἐπί τριάκοντα ἔτη.

 Οἱ ἐκδηλώσεις θά πραγματοποιηθοῦν τήν Κυριακή 6 Ἀπριλίου, κατά τό ἀκόλουθο πρόγραμμα:

 Τό πρωί θά τελεσθεῖ Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία καί Μνημόσυνο στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου μέ τή συμμετοχή καί ἄλλων Ἱεραρχῶν.

 Στή συνέχεια, στίς 11.30’ π.μ., στήν αἴθουσα τοῦ Συλλόγου «ΣΚΟΥΦΑΣ» θά ἀκολουθήσει φιλολογικό μνημόσυνο, τό ὁποῖο θά περιλαμβάνει ὕμνους Βυζαντινῆς Μουσικῆς, σχετική ὁμιλία καί ἕνα ντοκυμαντέρ μέ σύντομη ἀναφορά στή ζωή του.

            Ὅλοι μας ὀφείλουμε νά συμμετάσχουμε στίς ἐν λόγω ἐκδηλώσεις, πού γίνονται εἰς μνήμην τοῦ μακαριστοῦ ποιμενάρχου μας. Νά προσευχηθοῦμε ὑπέρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς του, νά θυμηθοῦμε τή Θεάρεστη ζωή του καί τό ἀξιόλογο ἔργο του καί νά ἀνανεώσουμε μέσα μας τίς σοφές διδαχές καί τά σωτήρια μηνύματα τῆς θεοφόρου πορείας του.

 

Ἐκ  τῆς  Ἱερᾶς  Μητροπόλεως

http://www.enoriakompotiou.gr/main/main.html

10
Έκκληση Δ.Ι.Σ. για ομοψυχία και διαφύλαξη διεθνούς νομιμότητας και συνόρων


Κατά την σημερινή πρώτη Συνεδρία της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, τεθέντος προ της Ημερησίας Διατάξεως, υπό Συνοδικού Συνέδρου, του ζητήματος των Σκοπίων, επηκολούθησε ευρεία συζήτηση υπό του Μακαριωτάτου Προέδρου και πάντων των Συνοδικών Συνέδρων και τελικώς διετυπώθη η ακόλουθη τοποθέτηση :

Η Ιερά Σύνοδος παρακολουθεί με ανύστακτο ενδιαφέρον και ιδιαίτερη προσοχή τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων που θέτουν σε δοκιμασία τόσο τις ευαισθησίες του Ελληνικού Λαού, με τις οποίες η Ελλαδική Εκκλησία είναι ζυμωμένη, όσο και το θεόσδοτο μεγάλο αγαθό της ειρήνης.

Στους κρίσιμους αυτούς καιρούς, που απαιτούν ενότητα, ομοψυχία, ωριμότητα και σύνεση, η Ιερά Σύνοδος εκφράζει την εμπιστοσύνη της στην πολιτειακή και πολιτική ηγεσία του τόπου με την πεποίθηση ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την επίτευξη του καλυτέρου δυνατού αποτελέσματος.

Απευθύνει επίσης έκκληση για την τήρηση της διεθνούς νομιμότητος, για τον σεβασμό των διεθνών συνθηκών, για την εξασφάλιση των συνόρων μας και για την διαφύλαξη της ορθοδόξου χριστιανικής κληρονομιάς, η οποία άλλωστε αποτελεί ουσιώδες μέρος του παγκοσμίου πολιτισμού.

Χρέος όλων μας οι προσευχές προς τον Άγιο Θεό για την διαφύλαξη της ειρήνης και της δημιουργικής συνεργασίας των λαών.




Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

11
Ηλεκτρονικοί υπολογιστές / Παραπομπές σε εργασία στο word
« στις: 20 Φεβρουαρίου, 2008, 10:24:03 μμ »
Θα ήθελα μια μεγάλη βοήθεια. Ετοιμάζω τη πτυχιακή εργασία αλλά θέλω να κάνω μια αλλαγή στις παραπομπές. Δηλαδή θέλω σε κάθε κεφάλαιο να αρχίζουν οι παραπομπές από την αρχή. Το κάνω απο το πρόγραμμα(word 2003) αλλά δε ξέρω ίσως κάνω κάποιο λάθος.

12
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΒΕΛΛΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

http://www.aeavellas.gr

13
www.enoriakompotiou.gr

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου Κομποτίου.




www.enoriakompotiou.gr/forum

Επισκεφθείτε το Φόρουμ της ενορίας, εγγραφείτε μέλη , απαντήστε στα θέματα προς συζήτηση και γράψτε αυτά που θα θέλατε να συζητήσουμε.

14
Αγιολογικά / Ο Νεομάρτυς Ζαχαρίας
« στις: 28 Αυγούστου, 2007, 11:53:26 πμ »
Ο ΝΕΟΜΑΡΤΥΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ

Αυτός ο νέος αθλητής ήταν από την επαρχία της Άρτας. Τούρκεψε όμως και αρνήθηκε τον Χριστό σε νεαρή ηλικία, αργότερα δε μετακόμισε στην Πάτρα όπου εξασκούσε το επάγγελμα του γουναρά. Διαβάζοντας όμως το βιβλίο «αμαρτωλών σωτηρία»,ήλθε σε άκρα μετάνοια και ζήτησε την βοήθεια έμπειρου πνευματικού. Αυτός για να τον δοκιμάσει για την σταθερότητα του, του συνέστησε επί 40 ημέρες να κλειστεί στο εργαστήριό του προσευχόμενος και νηστεύων. Στις 20 ημέρες όμως ζητά από τον πνευματικό του να του δώσει ευλογία, να ομολογήσει την πίστη του. Παρά τις προσπάθειες του πνευματικού του να τον σώσει από τα μελλούμενα δεινά, αυτός υπήρξε αμετάπειστος. Πώλησε όλα τα υπάρχοντά του και πηγαίνοντας σε κάποιον κριτή, του δήλωσε την πίστη του στον Χριστό και την Ορθοδοξία. Οι Τούρκοι πλέον, όταν διαπίστωσαν το αμετάθετο της γνώμης του, τον φυλάκισαν και τρεις φορές την ημέρα τον ράβδιζαν αυστηρώς, ώστε ή να επανέλθει στην πίστη τους ή να ξεψυχήσει βασανιζόμενος. Τελικώς από τα διαρκή και απάνθρωπα βασανιστήρια ο μάρτυς ξεψύχησε, μα παρευθύς ,ώ του θαύματος, γέμισε όλη η φυλακή από άρρητη ευωδία.

Οι εξουσιαστές στην συνέχεια δεν έδωσαν το σώμα του αγίου για ταφή, λέγοντας ότι ο αποθανών περιέπαιξε και τις δύο θρησκείες. Προστάζουν λοιπόν να τον ρίξουν σε κάποιο ξηροπήγαδο . Ο Άγιος συρόμενος στους δρόμους, πάντοτε ανάσκελα βρισκόταν με τις αγκάλες ανοιχτές. Μα και στο ξηροπήγαδο που τον έριξαν, βρέθηκε κάτω στα γόνατα, όρθιος. Τη νύκτα φως φάνηκε, από το βάθος του πηγαδιού. Βλέποντας αυτά οι Τούρκοι σφάλισαν το πηγάδι και έτσι παρέμεινε εκεί ο Άγιος, μέχρι σήμερα.

Στον περιβάλλοντα χώρο της Ιεράς Μονής Κάτω Παναγιάς Άρτας κτίστηκε το 1990, με τις ενέργειες της μακαριστής καθηγουμένης Αγνής Παπαδημητρίου, ναΐσκος προς τιμήν του Αγίου μέσα στον οποίο τοποθετήθηκε και η παλαιότερη (18 ου ) αιώνα εικόνα του και όπου τελείται πανηγυρικά η μνήμη του στις 20 Ιανουαρίου.

15
Αγιολογικά / Ο Άγιος Παρθένιος Ραδοβισδίου
« στις: 28 Αυγούστου, 2007, 11:51:34 πμ »
Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ ΡΑΔΟΒΙΣΔΙΟΥ

Ο Άγιος πατήρ ημών Παρθένιος εγεννήθη στο χωριό Βατσουνιά Καρδίτσης στις αρχές του 18 ου αιώνος. Μεγάλωσε στην περιοχή αυτή των Θεσσαλικών Αγράφων, που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας είχε μια σημαντική πνευματική παρουσία. Το δυσπρόσιτο της περιοχής δημιουργούσε στους υπόδουλους ένα χώρο καταφυγής, ελευθερίας και δημιουργίας, μακριά από την αφόρητη πίεση του κατακτητή. Οι γονείς του απλοί και ταπεινοί του μεταδίδουν την πίστη στον Χριστό και την αγάπη προς την πατρίδα. Η ζωή των Αγίων της εκκλησίας μας, το θάρρος και η πίστη των νεομαρτύρων της εποχής μας καθώς και η δυνατή παρουσία των δύο μεγάλων Αγίων της περιοχής, του Αγίου Βησσαρίωνος και του Αγίου Σεραφείμ των Φαναριοφαρσάλων, επιδρούν στη ζωή του και του εμπνέουν, κάτω από τις φωτισμένες νουθεσίες των μοναχών των Μετεώρων και των γύρω μονών, την επιθυμία και το ζήλο της ολοκληρωτικής αφιερώσεως στο Θεό.

Κείρεται τελικώς μοναχός, σε μοναστήρι της περιοχής. Ο μοναχός Παρθένιος προκόβει στην πνευματική ζωή και γίνεται παράδειγμα για όλους. ΄Έτσι με τη σύμφωνη γνώμη των πατέρων χειροτονείται τελικώς σε πρεσβύτερο. Εκτιμώντας τα προσόντα και την αγία ζωή του η εκκλησία τον αναδεικνύει επίσκοπο Ραδοβισδίου, επισκοπή της Μητροπόλεως Λαρίσης, που τότε περιελάμβανε το δυτικό τμήμα της Αργιθέας και το Β.Α του σημερινού νομού Άρτας(δήμοι Ηρακλείας, Τετραφυλίας και τα σημερινά χωριά Ζυγός Μαρκινιάδα Μελάτες, Παναγιά Διασέλου, Τετράκωμο, Μεσούντα, Κάψαλα.Η επισκοπή αναφέρεται πρώτη φορά στο τακτικό β΄ του Ιωάννη Τσιμισκή (972-976). Κατελάμβανε τη 16 η θέση από τις 28 επισκοπές που υπήγοντο στην Μητρόπολη Λαρίσης. Δεύτερη φορά αναφέρεται στο τακτικό Α΄ του Αλεξίου Κομνηνού (1081-1118)και Τρίτη στο πατριαρχικό σιγίλιο του 1371. Η επισκοπή εξακολουθεί να υφίσταται και επί Τουρκοκρατίας, πολλούς δε επισκόπους γνωρίζουμε από τους κώδικες των Μητροπόλεων Λαρίσης και Τρίκκης. Καταργείται δε το 1830 και η περιοχή της δίδεται στη Μητρόπολη Άρτης τμήμα της οποίας αποτελεί και σήμερα. Έδρα της επισκοπής ήταν τα Βραγγιανά Αργιθέας και αργότερα το Βελετζικό που στην εποχή της Τουρκοκρατίας ευρίσκετο σε μεγάλη ακμή.

Αναλαμβάνοντας το αξίωμα της Αρχιερωσύνης ο Άγιος αγωνίζεται νυχθημερόν για την πνευματική προκοπή του ποιμνίου του. Η αυστηρή νηστεία και η αδιάλειπτη προσευχή ήταν τα αγαπημένα του αθλήματα. Στο «Μαρτυρικόν» περί του αγίου Παρθενίου του ιστορικού κώδικα της μονής Δουσίκου διασώζεται επίσης ένα άλλο επεισόδιο από τη ζωή του αγίου, που δείχνει την μεγάλη αρετή και φιλανθρωπία του. Κοντά στην Επισκοπή ζούσε ένας φτωχός άνθρωπος που είχε πέντε παιδιά. Είχε ένα πετρώδες χωράφι που δεν μπορούσε λόγω ασθενείας να περιποιηθεί. Ο Άγιος λοιπόν πήγαινε μεσάνυχτα με το φως του φεγγαριού να καθαρίσει το κτήμα, για να αποδώσει καρπόν και να τραφεί η οικογένεια του φτωχού γεωργού. Ο ιδιοκτήτης όταν κατάλαβε ότι κάποιος τον βοηθάει παραφύλαξε κάποιο βράδυ και με έκπληξη διαπίστωσε ότι επρόκειτο για τον επίσκοπό του. Ο Άγιος όμως του «έκαμε δεσμόν»να μη μαρτυρήσει σε κανένα το γεγονός και του υποσχέθηκε ότι αυτός θα βοηθούσε τα παιδιά του.

Το κήρυγμα του αγίου είχε δυο στόχους : Πρώτον να τονώσει την πίστη των ανθρώπων στο Θεό και κατά δεύτερο λόγο να διαφυλάξει ακέραιη και ανόθευτη την ταυτότητα του βασανισμένου ρωμιού. Συνεργάζεται με τους καπεταναίους των Ραδοβυζίων και με τους μοναχούς και λόγιους της περιοχής, για την παιδεία και ανάπτυξη των πνευματικών του παιδιών. Κατά την παράδοση ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός περνώντας από την περιοχή συναντήθηκε με τον Άγιο Παρθένιο και συζήτησαν μαζί τα προβλήματα των υποδούλων στο μοναστήρι της Ροβέλιστας που αποτελούσε κέντρο συνάντησης των αρματωλών και αντίστασης στον κατακτητή. Μάλιστα στο χώρο της μονής λειτουργούσε σχολείο με πλούσια βιβλιοθήκη που δυστυχώς καταστράφηκε από τους Τούρκους.

Η όλη ζωή και παρουσία του αγίου Παρθενίου δεν άφησε ανενόχλητο τον κατακτητή και κατά μια παράδοση ο Άγιος κατεδικάσθη και υπέστη μαρτυρικό θάνατο για να συναριθμηθεί στη χορεία των Οσίων και νέων μαρτύρων Ιεραρχών της εκκλησίας μας. Κατά μιαν άλλη όμως παράδοση εκοιμήθη οσιακώς την 21 ην Ιουλίου 1777 και ενεταφιάσθη πίσω από τι ιερό βήμα του ναού των Αγίων Αναργύρων.

Μετά από περίπου 35 χρόνια από την κοίμησή του οι κάτοικοι του χωριού απεφάσισαν να κάνουν εκταφή, προκειμένου να ενταφιάσουν έναν από τους διαδόχους του, τον επίσκοπο Καλλίνικο. Έτσι την 21 η Ιουλίου 1810 άνοιξαν τον τάφο του. Άρρητη ευωδία πλημμύρισε τον τόπο όλον και παρόλο το ηλιόλουστο της ημέρας, λεπτή βροχή άρχισε να πέφτει από τον ουρανό. Οι κάτοικοι θεώρησαν το γεγονός «σημείο» παρά του Θεού και απόδειξη της αγιότητας του Παρθενίου. Οι κάτοικοι του Βελεντζικού αρνήθηκαν να παραδώσουν τα οστά στους οικείους του και τη διαφορά εκλήθη να διευθετήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Τούτο έκρινε η κάρα να παραμείνει στο Βελεντζικό και τα υπόλοιπα οστά να δοθούν στους οικείους. Στον ιστορικό κώδικα της μονής Δουσίκου αναφέρεται ότι τα λείψανα μοιράστηκαν σε πολλά μέρη. Από αυτά, τμήμα κατέχει η μονή Δουσίκου, η σιαγόνα του αγίου ευρίσκεται στην μονή Γρηγορίου Αγίου Όρους (εδόθη από τον πρώην επίσκοπο Σταγών Αμβρόσιο), μία δε κλείδα του αγίου ευρίσκεται στη λειψανοθήκη του ναού Αγίου Γεωργίου Κωστακιών. Κατά την επανάσταση Ραδοβυζίων στα 1854 εχάθη η παλαιά ακολουθία και η εικόνα του αγίου, η κάρα όμως διεσώθη χάριν της αυταπαρνήσεως του ιερέως του Βελεντζικού και μετεφέρθη στα χωριά του Βάλτου. Το 1939 με τη φροντίδα του ηγουμένου Δουσίκου π. Συμεών Τσαγοπούλου και του διδασκάλου του Βελεντζικού Γεωργίου Βάκκα, συνετέθη από τον π. Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη νέα ακολουθία, η οποία εκδόθηκε με το συναξάρι, το 1971. Ο διδάσκαλος των Τρικάλων Γεώργιος Μηλίτσης το 1991 συνέθεσε παρακλητικό προς τιμήν του αγίου κανόνα. Πολλά και ποικίλα τα θαύματα του Αγίου και μάρτυρες οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι ομολογούν και διακηρύσσουν τις θαυματουργίες που επιτελεί η αγία κάρα Του.

Η μνήμη του εορτάζεται πανηγυρικά στις 21 Ιουλίου.


πηγή:
www.imnartis.gr

16
Αγιολογικά / Ο Όσιος Μαξιμος ο Γραικός
« στις: 28 Αυγούστου, 2007, 11:49:26 πμ »
Ο κατά κόσμο Μιχαήλ Τριβώλης γεννήθηκε περί το 1470 μ.Χ. στην Άρτα. Πλούσιοι και ευσεβείς οι γονείς του, ανήκαν στη χορεία των λογίων που ακολούθησαν τον Θωμά Παλαιολόγο κατά την έξοδο από τον Μυστρά λίγο πριν την πτώση του Δεσποτάτου. Εγκαταστάθηκαν έκτοτε στην Άρτα την οποία βάρυνε η Βυζαντινή παράδοση με τα μνημεία και την ακίβδηλη, χωρίς λατινικές επιδράσεις, ορθοδοξία.

Στα δεκατέσσερά του χρόνια στέλνεται στην Κέρκυρα στον θείο του Δημήτριο Τριβώλη λόγιο, κωδικογράφο και βιβλιόφιλο και στον επιφανή δάσκαλο Ιωάννη Μόσχο προκειμένου να συμπληρώσει την εκπαίδευσή του. Έμεινε εκεί μέχρι τα είκοσί του χρόνια.

Η αγάπη του προς τα γράμματα τον οδηγεί περί το 1492 στη Φλωρεντία. Σπουδάζει πλέον κοντά στον διαπρεπή Έλληνα φιλόλογο της εποχής Ιωάννη Λάσκαρη, Θεολογία Φιλολογία, Ιστορία, Φιλοσοφία, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Φοιτά ακόμη στην Πλατωνική Ακαδημία, όπου διέπρεπε ο Μαρτσίλιο Φιτσίνο.

Στην Βενετία συνδέεται με τον φημισμένο τυπογράφο ΄Αλδο Μανούτιο, τον περίφημο εκδότη των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων. Ιδιαίτερη έλξη ασκούν πάνω του τα κηρύγματα του Δομινικανού μοναχού Σαβοναρόλα, ο οποίος βρίσκει τραγικό θάνατο στη πυρά, εξαιτίας των κηρυγμάτων του σχετικά με τη διαφθορά των συγχρόνων του. Το γεγονός αυτό τον απογοητεύει για την τακτική της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας απέναντι στην ελευθερία της θεολογικής σκέψεως της ανατολής και τον οδηγεί στη μονή Βατοπαιδίου στο Άγιον Όρος. Εκεί και από την ηλικία των 35 ετών επιδίδεται σε συστηματική και βαθιά μελέτη χριστιανών συγγραφέων στην πλούσια βιβλιοθήκη της μονής. Πλάθεται από τη μακρά ορθόδοξη μοναχική, πατερική, και αγιορείτικη παράδοση. Στον Άθωνα δεν έλαβε αξιώματα εξαιτίας της βαθύτατης ταπεινώσεώς του. Συχνά αποδημούσε προς λογίαν υπέρ της μονής, διδάσκοντας και στηρίζοντας τους Ορθοδόξους στην πίστη και προφυλάσσοντας τους από την λατινική προπαγάνδα.

Δέκα χρόνια έμεινε στο Όρος εργασθείς «σωματικώς και πνευματικώς». Το ήθος του και η μόρφωσή του τον κάνουν πολύ γνωστό στον Άγιο Όρος. Αυτό ακριβώς το κύρος που είχε αποκτήσει αποτέλεσε και την αιτία της αποστολής του στη Ρωσία. Το 1515 ο μέγας ηγεμόνας της Μόσχας Βασίλειος Ιβάνοβιτς ζητά από τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Πρώτο του Αγίου Όρους, τον Βατοπαιδινό μοναχό Σάββα προκειμένου να μεταφράσει στα Ρωσικά την Αγία Γραφή τα λειτουργικά βιβλία καθώς και τα πατερικά κείμενα. Αντί του Σάββα, ο οποίος ήταν γέροντας και άρρωστος, επιλέγεται ο Μάξιμος «ως έμπειρος στις θείες Γραφές και επιδέξιος στη ερμηνεία των οιωνδήποτε εκκλησιαστικών κειμένων».

Στη Μόσχα ο Μάξιμος αρχίζει να μεταφράζει και να διορθώνει παλαιά και νέα έργα. Με την ολοκλήρωση του Ψαλτήρος ζητά την έγκριση της επανόδου του στο Όρος αλλά ο μέγας ηγεμών δεν ήταν διατεθειμένος να στερηθεί τις υπηρεσίες μιας σπάνιας για τη Ρωσία της εποχής εκείνης προσωπικότητας. Του αναθέτει λοιπόν συνεχώς και νέες εργασίες. Μεταφράζει τις πράξεις των Αποστόλων, τους Αποστολικούς κανόνες, τους κανόνες των οικουμενικών και τοπικών συνόδων, τις ομιλίες του Ιωάννου του Χρυσοστόμου και πολλά άλλα. Με την πάροδο του χρόνου δημιουργεί στενές σχέσεις με επιφανείς προσωπικότητες, συγχρόνως όμως αρχίζει να δημιουργεί και εχθρούς λόγω των θέσεών του στα προβλήματα της Ρωσικής εκκλησιαστικής και κοινωνικής ζωής. Έλεγχε θαρραλέα με τον προφορικό και γραπτό λόγο τα κακώς κείμενα με αποτέλεσμα ο Μητροπολίτης Δανιήλ να τον καταδικάσει σε φυλάκιση πολλών ετών. Δικάστηκε τον Μάιο του 1525 προεδρεύοντος του Μέγα ηγεμόνα με τον Μητροπολίτη Δανιήλ να εκτελεί χρέη εισαγγελέα. Με χαλκευμένες κατηγορίες για αίρεση, μαγεία, κατάκριση και συνομωσία κατά του ηγεμόνα, κατασκοπεία υπέρ του Τούρκου σουλτάνου και αρκετές άλλες τον καταδικάζουν και σιδηροδέσμιο τον οδηγούν στη μονή Βολοκολάμσκ σε απομόνωση και απαγορεύοντάς του τη Θεία Κοινωνία και την πρόσβαση στα βιβλία του. Επιπλέον υπέστη σκληρά βασανιστήρια. Το 1531 η δίκη του επαναλαμβάνεται με νέες κατηγορίες και ισόβια κάθειρξη αυτή τη φορά. Εγκλείεται στη μονή Οτρότς της πόλεως Τβέρης όπου όμως οι συνθήκες κράτησης καλυτέρευσαν εξ αιτίας του επισκόπου Τβέρης Ακακίου ο οποίος του επιτρέπει πλέον την πρόσβαση στα βιβλία και του δίδει άδεια να γράφει. Ο Άγιος Μάξιμος έμεινε φυλακισμένος για 23 χρόνια. Το 1539 ο ενάρετος Ιωάσαφ διαδέχεται τον Δανιήλ και επιτρέπει στον Άγιο τη Θεία Μετάληψη και την παρακολούθηση της Θείας Λειτουργίας. Παρά τις επιστολές των πατριαρχών Κων/λεως και Αλεξανδρείας η απελευθέρωση και επιστροφή του δεν επετεύχθη.

Τελικώς απελευθερώνεται το 1548 και έρχεται να ζήσει στη μονή Αγίας Τριάδος στο σημερινό Ζαγκόρσκ, έξω από τη Μόσχα. Αποκαμωμένος από το βάρος των δεσμών και τη ζοφερή φυλακή αναπαύεται τελικώς στις 21 Ιανουαρίου του 1556 σε ηλικία 86 περίπου ετών, αφήνοντας πίσω του ένα τεράστιο συγγραφικό έργο, κυρίως στην Ρωσική. Μετά θάνατον η Ρωσική συνείδηση αφυπνίζεται και αντιλαμβάνεται την μέγιστη αδικία απέναντι στον πολύτιμο αυτόν άνδρα. Ο Μάξιμος ήταν ο πρώτος που μαρτύρησε στη Ρωσία υπέρ της ορθόδοξης πίστης και ζωής. Από τα μέσα του ιστ΄ αιώνος συντάσσονται βίοι του Αγίου στα δε τέλη του ιζ΄ αιώνος το όνομά του αναγράφεται στα αγιολόγια των ετήσιων Ρωσικών ημερολογίων, αγιογραφούνται δε και εικόνες του. Στον τάφο του στη Λαύρα του Αγίου Σεργίου αναγείρεται παρεκκλήσιο από τον Μητροπολίτη Μόσχας Πλάτωνα που το 1833 συμπληρώνει ο αρχιμανδρίτης Αντώνιος, ηγούμενος της Λαύρας.

Το έτος 1997 γίνεται η ανακομιδή των λειψάνων του αγίου Μαξίμου. Με την φροντίδα του νυν σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Άρτης κ. Ιγνατίου, το ίδιο έτος, μεταφέρεται από τη Μόσχα τεμάχιο του ιερού λειψάνου στην πόλη της Άρτας, για ευλογία και αγιασμό των πιστών. Το λείψανο εναποτέθηκε σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Άρτης.

Προς τιμή του αγίου στη γενέτειρα πόλη έχει αρχίσει η προετοιμασία, για την ανέγερση λαμπρού ναού στην περιοχή Τρίγωνο, που θα αποτελέσει τον ενοριακό ναό της σημερινής ενορίας των Αγίων Αποστόλων.

Η μνήμη του εορτάζεται πανηγυρικά στις 21 Ιανουαρίου.

ΠΗΓΗ:
www.imnartis.gr

17
Στίχοι τραγουδιών / Μοιάζουμε
« στις: 24 Αυγούστου, 2007, 01:48:25 μμ »
Στίχοι:Ελεάνα Βραχάλη
Μουσική - Τραγούδι: Μιχάλης Χατζηγιάννης
Δίσκος: Μιχάλης Χατζηγιάννης LIVE

Πες μου τι θες δεν κυνηγάω πια σκιές και με τρομάζουν οι αλλαγές
δεν είναι η αγάπη ένα παιχνίδι ασφαλές
Τέτοιες βραδιές μπαίνουμε μέσα σε φωτιές σ’ ένοχες σκέψεις μυστικές
λόγια κουβάρια που τυλίγουν τις καρδιές
Άλλα λέω, άλλα κάνω κι άλλα εννοώ
μια τολμάω να πεθάνω μια σκοτώνω εγώ
Άλλα λες κι εσύ καρδιά μου κι άλλα εννοείς
αν κοιτάξεις  πιο βαθιά μου, μοιάζουμε, θα δεις...
Δύσκολα αφήνεσαι, δίνεις, δε δίνεσαι, ας πλησιάσουμε κι ας μην τρομάζουμε
γίναμε καρδιά μου ίδιοι μες στο ίδιο μας παιχνίδι
μοιάζουμε, πόσο μοιάζουμε...
Τέτοιες βραδιές τι λεν τα βλέφαρά μας πες που ‘ναι γεμάτα αστραπές
δεν έχει η αγάπη μόνο όψεις τρυφερές
Εγωισμοί, δειλές κι αμήχανες σκηνές, δικές μας άμυνες σκληρές
δεν είναι η αγάπη ένα παιχνίδι ασφαλές  
Άλλα λέω, άλλα κάνω κι άλλα εννοώ
μια τολμάω να πεθάνω μια σκοτώνω εγώ
Άλλα λες κι εσύ καρδιά μου κι άλλα εννοείς
αν κοιτάξεις  πιο βαθιά μου, μοιάζουμε, θα δεις...

18
Αγιολογικά / Οι Όσιοι αυτάλερφοι θεοχάρης και Απόστολος
« στις: 23 Αυγούστου, 2007, 02:49:22 μμ »
ΟΙ ΟΣΙΟΙ ΑΥΤΑΔΕΛΦΟΙ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΟΙ ΕΝ ΑΡΤΗ ΑΣΚΗΤΙΚΩΣ ΔΙΑΛΑΜΨΑΝΤΕΣ


Οι όσιοι Θεοχάρης και Απόστολος ήταν γιοι του ευσεβούς ιερέως π. Γεωργίου Ντούϊα, εφημερίου του ιερού ναού της Αγίας Σοφίας Άρτης και της ενάρετης πρεσβυτέρας Φωτεινής. Το ζεύγος είχε και τρίτο γιο ονόματι Κων/νο, τους οποίους μεγάλωσαν «εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου».

Ο μεγαλύτερος γιος Θεοχάρης, που γεννήθηκε γύρω στα 1760, διέθετε μεγάλη έφεση στα γράμματα. Διδάχθηκε τη «θύραθεν σοφία» στην περίφημη τότε σχολή της Άρτας, τη σχολή Μανωλάκη Καστοριώτη. Εκείνη την εποχή δίδασκε και ο μεγάλος δάσκαλος και ιεροψάλτης Δημήτριος Οικονομόπουλος Βενδραμής από το Μεσολλόγγι.

Η δύναμη του λόγου και η πειθώ, του μαθητού ακόμη, Θεοχάρη με την αγία ζωή και τις παραινέσεις, παρακίνησαν αρκετούς από τους συμμαθητές του να γίνουν ιερείς και μοναχοί.

Τον απλό και ακέραιο στη ψυχή Απόστολο, ανέλαβε να εκπαιδεύσει ο ίδιος ο πατέρας τους. Τα δύο αδέλφια είχαν ιδιαίτερη αγάπη και έφεση στην εκκλησιαστική ζωή και με ιδιαίτερη ταπείνωση διακονούσαν τον ιερέα πατέρα τους. Παράλληλα όλη η οικογένεια ήταν ανεξάντλητη πηγή αγάπης και προσφοράς, υλικής και πνευματικής προς τους συνανθρώπους και τους ενορίτες τους.

Με το τέλος των σπουδών τους οι γονείς τους εκοιμήθησαν εν Κυρίω αφήνοντας στα παιδιά τους σημαντική κληρονομιά` την αληθινή και γνήσια πίστη τους, την αγία ζωή τους, και την κατά Θεόν πορεία πάνω στις αξίες της πίστεως και της πατρίδος.

Οι δύο αδελφοί, μετά το θάνατο των γονέων τους απεκατέστησαν τον μικρότερο αδελφό τους, που φρόντισαν να νυμφευθεί και να εγκατασταθεί στο πατρικό τους σπίτι. Οι ίδιοι απεσύρθησαν σε ένα μικρό σπιτάκι κοντά στο ναό Αγίας Σοφίας «απαρνηθέντες τα εγκόσμια». Τα δύο αδέλφια απερίσπαστα πια από τα του κόσμου, ρίχνονται με θάρρος και γενναιότητα σε μεγάλους ασκητικούς αγώνες. Η αδιάλειπτη προσευχή, η μελέτη του λόγου του Θεού, η ολονύκτια στάση, η ψυχοτρόφος νηστεία, η σιωπή και η εγκράτεια, η μετάνοια και η ολόθερμη αγάπη προς τον Θεό, ήταν η καθημερινή τους πράξη και ζωή. Ενώ δεν είχαν μοναχικό σχήμα και δεν είχαν καρεί μοναχοί έκαναν και τηρούσαν με ακρίβεια τον κανόνα του μεγαλόσχημου μοναχού.

Ο Θεοχάρης δίδασκε μέχρι το 1818 στο μικρό εκκλησάκι της Κασσωπίτρας στα παιδιά της πόλης τα πρώτα τους γράμματα. Από αυτόν τον δάσκαλο βγαίνει μαθητής, ο εθνεγέρτης, αρχηγός της φιλικής εταιρείας Νικόλαος Σκουφάς, από το Κομπότι Άρτας. Σημαντικό το έργο του Θεοχάρη και μεγάλη η πνευματική ωφέλεια του Αρτινού λαού από τις θεόπνευστες ομιλίες στον ναό των Αγίων Αναργύρων. Οι δύο αδελφοί αγάπησαν πλήρως τον μονήρη βίο και έγιναν ερασταί της ησυχίας και της προσευχής. Συμπαραστάθηκαν δυναμικά στον δοκιμαζόμενο λαό της Άρτας κατά τις επιδημίες πανώλης στα 1816 και 1823.

Κατά την Μεγάλη Παρασκευή του 1828 και επί Μητροπολίτου Νεοφύτου, ο Θεοχάρης προαισθάνεται το τέλος του. Στην κηδεία του Οσίου συνέβησαν «εξαίσια και μεγάλα θαύματα». Οι τέσσαρες λαμπάδες του νεκροκρέβατου αν και σβηστές άναψαν και άρρητη ευωδία σκόρπισε το άγιο σκηνωμά του. Η ευωδία αυτή πλημμύρισε και το ναό των αγίων Αναργύρων αλλά και το μικρό σπιτάκι που ζούσε ο Άγιος. Κατ\' άλλη μαρτυρία την ώρα της εξοδίου ακολουθίας άναψαν από μόνα τους τα κεριά του πολυελαίου των Αγίων Αναργύρων,θαύμα και πιστοποίηση από τον Θεό της αγίας και φωτεινής ζωής του. Ο Άγιος ενταφιάσθηκε στο κοιμητήριο των Αγίων Αναργύρων. Κατά το 1866 ο ηγούμενος Κορνήλιος ανακαινίζοντας το μονύδριο εύρε κάτω από πλάκα «την χαριτόβρυτον αυτού κάραν πνέουσαν άρρητον ευωδίαν». Σεβάσθηκε όμως την επιθυμίαν του Αγίου και έτσι ο χώρος της ταφής του παραμένει μέχρι και σήμερα, ανέπαφος.

Ο έτερος αδελφός Απόστολος, συνέχισε να ζεί σύμφωνα με τις παρακαταθήκες του αδελφού του συμπαριστάμενος στους πάσχοντες και τα ορφανά. Περί το 1845 παρέδωσε και αυτός το πνεύμα του στον Κύριο, το δε λείψανό του ενταφιάσθηκε στον ιερό ναό Αγίας Σοφίας. Τρείς μέρες μετά τον θάνατο του οσίου Αποστόλου, ευσεβείς γυναίκες πήγαν στον τάφο να ρίξουν νερό και να τον καλλωπίσουν. Έκπληκτες βρέθηκαν μπροστά σε ένα απρόσμενο θέαμα. Βρήκαν «εκφυέν εις το μέσον του τάφου πρωτοφανές θαυμάσιον άνθος εκπέμπον άρρητον ευωδίαν» πράγμα που φανέρωσε εκ Θεού την αγιότητα του οσίου Αποστόλου.

Με τις ενέργειες του αειμνήστου ιερέα π. Σταύρου Παπαχρήστου εφημερίου του ναού της Αγίας Σοφίας καθιερώθηκε η γιορτή τους. Με τις δικές του επίσης ενέργειες ο π. Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης συνέταξε την ιερά ακολουθία των αγίων στα 1940, στο Άγιον Όρος. Τον επόμενο χρόνο, στα 1941, μεγάλη δεσποτική εικόνα φιλοτεχνήθηκε στο Όρος και τοποθετήθηκε στο περίτεχνο ξυλόγλυπτο παλαιό τέμπλο του ναού της Αγίας Σοφίας. Το 1989 ο π. Γεράσιμος, με τις ενέργειες του δικηγόρου Κ. Τσιλιγιάννη, συνέταξε παρακλητικό κανόνα και χαιρετισμούς στους οσίους.

Η μνήμη τους πλέον τελείται πάνδημα και μεγαλόπρεπα την Τετάρτη του Πάσχα στον ιερό ναό Αγίας Σοφίας Άρτης και η εικονογράφησή τους κοσμεί πολλούς ναούς της πόλεως.


Πηγή:
www.imnartis.gr

19
Στίχοι τραγουδιών / Για σένα
« στις: 23 Αυγούστου, 2007, 01:39:06 μμ »
Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Μουσική - Τραγούδι: Μιχάλης Χατζηγιάννης
Δίσκος: Ακατάλληλη Σκηνή



Κι αν γίναν πολλά, εγώ έχω κι άλλη αντοχή
κι αν είδα πολλά, βλέπω και άλλη μια αρχή
αν, όπως κι αν ζεις, κάτι σου λείπει απ’ τη ζωή
κάτι σε κουράζει πολύ
κι ίσως στο βάθος σ’ εξαντλεί
εγώ το έχω φανταστεί...
Άσε με λοιπόν να δούμε αν μπορώ τη διάθεσή σου να φτιάξω
για το λόγο αυτό για σένα τραγουδώ όσα δεν μπορώ να φωνάξω
Μ’ ένα τρυφερό τραγούδι σαν κι αυτό τη διάθεσή σου ν’ αλλάξω.
Ν’ ανεβείς ψηλά, να γελάς συχνά.
Να τολμάς ξανά, να ζεις...
Κι αν όπως κι εσύ, δεν ξέρω πώς να αισθανθώ
κι αν ψάχνω να βρω, πώς να χαρείς για να χαρώ
κι αν θέλω να δεις τον ουρανό που βλέπω εγώ
πρέπει να σου πω σ’ αγαπώ
κι είναι η αγάπη μου βουνό
κρυμμένη μέσα μου καιρό
 Άσε με λοιπόν να δούμε αν μπορώ τη διάθεσή σου να φτιάξω
για το λόγο αυτό για σένα τραγουδώ όσα δεν μπορώ να φωνάξω
Μ’ ένα τρυφερό τραγούδι σαν κι αυτό τη διάθεσή σου ν’ αλλάξω.
Ν’ ανεβείς ψηλά, να γελάς συχνά.
Να τολμάς ξανά, να ζεις...

20
Στίχοι τραγουδιών / Λάβα
« στις: 22 Αυγούστου, 2007, 12:51:59 μμ »
Λάβα
(Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Μουσική Ν. Αντύπας, Στίχοι Λ. Νικολακοπούλου, από το δίσκο «Σαν Ηφαίστειο που ξυπνά»)

Σαν ηφαίστειο που ξυπνά απ’  όνειρο βαθύ
Κι ό,τι φτιάχνει τα βουνά κλαίει να γεννηθεί
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά εφτά γενιές σβηστό
Λάβα μου, λάβα μου αίμα μου ζεστό.
Κάτι λίγοι συγγενείς ξαδέρφια μακρινά
Πες μου αν έμεινε κανείς για μας τα πετεινά.
Κάτι λίγοι συγγενείς στα έγκατα του νου,
Λάβα μου, λάβα μου, σώμα τ’  ουρανού!
Εγώ το φως μετάλαβα κι εκεί σε πάει η καρδιά συνήθως
Υπ’  όψιν μου δεν τα \'λαβα του κόσμου τα χλωμά κατάλαβα.
Εγώ το φως μετάλαβα κι αντέχω τη φωτιά στο στήθος
Υπ’  όψιν μου δεν τα \'λαβα του κόσμου τα χλωμά κατάλαβα.
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά απ’  όνειρο βαθύ
Κι ό,τι φτιάχνει τα βουνά κλαίει να γεννηθεί
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά εφτά γενιές σβηστό
Λάβα μου, λάβα μου, δάκρυ από Χριστό.
Εγώ με λάβα τα ’λαβα αυτά που λέει κρυφά το πλήθος
Κι ας μοιάζαν θεοπάλαβα τα αχ των ζωντανών κατάλαβα!

21
Αγιολογικά / Η Αγία Θεοδώρα η Βασίλισσα της Άρτης
« στις: 13 Αυγούστου, 2007, 01:08:51 πμ »
Η Αγία Θεοδώρα υπήρξε γόνος της επιφανούς οικογενείας του Ιωάννου Πετραλύφα, σεβαστοκράτορος και διοικητού της Θεσσαλίας και Μακεδονίας. Γεννήθηκε περί το 1210 και ανατράφηκε από τους εναρέτους και ευλαβείς γονείς της «εν παιδεία και νουθεσία κυρίου», οι οποίοι απετέλεσαν και δυνατό προς μίμηση παράδειγμα, λόγω της φιλανθρωπίας και του ταπεινού τους φρονήματος.

Με τον θάνατο του πατέρας της και ενόσω ήταν ακόμη σε μικρή ηλικία , ο Δούκας της Ηπείρου Θεόδωρος ανέλαβε την προστασία της. Τον Θεόδωρο όμως νικηθέντα από τους Βούλγαρους, διαδέχεται ο ανεψιός του Μιχαήλ Β` γιος του δολοφονηθέντος Μιχαήλ Α` Κομνηνού. Μεταβαίνοντας από τα Σέρβια Κοζάνης ο Μιχαήλ, συναντά την Θεοδώρα, εντυπωσιάζεται μαζί της και έρχονται σε γάμου κοινωνία περί το 1230. Εγκαθίστανται στην Άρτα, την πρωτεύουσα του κράτους. Ενόσω ο Μιχαήλ, φιλόδοξος και ισχυρή προσωπικότης, φροντίζει για την εδραίωση και εξάπλωση του κράτους, η Θεοδώρα αναδεικνύεται πρώτη κυρία του Δεσποτάτου. Αλλά στην μεγάλη και ένδοξη αυτή θέση, κατά τον βιογράφο της μοναχό Ιώβ «ου παρεσύρη τη δόξη, ουχ εάλω τη νεότητι ούτε μην προς τρυφάς οίδε κατασπαταλάν, αλλ\' ουδέ τω της αρχής όγκω επήρθη` τω θεώ δε μάλλον έγνω προσκείσθαι και αρετής επιμελείσθαι, σωφρόνως ζήσαι, ταπεινοφροσύνην ασπαζομένη, αοργησίαν, αγάπην, πραότητα, συμπάθειαν τε και ελεημοσύνην, ως άλλος, ουδείς κατορθούσα και τον Θεόν ολοψύχως δια παντός θεραπεύουσα».

Οι ευτυχισμένες στιγμές της ζωής του ζευγαριού όμως έμμελε να τελειώσουν καθώς ο σύζυγος, παρασυρθείς από την Αρτινή αρχόντισσα Γαγγρινή, αισθάνεται μίσος πλέον για τη Θεοδώρα. Αναγκάζεται λοιπόν η κατοπινή Αγία, να εγκαταλείψει τα ανάκτορα και εν πτωχεία να περιφέρεται μαζί με τον πρωτότοκο γυιό της Νικηφόρο, προκειμένου να αποφύγει τη μανία του ανδρός της. Με προσευχή και ελπίδα στο Θεό βρίσκει λίγη παρηγοριά από τον ιερέα της Πρένιστας , στον ορεινό όγκο της Άρτας.

Εν τω μεταξύ οι άρχοντες της Άρτας αγανακτισμένοι από την έκλυτη ζωή του Μιχαήλ, εκδιώκουν από τα ανάκτορα τη Γαγγρινή και συνετισθέντος πλέον και του Μιχαήλ καλείται η Θεοδώρα κοντά του.

Νέα ζωή ξαναρχίζει για το βασιλικό ζευγάρι με έργα μετανοίας από τον Μιχαήλ και φιλανθρωπίας για τη Θεοδώρα, με απόφαση αγιότητος δι\' αμφοτέρους. Η πόλη της Άρτης λαμπρύνεται με έργα πίστης ναούς και μοναστήρια καθώς και φιλανθρωπικά έργα για τον αγαπητό λαό της Θεοδώρας .Άλλα τέσσαρα τέκνα έρχονται εν τω μεταξύ στη ζωή, ο Ιωάννης, ο Δημήτριος, η Ελένη και η Άννα, ζωή που κυλά πλέον μέσα στη χάρη του Θεού.

Σαράντα χρόνια έγγαμου βίου παρήλθαν και μετά τον θάνατο του Μιχαήλ η Θεοδώρα περιβάλλεται το μοναχικό σχήμα, ζώντας για μια δεκαετία ως μοναχή στη μονή του Αγίου Γεωργίου, που κατά παράδοση ίδρυσε η ίδια. Κατά τον βιογράφο της, για το διάστημα αυτό της ζωής της «προσετίθει δε και τω βίω,τοις πόνοις εαυτήν εκγυμνάζουσα και των αρετών καρπών επαύξουσα, αγρυπνίαις και στάσεσι παννύχοις σχολάζουσα, ψαλμοίς και ύμνοις προσομιλούσα, το σώμα νηστείαις κατατήκουσα και πάσαις ταις αδελφαίς αρραθύμως δουλεύουσα, αδικουμένων προϊσταμένη, ορφανών και χηρών αντιλαμβανομένη, πτωχοίς επικυρούσα, θλιβουμένους παραμυθουμένη, και πάσι γενομένη τα πάντα εν ταπεινώσει καρδίας ».

Εκοιμήθη πιθανόν το 1280 σε ηλικία 70 εών και ετάφη στον νάρθηκα του ναού του Αγίου Γεωργίου (σημερινός ναός της Αγίας Θεοδώρας).

Πολλά τα θαύματα της Αγίας από τότε έως σήμερον και μεγάλη η δόξα της «επί γής και εν ουρανω» .

Η μνήμη της τιμάται πανηγυρικά στις 11 Μαρτίου.

Η ΘΕΟΔΩΡΑ ΩΣ ΣΥΖΥΓΟΣ

Η Αγία μέσα στις δόξες και την καλοπέραση των ανακτόρων δεν παρασύρθηκε, αλλά και μέσα στη φουρτουνιασμένη συζυγική και οικογενειακή της ζωή η Θεοδώρα δεν λιγοψύχησε.

Στην αυθαιρεσία του συζύγου της αντέταξε την υπομονή της και το ταπεινό της φρόνημα.

Στο σκοτάδι της φιληδονίας του συζύγου της πρόβαλε τη λαμπρότητα της εγκράτειας και των αρετών της.

Στις συκοφαντίες και τον διωγμό της από τα ανάκτορα λαμπρύνθηκε με τη σιωπή της και την εκούσια μόνωσή της.

Η ελπίδα της ήταν στον ουρανό και όχι στη γη. Και δικαιώθηκε .Και επί γης και εν ουρανώ. Ξαναγύρισε πανηγυρικά στα ανάκτορα του Δεσποτάτου ως η μόνη κυρία και βασίλισσα και θρονιάστηκε στις καρδιές όλου του λαού της ως πρότυπο αρετής και αγιότητας μέχρι σήμερα.

ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΜΙΔΗΣ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ

Κάθε χρόνο την επομένη Κυριακή της εορτής των Αγίων Πάντων, η τοπική εκκλησία εορτάζει κατά παράδοση την μνήμη της Ανακομιδής των λειψάνων της Αγίας Θεοδώρας.

Επειδή πολλοί αμφισβητούσαν την ύπαρξη των λειψάνων της Αγίας και υπεστήριζαν ότι εκλάπησαν από τους Φράγκους, ο τότε Μητροπολίτης Άρτης Σεραφείμ Βυζάντιος έδωσε εντολή να ανοιχτεί ο τάφος της. Έτσι στις 20 Μαρτίου 1873 ημέρα Τρίτη και περί ώρας 1.30 πρωινής, αφού έψαλλαν την παράκληση της Αγίας ο ιερός κλήρος, ο ευσεβής λαός, οι πρόκριτοι της Άρτας και οι πρόξενοι της Ρωσίας και της ελεύθερης Ελλάδας, με επικεφαλής τον Αρχιμανδρίτη Στέφανο Κλεόμβροτο (του Μητροπολίτου Σεραφείμ ευρισκομένου εν Κωνσταντινουπόλει), άνοιξαν τον τάφο και μετά πολλής ευλαβείας συνέλεξαν τα ιερά και ευωδιάζοντα λείψανα της Αγίας. Αφού τα τοποθέτησαν σε ξύλινη λάρνακα, τα άφησαν για προσκύνημα στην ωραία πύλη του ναού και συνέχισαν την ολονύκτια αγρυπνία προς τιμήν της και δοξολογία για την μεγάλη δωρεά των λειψάνων της. Έκτοτε τα χαριτόβρυτα λείψανα της Αγίας ανεδείχθησαν πηγή πολλών και μέγιστων θαυμάτων έως τις μέρες μας.

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ

Ήχος γ΄

Των βασιλίδων το κλέος, ασκητριών τε αγλάϊσμα, της Ακαρνανίας το εύχος και ιαμάτων ρείθρον ακένωτον` των λυπουμένων και πτωχών την προστάτιν, την ακτίνος δίκην την Αιτωλίαν πάσαν καταφωτίζουσαν` επώνυμον την όντως δωρεών των του Θεού, την πάνσεπτον και οσίαν Θεοδώραν την Βασίλισσαν, δεύτε οι Αρταίοι πάντες πιστώς συνελθόντες ύμνοις τιμήσωμεν` αυτή γαρ αενάως υπέρ ημών ου παύει πρεσβεύουσα.
   

ΠΗΓΗ:
www.imnartis.gr

Σελίδες: [1]