Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Αρτέμης

Σελίδες: [1] 2 3 ... 5
1
Καλό κουράγιο στις απαντήσεις Μάξιμε, αν και ξέρουμε ότι όταν ο άλλος είναι τυφλωμένος δεν παραδέχεται τίποτε.

2
Τον φάγανε τον άνθρωπο κ. Σταύρο;;;

3
Περί παντός Θεολογικού επιστητού / Νεοβαρλααμισμός...
« στις: 25 Ιανουαρίου, 2011, 03:58:04 μμ »
Παράθεση από: ΙΩΑΝΝΗΣ
[font face=Times New Romanl][font size=3]
      ΚΑΙΡΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΝΕΩΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΤΩΝ

                                                                                                                            =========
             Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΕΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ κ. ΙΓΝΑΤΙΟ


http://4.bp.blogspot.com/_Wmjx0fTPSss/TMGxVkS6SSI/AAAAAAAAHjo/lFVsf2O7S3Y/s1600/6249_normal.jpg

(ΑΦΟΡΑ ΟΜΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΜΕΛΕΤΙΟ, ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ (ΣΑΒΒΑΤΟ), ΔΑΝΙΗΛ ΠΟΥΡΤΣΟΥΚΛΗ, ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ, ΤΟΝ π. ΘΕΟΔΟΣΙΟ ΜΑΡΤΖΟΥΧΟ, ΤΟΝ ΠΑΠΑ- ΚΩΣΤΑ ΜΠΕΗ, ΤΟΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΘΕΡΜΟ, ΤΟΝ π. ΓΕΩΡΓΙΟ ΜΠΑΣΟΥΔΗ, ΤΟΝ κ. ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ, ΩΣ ΜΗ ΟΦΕΙΛΑΝ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ.)



Είναι γνωστό, Σεβασμιώτατε, πως είσθε ένας εκ των θερμότερων υποστηρικτών της λεγομένης «λειτουργικής ανανέωσης», δηλαδή υπέρ της μεταφράσεως λειτουργικών κειμένων και ευχών από το πρωτότυπο στην δημοτική. Και το αποδεικνύετε μάλιστα στην πράξη, καθότι έχετε καθιερώσει σε ορισμένες περιπτώσεις να διαβάζονται, ακόμη και από εσάς τον ίδιο ευχές του γάμου π.χ. στην δημοτική, παραβιάζοντας σχετική οδηγία της Ιεράς Συνόδου, η οποία απαγορεύει την μετάφραση οποιασδήποτε λειτουργικής ή άλλης πράξεως.

Σας το λέμε λοιπόν ρητά και κατηγορηματικά, προτού ακόμη προχωρήσουμε σε περαιτέρω ανάλυση για το θέμα, πως αν συνεχίσετε να αναγινώσκετε εσείς ή άλλος ιερεύς της Μητροπόλεως, ευχές ή λειτουργικά κείμενα στην δημοτική, θα αποχωρούμε ευθύς αμέσως από τους Ναούς, εις ένδειξιν διαμαρτυρίας. Το θέμα δεν είναι τόσο η παραβίαση μιας αποφάσεως (την από 14/4/2010 ) της Συνόδου (που ασφαλώς και είναι θέμα), αλλά βαθύτερο, καθότι με την κίνησή σας αυτή αμφισβητείτε το σύνολο της λειτουργικής παραδόσεως, με το ευτελές επιχείρημα, πως οι νέοι δεν κατανοούν τη Θ.Λ. κτλ. Στο σημείο αυτό Σεβασμιώτατε όμως θα πρέπει να μας εξηγήσετε, πως αντιλαμβάνεστε τη συμμετοχή των πιστών στη Θ.Λ.: είναι μέθεξη (=επικοινωνία καρδιακή με το Θεό) ή λογική κατανόηση; Διότι αν ισχύει το πρώτο τότε οι μεταφράσεις είναι παντελώς περιττές. Αν ισχύει το δεύτερο, τότε οδηγούμαστε σε έναν φιλοσοφικό χριστιανισμό, στηριγμένο στον ορθό λόγο και τη νοησαρχία, ο οποίος ικανοποιεί μερικώς την ανθρώπινη περιέργεια, δίνοντας -το πολύ- απαντήσεις σε διάφορα θέματα καθημερινότητας ή διατυπώνοντας κανόνες «καλής» συμπεριφοράς (ηθικισμός, καθηκοντολογία), και άρα ανατρέπεται εκ βάθρων όλη η Ορθόδοξη Θεολογία, όπως αυτή εκφράστηκε από τον κορυφαίο Θεολόγο της δευτέρας χιλιετίας, Άγιο Γρηγόριο Παλαμά, και η οποία σε αδρές γραμμές έχει τη βάση της στην νοερά προσευχή και την άσκηση, που οδηγούν στην κάθαρση απ’ τα πάθη, και εν τέλει στο κατά Χάριν φωτισμό που αναβιβάζει στην ανώτερη βαθμίδα τελειώσεως, τη Θεοπτία.

Μια λογική προσέγγιση συνιστά έλλειμα αληθινής Ορθόδοξης Θεολογίας, καθότι όπως αναφέρει και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, αυτού του είδους η θεολογία είναι καθαρά επιφανειακή, και στηρίζεται στην πρακτική ωφελιμότητα. Φυσικά λοιπόν, και δεν ισχύει αυτή η θεωρία της λογικής κατανόησης, καθότι οι Ορθόδοξοι θεολογούν «αλιευτικώς» και όχι «αριστοτελικώς», όπως σημειώνει με έμφαση ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Ο Θεός, Σεβασμιώτατε, δεν ανακαλύπτεται με την λογική, αν κατανοούμε ή όχι διανοητικά τα κείμενα, αλλά ο Θεός αποκαλύπτεται σε κάθε ταπεινή και καλοπροαίρετη ψυχή και εν συνεχεία η λογική διατυπώνει, κατά το δυνατόν, αυτή την Αποκάλυψη.

Είμαστε λοιπόν πέρα για πέρα αρνητικοί σε όλες αυτές τις επιπόλαιες ενέργειές σας, επιπρόσθετα διότι και όλοι οι σύγχρονοι Άγιοι του καιρού μας, ήσαν και εκείνοι σφόδρα αντίθετοι με τις λειτουργικές μεταφράσεις. Ο γέροντας Παϊσιος, ο γέροντας Πορφύριος, ο γέροντας Σωφρόνιος, ο π. Ιάκωβος Τσαλίκης, ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος κ.α., ουδέποτε συναίνεσαν σε τούτο το εγχείρημα, και αυτό διότι εγνώριζαν καλύτερα από όλους μας ως Θεόπτες που ήσαν, ότι η γλώσσα που χρησιμοποιεί επί τόσους αιώνες η Εκκλησία μας στη Λατρεία είναι η καλύτερη για να αποδώσει τα λειτουργικά κείμενα λόγω της ιεροπρέπειας, της ακρίβειας και της λογικότητός της.

Όπως εξηγεί πολύ ωραία ο καθηγητής-φιλόλογος Φώτης Σχοινάς, «η όποια μετάφραση θα προδώσει δραματικά τη νοηματική εμβέλεια του πρωτοτύπου και θα δυσχεράνει σε μεγάλο βαθμό τη διανοητική κατανόησή της, αντί να τη διευκολύνει. Οι λόγοι είναι πολλοί: η δημοτική υστερεί σε εκφραστικές δυνατότητες σε σχέση με τον αρχαίο ελληνικό λόγο. Αδυνατεί επίσης να αποδώσει με την ίδια νοηματική πυκνότητα τις μετοχές και τα απαρέμφατα, όπως και τις λεπτές εννοιολογικές αποχρώσεις των εμπρόθετων προσδιορισμών». Αυτό έχει ως άμεσο κίνδυνο την πιθανή κακοποίηση και παρερμηνεία των δογματικών εκφράσεων και άρα την εμφάνιση νέων αιρέσεων.

Παρόμοια είναι και η θέσις του πασίγνωστου καθηγητού γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη, πως δηλαδή η Θ.Λ. πρέπει να τελείται στην γλώσσα του πρωτοτύπου, «...γιατί οι λέξεις στο πέρασμα από τη μια γλώσσα στην άλλη γλώσσα χάνουν σε σημαντικό βαθμό το σημασιολογικό τους περιεχόμενο και το βιωματικό τους φορτίο, στοιχεία απαραίτητα στον μυστηριακό χαρακτήρα της Θ.Λ.».

Ποιός ο λόγος λοιπόν Σεβασμιώτατε που επιμένετε τόσο; Γιατί συντάσεστε σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα με τις δυνάμεις του αφελληνισμού, οι οποίες κάθε μορφή υγιούς αντίστασης την χαρακτηρίζουν ως εθνικισμό και ρατσισμό; Ισχυρίζεστε με αρκετή δόση λαϊκισμού, κατά την ταπεινή μας γνώμη, ότι «αν ερχόταν σήμερα ο Χριστός θα μιλούσε την γλώσσα των νέων» Δηλαδή; Μήπως θα μιλούσε στην «αργκό», ή τα περίφημα «γκρικλις» (greeklish); Αστεία πράγματα! Πρώτα απ’ όλα ο Χριστός είναι διαρκώς παρών, Σεβασμιώτατε, και είναι Εκείνος που μέσα απ’ την ανθρώπινη ιστορία επέλεξε σε ποιά γλώσσα θα γραφεί το Ευαγγέλιο, και αυτή δεν ήσαν άλλη από την Ελληνική γλώσσα. Έτσι κατ’ αυτόν τον τρόπο, το πιο τέλειο βιβλίο γράφτηκε, κατά παραχώρηση Θεού στην πιο τέλεια γλώσσα που εμπνεύστηκε η ανθρωπίνη διάνοια. Ετούτη τη γλώσσα, εμείς οι Νεοέλληνες δεν έχουμε δικαίωμα να την ξεριζώσουμε και να την πετάξουμε, απλούστατα διότι είναι η πολύτιμη κληρονομιά μας, είναι η δική μας γλώσσα! Εμείς δεν είμαστε ούτε Σλάβοι, ούτε κάποιο άλλο γένος. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να μεταφράσουμε την ίδια μας τη γλώσσα

Σεβασμιώτατε; Εδώ οι περισσότεροι εκ των νέων ανθρώπων, και μάλιστα από την παιδική τους ηλικία, μυσταγωγούνται σε ξενόγλωσσα ακούσματα, χωρίς να κατανοούν ούτε τους στίχους, όπως επισημαίνει λίαν ευστόχως σε ποιμαντορική ανακοίνωσή του, επί του θέματος, ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Μήπως αυτό σας λέει κάτι Σεβασμιώτατε, «για την γλώσσα που (δήθεν) δεν κατανοούν οι νέοι μας;». Διότι αποδεικνύεται περίτρανα, πως οι νέοι αυτό που «γουστάρουν» να ακούσουν, θα το ακούσουν με τις ώρες κι ας μην καταλαβαίνουν «γρί». Αν πάντως πάλι ενδιαφέρεστε τόσο πολύ να κατανοούμε (και με τη λογική) τα ιερά κείμενα, η λύση δεν είναι να καταργήσετε την πρωτότυπη λειτουργική γλώσσα (πονάει χέρι-κόψει χέρι), αλλά θα μπορούσατε κάλλιστα ως Μητρόπολη να οργανώσετε τμήματα φροντιστηριακού τύπου σε διάφορες ενορίες, στις οποίες θα διδάσκετε στη νεολαία η γλώσσα του Ευαγγελίου, θα μπορούσαν να επανασυσταθούν με λίγα λόγια σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διάγουμε κάτι σαν «κρυφά σχολειά», όπως έκαναν κατά την Τουρκοκρατία και οι Άγιοι Κολλυβάδες Πατέρες, όταν και τότε κινδύνευε να ξεριζωθεί η γλώσσα.

Επιπλέον μία ακόμη λύση στο πρόβλημα όπως επισημαίνει σε πρόσφατη συνεντευξή του γύρω από το θέμα, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, είναι και το κήρυγμα. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει το κήρυγμα. Για να εξηγεί ο ποιμήν τα υψηλά θεολογικά νοήματα που τυχόν δεν γίνονται κατανοητά και να κατηχεί γενικότερα το χριστιανικό ποίμνιο.

Ο Χριστός λοιπόν δεν χρειάζεται ανανέωση Σεβασμιώτατε, αλλά μάλλον οι Χριστιανοί (κλήρος και λαός) χρειάζεται να αναγεννηθούν και να αφήσουν κατά μέρος την (ψευτο)προοδευτικότητα που οδηγεί στην κατεδαφιστικότητα. Η Παράδοση δεν πάλιωσε, οι Χριστιανοί μαράζωσαν.

Όπως άλλωστε διερωτούνταν και ο σπουδαίος γέροντας του καιρού μας, ο μακαριστός π. Αθανάσιος Μυτηληναίος, «είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί ένας θησαυρός; Είναι δυνατόν ένας θησαυρός να θεωρηθεί πολύς και βαρύς; Είναι δυνατόν να ισχυριστεί κανείς πως ένας θησαυρός πάλιωσε;». [/fonts][/fontf]
Στην παραπάνω (ανώνυμη) επιστολή απάντησε ο Σύνδεσμος Νέων της Ι. Μ. Δημητριάδος την οποία και υπόγραψαν αρκετά μέλη (μεταξύ των οποίων και εγώ). Για να δούμε λίγο και την άλλη πλευρά στο θέμα αυτό.http://www.imd.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=1566&catid=58&Itemid=345&lang=el_GR.UTF-8%2C+el_GR.U

4
Για να καταλάβω ρε παιδιά, ο Αρτέμιος τι αξίωμα έχει στην Σερβική Εκκλησία?

5
Περί παντός Θεολογικού επιστητού / Νεοβαρλααμισμός...
« στις: 24 Οκτωβρίου, 2010, 04:51:56 μμ »
Τι να σου πω ρε Γιάννη, πάλι στα ίδια ερχόμαστε. Στο κείμενο μου τόνισα ότι η μετάφραση έγινε σε αναγνώσματα-ευχές και όχι σε ψαλμούς. Για μένα είναι πολύ ρηχό το παράδειγμα του \'Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε\' ώστε να μην μεταφράσουμε. Εννοείται ότι αυτούς τους ψαλμούς δεν θα τους μεταφράσουμε. Όσον αφορά την γλώσσα που μιλούσε ο Χριστός όταν ζούσε είναι σίγουρο ότι μιλούσε ελληνικά? Τέλος, το παράδειγμα που αναφέρει ο αρχιεπίσκοπος Κρήτης ότι συνάντησε κάποιον και του είπε αυτά τα λόγια σχετικά με την γλώσσα δεν μου φαίνεται και πολύ πειστικό ώστε να ασπαστώ πλήρως την άποψη του. Στην Θεία Λειτουργία αναφέρεται η φράση \'λογική και αναίμακτη λατρεία\', δηλαδή η λατρεία περιέχει και τον λόγο το οποίο προυποθέτει κατανόηση του. Δεν είναι κάτι μαγικό που νοιώθεις επειδή είσαι μέσα στον ναό.

6
Περί παντός Θεολογικού επιστητού / Νεοβαρλααμισμός...
« στις: 23 Οκτωβρίου, 2010, 06:23:58 μμ »
Ερώτηση Νο1: Γιατί δεν διαβάζουν οι Ορθόδοξοι άλλων χωρών τα κείμενα στα αρχαία ελληνικά αλλά στην δικιά τους,σύγχρονη γλώσσα?Αφού το θέμα δεν είναι να κατανοήσουν αλλά να βιώσουν.
Ερώτηση Νο2:Την Παλαιά Διαθήκη γιατί δεν την αφήσαμε στα εβραικά που ήταν γραμμένη?
Ερώτηση Νο3:Γιατί να κυκλοφορει η Καινή Διαθήκη μεταφρασμένη?

Χωρίς να θέλω να εμπαίξω κανέναν με τα παραπάνω ερωτήματα, διαφωνώ εν μέρει με την ανακοίνωση. Συμφωνώ ότι οι ψαλμοί για λόγους πρακτικούς και αισθητικούς θα πρέπει να παραμείνουν στην γλώσσα που γράφτηκαν.
Όμως απ\'ότι ξέρω,επειδή μένω στο Βόλο, τα κείμενα που διαβάζονται στα νέα ελληνικά αφορούν αναγνώσματα και όχι ψαλμούς. Π.χ κάποιες προφητείες που διαβάζονται την Μεγάλη Βδομάδα, ειδικές ευχές (π.χ του γάμου) οι οποίες ακριβώς είναι ειδικές επειδή αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα και περιέχουν ειδική αναφορά. Γι\'αυτο εξάλλου και συντάχθηκαν έτσι ώστε να καταλάβουμε ότι κάθε δραστηριότητα της ζωής μας πρέπει να έχει αναφορά στον Κύριο. Και φυσικά το περιεχόμενο της κάθε ευχής απευθύνεται στα αυτιά μας ώστε να το κατανοήσουμε. Χωρίς εξωτερικό ερέθισμα η ψυχή δεν μπορεί να αναζητήσει τον Δημιουργό. Αν ήταν έτσι, ας κάνουμε όπως οι προτεστάντες όπου κλείνουν τα μάτια, έρχονται σε \'έκσταση\' και φωνάζουν ότι βίωσαν την παρουσία του Αγίου Πνεύματος...Χωρίς ευχές ,χωρίς τίποτε.
Ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι υπέρμαχος της μετάφρασης, απλά καλό θα ήταν πριν μιλήσουμε, να μελετήσουμε το θέμα και ας δούμε τα κίνητρα του εκάστοτε μητροπολίτη ο οποίος προβαίνει σε τετοιες ενέργειες.
Οι νέοι που συνέταξαν την παραπάνω επιστολή με το να απειλούν ότι θα αποχωρήσουν από την Θεία Λειτουργία τι καταφέρνουν? Την ψυχή τους ζημιώνουν. Αν ήταν θέμα δόγματος και πίστης θα συμφωνούσα μαζί τους. Αλλά δεν νομίζω να τίθεται τέτοιο θέμα.
Και ένα άλλο ερώτημα που με απασχολή σχετικά με την Παράδοση:
2000 χρόνια τώρα, η Παράδοση έιναι η ίδια ή κατά την διάρκεια των αιώνων προστίθοταν ή αφαιρούνταν στοιχεία ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες? Γιατί λοιπόν και στις μέρες μας να μην γίνει έτσι?
Απ\' τα λίγα που ξέρω η Παράδοση είναι συνυφασμένη με την εμπειρία του σώματος της Εκκλησίας στο πέρασμα των αιώνων. Αυτή η εμπειρία του σώματος της Εκκλησίας είναι που ορίζει τι είναι ωφέλιμο και ποιος είναι ο τρόπος αντιμετώπισης των διαφόρων καταστάσεων.
Αν στις μέρες μας κριθεί αναγκαία η ανάγνωση κάποιων μεταφρασμένων κειμένων κατά την διάρκεια των ακολουθιών θα πρέπει να εξεταστεί από το σώμα της Εκκλησίας και όχι να απορριφθεί εκ προοιμίου δήθεν λόγω παρέκλισης από την Παράδοσης.

7
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!Ωραίο βίντεο Μάριε!Κατά τ\'άλλα είμαστε για κλάματα...

8
Αλαλούμ! Με τον Χάρρυ Κλυνν!

9
Που είναι οι λεύκες?οεο?

10
Παράθεση από: panagiota k giannis
Sοrry αλλα αφου εισαι ασχετος με τα δογματικα κ δεν ξερεις την συμβολη του πατρος Ρωμανιδη στην θεολογια που μεγαλοι σημερινοι θεολογοι οπως ο πατηρ Μεταλληνος  θεωρουν οτι την θεολογια πρεπει να την χωριζουμε σε εποχη προ Ρωμανιδη (εποχη πριν του \'60)και εποχη μετα Ρωμανιδη καθως αυτος επανεφερε την πατερικη παραδοση(πριν ουσιαστικα ειμασταν κατ\'ονομα ορθοδοξοι κατ\'ουσιαν ομως αιρετικοι......)οποτε μην κατηγορεις αγνωστως!!!και ειναι εμμονη και κομπλεξ να μιλαμε για ανθρωπους που επανεφεραν στο προσκηνιο τα λεγομενα του Αγιου Γρηγοριου του Παλαμα, του Αγιου Συμεων του νεου Θεολογου και γενικοτερα των Νηπτικων Πατερων της εκκλησιας;;;;;;;;;και απο την στιγμη που κατηγορειτε  κιολας και κατα την γνωμη μου αδικως(και αυτο δεν το λεω ελαφρα τη καρδια μπορω να το αποδειξω);;;;
Παναγιώτα καταρχάς δεν κατηγόρησα κανέναν. Απλά έθεσα έναν προβληματισμό σχετικά με την στάση του Ιωάννη ως προς το έργο του π.Ρωμανίδη καθώς μου φάνηκε η στάση λες και τον έχουμε βάλει στην γωνία και αυτός συνέχεια απολογείται. Δεύτερον, με το να ξέρεις τις εποχές της θεολογίας και την συμβολή του καθενός σε αυτές (και μόνο) ούτε καλύτερος χριστιανός γίνεσαι ούτε σώζεις την ψυχή σου, απλά ετοιμάζεις μια πολύ καλή πτυχιακή εργασία και παίρνεις πτυχίο. Φυσικά και είναι καθήκον όλων μας να γνωρίζουμε σε τι πιστεύουμε και για ποιο λόγο αλλά μόνο εφ\'όσον αυτό γίνεται πράξη, αλλιώς καταντάει εγκυκλοπαιδική γνώση. Οπότε ας αφήσουμε τις υψηλές θεολογίες και ας κοιτάξουμε γύρω μας. Καλό βράδυ σε όλους!

11
Ημερολόγιο καθημερινότητας / Γεωγραφία
« στις: 09 Ιουλίου, 2010, 12:18:36 πμ »
Και αυτός ο μικρός δεν πάει πίσω!


12
Φίλε Ιωάννη, αν και είμαι ολίγον τι άσχετος με τα δογματικά και γενικά με την θεολογία, καταλαβαίνω ότι σε έχει πιάσει ένα αρρωστημένο κόλλημα με τον π.Ρωμανίδη το οποίο φοβάμαι ότι εξελίσεται σε προσωπολατρεία. Το να τονίζεις και να αναφέρεις συνέχεια την συμβολή του π.Ρωμανίδη (και μόνο αυτού) σημαίνει ότι υπάρχει ένα κόμπλεξ ή κάποιος λάκκος στην φάβα.Μακάρι να βγω λάθος...

13
Ξένια ας μην εθελοτυφλούμε...Και οι ιερείς άνθρωποι είναι, φυσικά και μπορεί να είπαν αυτά τα πράματα. Επειδή έχω και πρόσφατη προσωπική πείρα από παρόμοια συμπεριφορά, πλέον δεν μου φαίνεται απίθανο να ειπώθηκαν αυτά τα πράματα.

14
Προβλήματα - Προτάσεις / Πνευματικές ομιλίες
« στις: 20 Φεβρουαρίου, 2010, 01:14:58 μμ »
Συγγνώμη,κατάλαβα λάθος..

15
Προβλήματα - Προτάσεις / Πνευματικές ομιλίες
« στις: 19 Φεβρουαρίου, 2010, 12:28:26 πμ »
Παραπονιάρα Ξένια κοίταξε το παρακατω site και κατέβασε ό,τι θες..
http://www.pantokrator.info/

16
Δηλαδή αυτά που έγραψε ο Αρχάγγελος είναι ανακρίβειες?

17
Τι γνώμη έχετε για τον σκοπό του κέντρου αυτού όπως παρουσιάζεται στην αρχική σελίδα ως προσπάθεια για λύση κοινωνικών προβλημάτων και αλληλοβοήθεια μεταξύ ανθρώπων που έχουν διαφορετικά πιστεύω αλλά ζούνε στον ίδιο χώρο?

18
Ανέκδοτα... προς έκδοσιν / mistral speaking! :lol:
« στις: 30 Ιανουαρίου, 2010, 02:01:03 μμ »
Φίλε Μιστράλ σεβαστά όλα αυτά,αλλά χαλαρά...,ρίξε λίγο νερό στο κρασί και τέλοσπάντων κατάλαβε ότι κάποιοι μπορεί να έχουν τις καλύτερες των προθέσεων αλλά εσύ να τους παρεξηγείς και να τους απορρίπτεις κατευθείαν λόγω του ότι δεν εκφράζονται σωστά.Εξάλλου μεγάλος άνθρωπος εσύ,θα πρέπει να έχεις λίγο περισσότερη διάκριση από εμάς τους μικρότερους.Χωρίς παρεξήγηση όλα αυτά!

19
Εικόνες - Φωτογραφίες / Τοπία του κόσμου μας...
« στις: 24 Ιανουαρίου, 2010, 11:15:32 μμ »

Μέγας εί Κύριε και θαυμαστά τα έργα Σου!

20
Διαπροσωπικές Σχέσεις / Περιεργες ιστοριες....
« στις: 24 Ιανουαρίου, 2010, 08:42:13 μμ »
έπρεπε να μιλήσεις με όλες,χωρίς φόβο και πάθος...!λες και θα σε τρώγανε ή θα έπεφτες σε αμαρτία αν ασχολιόσουνα?τι να πω!ήμαρτον πια..

21
Καμιά φορά πιστεύω δεν πρέπει να ψάχνουμε τόσο βαθιά για να βρούμε τον συνδυασμό των εξωτερικών εκδηλώσεων ώστε να πούμε ότι ταπεινωθήκαμε. Συνεχίζουμε και όσο μπορούμε προσπαθούμε να είμαστε Εκκλησία(με ό,τι αυτό συνεπάγεται).Η πηγή είναι από ένα βιβλίο του Σμέμαν,Το ημερολόγιο,αλλά το κείμενο το πήρα έτοιμο από το site http://www.agiazoni.gr

22
Ένα κείμενο που μου τράβηξε την προσοχή και πιστεύω προσπσθεί να εξηγήσει τι είναι αμαρτία..

< 
.......... σκεφτόμουν: γιατί οἱ ἄνθρωποι τόσο συχνὰ ἁπλῶς καταστρέφουν τὴ ζωή τους, βλάπτουν τὸν ἑαυτό τους, σὰν νὰ διακατέχονται ἀπὸ κάποια amor fati.
 
     Θὰ ὑπέθετε κανεὶς πὼς ἕνας ἁπλὸς ἐγωισμὸς καὶ τὸ ἔνστικτό τῆς αὐτοσυντήρησης θὰ τοὺς προφύλασσαν , ἀλλὰ ὄχι, οὔτε αὐτὸ τὸ ἔνστικτο δὲν τοὺς σταματᾶ. Μπορεῖς νὰ διακρίνεις καθαρὰ ἕνα εἶδος τρέλας, ἕνα πραγματικὸ πάθος γιὰ καταστροφή. Αὐτὸ τὸ πάθος εἶναι τὸ «Ἐγώ», δηλ. ἡ ὑπερηφάνεια.

     Ἡ ὑπερηφάνεια μεταμόρφωσε τὸν «ἄγγελο φωτός» σὲ Διάβολο, καὶ τώρα μόνον ἡ ὑπερηφάνεια ἔχει τὴ δύναμη νὰ καταστρέφει τοὺς ἀνθρώπους. Συνεπῶς, τὸ καθετὶ ποὺ συνδέεται, κατὰ τὸν ἕνα ἤ τὸν ἄλλο τρόπο, μὲ τὴν ὑπερηφάνεια, ἀκόμη καὶ σὲ μικροσκοπικὲς δόσεις, συνδέεται μὲ τὸν Διάβολο καὶ μὲ τὸ διαβολικό.

     Ἡ θρησκεία ἐπίσης ἀποτελεῖ ἕνα ἕτοιμο πεδίο δράσης γιὰ τὶς δυνάμεις τοῦ διαβόλου. Τὰ πάντα, ἀπολύτως τὰ πάντα στὴ θρησκεία, εἶναι ἀμφιλεγόμενα, κι αὐτὴ ἡ ἀσάφεια μπορεῖ ν\' ἀρθεῖ μόνο μὲ τὴν ταπείνωση, ἔτσι ὥστε ὁλόκληρη ἡ πνευματικὴ ζωὴ νὰ εἶναι, ἤ νὰ πρέπει νὰ κατευθύνεται, στὴν ἀναζήτηση τῆς ταπείνωσης.

     Τὸ σημάδι τῆς ταπείνωσης: χαρά! Ἡ ὑπερηφάνεια ἀποκλείει τὴ χαρά. Ἔπειτα: ἁπλότητα, δηλαδὴ ἀπουσία κάθε στροφῆς πρὸς τὸν ἑαυτό μας. Τελικά, ἐμπιστοσύνη, ὡς ἡ κύρια κατευθυντήρια γραμμὴ τῆς ζωῆς, ποὺ ἐφαρμόζεται στὸ καθετὶ (καθαρότητα καρδιᾶς, ὅταν ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ δεῖ τὸν Θεό). Σημάδια τῆς ὑπερηφάνειας εἶναι: ἡ ἀπουσία χαρᾶς, περιπλοκότητα καὶ φόβος. Ὅλα αὐτὰ μποροῦν νὰ ἐπαληθευθοῦν κάθε μέρα, κάθε ὥρα, παρατηρώντας τὸν ἑαυτό μας καὶ μελετώντας τὴ ζωὴ γύρω μας.

     Εἶναι τρομερὸ νὰ σκέφτεσαι πώς, κατὰ μία ἔννοια, καὶ ἡ Ἐκκλησία ζεῖ μὲ ὑπερηφάνεια - «τὰ δίκαια τῶν ἐκκλησιῶν», «τὰ δίκαια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου», «ἡ ἀξιοπρέπεια τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας», κ.λπ. καὶ μὲ μιά πλημμύρα ἄχαρης, περίπλοκης καὶ ἐπίφοβης «πνευματικότητας». Εἶναι μιά συνεχὴς αὐτοκαταστροφή.
 
     Προσπαθοῦμε νὰ προστατεύσουμε τὴν «Ἀλήθεια», παλεύουμε μὲ κάτι καὶ γιὰ κάτι δίχως νὰ καταλαβαίνουμε πὼς ἡ Ἀλήθεια ἐμφανίζεται καὶ νικᾶ μόνον ὅπου εἶναι ζωντανή: «...ταπεινώσου, γίνε σὰν δοῦλος», καὶ θὰ ἔχεις μιά χαρὰ καὶ μία ἁπλότητα ποὺ ἀπελευθερώνουν, ἐκεῖ ὅπου ἡ ταπείνωση ἀκτινοβολεῖ τὴ θεϊκή της ὀμορφιά, ὅπου ὁ Θεὸς ἀποκαλύπτεται στὴ δημιουργία καὶ στὴ σωτηρία. Πῶς θὰ μπορέσω ἐγὼ ὁ ἴδιος νὰ ζήσω μαζί της; Πῶς θὰ μπορέσω νὰ πείσω τοὺς ἄλλους;………..

     ………….Συνεχίζω τὶς χθεσινὲς σημειώσεις μου γιὰ τὴν ὑπερηφάνεια, τὸν ἐγωκεντρισμό, ὡς πηγὴ ἁμαρτίας, ὡς τὸ περιεχόμενο τῆς ἁμαρτίας καὶ ὡς ἡ καταστροφική, ὀλέθρια δύναμή της.

     Σκεφτόμουν σήμερα τὴ σχέση ἀνάμεσα στὴν ἁμαρτία, στὴ σάρκα καὶ στὴ λαγνεία. Λαγνεία εἶναι οὐσιαστικὰ ἡ ἴδια ἐγωκεντρικότητα, ἡ ἴδια ὑπερηφάνεια, ποὺ στρέφει τὸ σῶμα στὸν ἑαυτό του, στὴν αὐτοδικαίωση καὶ στὴν αὐτοϊκανοποίησή του. Ἔτσι, εἶναι ἀδύνατη ἡ γνήσια ταπείνωση δίχως τὴ νίκη ἐνάντια στὴ σάρκα, ἡ ὁποία τελικὰ συνίσταται στὴν πνευματοποίηση τοῦ σώματος.

     Ἀλλὰ ἡ μάχη μὲ τὴ σάρκα μπορεῖ εὔκολα νὰ μετατραπεῖ σὲ ὑπερηφάνεια καὶ σὲ πηγὴ ὑπερηφάνειας ἂν δὲν ριζώνει στὴν ἀναζήτηση καὶ ἐπιδίωξη τῆς ταπείνωσης. Ὁ ἀσκητισμὸς μπορεῖ νὰ ἐντρυφᾶ στὸν ἑαυτό του κι ὄχι στὸν Θεό. Τὰ σημάδια εἶναι σαφῆ. Ὁ φωτεινὸς ἀσκητισμὸς εἶναι χαρούμενος, ἁπλός, ἐλπιδοφόρος.

     Ὁ ψευδὴς ἀσκητισμός, χωρὶς ἐξαίρεση, ζεῖ ἀπεχθανόμενος τὴ σάρκα, τὸν κόσμο, τὴ ζωή. Τρέφεται μὲ τὴν περιφρόνηση, συμμετέχει στὴ βλασφημία τοῦ Διαβόλου ἀπέναντι στὴν κτίση. Γιὰ ἕναν τέτοιο ἀσκητή, ἡ ἁμαρτία - ὅπως καὶ ὁ πειρασμὸς καὶ ὁ κίνδυνος - φαίνεται νὰ βρίσκεται παντοῦ. Ἐνῶ ἡ νίκη πάνω στὴ σάρκα δὲν γίνεται ποτὲ ἀπέχθεια καὶ πάντα ὁδηγεῖ στὸν «καθαρὸ ὀφθαλμό». «Ἐὰν δὲ ὁ ὀφθαλμός σου πονηρὸς ἦ, ὅλον τὸ σῶμα σου σκοτεινὸν ἔσται» (Ματθ. 6,23).>>

23
Μπερδεμένο..Ίσως η σειρά των εικόνων φανερώνει το πως από την αποστολή της εκκλησίας (καράβι σωτηρίας για όλο τον κόσμο) μεταβήκαμε σε συμβιβαστικές θεωρίες του στυλ \'\'όλοι έχουν δίκιο,η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση,όλες οι θρησκείες έχουν τα συν-πλην οπότε στα ίδια επανερχόμαστε,για τον ίδιο Θεό μιλάμε απλά με άλλα λόγια κτλ...\'\'

24
Βιβλιοπροτάσεις / Ημερολόγιο - π. Αλέξανδρος Σμέμαν
« στις: 13 Δεκεμβρίου, 2009, 06:48:49 μμ »
Καλησπέρα σε όλους, όπως καταλαβαίνετε και από τον τίτλο του θέματος, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου από το βιβλίο \'Ημερολόγιο\' το οποίο αν και δεν διαθέτει κεφάλαια ή δομημένες ενότητες, εντούτοις είναι πέρα ως πέρα θεολογικό,απλό,κατανοητό και προπάντων βγαλμένο μέσα από την ζωή ενός χριστιανού ο οποίος είχε τις ίδιες ανησυχίες που έχει ο καθένας, τα ίδια ερωτήματα αλλά και έναν τρόπο προσέγγισης των θεμάτων πέρα ως πέρα ουσιαστικό και μακρυά από φλυαρίες. Εν ολίγοις, οι \'ανούσιες\' φλύαρες πνευματικές συζητήσεις και οι ενδελεχείς αναλύσεις επί πνευματικών θεμάτων δεν έχουν θέση εδώ πέρα. Αντιθέτως η απλότητα και η άφεση του ευατού μας να ζήσει και να βιώσει αυτό που τον περιβάλλει με μόνο επακόλουθο την δοξολογία στον Κύριο είναι το επιθυμητό και το προσδοκώμενο από τον συγγραφέα. Ακόμα δεν το έχω τελειώσει αλλά το συστήνω ανεπιφύλακτα, μέχρι στιγμής με έχει ενθουσιάσει..

25
Θολολογίας Πέρι / Τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα
« στις: 29 Νοεμβρίου, 2009, 07:27:41 μμ »
Μου έκανε εντύπωση το παρακάτω άρθρο http://users.auth.gr/~stamchr/docs/Articles/11.doc, γραμμένο από τον αναπληρωτή καθηγητή του Α.Π.Θ. Χρυσόστομο Σταμούλη, όπου φαίνεται ότι η θεολογία των 7 θανασίμων αμαρτημάτων αναπτύχθηκε από τους καθολικούς και δυστυχώς έχει υιοθετηθεί και από εμας..Ακόμα και κατηχητές,κήρυκες,ιερείς κάνουν λόγο για τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα δεχόμενοι τα ως ορθόδοξη θεολογία. Το αίσθημα φόβου, τιμωρίας και μη αναστρέψιμης κατάστασης που φέρνει αυτή η αντιμετώπιση των αμαρτιών είναι περά ως πέρα αντίθετη με την ορθόδοξη θεώρηση των πραγμάτων όπου η πτώση συγχωρείται και ο Θεός Πατέρας μας περιμένει πάντα με ανοιχτές αγκάλες, όχι φυσικα να μας τιμωρήσει αλλά να μας ξανακάνει υιούς Του. Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δυτικής θεολογίας η οποία θέλει τον άνθρωπο όχι θεωμένο αλλά μια ζωή χρεωμένο απέναντι στο Θεό. Περιμένω τις απόψεις σας!

Σελίδες: [1] 2 3 ... 5